Mazda Xedos 6 CA KLZE '94 White...

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez Setritus » 5 maja 2015, 01:57

Podobno silnik może potem dziwnie pracować i szarpać na zmianach biegów (szykbie wytracanie obrotów)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez DamianoV6 » 5 maja 2015, 02:02

Sylwo ma i powiem Ci robi robotę ;]
Damian
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 27 wrz 2014, 18:22
Posty: 1235 (14/17)

Postprzez Setritus » 5 maja 2015, 14:58

z tego co kojarze 5w30 to olej zalecany przez Mazde, czyz nie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Piotr_ » 5 maja 2015, 16:07

Do normalnej jazdy :> Ja lałbym 5w/40 lub 0w/50 oczywiście Eneosa.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Setritus » 5 maja 2015, 17:03

Czemu oczywiście?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez Piotr_ » 5 maja 2015, 18:22

Jak zalejesz to zrozumiesz <spoko>
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Setritus » 5 maja 2015, 18:43

No wyjaśnij mi o co chodzi bo mam na oku Millersa i chce wiedzieć w czym Eneos jest lepszy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez julek » 5 maja 2015, 18:57

Lej jak ksiazka mowi 5w30 i nie wymyslaj :) to nie nowy silnik ani nie po remoncie zeby lac mu 0w;p
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Piotr_ » 5 maja 2015, 20:39

Widzę Julek że masz sporą wiedzę o olejach :>
Setritus Eneos to chyba pierwszy olej, który aż tak wyciszył pracę hydrauliki w mazdowskiej fałce, jaki miałem.Nie jest to tylko moje zdanie, w wlkp każdy leje ten olej i jest mega zadowolony.
Co do zaleceń Mazdy, to nie dam sobie ręki obciąć...ale w latach projektowania silnika nie było chyba lepkości 30.Zalecany był 10 i 5w/40 :)
Dla niewtajemniczonych pierwsza wartość to gęstość oleju w niskich temperaturach ( im niższa tym olej rzadszy i lepiej smaruje ), druga wartość to gęstość w wysokich temperaturach ( im wyższa tym lepsze smarowanie ).
Dodam jeszcze... że jak kupiłem x9 to w silniku była smoła teraz po 2k przebiegu na nim po otwarciu korka jest czyściutko bez nalotów i nagarów.
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez deejay27 » 5 maja 2015, 21:09

Xed jak będę wjeżdzał na zlot, to zgaszę auto przed wjazdem na lotnisko , co bym wstydu przy twoim nie zrobił i wlecę rozpędem:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Piotr_ » 5 maja 2015, 21:11

Padłem hahaha U mnie wyje pompa wspomagania także się wyrówna :D Nie dam rady jej wymienić przed zlotem :(

Dopisano 5 maja 2015, 21:12:

Sorry za ot ;)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez Bo_Lo » 5 maja 2015, 21:52

Zapomniałeś dodać że eneos to jedyny olej rozlewany w japonii(seria sustina) a pozostałe(hyper) mają stamtąd bazę i dodatki a rozlewane są w Holandii.Nie bez znaczenia jest mała popularność na rynku co sprawia znikome ryzyko trafienia podróbki(praktycznie zerowe).Zresztą Piotras sam lałeś 0w50 Sustinę 0w50 do klze w białej i chodziła jak złoto.Setritus jeśli masz zamiar lać Millersa czy innego Motua to wlej Sustinę(poziom cenowy Motula),będziesz miał gwarancję 100% Japonskiego oleju ,gotowego na pałowanie i chroniącego już od niskich temperatur.BTW eneos jest w Japonii lany ''na pierwszy ontaż'' do większości aut.
Kurde,ale kryptoreklame dowaliłem hahaha
Sam jeżdżę na premium hyper 5w40
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4382 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez KUZAJ » 5 maja 2015, 22:44

Ja też u siebie mam wlanego Eneosa ale 5w30 za jakieś 7tyś zmieniam na 40 :D , ale jeśli chodzi o markę i jakość polecam. U mnie w V-ce wlany był Castrol 5w30 hydraulika klepała jak w dieslu, po zmianie oleju na Eneosa natychmiastowa zmiana i stopniowe zanikanie klepania. Teraz jest cichuto :D
Kuba
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 2 sty 2012, 23:33
Posty: 673 (12/16)
Skąd: Księstwo Poznańskie
Auto: Było:
VW Polo 6n 1.3 1995r.
Ford Probe 2.5 V6 DOHC 24 VALAVE 1994r
MX-6 2.5i-V6 DOHC 24-VALVE
1991r
Jest: BMW E46 M52TU25 1998r.

Postprzez julek » 6 maja 2015, 20:51

XED napisał(a):Widzę Julek że masz sporą wiedzę o olejach :>
Setritus Eneos to chyba pierwszy olej, który aż tak wyciszył pracę hydrauliki w mazdowskiej fałce, jaki miałem.Nie jest to tylko moje zdanie, w wlkp każdy leje ten olej i jest mega zadowolony.
Co do zaleceń Mazdy, to nie dam sobie ręki obciąć...ale w latach projektowania silnika nie było chyba lepkości 30.Zalecany był 10 i 5w/40 :)
Dla niewtajemniczonych pierwsza wartość to gęstość oleju w niskich temperaturach ( im niższa tym olej rzadszy i lepiej smaruje ), druga wartość to gęstość w wysokich temperaturach ( im wyższa tym lepsze smarowanie ).
Dodam jeszcze... że jak kupiłem x9 to w silniku była smoła teraz po 2k przebiegu na nim po otwarciu korka jest czyściutko bez nalotów i nagarów.


Widze XED, że ty też :D
1) Nie mowie ze eneos to zly olej wrecz odwrotnie!
2) Tak pierwsza wartosc tak jak napisales jednak druga to lepkosc oleju...
3) Co do zalecen mazdy zobacz zdjecie co zaleca mazda ksiazka z 1994 roku chyba jednak byly takie oleje... 10w30 raczej do nizszych temp wiec dla nas zostaje 5w30.

Wiec bez obrazy ale nie wszystko co piszesz jest tu prawda :D
Załączniki
11245322_897713216953654_1489475298_n.jpg
11120096_897713100286999_1235449875_n.jpg
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Setritus » 6 maja 2015, 22:07

to z tego wykresu by wynikalo ze nalezaloby zalac 10w30 ? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Postprzez julek » 6 maja 2015, 22:15

5w30;p
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez Piotr_ » 6 maja 2015, 23:42

Julek wytłumaczyłem to bardzo ogólnikowo :>
Co do 5w/30 napisałem...że pewny nie jestem ;)
I tak nie zmienia to faktu, że jak pałujemy nasze fałki to olej o lepkości 30 to zdecydowanie za mało :)
XED
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 28 paź 2010, 20:14
Posty: 5118 (218/231)
Skąd: Poznań
Auto: Było dużo mazd... jest łaciate turbo :D

Postprzez julek » 7 maja 2015, 00:34

Moim zdaniem lepiej co by sie nie dzialo trzymac sie zalecen producenta :) wiadomo ze na gestrzych olejach bedzie chodzilo cicho pieknie :D Przyklad xedosa zalalem motulem 10w40 (zacza wpylac olej) chodzil tak cicho ze wszyscy sie dziwili boze jak nowe auto :D Auto wpylalo od cholery oliwy drugi przyklad. Wymienilem olej w 626 jezdzila na 10w40 olej chyba z 20 tys nalatane mial... zalalem 5w30 wyplukalo sie od 4 tys km z miarki nie ubylo nawet milimetra;p
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2012, 20:30
Posty: 592 (0/2)
Skąd: warszawa
Auto: Mazda Mx-6 2.5l v6 KL-DE 1997 była się zmyła
Mazda Xedos 6 v6 poszla w obieg
Mazda 626 GE 2.5l v6 w czesciach
OBECNE :D
Mazda Mx-6 2.5l v6 1995
Mercedes e320 cdi 2003
Mazda 6 2.0 lf 2006 hb

Postprzez rafał88 » 7 maja 2015, 09:48

Wg mnie 5w40 idealny. Chyba ,ze myslisz Setri upalac nonstop pod czerwone to 5w50 :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez Setritus » 30 maja 2015, 19:48

Z okazji ładnej pogody zabrałem sie za wygłuszenie całego auta. Podłoga, supki, drzwi, dach, bagażnik, wszystko. Ścianę grodziową wyciszę przy swapie za miesiąc ;)
Na całe auto od środka naklejona zostanie mata butylowa GMS a a nią pianka GMS, czyli pełne dwuwartswowe wygłuszenie. W drzwiach będzie jeszcze jedna dodatkowa warstwa (mata+pianka+mata).
Za materiały zapłaciłem około 1000zł i mam nadzieje że efekt będzie tego wart :D Kupiłem 10,5 mkw maty butylowej oraz 6,5mkw pianki, sprzedawca powiedział że starczy na pewno.
Przy okazji mogę się pochwalić w pełni zdrową podłogą bez najmniejszego ogniska rdzy <serduszka>
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 13:42
Posty: 1169 (0/5)
Skąd: Olsztyn / Kraków
Auto: Xedos 6 KLZE
Xedos 6 KF 99r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy