Spadek napięcia w obwodzie radia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez wiking » 7 maja 2015, 11:24

Witam brać mazdowską. W mojej Staruszczce ( 98.08) w dziwnych okolicznościach rozładował mi się akumulator – bez wcześniejszych objawów. Poprostu nawet nie chciał zakrecić. Dobrze że rzecz się miała u znajomego mechanika który podpioł mi prostownik. Madzia dalej nie chciała zakręcić. Po chwili z radia ( fabrycznie montowany stary Sony) poszedł dym. Więc odpieliśmy prostownik i wyjeliśmy radio. Następnie podpielismy prostownik na klemy i auto odpaliło. Pojechałem odrazu pod sklep i kupiłem nowy akumulator, gdyż ten miał już 6,5 roku. Stwierdziłem, że swoje wysłużył. Po załadowaniu nowego ogniwa, auto śmiga jak wcześniej. Niestety chciałem podłączyć innego ( sprawdzonego w domu na zasilaczu 12 v 1 A) soniaka i odkryłem problem. Na zasilaniu radia ( gdy jest podłączone radio) napięcie poleciało o ok 2,5 V i mogę je włączyć dopiero po uruchomieniu silnika. Jak podaje tylko zasilanie przez kluczyk stacyjki radio na chwilę się uruchamia po czym się wyłącza ( za niskie napięcie). Na zasilaczu domowym praktycznie zerowy spadek napięcia. Co może być przyczyną spadku tego napięcia ? Ewentualnie proszę o wskazówki bardziej doświadczonych użytkowników od czego zacząć ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 15:18
Posty: 44
Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5

Postprzez Bolsblue » 7 maja 2015, 19:38

Po pierwsze sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze z ładowaniem i bez.
Po drugie czy prąd ci bokiem gdzieś nie ucieka i nie rozładowuje aku.
Najlepiej poprowadzić swoje osobne (nowe) przewody z aku do radia jak nie masz pewności w jakim stanie jest ta instalacja mazdowska. Przyczyną spadku napięcia mogą być właśnie jakieś niepewne, stare utlenione przewody,kostki i połączenia.Możesz bawic się równiez w psikanie ,,Contaktem'' ale za nowe kable zapłacisz tyle samo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 19:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Postprzez wiking » 8 maja 2015, 08:45

Ok zrobię pomiary i napiszę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 15:18
Posty: 44
Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5

Postprzez wiking » 9 maja 2015, 21:45

Wygląda na to, że napięcie na akumulatorze ok 13,83 V na pracy silnika 12,6 na postoju. Pociągnąłem kabel do radia zasilający bezpośrednio z akumulatora i radio śmiga, żadnych spadków napięcia, radio hula. Wygląda na to, że jest uwalona wiązka od radia. Wyjąłem w kabinie bezpiecznik od radia aby ograniczyć ewentualne "sianie" zwarcia na pozostałe układy i tu mam pytanie. Czy w komorze silnika jest bezpiecznik, który odpowiada za zasilana tylko radia ? Jeśli tak to który ? Jeśli jest wspólny z innym układem to proszę o wskazanie który to układ i który bezpiecznik ? i Jeszcze jedno – pomyślałem że można byłoby pociągnąć zasilanie do radia z gniazda zapalniczki – czy ona ma swój osobny bezpiecznik czy też wspólny ? Raczej całej wiązki nie będę wymieniał...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2008, 15:18
Posty: 44
Auto: 323 F BJ 1998r. 1,5

Postprzez Bolsblue » 10 maja 2015, 08:17

Ja coś tam podpinałem pod bezpiecznik radia ale to w kabinie.Każdy obwód ma bezpiecznik no może oprócz rozrusznika.Daj bezpiecznik na ten kabel który pociągnąłeś ale jak najbliżej aku i po problemie.
Później wkleję rozpiskę bezpieczników .
Pozdro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 19:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Postprzez Bolsblue » 12 maja 2015, 10:47

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2014, 19:49
Posty: 123 (0/1)
Auto: 323F 1.6 16V (ZM) 98KM 2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323