Przeguby wewnetrzne w BA – gdzie kupić, jakie zamienniki i inne problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pondik » 1 kwi 2015, 08:25

Czyli nie ma konieczności demontażu całej półosi :) Chciałbym się jeszcze upewnić, że przegub wewnętrzny jest na 100% uszkodzony. Czy objawy które opisałem pasują do uszkodzenia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2015, 08:32

Źle mnie zrozumiałeś – zdemontuj ją całą i będziesz miał przegub na wierzchu.
Raczej chyba nie da się wyjąć przegubu wewnętrznego bez wyciągnięcia półosi z przegubem zewn. z piasty koła.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pondik » 1 kwi 2015, 08:58

Ok. W takim razie będę jeszcze szukał instrukcji demontażu półosi..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2015, 09:16

Napisałeś przecież:
pondik napisał(a):O ile z przegubami zewnętrznymi poradzę sobie bez większych problemów o tyle półosi jeszcze nie demontowałem

Z tego wynika, ze wiesz jak zdemontować przegub zewnętrzny ;)
Przegub jak wymieniasz to przecież półoś (razem z przegubem) musisz i tak uwolnić z piasty.
A jak masz ją uwolnioną to kwestia tylko wybicia przegubu wewnętrznego ze skrzyni (lewy) lub zbicia z frezu na podporze półosi (prawy).
Tak jest moim zdaniem najwygodniej bo masz później całą półoś na wierzchu.
Poczytaj też: Przeguby -wymiana...kilka pytań i oczywiście: Wymiana przegubu zewnętrznego – fotorelacja

P.S. korzystaj czasem też z wyszukiwarki
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pondik » 1 kwi 2015, 10:55

Heh nie możemy się dogadać :) Wiem jak wyciągnąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Chodziło mi o wyjęcie ze skrzyni całej półosi tak abym mógł zmienić/wybić przeguby np. w imadle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Marek 161BD081 » 1 kwi 2015, 12:28

To może inaczej opiszę: wiesz jak wygląda koniec półosi, który wchodzi w przegub wewnętrzny? Jest tam na końcu wieloklinu rowek, w którym siedzi sprężynka. Przegub wewnętrzny ściągasz po prostu uderzając w jego korpus przy jednoczesnym przytrzymaniu półosi.
Przegub wewnętrzny lewy też tak samo jest zrobiony, że ma wieloklin z rowkiem na końcu, w którym to siedzi sprężynka. Uderzając w jego korpus i jednocześnie podważając w końcu powinien dać się wybić ze skrzyni.
Z prawej strony jest ciut inaczej bo przegub (wewnętrzny!) od strony skrzyni ma uzębienie wewnętrzne, które nachodzi na stałą półoś przy podporze. Stała półoś też tak samo ma na końcu rowek na sprężynkę.
Chyba bardziej prosto nie da się opisać.
Zresztą rozbierzesz i sam stwierdzisz, ze to wcale nie jest skomplikowane.

Przygotuj się, że po wyjęciu lewego przegubu może ciut oleju wyciec ze skrzyni ale nie powinny to być znaczące ilości.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pondik » 1 kwi 2015, 12:35

Dzięki Marek :) Jak tylko zrobi się odrobinę cieplej biorę się za wymianę :) Dam znać co z tego wyszło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 23:50
Posty: 220 (1/0)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda RX 8 High Power // Mazda 323F BA

Postprzez Malinowaaa » 5 cze 2015, 18:16

Wiecie Moze gdzie najlepiej i nie za drogo kupic prawy wewetrzny przegub do Mazdy 323c 1.5 16V 1996
Pilnee Bo samochodzic juz tydzien stoi niestety a ta czesc najtrudniej dostac przynajmniej do tego modelu...
Z góry dziekuje za wszystkie mozliwe propozycje najlepiej z łodzi i okolic ale nie koniecznie ...
Wysyłka tez wchodzi w gre .. :)
Malinowaaa
 

Postprzez JapanBA » 7 cze 2015, 21:52

Najłatwiej bedzie kupić cały zestaw z podporą i połosią używany, popatrz na allegro a na pewno coś znajdziesz za grosze ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2012, 00:57
Posty: 391 (2/8)
Skąd: Łódź-Ozorków
Auto: Mazda Lantis CBA 98r.
Mazda Xedos 9 TA KL 01r.
Lexus LS 460 08r.

Postprzez Marek 161BD081 » 8 cze 2015, 13:34

Połączyłem kilka tematów w jeden.
Czy w końcu ktoś może potwierdzić (lub zaprzeczyć) jak to jest z przegubami wewnętrznymi?
Czy faktycznie są to takie same w różnych wersjach silnikowych czy też jednak są różnice?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323