Problemy po remoncie silnika – diesel

Postprzez Patrykr3 » 10 maja 2015, 09:15

Dzięki kolego :)
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 20:28
Posty: 14
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121Km

Postprzez MrShaleck » 10 maja 2015, 20:54

Pompa podciśnieniowa aż tak łatwo i chętnie nie pada, a już na pewno nie z dnia na dzień, raczej liniowo ulega rozkładowi :D
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2613 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: Mazda 626 Coupe F2T
BMW X3 35i F25 Msport

Postprzez kirjaimisto » 6 cze 2016, 19:08

Witajcie forumowicze. Moja cierpliwość do mazdy chyba powoli gaśnie..pewien czas temu miałem awarie i wypalony tłok na 3 cylindrze. Samochod stał 8 tygodni, po remoncie ( wymieniony blok silnika, wtryskiwacze, przy okazji całe sprzęgło, uszczelniacze, uszczelka pod głowicą, podkładki pod wtryskami, czyszczenie egr, sprawdzenie stanu turbiny itd...) bylo zrobione wszystko, objaw niestety po remoncie jest podobny – dając gazu przy obrotach okolo 2500, badz redukujac przy wyprzedzaniu z tylu wręcz nic nie widac, kolega jechal za mna wczoraj i mowil ze wygladalem jakbym jechal kombajnem... Czego jeszcze moze byc przyczyna takiego dymienia?Jest to wersja bez dpf, przeplywomierz jest ok, ostatnia opcja jaka mi zostaje to walniety czujnik egr ale czy to moze miec na to wplyw? Wolałbym uniknac ponownej awarii, a silnik pracuje naprawde ladnie.

Z gory dziekuje za podpowiedzi
Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2016, 14:03
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GY 2004 2.0 CDTI

Postprzez DooOminO » 6 cze 2016, 20:47

Komputer pokazuje jakieś błędy? Mi też auto trochę dymi jak dam dobrze gazu, wszystko mam sprawne tylko nie mam Katalizatora co w tym przypadku robiło dużą robotę ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez kirjaimisto » 6 cze 2016, 22:42

Dzieki wielkie za przypomnienie bo o tym zapomniałem napisać..Co do błędów – przed naprawą paliły się kontrolki trakcji i silnika – po odczytaniu z obd miałem błąd recyrkulacji spalin ( nie pamietam oznaczenia ). Po naprawie także świecą się kontrolki i uwaga – obd nie znajduje kompletnie żadnego błędu...o co może chodzić? Próbowałem zgasić checki resetem zdejmujac kleme ale to chwilowy efekt, po drugim odpaleniu kontrolki palą dalej a bledu w odczycie brak..nie ogarniam...czytalem gdzies ze niby obd nie zczytuje bledow osprzetu silnika to prawda?
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2016, 14:03
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GY 2004 2.0 CDTI

Postprzez Barthek » 7 cze 2016, 10:51

Jedno zasadnicze pytanie – czemu nie oddasz auta z powrotem do warsztatu, który go "naprawiał" ?
Dlaczego auto w ogóle odebrałeś od mechanika z takimi objawami?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez iparts » 7 cze 2016, 11:04

Dziwna sytuacja z błędami, że przed naprawą można było je odczytać, a teraz już się nie da. Przyczyna? Możliwe że mechanik coś nie podpiął lub któryś uszkodzony przewód diagnostyczny. Objawem dużego "kopcenia" jest zbyt bogata mieszanka paliwa z powietrzem, na przewagę paliwa. Watro sprawdzić dawkowanie i ustawienia kąta wyprzedzenia wtryskiwaczy.

P.S. Jaka była przyczyna wypalenia tłoka?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 5 sie 2014, 13:50
Posty: 324 (1/5)
Skąd: Warszawa
Auto: CX-9 TB 3.7L 277KM

Postprzez kirjaimisto » 9 cze 2016, 22:29

Dziękuje Wam za podpowiedzi, co do odbioru samochodu i jego ewentualnego zwrotu – gdy odbierałem samochód po remoncie mechanik twierdził, że należy go troche " przegonić " bo dymi.. owszem po tym ze stal u niego 8 tygodni( !!!!!dlatego nie chce go zwracać do tej osoby ) możliwe że tak było, jednak dymienie objawia się dalej ( w chwili obecnej po naprawie mam przejechane ponad 900km ) i ciągle objaw ten sam. Teraz ciekawa sytuacja ktora nie daje mi spokoju..Wymieniłem dwumase, cale sprzęgło – sam dostarczałem części do mechanika ( nie pytajcie w jakim stanie dwumas itd bo bylo wszystko sprawdzone ), a przy ruszaniu samochód mi szarpie... Zacząłem się zastanawiać czy może nie jest to wina walniętego EGR? Wczesniej mialem błąd recyrkulacji spalin wg OBDII, teraz kontrolki swieca tak samo tyle ze nie pokazuje bledu, mechanik powiedzial mi ze wyczyscil egr ale wiadomo, jak czujnik walniety to nic z tego.. Rozważam zaślepienie EGR celem sprawdzenia tylko czy to coś da? Na kostce z kablem który podpina sie pod egr mam napiecie na srodkowym pinie. Czy to moze byc powod tych dwóch usterek?dymienia i szarpania?Pozdrawiam i z góry dzieki!
Początkujący
 
Od: 27 kwi 2016, 14:03
Posty: 4
Auto: Mazda 6 GY 2004 2.0 CDTI

Postprzez DooOminO » 9 cze 2016, 22:36

Jeśli sprzęgło jest nowe to może szarpać, musi się wszystko ułożyć tarcza, docisk.. u mnie było to samo po 2 000 km wszystko ustało :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2015, 15:43
Posty: 446 (17/5)
Skąd: Sanok
Auto: Mitsubishi Lancer 2008

Postprzez Wojtek » 10 cze 2016, 12:49

Za pomocą jakiego sprzętu odczytujesz błędy?

Forum Fiend
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6