Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez xRafalx » 13 maja 2015, 21:06

JA kupuje olej prosto z hurtowni motorol i jestem zadowolony :) Jednakowa data produkcji, jednakowe butelki. I cena jak na Dexelie nie taka wielka :)
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez brodaM6 » 14 maja 2015, 07:10

Ja za synPower 5w40 4L 135zl ,jeżeli mnie pamięć nie myli to Dexelia w podobnej cenie
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Krzysiek1980 » 14 maja 2015, 11:21

Słuchajcie, normalne to jest że jak zrobię dolewkę świeżego oleju do tego starego który jest już ciemny, to ten świeży utrzymuje się na górze a syf jest jakby oddzielony na dole. Nawet jak po dolewce pojeżdżę troche, to na bagnecie połowę oleju mam ciemną a drugą połowę jasną. Czy syf ten bardziej opada na dno bo nie wiem o co chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez tekknoraver » 16 maja 2015, 11:25

Panowie a co poradzicie w przypadku gdy na 1000 trochę weźmie a innym raz po 500 ponad pół miarki, dodam że kontroluje raz na tydzień po przeczytaniu tego wątku.Niedlugo zrobię pomiar kompresji ale wcześniej chciałem o uwagi wasze się spytać, silnik nigdzie nie cieknie i się nie poci i nie ma oleju w chłodnicy ani płynu w oleju. Jeżdżę teraz na magnatc 5w30 a5 wcześniej był EDGE zalany ja z obie około 10000 km
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez matthies » 16 maja 2015, 12:05

1000 w miescie a 500 w trasie? Ostatnio prawilna jest własnie ta konkluzja na temat stylu jazdy, iż ona też przyczynia się do poboru. Kompresja niewiele chyba pomoże, mi mierzyli przed zakupem, było wszystko ok, a i tak apetyt na oleum jest.
Edge nie jest polecany do silników mazdy.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez tekknoraver » 16 maja 2015, 12:48

No właśnie tego jakich tras więcej nie jestem w stanie określić ale można powiedzieć że tak 60procent w mieście i raczej bez szaleństwa choć moja druga połowa lubi pocisnac po autostradzie pod 160kmh wiec to może tak być. O tym ze nie polecany do Mazdy to wyczytałem po zalaniu juz <glupek2>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Kamillo_2005 » 16 maja 2015, 14:18

Witam wszystkich na forum :D mam pytanie odnośnie spalania oleju mianowicie u mnie jest tak że w zeszłym roku wszystko było ok tzn od wymiany do wymiany dodałem 1L oleju Dexelia ultra 5w30 a od Grudnia spala mi 1L na 2000 km jeżdżę przeciętnym prędkościami, z rana mi nie kopci jak odpalam, z korka oleju nie wydostają się spaliny kompresja każdy cylinder po 17 bar na analizatorze spalin wszystko w normie no i świece barwy kawy z mlekiem wycieków z silnika nie ma. Czy to normalne ? a może uszczelniacze zaworowe ? Silnik 1.8 benzyna przebieg 120000 km 2005 rok. A może ktoś zna jakiegoś mechanika na Śląsku co wymieni uszczelniacze zaworowe bez demontażu głowicy i jaka jest w przybliżeniu cena takiej usługi ?
Aha robiłem płukanie silnika nic to nie pomogło jedynie to że silnik dużo ciszej pracuje.
Początkujący
 
Od: 5 gru 2014, 11:15
Posty: 12
Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna

Postprzez Krzysiek1980 » 16 maja 2015, 15:05

tekknoraver napisał(a):Panowie a co poradzicie w przypadku gdy na 1000 trochę weźmie a innym raz po 500 ponad pół miarki, dodam że kontroluje raz na tydzień po przeczytaniu tego wątku.Niedlugo zrobię pomiar kompresji ale wcześniej chciałem o uwagi wasze się spytać, silnik nigdzie nie cieknie i się nie poci i nie ma oleju w chłodnicy ani płynu w oleju. Jeżdżę teraz na magnatc 5w30 a5 wcześniej był EDGE zalany ja z obie około 10000 km


Rozmawiałem już z kilkoma kolegami na PW w tej sprawie i doszedłem do wniosku, że to nie zależy czy trasa/miasto ale od uzyskania roboczej temperatury silnika. U mnie było tak że zimą przy krótkich trasach miastowych ( 3-4 km) silnik mi nic nie brał, bo silnik/olej nie był dobrze rozgrzany, ale wystarczyło że wyskoczyłem gdzieś 30 km w jedną stronę i juz zauważalem spadek na bagnecie. Teraz jak jest cieplo, to nawet w mieście mi potrafi wziąc, bo silnik się szybciej nagrzewa i szybciej osiąga właściwą temperaturę. U mnie również brak jakichkolwiek oznak dymienia, wycieków itp. a zimą mi w cyklu mieszanym brał 1l/1000 a teraz nawet 1,3l/1000. U mnie w silniku jest sporo nagarów i zobaczę po kilku wymianach, ewentualnie zmianie producenta oleju czy coś się poprawi. Jeżeli nie pomoże, to powrócę do ELF'a i będę dolewał.

Przypadek kolegi wyżej Kamillo_2005 świadczy o tym, że powód nie zawsze tkwi w niedbalstwie właściciela, bo skoro wcześniej mu nie brał a teraz zaczął nadmiernie spalać, to może wina jest w kiepskich jakościowo pierścieniach montowanych na etapie produkcji? Ja nie potrafię znaleźć na to wytłumaczenia, bo skoro tyle osób ma z tym problem to coś musi byc na rzeczy. Tym bardziej że już czytam któryś post z kolei, w którym osoby piszą że auto raptem zaczęło im brać olej po paru latach eksploatacji.

Dodatkowo dodam że nie zawsze remont przynosi oczekiwany efekt. Też parę osób opisywało jak to po upływie pół roku od remontu silnik na nowo zaczął łykać. Mój mechanik też radził żeby lepiej robić dolewki jak silnik nie ma widocznych objawów i nie traci mocy, bo może być różnie. Pamiętam żę Tadziol też coś podobnego nadmieniał. Głębszy temat do dyskusji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez tekknoraver » 16 maja 2015, 15:33

No to dobrze,narazie nie bede ruszał remontu,dzieki Panowie za porady,ja też zastosuje zmiany oleju,może płukanke też warto jednak rozważyć.Co do remontu właśnie to też już nie raz słyszałem taką opinię że jak nie ma śladów w postaci dymienia i innych to trzeba jezdzić i obserwować bo nie raz odpowiada całkiem inny element niż podejrzewany i np przy remoncie wymienią co podejrzewają a to co powodowało to zostaje i jest <czarodziej> :) będe też sie dzielił spostrzeżeniami.
Dodam ze moje świece wyglądają tak samo jak u kolegi Kamillo_2005
Chociaż to teraz zaczełem się bać robić trase do PL :P
Aha i dodam co byście sobie nie myśleli,nie szukam "magicznego bezkosztowego sposobu na usunięcie ustertki" bo wiem że takie nie istnieją :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez Krzysiek1980 » 16 maja 2015, 15:39

Najczęściej przyczyną spalania oleju są pierścienie , albo kiepski stan uszczelniaczy zaworowych. Jeżeli silnik się nie moczy, to przeważnie wina leży po stronie tych dwóch rzeczy.
Stary, ja w lipcu jadę nad morze i zakupiłem dodatkowo bańkę 5L oleju, bo nie wiem ile mi wciągnie :P Miałem wziąć bańkę 1l, ale boję się że może być mało. Trochę drażni ten dyskomfort, bo nigdy nie wiadomo kiedy trzeba dolać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Fred.X » 16 maja 2015, 17:10

Pierwszy tysiąc po zalaniu Totalem i :D


i spalanie oleum spadło do 0,2L/1000km , targałem trochę przyczepę , styl jazdy cały czas ten sam , więc chyba jednak trafiony wybór , wcześniej czy to Motula czy Valvoline pobierał tak samo 0,3-0,6 L/1000km, zobaczymy co będzie dalej <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Kamillo_2005 » 16 maja 2015, 18:54

Zastanawiam się czy mu nie pomogłem zakladajac termostat na wyszą temperaturę w zimie miałem na elm ie 110 stopni i wiatraki non stop pracowały ale zmieniłem termostat na właściwy i jest spokój z temperaturą silnika, chodzi o to czy go nie przegrzałem ...
Początkujący
 
Od: 5 gru 2014, 11:15
Posty: 12
Auto: Mazda 6 GY 1,8 benzyna

Postprzez matthies » 18 maja 2015, 20:49

Fred a który ty w końcu Total zalałeś, bo długa dyskusja była i ja się z lekka zagubiłem.
Za około 1000 mam wymianę i może by tak teraz Total....
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Krzysiek1980 » 18 maja 2015, 21:00

W przypadku kolegi Fred.X to może być efekt autosugestii, bo nie wierzę że ktoś jest w stanie sprawdzić pobór oleju o 100-200 ml. Wystarczy że delikatnie samochód stanie pod innym kątem, a już na bagnecie inaczej wskaże. Ja z olejami nie będę zbytnio kombinował i jeżeli po zmianie na Valvoline czy Motul spalanie pozostanie na podobnym poziomie co ELF, to po prostu będę kupował to co tańsze. Żeby zmiana oleju w tym przypadku miała sens, to bym musiał widzieć spadek poboru o przynajmniej 1/3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Fred.X » 18 maja 2015, 22:39

matthies napisał(a):Fred a który ty w końcu Total zalałeś, bo długa dyskusja była i ja się z lekka zagubiłem.
Za około 1000 mam wymianę i może by tak teraz Total....
Total INEO MC3 5W30

Dopisano 18 maja 2015, 22:39:

Krzysiek1980 napisał(a):W przypadku kolegi Fred.X to może być efekt autosugestii,
<lol> <lol> hahaha hahaha
Dopisano 18 maja 2015, 22:41:

parkuję w 2 miejscach , raz górki , raz na płaskim , jak chce sprawdzić poziom oleju stawiam zawsze dokładnie w tym samym miejscu na płaskim, po drugie widziałes kiedyś bagnet Mazdy ??

Dopisano 18 maja 2015, 22:45:

po trzecie zapoznaj się co znaczy Autosugestia ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Krzysiek1980 » 19 maja 2015, 06:30

Wiem co to autosugestia i wielokrotnie ludzie sami jej ulegają, więc nie rozumiem co w tym takiego dziwnego? Bagnetu od Mazdy nigdy nie widziałem, dolewam olej tak na "ślepo" <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez Fred.X » 19 maja 2015, 07:49

więc powinieneś wiedzieć, że da się wyinterpolować 0,1 L :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Krzysiek1980 » 19 maja 2015, 08:07

U mnie na bagnecie jest tylko oznaczenie Min. i Max., więc na oko bym nie wiedział czy mi ubyło 100ml czy 150ml. Gdzieś mi się rzuciło w oczy, że było zdjącie bagnetu z większą ilością podziałek, ale gdzie to widziałem...?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Postprzez rymko » 19 maja 2015, 08:20

Fred.X Nie no stary nie przesadzaj z tą interpolacją <płacze>
Albo widziałeś na bagnecie, albo nie .

Krzysiek1980 napisał(a):W przypadku kolegi Fred.X to może być efekt autosugestii, bo nie wierzę że ktoś jest w stanie sprawdzić pobór oleju o 100-200 ml.

A co w tym trudnego ?
Zalewasz na max. i mierzysz dolany olej znów do max po określonej liczbie kilometrów – oczywiście samochód stoi w tym samym miejscu. Jak chcesz dokładnie wiedzieć to możesz zalać strzykawką.
Ostatnio edytowano 19 maja 2015, 09:44 przez rymko, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2009, 14:23
Posty: 482 (2/6)
Auto: Mazda 6I 2.3 2007 A-spec/AT

Postprzez Krzysiek1980 » 19 maja 2015, 08:32

Jasne że jak chcesz, to się da to zmierzyć, tylko jak zwyczajnie sprawdzamy poziom oleju to ciężko na oko to zweryfikować ile Nam ubyło. Dodatkowo u mnie jest tak, że niekiedy muszę kilka razy przecierać bagnet i sprawdzać, bo pokazuje delikatnie inne poziomy. Nie wiem czy to zależy od ułożenia bagnetu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2007, 21:29
Posty: 341 (0/9)
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 6 (GG) 2.0 benzyna/147KM, 2005r po lifcie, hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6