Błąd P 2187

Postprzez andryjan » 14 kwi 2015, 18:31

pakolek84 napisał(a):Siemka co do przepływki to się dowiedziałem że musi się zaadoptować i trzeba przejechać na niej około 100km.


Czy ja wiem... z tego co wyczytałem na forum to jeśli ktoś miał stricte problem z przepływką to od razu po wymianie na inną problem ustępował praktycznie bez adaptacji, niech jeszcze ktoś potwierdzi czy się nie mylę.

W sumie na potwierdzenie moich słów film na przykładzie Forda: https://www.youtube.com/watch?v=92Ck-zf-x1c

Idąc tym tropem dzisiaj podłączyłem na postoju wspomnianą nówkę Denso oraz zamiennik. Obie przepływki pokazały to samo co mam aktualnie – ok. 1,8 g/s (silnik rozgrzany do 89 stopni). Podkreślam, że nie odłączałem akumulatora, a jedynie podmieniłem przepływkę i podłączyłem się do Forscana. Zakładam, że nie ma potrzeby resetowania ECU (jako ciekawostka reset ECU w ASO kosztuje 129 zł :)) ani dłuższej adaptacji. Z tego by wynikało, że moja przepływka jest sprawna i przyczyna błędu tkwi gdzie indziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 14 kwi 2015, 21:34

andryjan napisał(a):Obie przepływki pokazały to samo co mam aktualnie – ok. 1,8 g/s

mało trochę...
a spróbuj jedną rzecz jeszcze oblukać:podłącz sobie FS,na nagrzanym obserwuj MAF i jednocześnie zaciśnij gumowy wąż prowadzący z pokrywy zaworów do rury TB-MAF.napisz jakie masz wartości.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez newuser » 14 kwi 2015, 21:49

tez mi sie wydaje ze za malo, chociaz dziwne ze wszystkie 5 pokazuja tak samo, masz pewnie spore korekty na plus na biegu jalowym, probowales pojezdzic na samej benzynie 100-200km? to wykluczylo by slabe strojenie lpg...moze to jednak ten zaworek? moze nie padl calkiem tylko za pozno sie otwiera/zamyka? ja obstawiam zaworek lub minimalna nieszcelnosc gdzies, jestes chyba z Krakowa podjedz do Tadziola nie masz tak daleko
powodzenia
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez tadziol » 14 kwi 2015, 21:56

problem z zaworem PURGE CONTROL nie dotyczy wersji europejskich a jedynie USA.
po prostu wersje europejskie nie są wyposażane w układ kontroli szczelności zbiornika paliwa.
posiadacze wersji USA wiedzą o co chodzi....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 14 kwi 2015, 21:58

tadziol napisał(a):na nagrzanym obserwuj MAF i jednocześnie zaciśnij gumowy wąż prowadzący z pokrywy zaworów do rury TB-MAF.napisz jakie masz wartości.

Przetestuję i dam znać. Dobrze kojarzę, że to ten wąż, który wchodzi w środek harmonijkowej rury?. Ciekaw jestem jaką diagnozę można postawić za pomocą wyniku tego testu?.

Dopisano 14 kwi 2015, 22:00:

tadziol napisał(a):problem z zaworem PURGE CONTROL nie dotyczy wersji europejskich a jedynie USA.

Dobrze wiedzieć, dzięki za info.

Dopisano 14 kwi 2015, 22:10:

newuser napisał(a):tez mi sie wydaje ze za malo, chociaz dziwne ze wszystkie 5 pokazuja tak samo, masz pewnie spore korekty na plus na biegu jalowym, probowales pojezdzic na samej benzynie 100-200km?

