Sprężarka klimatyzacji w M6 – Problemy, naprawa, regeneracja
To "kółko" się po prostu odkręciło, szkoda że nie dokręciłeś go jak widziałeś że było krzywe. Teraz musisz kupić, widziałem na ale-drogo kiedyś. Mi jak się odkręciło to spadło na osłonę silnika, raczej nie groziło to uszkodzeniem silnika, ale jak spadnie i się zgubi będzie kłopot.
Jak to zauważyłem to już żadnej śrubki nie było by dokręcić. Dziś w pracy,gdy miałem chwile zajrzałem pod spód. Znalazłem "kółko" było przy misce olejowej. Więc postanowiłem je włożyć tam gdzie jego miejsce. Stwierdziłem może teraz będzie działać. Odpaliłem klimę,widzę,że elektromagnes chodzi mówię elegancko
Lecz niestety nie działa klima:( Co chwile słychać takie cykanie pewnie z tego elektromagnesu więc teraz myślę co zrobić?! Gaz mam więc nie przez brak gazu. Jakaś rada? Jaka tam śruba powinna być? Może mi się uda ją gdzieś dostać i wkręcę tam gdzie jej miejsce.
To kółko ta tarcza sprzęgła, ja ją przykręciłem pierwszą lepszą śrubą jaka wpadłam mi w ręce, sprawdziłem tylko wcześniej żeby nie byłą za długa.
I w trakcie dociąganie musisz je czymś zablokować bo się obraca.
I w trakcie dociąganie musisz je czymś zablokować bo się obraca.
Witajcie, otoz pojawił sie zgrzyt na linii właściciel Mazdy vs fachowiec od klimy;)
Co warunkuje zalaczanie sie sprężarki? Odpowiednie ciśnienie w układzie czy ilość czynnika?
Według fachowca nawet 100gram czynnika uruchomi sprezarke pod warunkiem ze ciśnienie w układzie jest ok?
Proszę o porady bo ten mój fachowiec zaraz mi kupi nowa sprezarke:/
Wysłano za pomoca kciuków;)
Co warunkuje zalaczanie sie sprężarki? Odpowiednie ciśnienie w układzie czy ilość czynnika?
Według fachowca nawet 100gram czynnika uruchomi sprezarke pod warunkiem ze ciśnienie w układzie jest ok?
Proszę o porady bo ten mój fachowiec zaraz mi kupi nowa sprezarke:/
Wysłano za pomoca kciuków;)
Ilosć czynnika warunkuje cisnienie.
Tak, nawet 100 gram uruchomi sprężarkę, ale 100 gram nie pozwoli na uzyskanie własciwego cisnienia.
Zbyt mała ilosć czynnika spowoduje za niskie cisnienie w układzie (a co za tym idzie – sprężarka chodzi praktycznie bez przerwy próbując osiągnąć własciwe cisnienie), z kolei zbyt duża ilosć R134a może doprowadzić do zbyt wysokiego cisnienia (a to moze uszkodzic układ rozsadzając np. skraplacz lub parownik).
Tak, nawet 100 gram uruchomi sprężarkę, ale 100 gram nie pozwoli na uzyskanie własciwego cisnienia.
Zbyt mała ilosć czynnika spowoduje za niskie cisnienie w układzie (a co za tym idzie – sprężarka chodzi praktycznie bez przerwy próbując osiągnąć własciwe cisnienie), z kolei zbyt duża ilosć R134a może doprowadzić do zbyt wysokiego cisnienia (a to moze uszkodzic układ rozsadzając np. skraplacz lub parownik).
Dzieki!
W zasadzie wychodzi na to że nikt tak naprawde nie miał racji, ale tez nikt do konca nie byl w bledzie... Czyż nie tak?;)
Jeszcze raz dzieki za rzeczowa informacje:)
Wysłano za pomoca kciuków;)
W zasadzie wychodzi na to że nikt tak naprawde nie miał racji, ale tez nikt do konca nie byl w bledzie... Czyż nie tak?;)
Jeszcze raz dzieki za rzeczowa informacje:)
Wysłano za pomoca kciuków;)
Po częsci, tak.
Jednak trzeba pamiętać, że nie tylko czynnik odpowiada za pracę sprężarki. Czujnik cinienia, zawór rozprężny, połączenie elektryczne. To też są warunki.
Ja tylko wyjasniłem warunek czynnika.
Jednak trzeba pamiętać, że nie tylko czynnik odpowiada za pracę sprężarki. Czujnik cinienia, zawór rozprężny, połączenie elektryczne. To też są warunki.
Ja tylko wyjasniłem warunek czynnika.
Dziś dokręciłem to kółko i jutro będę jechał do mechanika by sprawdzili mi ile mam gazu bo nadal nie chłodzi mi. Może już jest mało i przez to nie czuje
Lecz cały czas słyszę to cykanie i to również mnie nie pokoi.... Co to by mogło być? Dochodzi z sprężarki.......
witam.
Niestety dołączam do grona osób z niesprawną klimą...
koło to z trzema gumami odpadło i znalazło się na osłonie silnika...
Teraz mam pytanie, jak najlepiej dostać się w tamto miejsce aby to porozkręcać, zobaczyć?
Czy wystarczy zdjąć koło i osłonę nadkola, czy trzeba ściągać nadkole, czy najlepiej od spodu...
Jakie mogą być przyczyny tego że się tak stało, czy mogło się samo po prostu odkręcić, jest to prawdopodobne, czy może łożysko się zatarło, czy może jeszcze inny powód... mam nadzieję że to nie będzie zatarta sprężarka...
Dodam jeszcze, że zawsze słyszałem cykanie z pod maski po zrobieniu jakiejś dłuższej trasy, nie wiedziałem od czego..., teraz domyślam się że to klima, bo cykanie ustało, czym ono jest powodowane?
Jakie są koszty naprawy, bo mechanik mi wstępnie powiedział, że jeśli sprężarka padła i będą opiłki to trzeba by wymieniać też chłodnicę i jakieś inne rzeczy zrobić płukanie, i koszty będą tego abstrakcyjne....
Czy mogę jeździć bez tego, bo zapowiada mi się ciężki okres przez najbliższe dwa trzy tygodnie myślę, że zrobię koło 2.. 4 kkm?
Niestety dołączam do grona osób z niesprawną klimą...
koło to z trzema gumami odpadło i znalazło się na osłonie silnika...
Teraz mam pytanie, jak najlepiej dostać się w tamto miejsce aby to porozkręcać, zobaczyć?
Czy wystarczy zdjąć koło i osłonę nadkola, czy trzeba ściągać nadkole, czy najlepiej od spodu...
Jakie mogą być przyczyny tego że się tak stało, czy mogło się samo po prostu odkręcić, jest to prawdopodobne, czy może łożysko się zatarło, czy może jeszcze inny powód... mam nadzieję że to nie będzie zatarta sprężarka...
Dodam jeszcze, że zawsze słyszałem cykanie z pod maski po zrobieniu jakiejś dłuższej trasy, nie wiedziałem od czego..., teraz domyślam się że to klima, bo cykanie ustało, czym ono jest powodowane?
Jakie są koszty naprawy, bo mechanik mi wstępnie powiedział, że jeśli sprężarka padła i będą opiłki to trzeba by wymieniać też chłodnicę i jakieś inne rzeczy zrobić płukanie, i koszty będą tego abstrakcyjne....
Czy mogę jeździć bez tego, bo zapowiada mi się ciężki okres przez najbliższe dwa trzy tygodnie myślę, że zrobię koło 2.. 4 kkm?
- Od: 29 lis 2010, 23:52
- Posty: 11
- Skąd: Będzin
- Auto: MAZDA 6 GG/GY DIESEL 2.0 2007
Witam mam pytanie poniewaz w mojej mazdzince siadlo sprzegielko klimatyzacji wydaje takie dziwne trekotanie przy wlaczeniu ale klima sie nie odpala. Moje pytanie jest takie czy mozna wymienic tylko i wylacznie sprzegielko i czy dostane cos takiego? Czy musi byc od konkretnego modelu?
