Błąd P0703 – uszkodzony czujnik przy pedale hamulca

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez ludwik1951 » 6 kwi 2015, 09:35

Pozwalam sobie opisać mój problem.
Witam. Czy któryś z szanownych posiadaczy Mazd 5 w Warszawie ma możliwość odczytania błędu silnika. Po przeglądzie instalacji po 10 tyś zapaliła się sygnalizacja Check Engine. Następnego dnia wróciłem do gazownika i po podpięciu pod komputer mechanik stwierdził, że to nie problem i skasował błąd. (niestety nie podał mi numeru tego błędy) Po jakimś czasie problem powrócił. Problem to świecąca się sygnalizacji Check Engine. Już miałem znowu jechać do serwisu i żeby było elegancko pojechałem na myjnie umyć moją Macie i o dziwo po umyciu lampka przestała świecić. Po dwóch tygodniach znowu świeci. I znowu ta sama myśli trzeba się umówić i sprawdzić. W czwartek na zakupy jechałem w dużym deszczu (w warszawie padał). Zapakowałem zakupy odpaliłem Madzie i Check nie świeci. Może któryś z czujników umiejscowionych za kratką w zderzaku lub czujnik parkowanie nie kontaktuje, ale który i z jakiego powodu to chyba tylko po podłączeniu pod kompa i odczytaniu kodu można sprawdzić. I stąd moje pytanie i prośba. Chciałbym poznać przyczynę przed wizytą u gazownika.
Zastanawiam się też nad kupnem interfejsu do Mazdy. Proszę o poradę, jakiej firm polecacie na laptopa lub smartfona z systemem android.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 16 kwi 2015, 18:34 przez Yard, łącznie edytowano 4 razy
Powód: temat
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 08:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Postprzez Wojtek » 6 kwi 2015, 10:33

Niestety, bez kodu bledu nie da sie odpowiedxiec na pytnie co bylo powodem...

TT user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ludwik1951 » 8 kwi 2015, 16:57

Witam Wojtek, dziękuje za odpowiedz i uzupełniam wpis o nie znanym mi kodzie błędu. Dziś rano w trakcje jazdy zapaleniu się kontrolki silnika od razu z trasy podjechałem do mojego gazownika i po podpięciu pod komputer wyskoczyły błąd PO703. Niestety nic mi to nie mówi. Bardzo proszę o interpretację oraz jeśli można o poradę jak się tego pozbyć, co sprawdzić i przeczyścić itp.
Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 08:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Postprzez emagal » 9 kwi 2015, 15:34

Kolego, wystarczy że wpiszesz w wyszukiwarkę forum p0703 i wyskoczą posty. Ten błąd to czujnika hamulca obwod B.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 19:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez ludwik1951 » 10 kwi 2015, 08:54

Ok dziękuję. Znalazłem "P0703 Brake Switch B Input Circuit" / "amortyzator obwód wyjściowy B" lub jak piszesz "czujnik hamulca obwód B" oraz poradę aby oczyścić styki elektryczne. Kupie Spray Contact i mam nadzieje, że uda mi się rozłączyć czujnik pod pedałem hamulce. Czy trzeba rozłączyć akumulator przed spryskaniem preparatem do styków elektrycznych? Od czego zacząć?
Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 10 kwi 2015, 10:31 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: stosowanie "boldów"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 08:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Postprzez emagal » 10 kwi 2015, 11:41

Jedni powiedzą, że nie trzeba inni, że trza. Ja osobiście bym odłączył.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 19:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Postprzez ludwik1951 » 12 kwi 2015, 09:02

Czy mógłby któryś z bardziej doświadczonych użytkowników Madzi 5 podpowiedzieć mi gdzie znajdują się czujniki hamulca obwód B odpowiedzialne za błąd P0703
Z góry dziękuję i pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 08:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Postprzez Yard » 12 kwi 2015, 10:36

Sprawdź czujniki przy pedale hamulca. Zwykle tam są od świateł stop, ABS-u, komputera. Może w Mazda5 jest tak samo. Sprawdź styki.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Wojtek » 12 kwi 2015, 22:23

ludwik1951 napisał(a):Czy mógłby któryś z bardziej doświadczonych użytkowników Madzi 5 podpowiedzieć mi gdzie znajdują się czujniki hamulca obwód B odpowiedzialne za błąd P0703

Nie wiem, czy mogę się nazwać takowym... ;)

Zanurkuj pod kierownicę i przyjrzyj się stykom przełącznika (włącznika) świateł hamowania...
Te włączniki lubią się rozpadać... Mój w M6 się rozleciał (styki wyskoczyły). Wykręciłem go i poskładałem i od tamtej pory był spokój :)

A to z manuala napraw...

DTC P0703

Brake switch input circuit problem

DETECTION CONDITION

• The PCM monitors changes in input voltage from the brake switch. If the PCM does not detect PCM terminal 1AU voltage changes while alternately accelerating and decelerating 8 times, the PCM determines that brake switch circuit has malfunction.
Diagnostic support note
• This is a continuous monitor (CCM).
• The MIL illuminates if the PCM detects the above malfunction condition in two consecutive drive cycles or in one drive cycle while the DTC for the same malfunction has been stored in the PCM.
• PENDING CODE is available if the PCM detects the above malfunction condition during first drive cycle.
• FREEZE FRAME DATA is available.
• The DTC is stored in the PCM memory.

POSSIBLE CAUSE

• Brake switch malfunction
• Poor connection of brake switch connector or PCM connector
• Short to power supply in wiring harness between brake switch terminal D and PCM connector terminal 1AU
• Open circuit in wiring harness between brake switch terminal D and PCM connector terminal 1AU
• Open circuit in wiring harness between battery positive terminal and brake switch terminal A
• PCM malfunction



INSPECT BRAKE SWITCH CONNECTOR FOR POOR CONNECTION
• Turn the ignition switch off.
• Disconnect the brake switch connector.
• Inspect for poor connection (such as damaged/pulled-out pins, corrosion).


Sprawdź styki A i D (zewnętrzne)... wewnętrzne są od tempomatu... <faja>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez ludwik1951 » 16 kwi 2015, 15:30

Witam i dziękuję za wszystkie porady. Czujnik wymieniony na nowy oryginał Mazdy zakupiony mazparts.pl. Wymieniłem u fachowców w Auto Jaksa. Operacja trwała 5 minut. Zapłata to uścisk dłoni i uśmiech szefa. Byłem mile zaskoczony i szczerze polecam.
Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2012, 08:33
Posty: 59 (0/2)
Auto: Mazda 5 2.0 LF 146KM 107kw Exclusive+ 2008 benzyna + LPG TECH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy