Wysoka temperatura / złe wskazania temperatury
Dzień dobry,
proszę o pomoc bo nie mam już siły do tego samochodu. Niedawno zakupiona została Mazda 323F BA rocznik 1998, silnik 1.5 88KM, wersja z tego co już wyczytałem na forum po lifcie bodajże.
Zaraz po zakupie okazało się, że silnik szybko się grzeje, wskazówka idzie od razu pod H i nie spada. Wymieniony został więc termostat i przekaźnik KA32 (dodam, że mam 3 pinowy). Niestety ani razu nie załączył się wentylator, także jak nie było termostatu.
Wentylator na krótko działa, samodzielnie zwierając czujnik KA32 działa, wymieniłem więc czujnik temperatury płynu. Dodam, że mam 3 pinowy. Teraz wskazówka zaraz pod odpaleniu idzie ponad skalę H. Nie mam pojęcia czy działa wentylator, ale z tego co mówił mechanik – nie załącza się.
Mam pytanie – co dalej robić? Wiem że w Mazdzie były wymieniane zegary (nie są oryginalne). Czy czekać na upartego aż włączy się wentylator? Nie chcę przegrzać samochodu. Co jeszcze wymienić?
Dodam jeszcze że na desce źle pokazuje też paliwo: niby jest 1/4 a świeci się rezerwa.
Jest gość w Krakowie który zrobi to porządnie?
proszę o pomoc bo nie mam już siły do tego samochodu. Niedawno zakupiona została Mazda 323F BA rocznik 1998, silnik 1.5 88KM, wersja z tego co już wyczytałem na forum po lifcie bodajże.
Zaraz po zakupie okazało się, że silnik szybko się grzeje, wskazówka idzie od razu pod H i nie spada. Wymieniony został więc termostat i przekaźnik KA32 (dodam, że mam 3 pinowy). Niestety ani razu nie załączył się wentylator, także jak nie było termostatu.
Wentylator na krótko działa, samodzielnie zwierając czujnik KA32 działa, wymieniłem więc czujnik temperatury płynu. Dodam, że mam 3 pinowy. Teraz wskazówka zaraz pod odpaleniu idzie ponad skalę H. Nie mam pojęcia czy działa wentylator, ale z tego co mówił mechanik – nie załącza się.
Mam pytanie – co dalej robić? Wiem że w Mazdzie były wymieniane zegary (nie są oryginalne). Czy czekać na upartego aż włączy się wentylator? Nie chcę przegrzać samochodu. Co jeszcze wymienić?
Dodam jeszcze że na desce źle pokazuje też paliwo: niby jest 1/4 a świeci się rezerwa.
Jest gość w Krakowie który zrobi to porządnie?
- Od: 4 maja 2015, 17:38
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM
Zegary drogie nie sa wiec mozesz zmienic na oryginalne i wtedy zobaczysz jakie beda wskazania bo byc moze przy zmianie na inne zostaly uszkodzone lub zle wlozone wskazowki.
Dopisano Wt, 5 maja 2015, 07:37:
Zegary drogie nie sa wiec mozesz zmienic na oryginalne i wtedy zobaczysz jakie beda wskazania bo byc moze przy zmianie na inne zostaly uszkodzone lub zle wlozone wskazowki.
Dopisano Wt, 5 maja 2015, 07:37:
Zegary drogie nie sa wiec mozesz zmienic na oryginalne i wtedy zobaczysz jakie beda wskazania bo byc moze przy zmianie na inne zostaly uszkodzone lub zle wlozone wskazowki.
Tak, tyle że przed wymianą czujnika temperatury płynu (tego 3-pinowego) temperatura przy ręcznym uruchomieniu wiatraka (na przekaźniku) była idealnie na środku. Bardzo proszę o pomoc.
edit: wczoraj próbowałem jeszcze odpowietrzyć układ, nawiew ustawiony na maksa, woda w chłodnicy jest, ciepło w środku jest natomiast chłodnica zimna, tak jakby nie otwierał dużego obiegu? Chociaż termostat wymieniony na nowy. Samochód chodził z 20 min płyn w korku od chłodnicy zimny, wiatrak się nie załączył. Nie mam już pojęcia...
edit: wczoraj próbowałem jeszcze odpowietrzyć układ, nawiew ustawiony na maksa, woda w chłodnicy jest, ciepło w środku jest natomiast chłodnica zimna, tak jakby nie otwierał dużego obiegu? Chociaż termostat wymieniony na nowy. Samochód chodził z 20 min płyn w korku od chłodnicy zimny, wiatrak się nie załączył. Nie mam już pojęcia...
- Od: 4 maja 2015, 17:38
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM
No to ci powiem że masz problem uszczelka pod głowicą dała
lub co gorsza pękła

A może ten termostat jest "dobry inaczej"?
Spróbuj go jeszcze raz wyjąć i wrzuć do gotującej się wody. Zobaczysz sam wówczas czy się otwiera czy nie.
Spróbuj go jeszcze raz wyjąć i wrzuć do gotującej się wody. Zobaczysz sam wówczas czy się otwiera czy nie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jakby uszczelka była walnięta to wysoce prawdopodobne, że miałby przedmuchy kompresji nawet na zimnym silniku więc .... nie straszmy tak od razu chłopaka 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Po jakim czasie idzie do góry od uruchomienia silnika?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
A co się dzieje jak tylko włączysz sam zapłon bez uruchamiania zimnego silnika?