-
RespectAllen
tomalaaa – cykanie może też oznaczać kończący się napinacz paska, bo przy załączonej klimie jest jego większe obciążenie i któreś koło pasowe lub napinacz może się odzywać.
korzen – ja robiłem płukanie, wymianę sprężarki (na używaną) oraz wymianę chłodnicy z osuszaczem
zrobiłem "na porządnie", ale optymalizując koszty
koszty:
chłodnica – zamienniki z PL są dobrej jakości (230zł)
sprężarka – loteria, ale wybrałem średnią cenowo (300zł)
płukanie + wymiana chłodnicy i sprężarki (bo do płukania i tak się demontuje cały obieg, więc jedna robota) + nowy olej i czynnik – 370zł w dużym serwisie, ale w małym miasteczku
no i wszystko działa
korzen – ja robiłem płukanie, wymianę sprężarki (na używaną) oraz wymianę chłodnicy z osuszaczem
zrobiłem "na porządnie", ale optymalizując koszty
koszty:
chłodnica – zamienniki z PL są dobrej jakości (230zł)
sprężarka – loteria, ale wybrałem średnią cenowo (300zł)
płukanie + wymiana chłodnicy i sprężarki (bo do płukania i tak się demontuje cały obieg, więc jedna robota) + nowy olej i czynnik – 370zł w dużym serwisie, ale w małym miasteczku
no i wszystko działa
Witam,
Mam zagwostke z moja M6 2.3BG.
Pewnego dnia samochód zaczął falować na luzie i zaczęło smierdziec gumą, okazało się że to sprężarka klimatyzacji. Mechanik stwierdził że najlepiej będzie ją zregenerować wymieniając łożysko ( koszt łożyska ok.70 zł), ale okazało się że stopione zostało także sprzęgiełko, więc kupiłem używana spręzarke (oznaczenie 212) i przełożyliśmy z niej sprzegiełko.
Klima została nabita i wszystko działa lux.
Koszt 100zł robiczna, łożysko 70zł, nabicie 80zł, używana spezarka 150zł. Łączny koszt 400zł.
Nie minęło 2miesiace i zauważyłem fioletowe przebarwienie na "świeżym" łożysku. Kilka dni po tym na jałowym biegu z włączoną klimą silnik zaczął falować, później coraz to bardziej. Po wyłączeniu klimy jest ok. Znaczy że znowu sprężarka nawala ;/
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym ? Dlaczego łożysko może sie przegrzewać ?
Drugie pytanie czy ktoś orientuje sie czy do silnika 2.3L pasują tęz spreżarki z 2.0 CITD ?
Widziałem 2L diesla ze sprezarka z oznaczeniem 212, czyli taka jak u mnie.
Czy sa sprezarki z innym oznaczeniem pasujące do mojej Magdaleny?
Będę wdzięczny za pomoc.
Mam zagwostke z moja M6 2.3BG.
Pewnego dnia samochód zaczął falować na luzie i zaczęło smierdziec gumą, okazało się że to sprężarka klimatyzacji. Mechanik stwierdził że najlepiej będzie ją zregenerować wymieniając łożysko ( koszt łożyska ok.70 zł), ale okazało się że stopione zostało także sprzęgiełko, więc kupiłem używana spręzarke (oznaczenie 212) i przełożyliśmy z niej sprzegiełko.
Klima została nabita i wszystko działa lux.
Koszt 100zł robiczna, łożysko 70zł, nabicie 80zł, używana spezarka 150zł. Łączny koszt 400zł.
Nie minęło 2miesiace i zauważyłem fioletowe przebarwienie na "świeżym" łożysku. Kilka dni po tym na jałowym biegu z włączoną klimą silnik zaczął falować, później coraz to bardziej. Po wyłączeniu klimy jest ok. Znaczy że znowu sprężarka nawala ;/
Czy ktoś spotkał się z czymś podobnym ? Dlaczego łożysko może sie przegrzewać ?
Drugie pytanie czy ktoś orientuje sie czy do silnika 2.3L pasują tęz spreżarki z 2.0 CITD ?
Widziałem 2L diesla ze sprezarka z oznaczeniem 212, czyli taka jak u mnie.
Czy sa sprezarki z innym oznaczeniem pasujące do mojej Magdaleny?
Będę wdzięczny za pomoc.
-
karollo1985
Sytuacja wygląda taka, że mechanik po tygodniu stwierdził, że nie da rady znaleźć cewki sprężarki i sprzęgiełka i mam szukać części.
Z racji, że bardzo zależy mi na czasie zakupiłem regenerowaną sprężarkę i wręczyłem mechanikowi, na co mechanik, że wymiana może zając dużo czasu i w ogóle, że kupił kilka części, które nie pasowały
Jeżeli ktoś ostatnio wymieniał sprężarkę może napisze ile coś takiego kosztuje i ile zajmuje czasu.
Z racji, że bardzo zależy mi na czasie zakupiłem regenerowaną sprężarkę i wręczyłem mechanikowi, na co mechanik, że wymiana może zając dużo czasu i w ogóle, że kupił kilka części, które nie pasowały
Jeżeli ktoś ostatnio wymieniał sprężarkę może napisze ile coś takiego kosztuje i ile zajmuje czasu.
-
tszatan
hej
Ja wymieniałem sprężarkę, bo się stara zatarła – i Twoja może dlatego wykańczać łożyska, że się właśnie zaciera. Patrz 3 posty wyżej co wymieniałem.
Uzywana sprężarka z gwar. 3 mies.to był koszt 300zł.
Od diesla nie pasuje, ale inne benzyny z tego co się orientuję mają takie same sprężarki (przynajmniej wg. katalogu u mechanika).
Wymiana sprężarki jako całość jest jedna z prostszych czynności i zajmuje 1h.
Pytanie do Ciebie, czy w układzie klimy masz uzupełniony olej, bo to co dodają w trakcie nabijania to nie jest tyle ile potrzeba
Ja wymieniałem sprężarkę, płukałem cały układ i zalewałem nowym olejem (nie wiem jakim), a potem nabijanie standard.
Ja wymieniałem sprężarkę, bo się stara zatarła – i Twoja może dlatego wykańczać łożyska, że się właśnie zaciera. Patrz 3 posty wyżej co wymieniałem.
Uzywana sprężarka z gwar. 3 mies.to był koszt 300zł.
Od diesla nie pasuje, ale inne benzyny z tego co się orientuję mają takie same sprężarki (przynajmniej wg. katalogu u mechanika).
Wymiana sprężarki jako całość jest jedna z prostszych czynności i zajmuje 1h.
Pytanie do Ciebie, czy w układzie klimy masz uzupełniony olej, bo to co dodają w trakcie nabijania to nie jest tyle ile potrzeba
Ja wymieniałem sprężarkę, płukałem cały układ i zalewałem nowym olejem (nie wiem jakim), a potem nabijanie standard.
Witam,
dzisiaj również nawalił mi kompresor w Mazdzie.
Byłem w ASO i zaproponowali mi regenerację wraz z napełnieniem czynnika itp.
Koszt ma wyjść nie wyższy niż 1000zł.
dzisiaj również nawalił mi kompresor w Mazdzie.
Byłem w ASO i zaproponowali mi regenerację wraz z napełnieniem czynnika itp.
Koszt ma wyjść nie wyższy niż 1000zł.
-
wilufsw
Mam pytanie odnośnie wymiany łożyska kółka klimy.
Przy wyjmowaniu kółka ze sprężarki zeszło dość lekko, moje pytanie jest takie czy jak wymienię łożysko na nowe to czy trzeba przy montażu obsadzić je na klej ? (na połączeniu łożysko tuleja sprężarki czy wystarczy pierścień zegera)
Przy wyjmowaniu kółka ze sprężarki zeszło dość lekko, moje pytanie jest takie czy jak wymienię łożysko na nowe to czy trzeba przy montażu obsadzić je na klej ? (na połączeniu łożysko tuleja sprężarki czy wystarczy pierścień zegera)
Wymieniłem łożysko od koła klimy i jak zakładałem na tuleje sprężarki to weszło dość lekko. Wydaje mi się, że powinno wejść ciasno bo podczas pracy może się obracać łożysko na tulei. Co o tym sądzicie proszę o pomoc bo nie wiem co mam robić
Odnośnie "kółka" czyli tarczy sprzęgła sprężarki:
Kilka dni temu przestała działać klima. Zauważyłem, że tarcza sprzęgła klimy odstaje (nierównomiernie) od koła pasowego,z jednej strony szczelina z drugiej niby ok. Sięgnąłem tam pogrzebaczem od pieca
i tarcza odpadła
Wyciągnąłem ją tym pogrzebaczem do góry (nie polecam wyciągać w ten sposób) było ciężko ale przeszła miedzy kołami pasowymi. W ten sposób można zgubić podkładkę, (aczkolwiek jest namagnesowana i trzyma się koła) która jest bardzo ważna.
Następnie w garażu podniosłem auto i zdjąłem prawe koło...
-częściowo (odchyliłem do połowy od przodu) zdjąłem plastikowe nadkole, 3 śrubki pod zderzakiem, klucz 8 oraz ok 3 plastikowe spinki ( im więcej tym wygodniejsze dojście)
– następnie odpiąłem 4 ( nie wszystkie) spinki bocznej plastikowej osłony, po jej odchyleniu ukazał się napęd pasowy klimy i alternatora.
W międzyczasie zdjąłem osłonę silnika w poszukiwaniu odkręconej śrubki tarczy sprzęgła klimy. Nie znalazła się
-włożyłem oryginalną podkładkę do otworu z wielowypustem w tarczy sprzęgła.
– nieszczęsna śrubka
(rozm. 6, klucz 10) wykręciłem dwie spod maski, jedną przy reflektorze (za długa wkręciłem z powrotem), drugą (właściwa) z podszybia ( są po obu stronach, łączą blachę z plastikiem, za aku z prawej i nad filtrem paliw. po lewej)
-śrubkę włożyłem w otwór tarczy, tak aby "nadziać" podkładkę dystansującą z drugiej strony. Gwint śrubki spryskałem brunoxem, ( szybko się klei i zastyga) z braku kleju do gwintów.
-tarczę na wałek w wielowypustem sprężarki i dokręciłem do pierwszego oporu z wyczuciem
Przy dokręcaniu, tarczę trzeba zablokować np długim płaskim śrubokrętem.
Potrzebne narzędzia: klucz nasadowy 8 (nadkole) i 10 (śruba tarczy sprzęgła) z średnią przedłużką, oraz w miarę długi płaski śrubokręt. Czas pracy ok 30 min z szukaniem śrubki.
Jak dotąd przejechane 110 km z klimą i wszystko ok.
Kilka dni temu przestała działać klima. Zauważyłem, że tarcza sprzęgła klimy odstaje (nierównomiernie) od koła pasowego,z jednej strony szczelina z drugiej niby ok. Sięgnąłem tam pogrzebaczem od pieca


Wyciągnąłem ją tym pogrzebaczem do góry (nie polecam wyciągać w ten sposób) było ciężko ale przeszła miedzy kołami pasowymi. W ten sposób można zgubić podkładkę, (aczkolwiek jest namagnesowana i trzyma się koła) która jest bardzo ważna.
Następnie w garażu podniosłem auto i zdjąłem prawe koło...
-częściowo (odchyliłem do połowy od przodu) zdjąłem plastikowe nadkole, 3 śrubki pod zderzakiem, klucz 8 oraz ok 3 plastikowe spinki ( im więcej tym wygodniejsze dojście)
– następnie odpiąłem 4 ( nie wszystkie) spinki bocznej plastikowej osłony, po jej odchyleniu ukazał się napęd pasowy klimy i alternatora.
W międzyczasie zdjąłem osłonę silnika w poszukiwaniu odkręconej śrubki tarczy sprzęgła klimy. Nie znalazła się
-włożyłem oryginalną podkładkę do otworu z wielowypustem w tarczy sprzęgła.
– nieszczęsna śrubka
-śrubkę włożyłem w otwór tarczy, tak aby "nadziać" podkładkę dystansującą z drugiej strony. Gwint śrubki spryskałem brunoxem, ( szybko się klei i zastyga) z braku kleju do gwintów.
-tarczę na wałek w wielowypustem sprężarki i dokręciłem do pierwszego oporu z wyczuciem
Potrzebne narzędzia: klucz nasadowy 8 (nadkole) i 10 (śruba tarczy sprzęgła) z średnią przedłużką, oraz w miarę długi płaski śrubokręt. Czas pracy ok 30 min z szukaniem śrubki.
Jak dotąd przejechane 110 km z klimą i wszystko ok.

-
Heishi
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6