Przybywanie oleju silnikowego, zapach spalin w aucie, czasem falowanie obrotów itp. POMOCY
Strona 1 z 1
Witam. Otóż prawie trzy lata temu zakupiłem moją M3 (1.6 CiTD) 109 km. Otóż półtora roku po zakupie auta został wycięty FAP. Problemy zaczęły mi się około miesiąca temu. Otóż na początku auto dławiło się, nie rozwijało mocy itp. Diagnoza padła na EGR. Kupiłem nowy, oryginał Valeo. Otóż przychodzę po odbiór auta a tam problem: z autem dalej coś nie tak. Mechanicy zaczęli coś mówić o FAPie więc ja im tłumaczę że go nie ma, ale uparli się że tu leży przyczyna. Niby porozbierali układ wydechowy, przeczyścili FAP przy pomocy innego pojazdu, wymienili olej silnikowy ponieważ podniósł się jego poziom. Przepływomierz powietrza wraz z dolotem również został przeczyszczony. Odebrałem auto wczoraj ale: raz na jakiś czas auto na zimnym faluje minutę, może dwie obrotami. Czasem nierówno rozwija moc i wydaje mi się że zbiera się tylko do 3 tysięcy, potem już nic. No i czasami czuć spaliny w kabinie. Dodam iż filtry powietrza oraz kabinowe świeżo po wymianie. Mechanicy nie rozebrali FAPa aby zobaczyć co wstawili tam chłopaki z Kreatora Mocy w Warszawie po usunięciu go, ale twierdzą że to mogło już się zapchać w co wierzyć mi się nie chce. Czytałem już tyle ale mam bardzo duży bałagan w głowie. Zaczynając od świec żarowych (których nie ruszałem w ogóle) poprzez jakieś podkładki pod wtryski itp. Aha sugerowali również że któryś z wtrysków może się zacinać. Czy ktoś może mi pomóc, oraz wskazać jakiś najlepszych dieslowców w woj.Lubelskim bądź gdzieś w okolicy Dęblina ? Dodam że po przejechaniu około 50 km dzisiaj rano patrzę na bagnet a tu znów przybrało oleju. 
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Niekoniecznie zapach spalin to podkładki pod wtryskami, ja też tak myślałem że muszę wymienić a okazuje się że jest już wypalony łącznik elastyczny na wydechu jakoś nie mam chęci się za to zabierać zamiennik 250zł lub sam łącznik do wspawania co będę robił 70zł
Więc warto sprawdzić też wydech.
Więc warto sprawdzić też wydech.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Wydech zdaniem mechaników szczelny. Koledzy ja nie napisałem na zamkniętym obiegu tylko w ogóle. Ktoś ma sensowne rozwiązanie co do tego oleju ?
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Jest wiele opcji.
Nieszczelności na łączniku nie zobaczysz trzeba sprawdzać ręką a i to trudno wyczuć
Karko plecie głupoty po to jest obieg zamknięty aby nie brało powietrza z zewnątrz, Przecież jak stoisz np. za autobusem w korku to zamykasz aby nie śmierdziało ci jego spalinami przynajmniej ja tak robię jak zamkniesz obieg to spalin nie będziesz czuł.
Zapach pojawia się pewnie tylko na postoju w czasie jazdy powietrze wydmuchuje z pod maski.
Zmieniałeś EGR a czy był on adaptowany. Jeśli jest czyszczony nie trzeba tego robić natomiast wymiana na nowy musi być zrobiona adaptacja.
Kolejny problem odczyt czy nie masz błędów
Sprawdzić wtryski czy zbiera się przy nich olej z ropą, ewentualnie możesz nalać na górę silnika wody i patrzeć przy wtryskach na odpalonym silniku czy powstają bańki powietrza. Jeśli się pojawią padły podkładki.
Zbieranie oleju może powodować padnięty wtryskiwacz ile to auto ma zrobione w zależności od użytkownika średnia wytrzymałość wtrysków to jakieś 240 tyś.
Dochodzi jeszcze filtr paliwa jeśli nie był wymieniony może dławić silnik oraz czujnik na szynie CR
Źle wycięty fap i źle wgrany program bym wykluczył robili ci to 1,5roku temu raczej miał byś wcześniej problemy z autem a nie po takim czasie.
Nieszczelności na łączniku nie zobaczysz trzeba sprawdzać ręką a i to trudno wyczuć
Karko plecie głupoty po to jest obieg zamknięty aby nie brało powietrza z zewnątrz, Przecież jak stoisz np. za autobusem w korku to zamykasz aby nie śmierdziało ci jego spalinami przynajmniej ja tak robię jak zamkniesz obieg to spalin nie będziesz czuł.
Zapach pojawia się pewnie tylko na postoju w czasie jazdy powietrze wydmuchuje z pod maski.
Zmieniałeś EGR a czy był on adaptowany. Jeśli jest czyszczony nie trzeba tego robić natomiast wymiana na nowy musi być zrobiona adaptacja.
Kolejny problem odczyt czy nie masz błędów
Sprawdzić wtryski czy zbiera się przy nich olej z ropą, ewentualnie możesz nalać na górę silnika wody i patrzeć przy wtryskach na odpalonym silniku czy powstają bańki powietrza. Jeśli się pojawią padły podkładki.
Zbieranie oleju może powodować padnięty wtryskiwacz ile to auto ma zrobione w zależności od użytkownika średnia wytrzymałość wtrysków to jakieś 240 tyś.
Dochodzi jeszcze filtr paliwa jeśli nie był wymieniony może dławić silnik oraz czujnik na szynie CR
Źle wycięty fap i źle wgrany program bym wykluczył robili ci to 1,5roku temu raczej miał byś wcześniej problemy z autem a nie po takim czasie.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Filtr paliwa jest świeży ma z 600 km przebiegu. No właśnie chodzi o to że ja nie bardzo orientuje się w sprawach mechanicznych a tym bardziej diesli z CR. A czy mógł by ktoś polecić jakiś naprawdę solidny serwis diesli w mojej okolicy ? (Dęblin woj. Lubelskie) Ps. nie wiem czy adaptowali egr, a na czym to wogóle polega ? Wiem że mechanicy nie mieli idsa tylko jakiś uniwersalny, ale błędów nie ma z tego co mi mówili.
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Spaliny – albo łącznik elastyczny (weź kogoś niech Ci depnie na postoju a ty obserwuj silnik, powinno dać spalinami z okolic turbo, ja tak miałem) albo podkładki (możesz sprawdzić czy cyka jak odkręcisz korek wlewu oleju, ew ropa przy wtryskach). Przybierający olej – rozcieńcza go ropa więc lada chwila wykończy to Twój silnik jak smarowanie spadnie, włącznie z turbo. Wg mnie wtryski w pierwszej kolejności do sprawdzenia ponieważ mogą lać co powoduje przelewanie ropy do oleju (lepiej tego nie lekceważyć bo niszczy to silnik, może przepalić uszczelkę pod głowicą a nawet uszkodzić tłok). Masz problemy z rozruchem ?
Inna opcja na przybywający poziom oleju to pierścienie tłokowe ale to już grubszy temat i lepiej wtryski sprawdzać najpierw może przelewają i zaczęły z czasem powodować wszystkie objawy.
Inna opcja na przybywający poziom oleju to pierścienie tłokowe ale to już grubszy temat i lepiej wtryski sprawdzać najpierw może przelewają i zaczęły z czasem powodować wszystkie objawy.
Witam, problemów z rozruchem nie ma, jednakże zauważyłem że problem z falującymi obrotami jest raczej na włączonej klimie. A co do tego oleju to ładnie mnie przestraszyłeś... Ktoś poleci jakiś naprawdę solidny serwis diesli w mojej okolicy ? woj. Lubelskie ew. W-wa ?
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Jak na prawdę go przybywa to nie są to przelewki więc upewnij się ze sprawdzasz zawsze w identycznych warunkach a jak się potwierdzi to szybko ustal przyczynę i ja zlikwiduj bo inaczej popłyniesz z kosztami. Mechanikow z Twojej okolicy nie znam a w Warszawie ludzie polecają Jakse (ja osobiście tam nie byłem więc nie mogę zarekomendowac)
No ja tam byłem ale nie wiem czy oni stricte diesle robią typu wtryski czy coś. Ja u nich robiłem rozrząd i jestem zadowolony.
- Od: 25 maja 2013, 09:27
- Posty: 18
- Skąd: Dęblin
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 CiTD 109 KM ACTIVE PLUS
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości