Witam! przyszła pora na zmianę oleju w mojej 6 i mam pytanie który do mojego dieselka (Mazda6 GH 2.0mzr-cd 2008R) będzie najlepszy?
Często pokonuje krótkie dystanse rano ok. 5km...w mieście, czasami w korkach,ale 5,6 razy w roku są jakieś trasy po 300km również, dlatego jak to piszą na opakowaniach ...mam do was pytanie który z podanych będzie : : ''najlepiej chronił mój silnik w każdych warunkach''?? z góry dziekuję za pomoc.
Moje typy: FUCHS TITAN GT1 PRO C-1 5W-30, Valvoline SynPower Xtreme ENV C1 5W-30, Motul 8100 ECO-CLEAN+ 5W-30 i Aral HighTronic C 5W-30, MILLERS OILS XF LONGLIFE C1 5w30...a może ktoś używa jeszcze jakiegoś innego i ma jakieś propozycje przetestowane, sprawdzone?
Wymiana oleju
W załączniku, pamietaj ze masz DPF i nie każdy olej można lać, musi spełniać niska popiołowość.
- Załączniki
-
Ulotka produkty Mazda Dexelia.pdf
- (402.07 KiB) Pobrane 140 razy
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Olej musi być zgodny ze specyfikacją producenta...
Kolega Marianek podał ją tobie... Sprawdź teraz każdą z Twoich propozycji i jak jeszcze będziesz miał wątpliwości, to dopytaj się tutaj:
viewtopic.php?f=329&t=128239&view=unread#unread
Kolega Marianek podał ją tobie... Sprawdź teraz każdą z Twoich propozycji i jak jeszcze będziesz miał wątpliwości, to dopytaj się tutaj:
viewtopic.php?f=329&t=128239&view=unread#unread
mazzda6 napisał(a):obecnie dexelia chyba do mojego silnika nie ma odpowiedniego oleju z tego co czytam z tej ulotki.
DexeliA DPF 5W-30 JASO: DL-1, ACEA: C1
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 7010 (210/247)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Mam do Was pytanie dotyczące poziomu oleju w silniku w moim 2.0 MZR-Cd..
otóż wymianę oleju miałem w sierpniu ubiegłego roku, (do tej pory przejechałem prawie 10 tyś.km) Co i raz sprawdzam poziom oleju i obecny jego poziom wynosi ok połowy literki F do literki X.
Dodam, że jeżdżę powyżej 2.5 tys. obrotów (pewnie z przyzwyczajenia po poprzednim accordzie w benzynie) w większości po mieście (co nie oznacza że nie wypadam na trasę..).Z DPF żadnych problemów przez ten okres.
1.Czy, już powinienem myśleć o zmianie oleju?Czy się jeszcze nie przejmować?
2.Czy jeśli sobie sam zmienię olej teraz (czyli grubo przed tym okresem standardowym tj.20 tys.km), to aby nie mieć choinki na desce, będę musiał od razu kasować inspekcję olejową? (czy tak czy inaczej jak dojdzie do 20 tyś km to wymienię olej ale w serwisie mazdy – wtedy standardowo serwis wykasuje inspekcję.)
Jak te powyższe pytania mają się do Waszej autopsji?
Pozdr!
otóż wymianę oleju miałem w sierpniu ubiegłego roku, (do tej pory przejechałem prawie 10 tyś.km) Co i raz sprawdzam poziom oleju i obecny jego poziom wynosi ok połowy literki F do literki X.
Dodam, że jeżdżę powyżej 2.5 tys. obrotów (pewnie z przyzwyczajenia po poprzednim accordzie w benzynie) w większości po mieście (co nie oznacza że nie wypadam na trasę..).Z DPF żadnych problemów przez ten okres.
1.Czy, już powinienem myśleć o zmianie oleju?Czy się jeszcze nie przejmować?
2.Czy jeśli sobie sam zmienię olej teraz (czyli grubo przed tym okresem standardowym tj.20 tys.km), to aby nie mieć choinki na desce, będę musiał od razu kasować inspekcję olejową? (czy tak czy inaczej jak dojdzie do 20 tyś km to wymienię olej ale w serwisie mazdy – wtedy standardowo serwis wykasuje inspekcję.)
Jak te powyższe pytania mają się do Waszej autopsji?
Pozdr!
- Od: 17 lut 2014, 10:51
- Posty: 6
- Auto: Honda Accord VIII
2.4 201 kM TypeS
2012 r.
Do tego silnika spokojnie leje się C2 do DPF i lepiej smaruje plus jest bezpieczny dla DPF'u.
Dexelia też już jest robiona w klasie C2 i ASO takie leje.
Sam kupuję valvoline env c2 i takich baniek już trochę poszło w tym aucie, więc bez obawy.
Dexelia też już jest robiona w klasie C2 i ASO takie leje.
Sam kupuję valvoline env c2 i takich baniek już trochę poszło w tym aucie, więc bez obawy.
Witam. Nie chce zakładać nowego tematu, bo mam tylko szybkie pytanie.
http://www.ebay.co.uk/itm/Strong-Magnet ... SwwbdWJgIX
Czy ten korek spustowy będzie pasował – M14 x 1.5 i jest napisane że do mazdy, ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
http://www.ebay.co.uk/itm/Strong-Magnet ... SwwbdWJgIX
Czy ten korek spustowy będzie pasował – M14 x 1.5 i jest napisane że do mazdy, ale wolę się upewnić.
Pozdrawiam i z góry dziękuję.
Patrz, a wymieniałem ostatnio u siebie olej i mogłem cyknąć fotkę. Wymieniałem pierścień uszczelniający na tym korku (amelininiowy) gdzie średnice wew. miał 14mm, a zew. 20mm, grubość 1,5mm.
Także korek powinien taki być jak napisałeś.
Także korek powinien taki być jak napisałeś.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
Witam,
Moje autko – Mazda 6 2008 2.0 MZR 1999ccm 147HP 108KW (Petrol)
Olej zawsze wymieniany był w warsztacie przy okazji serwisu / przeglądu technicznego.
Od 2 lat zalewany jest Fuchs TITAN Supersyn F Eco-DT 5w-30 Fully Synthetic bo taki był w ofercie.
Ofertę zmienili na LUKOIL GENESIS SPECIAL C2 5W-30 i jakoś nie mogę się przekonać do tego aby go zalać ( chyba że się mylę i to dobry olej).
Nie znam się na specyfikacji, wiem że na poprzednim Fuchs silnik pracuje ok.
Jeśli ten Lukoil to zły wybór, to mogę sam wymienić, tylko pytanie czy kupić ten sam Fuchs czy może
Millers Oils NANODRIVE EE LongLife ECO 5w-30 Synthetic
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 Fully Synthetic
a może Castrol Magnatec lub Edge?
plus filtr Mahle OC1182
Poproszę o sugestie :–)
Źródło www.opieoils.co.uk
Moje autko – Mazda 6 2008 2.0 MZR 1999ccm 147HP 108KW (Petrol)
Olej zawsze wymieniany był w warsztacie przy okazji serwisu / przeglądu technicznego.
Od 2 lat zalewany jest Fuchs TITAN Supersyn F Eco-DT 5w-30 Fully Synthetic bo taki był w ofercie.
Ofertę zmienili na LUKOIL GENESIS SPECIAL C2 5W-30 i jakoś nie mogę się przekonać do tego aby go zalać ( chyba że się mylę i to dobry olej).
Nie znam się na specyfikacji, wiem że na poprzednim Fuchs silnik pracuje ok.
Jeśli ten Lukoil to zły wybór, to mogę sam wymienić, tylko pytanie czy kupić ten sam Fuchs czy może
Millers Oils NANODRIVE EE LongLife ECO 5w-30 Synthetic
Motul 8100 Eco-Nergy 5W-30 Fully Synthetic
a może Castrol Magnatec lub Edge?
plus filtr Mahle OC1182
Poproszę o sugestie :–)
Źródło www.opieoils.co.uk
- Od: 9 sty 2012, 12:49
- Posty: 14
- Auto: Mazda 6 2.0 TS 2008
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6