Jestem nowy na forum, więc najpierw chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.
Mam problem z kodem błędu który wymrygało mi na desce rozdzielczej po zmostkowaniu dwóch pinów w złączu diagnostycznym. Sprawa wygląda tak:
Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) trzy krótkie
Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) cztery krótkie
Czy ktoś umie powiedzieć co to za błędy?
23 i 24?
Jeżeli tak, to jak to rozumieć skoro błąd 23 oznacza sondę Lambda a diesle przecież jej nie mają?
Proszę o pomoc w zrozumieniu jakie to błędy.
Mazda 323f bj rok 1999
2.0 TD
silnik RF3F (90 koni)
Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Kazik P.
----------- EDIT-------------
Nie jestem pewien ale czy to nie są kody dwójkowe?
Załączam filmik z owymi mrugnięciami:
https://youtu.be/KeKNccNVYYg
Jaki to kod błędu?
Strona 1 z 1
możesz nagra czymkolwiek miganie bo z opisu trochę ciężko.
Alteec napisał(a):Proszę o pomoc w zrozumieniu jakie to błędy.
03Alteec napisał(a):Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) trzy krótkie
04Alteec napisał(a):Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) cztery krótkie
P 0304
dalej pokieruje Cię Michał
Coś mi tu nie pasuje, też odczytałem to jako P0304 ale ten błąd nie pasuje. Problem jest w złej interpretacji sygnałów i na nagraniu to widać, został nagrany koniec sekwencji kodu i początek. Poprawne odczytanie tego kodu to P0403 czyli
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
czyli do sprawdzenia zawór egr oraz elektrozawory z nim związane wraz z drożnością i stanem przewodów.
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"
czyli do sprawdzenia zawór egr oraz elektrozawory z nim związane wraz z drożnością i stanem przewodów.
naprowadziła mnie zbyt długa przerwa między 03 a 04 która oznacza początek nadawania.
Wiedzy mam tyle co kropla w morzu w porównaniu do Twojej
.
Wiedzy mam tyle co kropla w morzu w porównaniu do Twojej
Neonixos666 napisał(a):Problem jest w złej interpretacji sygnałów i na nagraniu to widać, został nagrany koniec sekwencji kodu i początek.
Prawda, prawda i jeszcze raz prawda. Sprawdziłem i faktycznie kolejność była błędna.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem ale mam jeszcze pytania:
1. Czyli wyczyszczenie zaworu egr, odm, dolotu może rozwiązać sprawę, a jak nie to egr do wymiany?
2. Czy można tak jeździć czy bezwzględnie naprawić?
3. I co może się wydarzyć jak będę jeździł nie usuwając usterki?
Jak się czyta te kody? 0403
długi-długi to 0, cztery krótkie to 4
długi-długi to 0, trzy krótkie to 3??
Pytanie laika -- informacje które znajduję mówią że modele przed liftem miały wyświetlane kody dwucyfrowe a po lifcie cztero. Ja mam z przed liftu a piszecie że wywala mi błąd czterocyfrowy. Jak to rozumieć?
Mazda 323f bj z 1999 roku
Silnik RF3F TD, 90 koni
Bardzo dziękuję za pomoc.
co do błędu to poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=465&t=93947
przedlifty też mają czterocyfrowe błędy silnika .
przykład twojego błędu ,link do youtube ,
viewtopic.php?f=465&t=93947&start=220
jak odczytujemy kody błędów DTC tutaj: viewtopic.php?f=90&t=65171#10a
przedlifty też mają czterocyfrowe błędy silnika .
przykład twojego błędu ,link do youtube ,
viewtopic.php?f=465&t=93947&start=220
jak odczytujemy kody błędów DTC tutaj: viewtopic.php?f=90&t=65171#10a
xedos1972
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości