Usunięcie katalizatora
1, 2
dużo spawów , dużo zwężek , będzie blokować przepływ spalin , ten tłumik jest przelotowy trochę wyciszy i poprawi dźwięk
Ja polecam tłumik końcowy wraz z rułami + końcówka z stali nierdzewnej niemieckiej firmy FOX. Użytkuje go od listopada 2014 roku. Daje fajny dźwięk basowy już od niskich obrotów. Jak jest rozgrzany to na parkingu fajnie pomrukuje w przedziale obr 500-1200. Przy spokojniej jeździe jest ciszej niż na fabrycznym, a przy dynamiczniejszym przyspieszaniu jest basowy dźwięk. I właśnie o to chodzi
Auto jest dynamiczniejsze, robiłem pomiary aplikację torque w przedziale prędkości 80-120 na 3 biegu, przed wymianą było 5,9 po wymianie 5,6. Jest jeszcze jedna różnica przy spokojniej jeździe auto spala do 0,5L/100km mniej, a przy dynamicznej więcej.
Dodam jeszcze że katalizator został na swoim miejscu i nie ma błędów z silnika. A i po wymianie trzeba zrobić reset komputera poprzez odłączenie akumulatora aby dostosować mapy do nowych warunków.
Auto jest dynamiczniejsze, robiłem pomiary aplikację torque w przedziale prędkości 80-120 na 3 biegu, przed wymianą było 5,9 po wymianie 5,6. Jest jeszcze jedna różnica przy spokojniej jeździe auto spala do 0,5L/100km mniej, a przy dynamicznej więcej.
Dodam jeszcze że katalizator został na swoim miejscu i nie ma błędów z silnika. A i po wymianie trzeba zrobić reset komputera poprzez odłączenie akumulatora aby dostosować mapy do nowych warunków.
Arash napisał(a):Ja polecam tłumik końcowy wraz z rułami + końcówka z stali nierdzewnej
Arash napisał(a):Auto jest dynamiczniejsze, robiłem pomiary aplikację torque w przedziale prędkości 80-120 na 3 biegu, przed wymianą było 5,9 po wymianie 5,6.
Arash napisał(a):Jest jeszcze jedna różnica przy spokojniej jeździe auto spala do 0,5L/100km mniej, a przy dynamicznej więcej.
czyli ja na całym zrobionym od podstaw mam 80-120 km/h 4 s i auto mi pali 2 l mniej
marcin255 – ja podaje faktyczne wartosci mierzone tą samą aplikacją na tym samym odcinku kilku krotnie, a nie jakies bajki 4s od 80 do 120km/h chyba z przepasci
. Kupilem dedykowany wydech do mazdy dla dzwieku basowego nie zbyt halaśliwego, a dlatego niemiecki poniewaz wiem, że oni potrafią to dobrze robic. Z malych silnikow 2 lub 3 litrowych potrafia lepszy dzwięk wydobyć niż amerykańskie v8.
Arash napisał(a):marcin255 – ja podaje faktyczne wartosci mierzone tą samą aplikacją na tym samym odcinku kilku krotnie, a nie jakies bajki 4s od 80 do 120km/h chyba z przepasci. Kupilem dedykowany wydech do mazdy dla dzwieku basowego nie zbyt halaśliwego, a dlatego niemiecki poniewaz wiem, że oni potrafią to dobrze robic. Z malych silnikow 2 lub 3 litrowych potrafia lepszy dzwięk wydobyć niż amerykańskie v8.
skoro u Ciebie sam końcowy tyle dał to ile da całość

Arash napisał(a): Kupilem dedykowany wydech do mazdy
tłumik końcowy to nie wydech , mam cały wydech zrobiony przez profesjonalną firmę od kolektora po końcówkę wydechu i takich rewelacji nie doznałem
Arash napisał(a):pomrukuje w przedziale obr 500-1200.
masz coś nie tak z obrotami LF ma min 650
Arash napisał(a):Dodam jeszcze że katalizator został na swoim miejscu i nie ma błędów z silnika.
a co ma wymiana ostatniego tłumika do kata
Arash napisał(a):A i po wymianie trzeba zrobić reset komputera poprzez odłączenie akumulatora aby dostosować mapy do nowych warunków.
to już jest rewelacja , wymiana końcowego tłumika zmienia mapy ? Czego wtrysku paliwa , przesuwa zapłon ? A i jak samo odpiecie zmieni mapy , do tej pory myślałem ,że trzeba trochę kasy i czasu żeby zmienić mapy a tu niespodzianka ( cały dzień dostrajałem silnik- zmieniałem mapy z chłopakiem który to robi na co dzień ) wiem co piszę a TY ?
newuser napisał(a):wycinaja kata zamiast wlozyc np uniwersalnego, bo nie znam tematu?
kat w LF jest w kolektorze w PL są wymienne wkłady 600 zł , kolektor trzeba wyjąć i albo im wysłać albo samemu wspawać
marcin255 – jak puszczam sprzęgło bez gazu to normalne że obroty spadają, a później wzrastają, tak jest w większości samochodów, niektóre VAGi zwiększają obroty z automatu, ale nie LF mazdy.
A co do innego pytania, np w 6 cylindrowej bmw 5 przy wymianie wydechu od katalizatora do końcówki trzeba było zmieniać mapy, a w maździe 3 lf nie było takiej konieczności, ponieważ sterownik poradził sobie z nowymi warunkami pracy, osoby znające się na rzeczy aż byli zdziwieni
A co do innego pytania, np w 6 cylindrowej bmw 5 przy wymianie wydechu od katalizatora do końcówki trzeba było zmieniać mapy, a w maździe 3 lf nie było takiej konieczności, ponieważ sterownik poradził sobie z nowymi warunkami pracy, osoby znające się na rzeczy aż byli zdziwieni
Arash napisał(a):A co do innego pytania, np w 6 cylindrowej bmw 5 przy wymianie wydechu od katalizatora do końcówki trzeba było zmieniać mapy
można dostroić
Arash napisał(a):a w maździe 3 lf nie było takiej konieczności, ponieważ sterownik poradził sobie z nowymi warunkami pracy, osoby znające się na rzeczy aż byli zdziwieni
zmieniłeś sam tłumik końcowy to nie wydech z katalizatorem , nic w mapach się nie zmienia
kat ten najważniejszy jest w kolektorze wydechowym , tam dopalane sa najgorsze resztki , drugi kat jak rozumiem ten ze zdjęcia jest niepotrzebny po jego wycięciu ( przed wymianą wydechu ) auto spełnia z zapasem euro 4
hej, dzieki, to sie troche pospieszylem z zakupem
ale jak to sie mowi kto bogatemu zabroni
nie znalem tematu i wzialem go bo walker ma teraz rabat 50$ wiec wyszedl za grosze, ale okazuje sie ze niepotrzebnie
czyli on do niczego nie jest potrzebny, wiec nie dziwie sie ze nie ma o nim zadnych opinii na necie bo go po prostu nikt nie kupuje, moze jestem pierwszy
rownie dobrze to moglaby byc sama rura ? 

Może w usa – california i inne stany gdzie normy spalin są bardzo restrykcyjne to ma wzięcie
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości