Mazda Xedos 6 CA KLZE '94 White...
Podobno silnik może potem dziwnie pracować i szarpać na zmianach biegów (szykbie wytracanie obrotów)
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
z tego co kojarze 5w30 to olej zalecany przez Mazde, czyz nie?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Czemu oczywiście?
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
No wyjaśnij mi o co chodzi bo mam na oku Millersa i chce wiedzieć w czym Eneos jest lepszy 
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Lej jak ksiazka mowi 5w30 i nie wymyslaj
to nie nowy silnik ani nie po remoncie zeby lac mu 0w;p
Widzę Julek że masz sporą wiedzę o olejach
Setritus Eneos to chyba pierwszy olej, który aż tak wyciszył pracę hydrauliki w mazdowskiej fałce, jaki miałem.Nie jest to tylko moje zdanie, w wlkp każdy leje ten olej i jest mega zadowolony.
Co do zaleceń Mazdy, to nie dam sobie ręki obciąć...ale w latach projektowania silnika nie było chyba lepkości 30.Zalecany był 10 i 5w/40
Dla niewtajemniczonych pierwsza wartość to gęstość oleju w niskich temperaturach ( im niższa tym olej rzadszy i lepiej smaruje ), druga wartość to gęstość w wysokich temperaturach ( im wyższa tym lepsze smarowanie ).
Dodam jeszcze... że jak kupiłem x9 to w silniku była smoła teraz po 2k przebiegu na nim po otwarciu korka jest czyściutko bez nalotów i nagarów.
Setritus Eneos to chyba pierwszy olej, który aż tak wyciszył pracę hydrauliki w mazdowskiej fałce, jaki miałem.Nie jest to tylko moje zdanie, w wlkp każdy leje ten olej i jest mega zadowolony.
Co do zaleceń Mazdy, to nie dam sobie ręki obciąć...ale w latach projektowania silnika nie było chyba lepkości 30.Zalecany był 10 i 5w/40
Dla niewtajemniczonych pierwsza wartość to gęstość oleju w niskich temperaturach ( im niższa tym olej rzadszy i lepiej smaruje ), druga wartość to gęstość w wysokich temperaturach ( im wyższa tym lepsze smarowanie ).
Dodam jeszcze... że jak kupiłem x9 to w silniku była smoła teraz po 2k przebiegu na nim po otwarciu korka jest czyściutko bez nalotów i nagarów.
Zapomniałeś dodać że eneos to jedyny olej rozlewany w japonii(seria sustina) a pozostałe(hyper) mają stamtąd bazę i dodatki a rozlewane są w Holandii.Nie bez znaczenia jest mała popularność na rynku co sprawia znikome ryzyko trafienia podróbki(praktycznie zerowe).Zresztą Piotras sam lałeś 0w50 Sustinę 0w50 do klze w białej i chodziła jak złoto.Setritus jeśli masz zamiar lać Millersa czy innego Motua to wlej Sustinę(poziom cenowy Motula),będziesz miał gwarancję 100% Japonskiego oleju ,gotowego na pałowanie i chroniącego już od niskich temperatur.BTW eneos jest w Japonii lany ''na pierwszy ontaż'' do większości aut.
Kurde,ale kryptoreklame dowaliłem
Sam jeżdżę na premium hyper 5w40
Kurde,ale kryptoreklame dowaliłem

Sam jeżdżę na premium hyper 5w40
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Ja też u siebie mam wlanego Eneosa ale 5w30 za jakieś 7tyś zmieniam na 40
, ale jeśli chodzi o markę i jakość polecam. U mnie w V-ce wlany był Castrol 5w30 hydraulika klepała jak w dieslu, po zmianie oleju na Eneosa natychmiastowa zmiana i stopniowe zanikanie klepania. Teraz jest cichuto 
XED napisał(a):Widzę Julek że masz sporą wiedzę o olejach![]()
Setritus Eneos to chyba pierwszy olej, który aż tak wyciszył pracę hydrauliki w mazdowskiej fałce, jaki miałem.Nie jest to tylko moje zdanie, w wlkp każdy leje ten olej i jest mega zadowolony.
Co do zaleceń Mazdy, to nie dam sobie ręki obciąć...ale w latach projektowania silnika nie było chyba lepkości 30.Zalecany był 10 i 5w/40![]()
Dla niewtajemniczonych pierwsza wartość to gęstość oleju w niskich temperaturach ( im niższa tym olej rzadszy i lepiej smaruje ), druga wartość to gęstość w wysokich temperaturach ( im wyższa tym lepsze smarowanie ).
Dodam jeszcze... że jak kupiłem x9 to w silniku była smoła teraz po 2k przebiegu na nim po otwarciu korka jest czyściutko bez nalotów i nagarów.
Widze XED, że ty też
1) Nie mowie ze eneos to zly olej wrecz odwrotnie!
2) Tak pierwsza wartosc tak jak napisales jednak druga to lepkosc oleju...
3) Co do zalecen mazdy zobacz zdjecie co zaleca mazda ksiazka z 1994 roku chyba jednak byly takie oleje... 10w30 raczej do nizszych temp wiec dla nas zostaje 5w30.
Wiec bez obrazy ale nie wszystko co piszesz jest tu prawda
to z tego wykresu by wynikalo ze nalezaloby zalac 10w30 ? 
- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Julek wytłumaczyłem to bardzo ogólnikowo
Co do 5w/30 napisałem...że pewny nie jestem
I tak nie zmienia to faktu, że jak pałujemy nasze fałki to olej o lepkości 30 to zdecydowanie za mało
Co do 5w/30 napisałem...że pewny nie jestem
I tak nie zmienia to faktu, że jak pałujemy nasze fałki to olej o lepkości 30 to zdecydowanie za mało
Moim zdaniem lepiej co by sie nie dzialo trzymac sie zalecen producenta
wiadomo ze na gestrzych olejach bedzie chodzilo cicho pieknie
Przyklad xedosa zalalem motulem 10w40 (zacza wpylac olej) chodzil tak cicho ze wszyscy sie dziwili boze jak nowe auto
Auto wpylalo od cholery oliwy drugi przyklad. Wymienilem olej w 626 jezdzila na 10w40 olej chyba z 20 tys nalatane mial... zalalem 5w30 wyplukalo sie od 4 tys km z miarki nie ubylo nawet milimetra;p
Z okazji ładnej pogody zabrałem sie za wygłuszenie całego auta. Podłoga, supki, drzwi, dach, bagażnik, wszystko. Ścianę grodziową wyciszę przy swapie za miesiąc 
Na całe auto od środka naklejona zostanie mata butylowa GMS a a nią pianka GMS, czyli pełne dwuwartswowe wygłuszenie. W drzwiach będzie jeszcze jedna dodatkowa warstwa (mata+pianka+mata).
Za materiały zapłaciłem około 1000zł i mam nadzieje że efekt będzie tego wart
Kupiłem 10,5 mkw maty butylowej oraz 6,5mkw pianki, sprzedawca powiedział że starczy na pewno.
Przy okazji mogę się pochwalić w pełni zdrową podłogą bez najmniejszego ogniska rdzy




Na całe auto od środka naklejona zostanie mata butylowa GMS a a nią pianka GMS, czyli pełne dwuwartswowe wygłuszenie. W drzwiach będzie jeszcze jedna dodatkowa warstwa (mata+pianka+mata).
Za materiały zapłaciłem około 1000zł i mam nadzieje że efekt będzie tego wart
Przy okazji mogę się pochwalić w pełni zdrową podłogą bez najmniejszego ogniska rdzy





- Od: 22 lut 2009, 13:42
- Posty: 1169 (0/5)
- Skąd: Olsztyn / Kraków
- Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości