Bład 67- przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Damian S » 25 kwi 2015, 13:53

Witam, w moim samochodzie na desce rozdzielczej świeci się na stałe kontrolka ABS, TCS i TCS OFF (niezależnie czy silnik pracuje czy nie). Po sprawdzeniu podpięciu do gniazda diagnostycznego zgłaszany jest błąd 67 – przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia. Przeszukałem internet i nic na ten temat nie ma,jedynie rezystor dmuchawy ( ale czy to to samo?). W trakcie jazdy temperatura silnika w normie tzn.n połówce, wentylator chłodnicy włącza się normalnie. Proszę o pomoc w rozwiązaniu Damian
Damian S
 

Postprzez NeckUno1 » 25 kwi 2015, 17:47

Problem z kontrolkami dotyczy ABS'u i nie ma nic wspólnego z dmuchawą. Kilka tematów niżej nawet jest o tym. Skasuj ten błąd i zobacz czy znowu się pojawi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2014, 13:18
Posty: 33
Skąd: Boguszów-Gorce / Opole
Auto: Mazda 323F Bj 2001r.
1.6 16v Benzyna – ZM

Postprzez Damian S » 25 kwi 2015, 20:38

Dziękuję za pierwszą odpowiedź; a więc błędy ABS sprawdzałem następująco: (z postów na forum) próbnik z diody (dioda LED+rezystor 1kΩ) podłączona jedną nóżką do FBS a drugą nóżka do PLUSA akumulatora (dodam i próbnik sprawny i dobrze zrobiony). Dioda wyświetla błędy analogicznie do kontrolki MIL. Sęk w tym iż po podłączeniu w ten sposób próbnik nie wskazywał żadnych błędów.
Po podłączeniu próbnika do FEN i B+ oraz zworka GND i TEN próbnik wskazał błąd 67
Czy kasowanie błędów ABS przeprowadza się następująco ( z informacji wyczytanych na forum)
Kasowanie zapamiętanych błędów: podłączyć zworkę TBS-GND; włączyć kluczyk (nie odpalać!), poczekać na wszystkie kody, jak zacznie powtarzać (po pełnym wyświetleniu wszystkich kodów) nacisnąć hamulec 10x z częstotliwością mniejszą niż 1 sek. Czy to prawidłowe informacje?
Damian S
 

Postprzez NeckUno1 » 3 maja 2015, 18:18

Tak ja kasowałem błędy właśnie w taki sposób jak napisałeś i się udało. Z tym, że byłem zmuszony wymienić oba czujniki ABS przy tylnych kołach bo były padnięte, kasowanie błędów nie pomagało. Czujniki możesz sprawdzić przy pomocy omomierza, kostki są dostępne po ściągnięciu bocznych części oparć tylnej kanapy (rezsystancja powinna być pomiędzy 1.3kohm a 1.7kohm).
Mam jednak pytanie odnośnie kodu błędu 67, wymrugała Ci to pomarańczowa kontrolka "MIL" czy ABS? Pytam ponieważ jeśli chodzi o ABS to taki błąd nie istnieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2014, 13:18
Posty: 33
Skąd: Boguszów-Gorce / Opole
Auto: Mazda 323F Bj 2001r.
1.6 16v Benzyna – ZM

Postprzez Damian S » 19 maja 2015, 23:20

Faktycznie po skasowaniu wszystkich wcześniejszych błędów został tylko błąd 13. Zamówiłem i wymieniłem prawy tylny czujnik ABS. Przy okazji sprawdziłem i przemierzyłem czujnik lewy tył.
Po wymianie nie było konieczności kasowania błędu. Wszystko działa. Koledze Neckuno1 z góry dziękuje za pomoc.
Temat do zamknięcia.
Damian S
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323