stuki pyknięcia podczas zmiany biegów/obciążenia silnika

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez zas3k » 25 kwi 2015, 20:30

Od momentu kiedy zrobiło się trochę cieplej i częściej jeżdżę z opuszczonymi szybami. Do moich uszu dobiega dzwięk podobny jak ten który wydobywa się z wydechu gdy stygnie- takie metaliczne krótkie pyknięcie, tylko że głośniejszy. Mazda wydaje podobne pyknięcia z okolic silnika/ podwozia podczas dynamiczniejszego ruszania czy też podczas redukcji biegów połączonej z hamowaniem silnikiem – najczęściej z 3na2. Mechanik na przeglądzie powiedział żeby sie na razie nie martwić i że zaczniemy szukać jak będą to głośniejsze dzwięki.

Co sądzicie o tym przypadku, pada któraś z poduszek, sprzęgło czy gdzieś się coś poluzowało?

Pzdr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez MrShaleck » 25 kwi 2015, 23:21

1. poduszki silnika/skrzyni
2. przeguby
3. sworznie lub inne elementy zawieszenia przedniego
4. łożyska/mocowania amortyzatora
5. dwumas
6. łączniki stabilizatora – o dziwo też potrafią wydawać dziwne dźwięki
7. gumy stabilizatora – mały koszt, kijowy dostęp
8. przekładnia kierownicza
9. zawieszenie układu wydechowego (mało prawdopodobne ale też się zdarza i łatwo sprawdzić)

Ja bym zaczął od sprawdzania okolic stabilizatora, następnie mocowania amortyzatorów – najlepiej jechać na szarpaki. Na kanale od razu można sprawdzić czy któryś przegub nie puka, to samo z zawieszeniem silnika.
Komplet poduch silnika Yamato to około 500zł za wszystkie 3, więc nie tak źle.

Jaki masz tam przebieg?
Czy sprzęgło, koło dwumasowe było robione?
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2616 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: CLK 55 AMG W209
Kurczak El Rapido 1.6 TDI

Postprzez zas3k » 27 kwi 2015, 10:39

przebieg 146tys
sprzęgło raczej nie było robione, przynajmniej na wydrukach z DSR takiej informacji nie ma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Postprzez MrShaleck » 28 kwi 2015, 15:33

zas3k napisał(a):przebieg 146tys
sprzęgło raczej nie było robione, przynajmniej na wydrukach z DSR takiej informacji nie ma


To może być koło dwumasowe. Poszukaj jak się sprawdza, bo nie pamiętam dokładnie :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2616 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: CLK 55 AMG W209
Kurczak El Rapido 1.6 TDI

Postprzez thing » 28 kwi 2015, 21:12

Koło dwumasowe jest tylko w MPS i dieslach.

zas3k dzieje się tak też przy hamowaniu?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez MrShaleck » 3 maja 2015, 07:41

thing napisał(a):Koło dwumasowe jest tylko w MPS i dieslach.


Ja byłem przekonany, że kolega jeździ turboklekotem. Pomyliłem wątki.
Sorka :)
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2616 (10/40)
Skąd: PRAUST
Auto: CLK 55 AMG W209
Kurczak El Rapido 1.6 TDI

Postprzez zas3k » 5 maja 2015, 08:55

thing napisał(a):
zas3k dzieje się tak też przy hamowaniu?


nie, tylko przy redukcji biegów i szybkim wysprzęglaniu lub przy mocniejszym przyspieszaniu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2013, 14:08
Posty: 56 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: M6 GY '06 FL Active 147KM 2.0 Pb

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6