Jaki to kod błędu?

Postprzez Alteec » 20 kwi 2015, 17:07

Jestem nowy na forum, więc najpierw chciałbym wszystkich serdecznie przywitać.

Mam problem z kodem błędu który wymrygało mi na desce rozdzielczej po zmostkowaniu dwóch pinów w złączu diagnostycznym. Sprawa wygląda tak:

Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) trzy krótkie
Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) cztery krótkie

Czy ktoś umie powiedzieć co to za błędy?
23 i 24?

Jeżeli tak, to jak to rozumieć skoro błąd 23 oznacza sondę Lambda a diesle przecież jej nie mają?

Proszę o pomoc w zrozumieniu jakie to błędy.

Mazda 323f bj rok 1999
2.0 TD
silnik RF3F (90 koni)

Serdecznie dziękuję i pozdrawiam.
Kazik P.

----------- EDIT-------------

Nie jestem pewien ale czy to nie są kody dwójkowe?
Załączam filmik z owymi mrugnięciami:

https://youtu.be/KeKNccNVYYg
Ostatnio edytowano 21 kwi 2015, 15:49 przez Alteec, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 16:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f bj 1999 rok
2.0 TD
RF3F Diesel

Postprzez Neonixos666 » 20 kwi 2015, 19:49

możesz nagra czymkolwiek miganie bo z opisu trochę ciężko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 20 kwi 2015, 22:06

Alteec napisał(a):Proszę o pomoc w zrozumieniu jakie to błędy.
Alteec napisał(a):Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) trzy krótkie
03
Alteec napisał(a):Jeden długi (przerwa) jeden długi (przerwa) cztery krótkie
04

P 0304

dalej pokieruje Cię Michał ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 21 kwi 2015, 19:55

Coś mi tu nie pasuje, też odczytałem to jako P0304 ale ten błąd nie pasuje. Problem jest w złej interpretacji sygnałów i na nagraniu to widać, został nagrany koniec sekwencji kodu i początek. Poprawne odczytanie tego kodu to P0403 czyli
P0403,"Układ recyrkulacji spalin – usterka"

czyli do sprawdzenia zawór egr oraz elektrozawory z nim związane wraz z drożnością i stanem przewodów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 21 kwi 2015, 21:04

i nie zawiodłem się <spoko>
tadziol napisał(a):P 0304

napisałem zgodnie z tym co podał Alteec,ale wiedziałem,że jest "czeski" błąd.
brawo Michał za czujność i wiedzę <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Neonixos666 » 21 kwi 2015, 21:12

naprowadziła mnie zbyt długa przerwa między 03 a 04 która oznacza początek nadawania.

Wiedzy mam tyle co kropla w morzu w porównaniu do Twojej :) .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/243)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez Alteec » 22 kwi 2015, 18:45

Neonixos666 napisał(a):Problem jest w złej interpretacji sygnałów i na nagraniu to widać, został nagrany koniec sekwencji kodu i początek.


Prawda, prawda i jeszcze raz prawda. Sprawdziłem i faktycznie kolejność była błędna.
Bardzo dziękuję za zainteresowanie tematem ale mam jeszcze pytania:

1. Czyli wyczyszczenie zaworu egr, odm, dolotu może rozwiązać sprawę, a jak nie to egr do wymiany?
2. Czy można tak jeździć czy bezwzględnie naprawić?
3. I co może się wydarzyć jak będę jeździł nie usuwając usterki?


Jak się czyta te kody? 0403
długi-długi to 0, cztery krótkie to 4
długi-długi to 0, trzy krótkie to 3??

Pytanie laika -- informacje które znajduję mówią że modele przed liftem miały wyświetlane kody dwucyfrowe a po lifcie cztero. Ja mam z przed liftu a piszecie że wywala mi błąd czterocyfrowy. Jak to rozumieć?
Mazda 323f bj z 1999 roku
Silnik RF3F TD, 90 koni

Bardzo dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 20 kwi 2015, 16:54
Posty: 21 (1/0)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323f bj 1999 rok
2.0 TD
RF3F Diesel

Postprzez xedos1972 » 22 kwi 2015, 19:16

co do błędu to poczytaj tutaj: viewtopic.php?f=465&t=93947
przedlifty też mają czterocyfrowe błędy silnika .
przykład twojego błędu ,link do youtube ,
viewtopic.php?f=465&t=93947&start=220
jak odczytujemy kody błędów DTC tutaj: viewtopic.php?f=90&t=65171#10a
xedos1972
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 00:15
Posty: 879 (0/15)
Skąd: Łódź
Auto: 323S/BJ/1.5 ZL/LPG/1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323