Przed Państwem MAZDA 3 MPS

SŁOWEM WSTĘPU
Przychodzi w życiu faceta taki czas, że zaczyna się zastanawiać i utwierdzać w przekonaniu, że czas na jakieś zmiany. I wtedy często wśród opcji jest albo nowa kobieta albo nowe auto
W grę wchodził jedynie upgrade na coś szybszego, co będzie dawało jeszcze większą frajdę z jazdy niż moje dotychczasowe auto ( viewtopic.php?f=332&t=167588), z którego nawiasem mówiąc byłem bardzo zadowolony
I tak po krótkim rozeznaniu stwierdziłem, że po co zmieniać markę, skoro ta świetnie się w moim przypadku sprawdzała? No i ten sentyment...

Dlatego wybór padł na MPSa
A że akurat w moim mieście stał fajny 3 BK MPS, mogłem go sobie na spokojnie pooglądać, potestować, prześwietlić wzdłuż i wszerz bez potrzeby pokonywania setek kilometrów i stresu, co zastanę po dojeździe na miejsce.
W końcu padła decyzja: "biorę!"
Tak się złożyło, że użytkownik pawcio1017 poszukiwał jakiejś fajnej "trójki" dla siebie więc zaoferowałem mu moją "niebieską strzałę". Po sprawdzeniu jej w chyba każdy możliwy sposób
TROCHĘ DANYCH
Silnik: 2.3L DISI MZR I4 (L3-VDT)
Moc wg producenta: 260KM
Moc zmierzona na hamowni... 260KM
Moment obrotowy wg producenta: 380Nm
Moment zmierzony na hamowni: 397Nm
Dana pierwszej rejestracji: 06.2007
Kolor: czarny
WYPOSAŻENIE
Fabryczna szpera
System bezkluczykowy KEYLESS
6 poduszek powietrznych
Nagłośnienie BOSE + zmieniarka na 6 CD
Komputer pokładowy
Ksenony
Czujnik deszczu
Czujnik zmierzchu
4x el. szyby
Podgrzewane lusterka
ABS
System kontroli trakcji DSC
System blokady dyferencjału
EDS
ESP
EBD
Tempomat
Climatronik
Kierownica wielofunkcyjna
18 calowe aluminiowe felgi
Tylne światła LED
Halogeny
Pół-kubełkowe fotele
Do pełni szczęścia zabrakło tylko skórzanych, podgrzewanych foteli.
TROCHĘ HISTORII
Auto zostało sprowadzone do Polski z Niemiec w lutym tego roku z przebiegiem 114 500 km. Przebieg był potwierdzony przez niemiecką DEKRĘ. Sprzedawca początkowo ściągnął auto z przeznaczeniem na własny, prywatny użytek, ale z tego co mówił, nie mógł się przyzwyczaić do ciągłego zrywania trakcji nawet na 3 biegu
CO JUŻ ZROBIONE
Poza wyżej wymienionymi elementami, ze swojej strony wymieniłem jak na razie wycieraczki przednie, wybór padł na BOSCH AEROTWIN, oraz tylne łączniki stabilizatora (niestety już po tygodniu jazdy po olsztyńskich dziurach powiedziały "pier....le nie robię"
Wymienione zostały również dywaniki z gumowych ori Mazdy na welurowe ori Mazda. Niestety nie specjalnie chciało mi się dopłacać za sam znaczek "MPS" prawie 140 zł, dlatego zdecydowałem się na standardowe z logo MAZDY 3.
Do środka powędrował tradycyjnie XCarlink z poprzedniej mazdy oraz skrzynia basowa Magnata ze wzmacniaczem Carpower. W środku po poprzednim właścicielu ostał mi się system bluetooth z wyjściem na iPhone'a oraz możliwością bezprzewodowego podłączenia innych multimediów
PLANY
Jutro (23.04.2015) madzia jedzie na przyciemnianie tylnych szyb, coby dodać jej jeszcze więcej charakteru
W planach jest również zamontowanie podgrzewanych siedzeń.
W weekend czeka mnie również kosmetyka w postaci woskowania całego auta. Zdecydowałem się na wosk COLINITE 476. Zobaczymy jak się sprawdzi
Co do innych ulepszeń... czas pokaże co mi wpadnie do głowy
WRAŻENIA
Co tu dużo pisać... Autko zapier....la aż miło
Fajne jest to, że wygląda niepozornie, a już paru "kozaków" przekonało się jaki to szatan
Fakt, trzeba się tym autem nauczyć jeździć i nauczyć się również pokory bo naprawdę potrafi pokazać pazur, ale wrażenia z jazdy bezcenne
I ten dźwięk pracującego turbo....

Na spalanie na razie nie patrzę aby nie psuć sobie frajdy z jazdy

FOTO (Robione telefonem. Na porządną sesję ja na razie brak czasu)