OK. przyjąłem do wiadomości (terkotało jak byłem w garażu, gdzie jest ciepło. Jak wyłączyłem klime to przestało, więc to i tak będzie sprężarka) To pytanie pomocnicze – co może tam terkotać i co z tym zrobić? (na środku jest śrubka wkręcona i nie ma widocznej dziurki z podkładką(jak to ktos opisywał), sprężarka wygląda OK i nic jej z zewnątrz nie brakuje) jeśli nic i zostaje czekać aż padnie, to moje poprzednie pytania są dalej aktualne
Jako ze sprzegiełko w sprężarce raz chodziła a raz nie kupiłem uzywana sprężarke taka sama,tej samej firmy Panasonic taki sam model.Mam zamiar wymienić ja w poniedziałek,prosze napisac mi na co powinienem zwrocic szczególna uwagę przy montażu,dziekuje z gory
Przecież sprężarka ma tak pracować, włącza się na chwilę by później się wyłączyć, i tak w kółko. Ona nie pracuje ciągle ale z przerwami razem z wentylatorem klimatyzacji, rozumiesz mnie...
o Matko!,tak czy siak pytam o zupełnie co innego,przyp.na co zwrocic uwagę przy zakładaniu nowej sprężarki a piszesz o wszystkim tylko nie o tym.Pomóz a będę ci wdzięczny,narazie nie pomagasz
Dwa pytanka: 1. Ostatnio chciałem zdemontować koło pasowe żeby wymienić łożysko, ale niestety podczas zdejmowania segera odpadł kawałek na którym ten seger się trzymał. Przykleiłem go klejem do metalu, ale obawiam się że po jakimś czasie może się posypać od drgań i naprężeń. Zastanawiam się czy aby wymienić przednią część obudowy (wydaje mi się że ten element na który m osadzone jest koło pasowe jest częścią obudowy) potrzeba usunąć czynnik. Sprężarka to H12A1AE4DC.
2. Wygląda na to że do demontażu koła pasowego trzeba opuścić ramę z wózkiem podwozia... Jest jakiś sposób na demontaż koła bez rozkręcania podwozia?
Zrobiło się ciepło >6'C, a klima nie odpala. ELM nie pokazuje błedu, ale jest PID dot.sygnału załączenia klimy. Czy włączam klimę, czy nie cały czas jest off (kiedyś zmieniał się na ON jak klima działała) Pytanie właściwe: Czy ten PID mówi o załączeniu się klimy, czy o wysłaniu rozkazu do sprężarki? (w zależności od tego mogę diagnozować, czy padła sprężarka/ulotnił gaz czy nie dochodzi rozkaz i winna jest jakaś elektronika lub kable po drodze)
Sprawdź przekaźnik pod maską i zmierz na kostce przy kompresorze czy podaje napięcie. Nie wiem czy jak nie ma czynnika to czy przekaźnik się załączy, ale możesz pomierzyć w gnieździe czy coś tam się dzieje. Jeśli tam nie ma reakcji, to albo sterowanie, albo faktycznie brak czynnika.
Hej Ho i okazało się, że zdechł kompresor – zatarł się, bo sprzęgło łapie, ale nie ma siły obrócić. Generalnie lipa, bo mogły się jakieś opiłki dostać do układu i żeby zrobić to dobrze trzeba by wymieniać chłodnicę oraz robić płukanie układu. W serwisie klimy sprawdzili, że wg. ich książki wszystkie silniki benzynowe (1.8, 2.0, 2.3) mają tą samą sprężarkę, inne są tylko do diesla. Czy ktoś może to potwierdzić?
Po co wymieniać chłodnicę? Co prawda należy wymienić filtr-osuszacz, ale chłodnicę? Generalnie płukanie powinno wystarczyć (są specjalne preparaty), ale to zrobi każdy porządny serwis klimatyzacji. Należy tylko pamiętać o własciwej dawce oleju wlewanego do układu.
Kiedyś się żaliłem na wyczuwalne szarpnięcie gdy załączał się kompresor. Wymieniłem pasek wielorowkowy na nowy i teraz sprzęgiełko załącza się bez szarpnięcia, praktycznie niezauważalnie w kabinie.
Panowie mam problem! Ostatnio zauważyłem,że mi klima nie chodzi więc postanowiłem udać się do znajomych by sprawdzić co jest grane. Okazało się,że nie wiedzieć jak od sprężarki odchyliło się to kółko z tym całym elektromagnesem. I się trochę zaniepokoiłem. Dziś jak jechałem słyszałem takie dziwne uderzenia spod maski, zjechałem na bok i zauważyłem,że nie mam już tego kółka.... Nie wiem co w tym momencie robić? Szukałem bo myślę może wyleciało ale nigdzie na ulicy nie leżało. Teraz moje pytanie! Co robić? Jeśli nadal jest gdzieś pod kopułą silnika czy mi się gdzieś nie dostanie i czegoś nie spartoli i co mogę dalej kombinować ?