Tak próbowałem. Problem mam i na Pb i na LPG. W Forscanie błąd P2187 widzę już jako "oczekujący na potwierdzenie" chwilę po skasowaniu – będąc na rozgrzanym silniku na biegu jałowym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 14 kwi 2015, 22:11

andryjan napisał(a):to ten wąż, który wchodzi w środek harmonijkowej rury?

jes of kors.....

andryjan napisał(a):Ciekaw jestem jaką diagnozę można postawić za pomocą wyniku tego testu?.

aj dont noł....:)
czekam....
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez brodaM6 » 15 kwi 2015, 06:55

Tadziol napewno w eu nie ma purge vavele seloid ,ja w poliftach widziałem w 2.0 ni chyba ze to nie to ,a wyglada tak i nazywa sie elektrozawor par paliwa i podłączony jest tak jak u mnie w a specu w te same miejsca
Kolega matthies wczoraj podawał mi loga i ma 2.7 g/s ,tylko nie wiem jak bardzo był silnik rozgrzany :)
Załączniki
image.jpg
Wersja Eu
image.jpg
Wersja Us
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez andryjan » 15 kwi 2015, 07:27

brodaM6 napisał(a):Tadziol napewno w eu nie ma purge vavele seloid


Może Tadziol miał na myśli, że w EU się nie psują z doświadczenia?.

Właśnie taki sam mój zaworek pokazałem na 1 stronie w tym wątku. Wypiąłem go, wypsikałem środkiem do czyszczenia. Dmuchając w niego jest zamknięty, ale nie mam pewności czy prawidłowo działa pod napięciem.
Zwracałem też uwagę (również przy jeździe na Pb) czy podczas odkręcania korka wlewu paliwa mam charakterystyczne syczenie, to stwierdzam, że nie występuje za bardzo (przynajmniej obecnie). Może teraz nie ma prawa występować, bo nie lato, bo nie ma wysokich temperatur (nie wiem czy dobrze myślę)?.

Poza tym czy przy zasilaniu LPG usterka tego zaworka mogła by być przyczyną błędu P2187?. Czy też należy to wykluczyć, bo jesteśmy poza układem benzynowym?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 15 kwi 2015, 10:35

Podłącz go na krótko bo tam tylko idzie plus i minus ,i zobaczysz czy sie otwiera i zamyka za każdym razem
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez pakolek84 » 15 kwi 2015, 13:40

Wczoraj wyciągnąłem ten elektrozawór i starałem się go przedmuchać,ale był zamknięty?Więc z tego co wyczytałem powyżej to muszę go podpiąć pod aku i sprawdzić czy działa.
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez andryjan » 15 kwi 2015, 17:31

tadziol napisał(a):aj dont noł....:)
czekam....


Wynik testu taki: po zaciśnięciu węża wartość MAF spada z 1,75-1,8 g/s do 1,5-1,55 g/s. Gdy puszczę wąż silnik zaczerpuje powietrze i MAF wskazuje przez ułamek sekundy ok. 3 g/s, po czym wraca do wartości wyjściowej 1,8 g/s.

tadziol, jakie wnioski można z tego wyciągnąć?.
Jeszcze jakbyś się mógł odnieść do ostatnich postów dotyczących elektrozaworka?.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez tadziol » 15 kwi 2015, 21:36

andryjan napisał(a):jakie wnioski można z tego wyciągnąć?.

na moje oko,należy się przyjrzeć zaworowi PCV.
uzasadniam :
zaciśnięty wąż powoduje,że MAF mierzy tylko to co przeleci przepustnicą....skoro po zwolnieniu węża przepływ wzrósł,to oznacza,że część powietrza ominęła przepustnicę i poprzez komorę korbową i zawór PCV dostała się do kolektora ssącego.
owszem,to tylko moje przemyślenia,gdyby ktoś miał inną teorię to ja zamieniam się w słuch.

andryjan napisał(a):jakbyś się mógł odnieść do ostatnich postów dotyczących elektrozaworka?

a co do elektrozaworu PURGE....jeżeli cały układ jest szczelny,to otwarty zawór powoduje wzbogacenie mieszanki,w końcu silnik dostaje dodatkowo opary etyliny,jak najbardziej palne przecież.co innego w sytuacji gdyby poprzez ten elektrozawór dostawało się powietrze atmosferyczne,wtedy P2187 ma prawo powstać na tym tle.
chyba wiesz kolego co teraz masz sprawdzić.... :>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 15 kwi 2015, 23:49

Dobrze rozumiem, że po zwolnieniu węża przepływ nie powinien wzrosnąć (nawet na chwilę), bo to oznacza, że prawdopodobnie powietrze przelatuje przez zawór PCV nie w tym kierunku co powinno?.

Gdy okaże się, że mam wadliwy zawór PCV to możliwe jest że wskazania MAF u mnie lekko wzrosną powiedzmy do ponad 2 g/s, być może obroty lekko też?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez pakolek84 » 16 kwi 2015, 15:19

A gdzie znajduję się zawór PCV?
Masz jakieś problemy z przyspieszeniem lub jakieś szarpania?
A z skąd jesteś?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez andryjan » 16 kwi 2015, 16:54

pakolek84 napisał(a):A gdzie znajduję się zawór PCV?

Gdzieś tu (włącz filmik) => http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/24 ... -help.html

Próbowałem czymś podobnym w sprayu w tych okolicach i obroty nie wzrastały, nic nie zassało. Da się jeszcze jakoś sprawdzić okolice zaworu PCV i sam PCV bez rozkręcania dolotu żeby się tam w ogóle dostać?.

Tutaj trochę więcej widać => https://www.youtube.com/watch?v=Vs3KAx3t4ww

Tutaj też na drugim zdjęciu można zobaczyć => viewtopic.php?f=411&t=43104&p=2842127&hilit=zaw%C3%B3r+PCV#p2842127

Tu natomiast opisują przypadek wymiany zaworu PCV (też błąd P2187) => http://forum.mazda6club.com/2-3l-i-4/21 ... -help.html
pakolek84 napisał(a):Masz jakieś problemy z przyspieszeniem lub jakieś szarpania?


Nie, nic z tych rzeczy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez pakolek84 » 16 kwi 2015, 19:29

A ja akurat mam takiż problem.Już od dłuższego czasu wymieniam mierze itd itp.A jesteś kolego ze ślaska?
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2014, 16:36
Posty: 104
Skąd: Zabrze śląskie
Auto: Mazda 6 2.0 kombi benzyna+gaz 141 Stag + Hana

Postprzez andryjan » 16 kwi 2015, 20:21

Wysłałem Ci PW.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Postprzez brodaM6 » 17 kwi 2015, 06:26

Równie dobrze może to być któraś z tych żeczy
Uszkodzony czujnik O2 (z przodu) Uszkodzona uszczelka wlew paliwa Dziurawy lub korka wlewu oleju luzem Powietrza wycieka do kolektora dolotowego wylotowej czujnika Masa Airflow z powodu samego kolektora, węże próżniowe off lub pęknięte, czujnika MAP wyciek, wyciek na obwodnicy turbo czy to zatrzymany otwarte, wąż wspomagania hamulców zasilania lub nieszczelności w przewodach układu EVAP , Uszkodzony czujnik MAP Zawór zbiornika EVAP purge Wyciek paliwa wtryskiwacz Uszkodzony regulator ciśnienia paliwa Nieszczelności w układzie wydechowym Uszkodzony układ zmiennych faz rozrządu Uszkodzony ECM (komputer sterowania silnikiem) Uszkodzony O2 podgrzewacz (z przodu) Zapchany filtr paliwa Pompa paliwa zużyta i produkcji niskie ciśnienie. Wadliwy czujnik przepływu masy powietrza
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez tadziol » 17 kwi 2015, 08:33

@brodaM6
czy coś rozumiesz z tego co przetłumaczyłeś translatorem i wkleiłeś ??
to brzmi złowieszczo....
brodaM6 napisał(a): wyciek na obwodnicy turbo czy to zatrzymany otwarte,
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez andryjan » 17 kwi 2015, 08:49

Tadziol możesz się odnieść do moich postów powyżej?. Z góry dzięki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2013, 18:59
Posty: 299 (2/2)
Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6