Szarpanie Mazda 3 1.6. Diesel 2006

Postprzez Domeneka » 13 maja 2015, 19:20

Witam,

MAZDA 1.6 DIESIEL 2006R.
Po podpięciu do komputera 9 błędów, min. chłodnica, lała ropa z wtrysków, kompresja, błąd kluczyka aż w końcu nieszczęsny filtr DPF.

Filtr został wypalony, została wymiana czujnika, który komputer pokazywał jako wadliwy. Po podpięciu wymienionego błąd zniknął, ale auto dalej ma problem. Zregenerowana turbina, wszelkie usterki usunięte i tu nadal NIC..

Auto szarpie na niskich obrotach, ale nie zawsze.. <co?> Potrafi jechać dobrze 200km, a później co zmianę biegu szarpać.. jak stoi zapalone na luzie to również szarpie, jak załączę klimatyzację problem ewidentnie się pogłębia..

Może miał ktoś coś podobnego i mógłby mnie naprowadzić co może być przyczyną?
Dzięki za każdą pomoc! <spoko>
Domeneka
 

Postprzez Dominooo » 14 maja 2015, 06:07

Sprawdź czujnik położenia wału korbowego. Szczególnie jego wtyczkę (przeczyścić). jeśli to nie pomoże to wymiana całego czujnika, koszt niewielki.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Rybol77 » 29 lip 2015, 09:32

Witam

Za 3 dni wymieram się na urlop, ale jak tu planować urlop jeżeli od wczoraj pojawił się problem z moją Mazdą!
Mianowicie wczoraj jak wracałem z pracy i przy płynnej jeździe na 3 i 4 biegu ok 3000 obrotów 2 razy mnie szarpnęło.

Zgasiłem silnik i po 10 min znowu zapaliłem i przejechałem ok 4km i wszystko było OK.

Dzisiaj rano kiedy jechałem do pracy problem znowu się pojawił i odczułem 3 szarpnięcia silnika

Szarpie kiedy jadę stałą prędkością ok 50 60 km / h.

Czy ktoś miał podobny problem? Urlop tuż tuż a tu takie problemy :–(

Bardzo proszę o pomoc, może w te 3 dni uda mi się coś ustalić


edycja: widmo82
Już jedno ostrzeżenie dostałeś za nieużywanie wyszukiwarki, chcesz kolejne?
– na szybko przeniesione do jednego z wątków o identycznym problemie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez widmo82 » 29 lip 2015, 10:52

Błędy jakieś odczytano? Wróciły jakieś?
-Czujnik o którym wspomniano wyżej.
-Filtr paliwa?
-przepływomierz?
-EGR...?
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Rybol77 » 29 lip 2015, 11:01

Błędów brak...
Czujnik położenia wału korbowego – wymieniany w tamtym roku
Filtr paliwa wymieniany 20 tyś km temu
Przepływomierz ???? – Nie czyszczony nigdy
EGR ??? – Nie czyszczony nigdy

Czuje że z wyjazdu nad morze d..a! Nie wyrobię się z tym bo brak czasu, ...
A szkoda gadać!
Jestem załamany

P.S Do widmo82... Użyłem przeglądarkę ale za dużo przyczyn znalazłem a potrzebuje coś na szybko :–( Postanawiam poprawę :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Dominooo » 29 lip 2015, 15:13

Odepnij tą wtyczkę od czujnika położenia wału, przeczyść ją jakimś kontakt sprayem i przejedź się.
Objawy typowe jak dla tego czujnika.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez SiN4don » 29 lip 2015, 15:37

Panowie,

albo mi się wydaje, albo moje na 4. i 5. biegu przy dodawaniu gazu (ok 1500 obrotów) auto dostaje delikatną czkawkę. Na innych biegach tego nie ma.
EGR wymieniony na nowy w 12.2013, czujnik położenia wału w maju 2012. Filtr paliwa 45 tys km temu.
Wydaje mi się, że pojawiło się to po wymianie podkładki pod jednym z wtrysków (był wyciągany, wymieniono krociec i teoretycznie skalibrowano). Może to mieć związek?

PS. Sprawdzę dzisiaj w torque czy jakieś błędy nie wiszą w ECU.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2011, 09:32
Posty: 429 (1/1)
Skąd: Wlkp
Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18

Postprzez Rybol77 » 29 lip 2015, 15:47

Do Dominooo...

A gdzie mam szukać czujnika położenia wału rozrządu?
Przeszukałem forum ale znalazłem opis które niezbyt wiele mi mówi...
Podobno nie łatwo jest się tam dostać...
Może jakiś foto?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Dominooo » 29 lip 2015, 20:24

Rybol77 napisał(a):Do Dominooo...

A gdzie mam szukać czujnika położenia wału...

Korbowego. Objawy typowe jak dla tego czujnika. Spróbuj tego rozwiązania. Ja rozmumiem, że wymieniałeś go, ale to nie znaczy, że problem już nigdy nie powróci.
W Peugeotach była akcja serwisowa na wymianę przewodu do tego czujnika ponieważ była jakas wada fabryczna. Ja kupiłem używany czujnik wraz z wiązką na allegro i od tej pory (1,5 roku) spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez MaTuS » 29 lip 2015, 22:04

Sprawdźcie jeszcze czujnik ciśnienia paliwa na listwie CR.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2013, 21:45
Posty: 74 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda3 BK 1.6 Y6 TOP

Postprzez Rybol77 » 29 lip 2015, 22:15

Do Dominooo...

Ja tez kupiłem używany ... tylko nie pytałem gdzie w sensie, gdzie kupić

... a gdzie go szukać w aucie, bo ten czujnik wymieniał mi mechanik poza tym źle mu z oczu patrzyło wiec ja mu mogłem dać kupiony czujnik a on stary przeczyścił i wziął 120zł i powiedział że zrobione?

Gdzie znajduje się czujnik, gdzie mogę go znaleźć?

Poroszę o info.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez kropek101 » 30 lip 2015, 14:02

O tym czujniku jest wszystko na forum tylko szukać się nie chce jak wysilisz choć jedną szarą komurkę to znajdziesz.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Rybol77 » 30 lip 2015, 16:47

Ok, wziąłem urlop na żądanie, podwinąłem rękawy i wziąłem się do roboty!

Czujnik znalazłem, nie ukrywam był brudny we wtyczce... ale wyjąć go nie mogłem...
Śrubkę odkręciłem która go trzyma ale coś zawadzało i nie kombinowałem dalej

Psiknąłem Kontakt IPA – alkohol izopropylowy 60ml we wtyczke w czujniku i na przewodzie...
Wydmuchałem sprężonym powietrzem, porządnie zaizolowałem skręciłem wszystko do kupy i w drogę

Może jeszcze odpukam w niemalowane drzewo ale przejechałem się 12 km i ani jednego szarpnięcia.. :–)
Od dwóch dni juz po 3 km szarpało a teraz wydaje się że jest OK

...chyba nawet będzie cos z tych wakacji ale jeszcze muszę jutro pojeździć i zobaczę jak auto się sprawuje

Dorwałem sie jeszcze do zaworu EGR ale zdjąć tą zapinkę graniczy z cudem... dlatego odpuściłem

W każdym razie bardzo dziękuję za pomoc :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez Girdian » 30 lip 2015, 19:32

Rybol77 napisał(a):Dorwałem sie jeszcze do zaworu EGR ale zdjąć tą zapinkę graniczy z cudem... dlatego odpuściłem


Podważ jej górną część śrubokrętem, to sama odskoczy. Przygotuj się za to na zabawę z zapięciem <diabełek>
Początkujący
 
Od: 14 paź 2013, 16:26
Posty: 23 (1/0)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda 3 BK 1.6 Y6 2007 109 KM HB

Postprzez Dominooo » 30 lip 2015, 21:41

Zostaw zawór EGR w spokoju bo na wakacje nie pojedziesz.
Mówię (piszę) poważnie ! ;)

Wspomnianego czujnika nie musisz wykręcać całego. Mowa była tylko o wtyczce i tego się trzymaj.
Teraz pojeździj trochę i obserwuj.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Rybol77 » 31 lip 2015, 08:20

Autem przejechałem dzisiaj do pracy jakiej 15km i ani jednego szarpnięcia...
Więc, wakacje powinny być udane :–)

A swoją drogą mam pytanie?
Jeżeli kiedykolwiek przyszło by mi wymieniać ten czujnik na nowy to czy muszę zdejmować do koło przy którym jest zamontowany? Bo się męczyłem i nie mogłem go wyjąć ...

Bo jeżeli tak to tylko mechanik, tego koła wole nie odkręcać sam :–)

Posłucham się rady Dominooo i zostawię ten zawór EGR w spokoju i nie będę sam go czyścił
Oddam do warsztatu żeby mi to zrobili i najlepiej na moich oczach, w tedy będę miał pewność że zrobili :–)

Auto mam już 5 lat i nigdy ten zawór za mojej kadencji nie był czyszczony i poprzedni właściciel też pewnie tego nie robił wiec chyba już najwyższy czas wyczyścić go bo może być naprawdę zabrudzony...

Jeszcze raz dziękuję za pomoc :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

Postprzez waciach » 31 lip 2015, 15:37

Z tego co mi wiadomo to koło pasowe nie pozwoli na wyciągnięcie tego czujnika. Czujnik ma taki mały ząbek który blokuje się w środku.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Dominooo » 31 lip 2015, 17:51

Rybol77 napisał(a):
Posłucham się rady Dominooo i zostawię ten zawór EGR w spokoju i nie będę sam go czyścił
Oddam do warsztatu żeby mi to zrobili i najlepiej na moich oczach, w tedy będę miał pewność że zrobili :–)

Auto mam już 5 lat i nigdy ten zawór za mojej kadencji nie był czyszczony i poprzedni właściciel też pewnie tego nie robił wiec chyba już najwyższy czas wyczyścić go bo może być naprawdę zabrudzony...

Jeśli nie ma konkretnych problemów z zaworem EGR, nie sypie błędami, auto jeździ normalnie, to nie kombinuj i nie czyść go "na zaś" bo bedziesz szukał nowego...
Podobne sytuacje zdarzają się z przepływomierzem. "Lepiej nie ruszać gó... bo zacznie śmierdzieć"
;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 wrz 2010, 05:47
Posty: 776 (0/1)
Skąd: Śląsk
Auto: マツダ 3 Y6 BK '05

Postprzez Rybol77 » 31 lip 2015, 19:14

Do Dominooo

Nic się nie dzieje, błędami nie sypie to z całym szacunkiem posłucham mądrego :–)
Nie ruszam, nie kombinuje ... tylko jeżdżę :–)

Wielkie dzięki :–)

Dopisano 31 lip 2015, 19:40:

waciach napisał(a):Z tego co mi wiadomo to koło pasowe nie pozwoli na wyciągnięcie tego czujnika. Czujnik ma taki mały ząbek który blokuje się w środku.


Po prostu chyba super! :–(
Dwa lata temu auto padło, mechanik podłączył pod kompa i... do wymiany w/w czujnik
Więc kupiłem ten czujnik, dałem do ręki i oddaliłem się do niego i samochodu na czas naprawy...
Po czym dzwoni po 10 min i mówi że czujnik wymieniony i gra i buczy...
Podjarany dałem 120zł i zapomniałem poprosić o ten wyjęty tylko jarałem byłem zachwycony że autko jeździ ...
...w 10 min nie wymienił by tego czujnika...???

Mechanikowi życzę szczęścia!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2010, 15:14
Posty: 80
Skąd: Jabłonna
Auto: Mazda 3 2006r/po lifcie
1.6 DiTD z FAP

PostTen post został usunięty przez digidy 1 sie 2015, 16:39.
Powód: zły wpis

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323