Sworznie wahacza, tuleje wahacza przód oraz tuleje wahacza podłużnego tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez syrius1337 » 7 kwi 2015, 20:02

Witam,
Byłem dziś na stacji diagnostycznej i dostałem trochę informacji na temat tego co gryzie moją Mazdę ;–)
Mazda 626
Rocznik 98
Silnik 2.0 115km

Do tej pory tak wyglądały inwestycje (zrobione 10000km od kupienia 4mc temu)
1000zł – rozrząd cały z paskiem GATES, filtr oleju, powietrza, przegląd gazu, olej, podciągnięcie sprzęgła i hamulca ręcznego
80zł – uchwyt rury wydechowej i uszczelka rury kolektorowej
200zł – tłoczek i cylinderek lewy tył + czyszczenie hamulców
500zł – opony letnie z tyłu 8mm bieznik z przodu 7mm – Michelin
70zł – Świece NGK z wymianą
180zł – Kable WN NGK
60zł – Lakierowanie kołpaków i felg stalowych czarny mat
30zł – spawanie środkowego uchwytu rury wydechowej

Aktualnie na stacji diagnostycznej facet powiedział że muszę zrobić zawieszenie
W związku z tym mam pytanie bo chce kupić dobre części ale żeby też nie wydać nie wiadomo ile.

Mam do zrobienia
– sworzeń wahacza lewy i prawy przód
– tuleje wahacza lewa i prawa przód
– tuleje wahacza podłużnego tył lewa i prawa

Na allegro są różne marki – yakamoto, sakura, jedne sworznie są po 38zł, inne po 60zł. Chce kupić dobrze i w dobrej cenie.

Dodatkowo mam do zrobienia amortyzatory z tyłu. Wiem że pewnie każdy poleci kayaby za 500zł ale nie mam już tyle budżetu, to jest auto 17 letnie a aktualnie już wydałem 2100zł. Chce kupić amortyzatory które zapewne mało kto tutaj poleca mianowicie kamoki 2 szt – po 120zł – tyle że nie mają odbojów ani ochrony i nie wiem co z tym zrobić....
Amory te mają gwarancje 2 lata – w razie czego będę je reklamować bo nie mam już 500zł na kayaby a nie wiem ile pojeżdzę tym autem – może 1-2 lata.

Proszę o poradzenie mi co powinienem kupić, jakich firm :–]
Początkujący
 
Od: 18 gru 2014, 13:19
Posty: 13
Auto: MAZDA 626

Postprzez Marko91 » 7 kwi 2015, 22:32

Co do sworzni to żadne z tych co polecałeś. albo TRW + złapanie w paru punktach albo całe wahacze, tym bardziej że masz do wymiany tuleje w wahaczu, polecam z tanich a dobrych dokuji. Rozrząd w tej cenie z wymianą to masz ori. Tłoczek za 200 zł z czyszczeniem ? Koszt zestawu naprawczego to 40 zł ( z tłoczkiem) więc 150 zł roboty...

Amorki monroe po 190 zł są za sztuke na tył.
Możesz kupić denkermana, daichi lub inne srl wszystko po ok 110 zł za szt. Jeśli sam tego nie będziesz wymieniał to radzę dopłacić do górnej półki i wziąć lepsze bo tańsze mogą okazać się już od nowości uwalone bądź puścić gaz po tygodniu – właśnie tak miałem raz z srl i raz z hartami. Jedne nowe wywalone a jedne po tygodniu stukały( oczywiście nie obie szt a jedna). I w takim przypadku gdybym sam nie robił wydałbym jakieś 400zł za robote <cisza> więc kwestia podejścia niż finansów bo sądzę że wolałbyś za robotę 2 razy nie płacić...

żadne amorki nie mają w komplecie osłon itd chyba ze na aledrogo do tej taniochy dorzucają żeby zachęcić klienta. Komplet to niecałe 40 zł bodajże.

Z tą gwarancja to radze podejść co najmniej z bardzo dużym dystansem że dostaniesz pisemna gwarancje i po 2 latach oddadzą Ci kasę albo nowe amorki <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez grzech_z » 8 kwi 2015, 09:13

Jeżeli oddajesz do warsztatu to kup sworznie j/w TRW i tuleje z poliuretanu. Amory GH – u mnie 1,5 roku jeżdżą i nic się nie dzieje. Na wymianę amorów weź fakturę bo w razie czego się wypną. Spotkałem się z przypadkiem, że próbowali się wypiąć na kable WN bo nie były wymienione przez warsztat:(
Twój post pokazuje ile można zaoszczędzić "grzebiąc" sobie samemu i oczywiście czytając uważnie forum :)
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez syrius1337 » 8 kwi 2015, 16:39

Zestaw naprawczy tłoczek i cylinderek kupowałem za 100zł, 100zł robota z czyszczeniem

Odnośnie tego zawieszenia, napisałem do GSI Opole czego konkretnie potrzebuje i odpisali mi następujące ceny.

Sworzeń lewy i prawy – 100 zł
Tuleja wahacza przedniego, tył lewa i prawa – 120 zł
Tulejki wahacza wzdłużnego, przednie lewa i prawa – 70 zł
Razem 290 zł za Sworznie, i 4 tuleje.

Jeśli chodzi o amortyzatory, na stacji diagnostycznej koleś powiedział że prawy amortyzator jest OK i ma 80%, lewy jest do bani na maxa. Powiedział ze oszczędnościowo wymienił by tylko sam lewy [chociaż wie że powinno się wymieniać 2 bo mówił mi o tym]. Będąc w zakładzie samochodowym gdy sprawdzaliśmy konkretnie to co mówił Pan diagnosta wyszło na to że prawy już się lekko ulewa pomimo że ma 80% a lewy jest wylany i polecili mi wymienić i tak czy siak 2szt z tyłu. Ze sklepu GSI Opole odpisali mi o Amortyzatorach OYODO, japoński brand marki GeParts. Ktoś coś wie na temat tej marki? Ponoć produkują części do japończyków – cena 160zł / 1 szt.

Jeśli chodzi o odboje i osłony – czy powinno się kupować zawsze nowe? Chce sprawdzić w jakim stanie są one na starych amortyzatorach i ewentualnie przemienić to ze starego do nowego. Czy ma to sens?

Pozdrawiam serdecznie

Dopisano 8 kwi 2015, 16:27:

Części zawieszenia 290zł, robota za wszystko 200zł (+ sprawdzenie odboi i osłon z amortyzatorów, oraz sprawdzenie drążków kierowniczych)
Początkujący
 
Od: 18 gru 2014, 13:19
Posty: 13
Auto: MAZDA 626

Postprzez rav 75 » 9 kwi 2015, 05:45

Oyodo to pakowacz. W zależności co zapakują,czasem coś firmowego,czasem jakąś lipę. Dołóż parę złotych,kup coś lepszego,jak napisał kolega parę postów wyżej. Osłony i odboje jeśli są dobre (nie popękane/sparciałe) nie wymieniaj zwłaszcza że osłony np.sachs-a czy monroe-a są wykonane z plastiku,twarde,trwałe ale hałasują.
rav 75
 

Postprzez motylek322 » 9 kwi 2015, 08:59

Jeżeli np. odboje dedykowanie do Mazdy są zbyt drogie, to można poszukać w częściach do VW. Ja tak kiedyś zrobiłem i dopasowałem a ich koszt był 1/10 tego co chcieli do Mazdy za zamiennik. Oczywiście wymieniać jak potrzeba.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez grzech_z » 9 kwi 2015, 09:09

syrius1337 napisał(a):Zestaw naprawczy tłoczek i cylinderek kupowałem za 100zł, 100zł robota z czyszczeniem
Odnośnie tego zawieszenia, napisałem do GSI Opole


Ten GSI to dystrybutor – tak? Warto zatem wiedzieć jakich firm te części.
Napisz jeszcze do Hipola. Oni dystrybuują Bluprinty, nigdy nie miałem problemów z tymi częściami. Kumpel natomiast, pracował w sklepie z częściami i dużo Oyodo schodziło – bez reklamacji.
szerokości
grzech
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2011, 11:08
Posty: 903 (2/28)
Skąd: Kanie
Auto: 626; 99r; 2.0; 136KM

Postprzez syrius1337 » 9 kwi 2015, 15:09

JCzy moge wymienic tylko 1 amortyzator lewy ktory ma 52% i jest ulany? I wsadzic nowy oyodo za 160zl, prawy zostawic taki jak jest. Ma 82%. Diagnosta doradzil ze budzetowo mozna wymienic 1. Mechanik mowil ze robiac cos takiego nie ma gwarancji na amortyzator, stary dobije nowy amortyzator i ze to jest bez sensu i najlepiej wymienic 2. Jakie jest wasze zdanie? Dziekuje :)

Jesli chodzi o te czesci kupilem juz – 2x CTR sworznie, 2x tedgum tulejki metalowo gumowa i 2x oyodo tuleja wahacza cala metalowa. Meralowo gumowe byly po 35zl, sworznie po 50 a oyodo po 70.
Początkujący
 
Od: 18 gru 2014, 13:19
Posty: 13
Auto: MAZDA 626

Postprzez Marko91 » 9 kwi 2015, 17:49

Drogie sklepy masz u siebie.

Ja za tulejkę met-gum oyodo zapłaciłem 17zł ( co prawda po największych możliwych rabatach) Kupując Mazde w 2012r wymieniałem te tulejki i po 1.5 roku skrzeczała i trzeba było podlewać silikonem w spray ;) Nowe wahacze i gra :)/

Osobiście nie widziałem i nie słyszałem wśród znajomych żeby ktoś wymieniał 1 amor..Czasami w hurtowniach jest tak że nie kupisz 1szt mimo ze cena podana i na stanie jest to w uwagach (sprzedawane tylko w komplecie) jeśli nie masz kasy to czekaj ten miesiąc i tyle, nie odczujesz przez miesiąc pogorszenia i raczej amor nie zacznie nawet stukać.. a stukanie to dopiero oznacza definitywną agonie amorka. I wymienisz 2szt i spokój ;)
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 16:58
Posty: 202 (0/3)
Skąd: Łódź
Auto: Była Mazda 626 GE Comprex
Jest 626 GF 2.0 FS 01'r

Postprzez myday » 23 mar 2016, 22:05

Hej, podobnie jak autor tematu muszę wymienić sworzeń wahacza i tuleje gumowe. Rozumiem że najprościej i najsensowniej jest kupić nowy wahacz, tzn. one zawsze są sprzedawane w komplecie (z już zamontowanymi) sworzniami i tulejami?
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2016, 21:21
Posty: 52 (1/4)
Auto: Mazda 626 1.8 GF 1999

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6