Mazda6 2009 – biały dym z rury wydechowej.

Postprzez piotrpelka » 14 maja 2015, 11:34

Witam wszystkich użytkowników.
Pisze tutaj bo jesteście moją ostatnia deska ratunku!
Mam mazda 6 2.2 sport 185km 2009r.
2mies temu podczas jazdy na autostradzie nagle obroty silnika poszły na maxa biały dym z rury .dopiero po wyłączeniu auta silnik przestał pilować.zabralem auto do garażu.powiedziano mi ze tylko turbo wymieniłem na nowe.po wyjechali z garażu zaświecila się kontrolka dpf i silnika.wrocilem do garażu i powiedzieli mi ze dpf jest zapchany i 3eba nowy.zalozyli nowy. Wydawało się że jest ok turbo było tak mocne jak od jakiegoś super sportowego auta.po paru dniach coś było nie tak auto znów zaczęło kopcić i dziwnie brzmiało. Pojechałem do serwisu mazdy powiedzieli ze coś nie tak z wtryskami i ze silnik do wymiany bo znaleźli opilki.kompletnie zregenerowalem silnik nowe sprzęgło wymieniłem wtryski.po wymianie wtryskow po tygodniu mazda zaczęła dymi na rozgrzanym silniku najpierw na jałowym biegu a później cały czas ale bardziej przy opuszczania gazu do tego nie ma mocy i pali jak smok.pojechalem znowu do garażu gdzie robili mi wtryski ale przetestowali i wszystko było ok.wiec znowu do mazdy sprawdzili kompresję silnika i układ paliwowy i powiedzieli ze ok.nie mają pojęcia co się dzieje myślą że albo coś w środku w silniku albo turbo.dodam ze jestem w angli i jestem przerażony angielskimi "fachowcami".proszę pomóżcie bo wydałem juz fortunę a dalej jest coś nie tak.dziekuje i wszystkich pozdrawiam.Piotr
Początkujący
 
Od: 14 maja 2015, 11:06
Posty: 5

Postprzez nemi » 14 maja 2015, 17:11

Może auto wybrało właśnie papieża? Płyn chłodniczy sprawdzałeś (i w zbiorniku i w samej chłodnicy)?
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez piotrpelka » 15 maja 2015, 16:50

Płyn sprawdzałem codziennie przez 2tyg i nic się z nim nie działo. Mechanicy tez sprawdzali.
Początkujący
 
Od: 14 maja 2015, 11:06
Posty: 5

Postprzez boyazont » 15 maja 2015, 19:36

piotrpelka a jaki Madzia ma przebieg??
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 20:52
Posty: 84 (1/2)
Skąd: Hampshire UK
Auto: Mazda 6 SPORT 2.2 DIESEL 2009 (185BHP)

Postprzez piotrpelka » 17 maja 2015, 10:17

95tys mil
Początkujący
 
Od: 14 maja 2015, 11:06
Posty: 5

Postprzez CudownyBocianek » 17 maja 2015, 17:53

piotrpelka napisał(a):2 miesiące temu podczas jazdy na autostradzie nagle obroty silnika poszły na maxa i biały dym z rury . Dopiero po wyłączeniu auta silnik przestał piłować.

Czyli, że co? Silnik rozbiegał się? Napisz konkretnie co się działo.

piotrpelka napisał(a):Powiedziano mi ze to tylko turbo i wymieniłem na nowe.

Nowe w sensie nowe od dealera czy regenerowane? Pytanie istotne wbrew pozorom.

piotrpelka napisał(a):Wrocilem do garażu i powiedzieli mi ze dpf jest zapchany i trzeba nowy. Zalozyli nowy.

Pytanie jw z tym, że nowy czy sprawny używany z innego auta/regenerowany? (Napisz ile kosztował i będzie wiadomo)

piotrpelka napisał(a): Wydawało się że jest ok. Turbo było tak mocne jak od jakiegoś super sportowego auta. Po paru dniach coś było nie tak. Auto znów zaczęło kopcić i dziwnie brzmiało.

Czyli że nowe (?regenerowane?) turbo rozsypało się czy silnik zaczął dziwnie pracować? Sprecyzuj lepiej.

piotrpelka napisał(a):Pojechałem do serwisu mazdy i powiedzieli, ze coś nie tak z wtryskami i ze silnik do wymiany bo znaleźli opilki. Kompletnie zregenerowalem silnik nowe sprzęgło wymieniłem wtryski.po wymianie wtryskow po tygodniu mazda zaczęła dymi na rozgrzanym silniku najpierw na jałowym biegu a później cały czas ale bardziej przy opuszczania gazu do tego nie ma mocy i pali jak smok.
.
Gdzie znaleźli opiłki? W pompie wysokiego ciśnienia? Misce olejowej? Co masz na myśli pisząc "kompletnie zregenerowałem silnik"? Zrobiłeś kompletny remont silnika? Dlaczego wymieniałeś sprzęgło? Ono nie miało nic wspólnego z silnikiem... Nie rozumie czegoś. Jeżeli jak piszesz zrobiłeś kapitalny remont silnika z wymianą sprzęgła, wtrysków, turbosprężarki, dpf i Bóg wie jeszcze czego, posiłkując się przy tym serwisem Mazdy to nie rozumie dlaczego auto dalej jest niesprawne.
Postaraj się sprecyzować bardziej gdzyż to co napisałeś jest bardzo chaotyczne i brakuje istotnych informacji. Jeżeli chcesz byśmy Ci pomogli to niestety weż 3 głębokie wdechy i napisz na spokojnie a my postaramy się Ci pomóc na tyle na ile będziemy mogli <spoko> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez piotrpelka » 17 maja 2015, 19:03

Opilki znaleźli w misce olejowej.sprzęgło wymienili przy okazji bo było w rozsypce.silnik jest nie mój tylko inny ale w całości zregenerowany (2500£).w serwisie mazdy powiedzieli mi ze silnik wygląda na bardzo dobry tylko nie mają pojęcia czemu dymi z wydechu.kopci disel nie olej.

Dopisano 17 maja 2015, 18:05:

Tez nie wiem czemu auto jest niesprawne dlatego tutaj jestem bo juz mi się skończyły pomysły co jeszcze można sprawdzic
Początkujący
 
Od: 14 maja 2015, 11:06
Posty: 5

Postprzez CudownyBocianek » 21 maja 2015, 01:45

Czy ten dym ma zapach palonego oleju? A może to para wodna pochodząca od spalania płynu chłodniczego (zasysanego poprzez uszkodzoną uszczelkę pod głowicą, uszkodzoną głowicę lub chłodnicę egr)? Nie musi to być duża ilość ale wystarczy, żeby wywołać efekt, który opisujesz. Czy na końcówce wydechu jest jakiś nienaturalny nalot (jeżeli jest to jakiego koloru)? Ponadto ludzie na forum pisali, że dymienie pojawia się po wycięciu DPF przez "partaczy". Jesteś pewny, że go wymienili a nie np. wycięli lub co gorsza wywiercili otwór w jego ceramicznym wkładzie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez piotrpelka » 3 cze 2015, 11:58

Jednak to olej.powiedziano Ze To prawdopodobnie zapchany Zawór skrzyni korbowej cokolwiek To jest. ..
Początkujący
 
Od: 14 maja 2015, 11:06
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6