Przyszedł czas, aby wreszcie się przemóc i zaprezentować szerszemu gronu swoją pociechę!
Auto kupiłem z końcem sierpnia 2013 roku, a zanim zdecydowałem się na ten krok jeździłem Renault Laguną II i przez dwa lata podróżując tym autem zbierałem się na odwagę aby zostać posiadaczem Mazdy 6.
Cóż, w końcu się udało i po wielotygodniowych poszukiwaniach kupiłem ten oto egzemplarz.
Mazda 6 Sport Active
GY 2007r (Data 1-szej rejestracji – 31.03.2008) Sparkling Silver Metallic 24E
RF-7J 2.0 143KM – 360Nm
Skrzynia biegów manualna 6-biegowa.
Przebieg przy zakupie 103 000km (przebieg udokumentowany – DSR sprawdzony tel w serwisie Mazdy, a ponadto mailowy od Marianka – i w 100% rzeczywisty).
Jestem 3 włascicielem (drugim w kraju).
Auto było lekko uszkodzone – przód – (w ten sposób sprowadzony do kraju) o czym jednak wiedziałem i z pełną swiadomoscią go z tą 'wadą' kupowałem.
Wyposażenie
– 6 poduszek powietrznych
– ABS + EBD – elektroniczny rozdział siły hamowania
– EBA – elektroniczny asystent hamowania
– DSC – stabilizacja toru jazdy
– TCS – kontrola trakcji
– klimatyzacja
– nagłośnienie BOSE
– zmieniarka 6 CD
– alufelgi 16"
– elektrycznie sterowane szyb
– elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka
– ISOFIX
– skórzana tapicerka
– podgrzewane przednie fotele z pamięcią ustawień
– ksenony ze spryskiwaczami
– sterowanie audio z kierownicy
– tempomat
– czujnik deszczu
– czujnik zmierzchu
– parktronik przód i tył
Naprawy
– 02.2014 – wymieniony rozrząd wraz z paskiem alternatora (oryginał Mazdy), wymienione podkładki pod wtryskami, wymieniona uszczelka pod klawiaturą.
– 04.2014 – naprawa wiązki nad intercoolerem – i mnie to dopadło – Mazda odmówiła posłuszeństwa.
– 06.2014 – wymieniony skraplacz klimatyzacji Nissens + cały serwis (brakowało 50% lameli na skraplaczu i chłodnica straciła na wydajnosci).
– 09.2014 – wymiana łożyska koła LP firmy NTN.
– 10.2014 – wymiana klocków hamulcowych tył oraz przetoczenie tarcz.
– 12.2014 – czyszczenie filtra DPF. Opis w temacie o DPF. Wymiana klocków hamulcowych przednich (TRW – dostałem w spadku od poprzedniego własciciela)
O tak oczywistych rzeczach jaki wymiana oleju i filtrów nie będę pisał
Modyfikacje
– swiatła dzienne DRL
– listwy ozdobne progów
– gumowe dywaniki na zimę (wnętrze oraz bagażnik)
– opony zimowe 205/55/16 Maloya Davos
– felgi 18 od Mazdy RX-8 (opony: przód 225/40/18 Triangle :/
tył 235/40/18 Kleber Hydraxer)
– projektory Mazda na przednie drzwi (w miejsce oryginalnych kloszy – bez wiercenia)
– oswietlenie LED – pozycje oraz podswietlenie rejestracji
– przyciemnienie szyb
– wymiana bocznych kierunków na ledowe (całe klosze)
– przednia rozpórka od GSG
– obniżenie auta (sprężyny H&R dedykowane do mojego modelu – obniżenie o 4cm)
– malowanie zacisków na kolor złoty farbą firmy MOTIP
– welurowe dywaniki na lato
– oklejenie folią 'Carbon' chrom na atrapie oraz logo.
Przyszłosć
– renowacja felg
– lotka
– W ubiegłym roku w Paryżu dostałem w zadek od Portugalczyka. Niestety do dzisiaj nie usunąłem szkody więc i to mi 'wisi'
– wymiana opon letnich
– prawdopodobnie żarniki Ksenon, bo powoli się wypalają
– prace bieżące...