Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy
Witam Was Mazdowicze, mój problem polega na dużym zużyciu oleju. Wymieniłem go prz 151k. stan oleju był maksymalny. Kiedy sprawdziem stan przy 152k. bagnet nie pokazywał nawet minimum. Kupiłem litr oleju wlałem i obecny stan oleju to lekko ponad minimum. Oczywiście pojawia się niebieski dym. Moje pytanie to czy wymiana uszczelniaczy zaworowych rozwiążę problem, czy jednak bd musiał zainwestować więcej pieniędzy i wymieniać pierścienie, uszczelki oraz szlifować głowicę. Bardzo się martwię i liczę na Waszą pomoc.
Olej: dexelia 5w30
Olej: dexelia 5w30
Dzień dobry,
jestem posiadaczem Mazdy 6 wersja USA 2.3 benzyna automat aktualnie auto ma przejechane 167 tyś km. I pojawiło się znaczne zużycie oleju silnikowego.
Olej ostatnio został wymieniony 23 grudnia 2014. Zalany został wówczas – Motul 8100 Eco-Clean SAE 5W30 i ten olej "wyparował" w przeciągu 4 miesiecy od wymiany.
Mój mechanik podejrzewa, że do wymiany są pierścienie oraz uszczelniacze.
Jednak auto nie dymi i nie zuauważyłem znacznego zużycia paliwa.
Zastanawiam się teraz nad zmianą oleju wraz z filtrem i dokładnym sprawdzeniem jak duże jest zużycie oleju.
Zastanawiam się nad tymi olejami silnikowymi:
1. Castrol Edge FST 5W30 norma A4 dedykowany do audi vw bmw mercedes koszt 128 zł za 5 litrów
lub
2. Castrol EDGE PROF.A5 5W30 norma A5 dedykowany do Ford i Volvo koszt 435 zł za 5 litrów
który wybrać, który polecacie?
Poprzednio używałem tego pierwszego i zużycie było minimalne dlatego przeniosłem się do Motula teraz jednak zużycie jeszcze bardziej się zwiększyło. Nie znam tego przyczyny.
Przebieg oryginalny. W aucie nic nigdy nie było robione oprócz wymiany termostatu w ubiegłym roku na oryginalny.
Proszę o pomoc.
-------------------------
Jeśli chodzi o ceny częśći do wymiany pieścienie i uszczelniaczy to sprawdziłem dzisiaj i aktualnie przedstawia się to tak:
– zestaw pierścieni tłokowych – 850 zł brutto
– uszczelniacze zaworów ssących 8szt – 235 zł brutto
– uszczelniacze zaworów wydechowych 8 szt – 240 zł brutto
jestem posiadaczem Mazdy 6 wersja USA 2.3 benzyna automat aktualnie auto ma przejechane 167 tyś km. I pojawiło się znaczne zużycie oleju silnikowego.
Olej ostatnio został wymieniony 23 grudnia 2014. Zalany został wówczas – Motul 8100 Eco-Clean SAE 5W30 i ten olej "wyparował" w przeciągu 4 miesiecy od wymiany.
Mój mechanik podejrzewa, że do wymiany są pierścienie oraz uszczelniacze.
Jednak auto nie dymi i nie zuauważyłem znacznego zużycia paliwa.
Zastanawiam się teraz nad zmianą oleju wraz z filtrem i dokładnym sprawdzeniem jak duże jest zużycie oleju.
Zastanawiam się nad tymi olejami silnikowymi:
1. Castrol Edge FST 5W30 norma A4 dedykowany do audi vw bmw mercedes koszt 128 zł za 5 litrów
lub
2. Castrol EDGE PROF.A5 5W30 norma A5 dedykowany do Ford i Volvo koszt 435 zł za 5 litrów
który wybrać, który polecacie?
Poprzednio używałem tego pierwszego i zużycie było minimalne dlatego przeniosłem się do Motula teraz jednak zużycie jeszcze bardziej się zwiększyło. Nie znam tego przyczyny.
Przebieg oryginalny. W aucie nic nigdy nie było robione oprócz wymiany termostatu w ubiegłym roku na oryginalny.
Proszę o pomoc.
-------------------------
Jeśli chodzi o ceny częśći do wymiany pieścienie i uszczelniaczy to sprawdziłem dzisiaj i aktualnie przedstawia się to tak:
– zestaw pierścieni tłokowych – 850 zł brutto
– uszczelniacze zaworów ssących 8szt – 235 zł brutto
– uszczelniacze zaworów wydechowych 8 szt – 240 zł brutto
- Od: 13 lip 2011, 10:23
- Posty: 35
- Skąd: Wro/Byd/EPWS
- Auto: Mazda 6 2.3i 5b AUT r.prod 2006 USA śr. spalanie 10lit/100km
To ciekawe, auto stało i olej wyparował? Jak jednak jeździło, to kontroluj przebieg a nie okres, bo równie dobrze mogłeś zrobić 0km jak i 10tyś km. I co to znaczy, że zużycie się zwiększyło? Skup się na jednostkach l/km (litry do kilometrów) i wtedy oceniaj czy jest źle.carles napisał(a):ten olej "wyparował" w przeciągu 4 miesiecy od wymiany.
Uważam że Motul jest lepszym olejem od Castrola. Sporo jest o tym napisane w temacie olejów silnikowych, a dodatkowo ponośc Castrol i Mobil to najczęściej podrabiane oleje. Castrola również nie polecają do Mazdy. Ja właśnie chcialem przejść z Elfa na Motula, bo tak mi podpowiedział mechanik, że może wtedy trochę silnik mniej go spalać. Ale zobaczymy w praktyce. U mnie bierze ok. 1l/1000 km i to głównie w trasie, bo w mieście dosłownie śladowe ilości. Dobrze Ci kolega napisał wyżej, że musisz zobaczyć ile dolewasz na 1000 km a nie w perspektywnie okresu od wymiany, bo jeden robi 500 km miesięcznie a inny parę tysięcy. Wszędzie też piszą że silnik 2.3 lubi spalić trochę oleju i to "normalne".
Tak naprawdę to wszystko może być podrabiane. W takim wypadku byśmy musieli się interesować tylko dość drogimi produktami i mało popularnymi wsród zwykłych "Kowalskich" np. AmsOil czy Penrite, ale ceny tych produktów też do niskich nie należą. Jeżeli auto nie bierze Nam oleju to ok., można zainwestować raz do roku w dobry i drogi olej, ale jak by Nam miało wciągać go tak samo jak jakiś tańszy to jaki w tym sens? Dodatkowo ja wolę kupić olej gdzie w razie czego dostanę w sklepie czy na stacji benzynowej ( Elf i Motul jest np. w Tesco), a taki Penrite już nie dostanę i w razie ubytku w trasie bym musiał dolewać innego producenta. Uważam że nawet przez Allegro można kupić oryginał, tylko należy kupować w sprawdzonych sklepach. Dużo osób poleca sprzedającego "FILTRY_Gdansk" jako sprawdzonego sprzedawcę. Osobiście chcialem sprawdzić tego Motula, ale gdyby się okazalo że mi będzie tak samo go wciągać, to pewnie powrócę do Elf'a, bo na bańce 5 l w portfelu mi zostaje ok. 80zł.
Jasna sprawa, tylko wlaśnie dążę do tego że nigdy nie jesteśmy w stanie stwierdzić czy kupujemy oryginał czy podróbę. Teraz tak dobrze produkty potrafią być podrobione, że tylko wprawne oko jest w stanie się doszukać różnic. Ja gdybym mial wybrać Castrola a Motula, na bank bym wolał Motula.
Oczywiscie ze mozesz odroznic podrobe, mozesz sprawdzic numer seryjny/produkcyjny u wiekszosci producentow. W przypadku motula wystarczy sprawdzic tematy z fotorelacjami jak odroznic prodobe.
No tak, tylko na forum są same "debeściaki"
, a co ma powiedzieć zwykły Kowalski który nieświadomy zakupi na allegro i jeszcze z najnizszą możliwą ceną? Gdybym nie czytał tematów, to też bym nie wiedzial że podróba nie ma tzw "książeczki" z tyłu bańki i że kolor jest ciemniejszy. Dodatkowo żeby kolor porównać, trzeba by było mieć jakiś punkt odniesienia.
Zwykly Kowalski to mnei zupelnie nie interesuje ,tak samo jak to czy bedzie ci sie chcialo sprawdzic swojego motula pod katem oryginalnosci. Ja tylko pisze, ze motul to akurat dosyc mocno byl podrabiany, bylo wiele tematow temu poswieconych. Czy ty zrobisz cos z ta informacja czy kupisz motula za 89zł na allegro to juz twoja sprawa przeciez. Kowalki jak chce kupowac jak najtaniej to moze brac olej mineralny za 15 zl z allegro i jeszcze rozrabiac sobie w domu z Kujawskim. Jak ktos lubi jak najtaniej to jego sprawa.
Nie trzeba sprawdzac koloru, etykieta z napisami i logo jest inaczej wykonana wiec po samych zdjeciach tego mozna dojsc.
Nie trzeba sprawdzac koloru, etykieta z napisami i logo jest inaczej wykonana wiec po samych zdjeciach tego mozna dojsc.
jak silnik do
,to jaki by olej nie był i tak go zjara....podróbkę,ori,tańszy,droższy,zapachowy,smakowy,jeden czort i tak łyknie....
pomyślcie tylko,czemu diesle oleju nie palą ? wykluczam przypadki z nieszczelnymi podkładkami wtrysków.

pomyślcie tylko,czemu diesle oleju nie palą ? wykluczam przypadki z nieszczelnymi podkładkami wtrysków.
bo one w pewnych wypadkach nawet 'dolewają' 

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6