Oczywiście mówię o włączeniu samego zapłonu przynajmniej na tą minutę czy dwie.
Oczywiście mówię o włączeniu samego zapłonu przynajmniej na tą minutę czy dwie.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Ok, to po kolei
1. Po zakupie
– wskazówka cały czas na maksa
– nie działał wentylator (na krótko załączał się)
– nie było dużego obiegu
– chłodnica zimna
2. Pierwsza zmiana
– zdjęcie termostatu – jazda bez
– nowy przekaźnik KA32
– podczas jazdy wskazówka na połowie
– w korkach wskazówka na maksa
– nie działał wentylator
– po odpięciu czujnika temperatury wentylator chodził cały czas
– chłodnica ciepła
3. Druga zmiana
– założenie nowego termostatu
– nowe bezpieczniki
– nowy czujnik temperatury
– po odpaleniu silnika wskazówka od razu ponad skalą (ponad hot)
– w kabinie ciepło, ogrzewanie działa
– chłodnica zimna, płyn w korku od chłodnicy zimny
– węże luźne, ciepłe
Mam w chłodnicy zwykłą wodę (mechanik zalał), zmienić na płyn i zobaczyć jak będzie się zachowywało na płynie?
1. Po zakupie
– wskazówka cały czas na maksa
– nie działał wentylator (na krótko załączał się)
– nie było dużego obiegu
– chłodnica zimna
2. Pierwsza zmiana
– zdjęcie termostatu – jazda bez
– nowy przekaźnik KA32
– podczas jazdy wskazówka na połowie
– w korkach wskazówka na maksa
– nie działał wentylator
– po odpięciu czujnika temperatury wentylator chodził cały czas
– chłodnica ciepła
3. Druga zmiana
– założenie nowego termostatu
– nowe bezpieczniki
– nowy czujnik temperatury
– po odpaleniu silnika wskazówka od razu ponad skalą (ponad hot)
– w kabinie ciepło, ogrzewanie działa
– chłodnica zimna, płyn w korku od chłodnicy zimny
– węże luźne, ciepłe
Mam w chłodnicy zwykłą wodę (mechanik zalał), zmienić na płyn i zobaczyć jak będzie się zachowywało na płynie?
- Od: 4 maja 2015, 17:38
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM
Ja mam tak jak u ciebie w odp.nr 2 tylko wiem na 100% że wali mi ciśnienie do układu przez walniętą uszczelkę pod głowicą przez co się zapowietrza jak jest założony termostat. Jedz do mechanika niech ci zrobi test na co2 . A jeszcze pytanko masz lpg 
LPG bez termostatu długo (ok 3km), z termostatem w chwilę, nawet na postoju.
Dopisano 6 maja 2015, 18:39:
Jak włączę zapłon bez uruchamiania silnika to wskazówka ani drgnie. Może być też problem z elektryką, bo przy wsickaniu przycisku opuszczania szyby wskazówka podnosi się a po puszczeniu opada.
Poniżej filmik jak po uruchomieniu silnika zachowuje się wskazówka. Przepraszam za jakość – nie mam smartfona. Trwa minutę i w tej minucie wskazówka jest już ponad polem.
Dopisano 6 maja 2015, 18:39:
Jak włączę zapłon bez uruchamiania silnika to wskazówka ani drgnie. Może być też problem z elektryką, bo przy wsickaniu przycisku opuszczania szyby wskazówka podnosi się a po puszczeniu opada.
Poniżej filmik jak po uruchomieniu silnika zachowuje się wskazówka. Przepraszam za jakość – nie mam smartfona. Trwa minutę i w tej minucie wskazówka jest już ponad polem.
Ostatnio edytowano 6 maja 2015, 22:41 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linku do filmu
Powód: Poprawa linku do filmu
- Od: 4 maja 2015, 17:38
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323F BA r.1998 1.5 88KM
Smiem twierdzic ze licznik nie kolega... Nawet widac ,ze wskaznik od PB jest za wysoko a "judasz" swieci.
Wez podmien licznik od kogos jesli masz z kim. To auto kupiles z tymi zegrami czy sam grzebales??
Wez podmien licznik od kogos jesli masz z kim. To auto kupiles z tymi zegrami czy sam grzebales??
- Od: 8 mar 2010, 19:20
- Posty: 7406 (216/46)
- Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
- Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium
Coś masz nieźle namieszane w instalacji albo ... z zegarami.
Nierealne nawet jakby silnik pracować BEZ działającej pompy wody aby tak szybko miał złapać temperaturę.
Sprawdź podłączenia masy od accu do karoserii i silnika.
Możesz zmierzyć napięcie w instalacji?
Wypożyczenie lub "inwestycja" w drugi komplet zegarów to koszt niewielki – może warto spróbować?
Nierealne nawet jakby silnik pracować BEZ działającej pompy wody aby tak szybko miał złapać temperaturę.
Sprawdź podłączenia masy od accu do karoserii i silnika.
Możesz zmierzyć napięcie w instalacji?
Wypożyczenie lub "inwestycja" w drugi komplet zegarów to koszt niewielki – może warto spróbować?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości