Gorące cztery tarcze

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez urik0203 » 27 mar 2015, 11:20

Witam. Mam problem z hamulcami. Około 4 dni temu po przejechaniu kilku kilometrów (bez ostrej jazdy) poczułem zapach klocków hamulcowych. Sprawdziłem, tarcze były gorące, wszystkie cztery.
Powtarza się to co dziennie, robię tylko po kilka kilometrów. Gdy ruszam spalanie jest w normie po kilometrze wzrasta niemal dwukrotnie. Jest to objaw normalny przy zbyt mocno zaciskanym klockom.
W mazda ASO twierdzi że to mogą być zapieczone tłoczki (cztery?). W co nie bardzo wierzę
Czy ktoś miał taki sam objaw? Może ktoś poradziłby jaka jest przyczyna. Pompa hamulcowa?

Dzięki z góry.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 11:40
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 5,
CD 2.0, Exclusive
rok prod. 2006

Postprzez smile » 29 mar 2015, 09:41

Tarcze skorodowane?
Skoro jeden zacisk mógł stanąć to czemu nie wszystkie? Przecież jeżdżą w jednym aucie, w jednakowych warunkach... podnieś auto i zakręć kołem, potem je zdejmij i się przyjrzyj jak wygląda tarcza, zacisk, klocek.
No chyba że dla relaksu podczas jazdy trzymasz lewą nogę opartą na hamulcu....................
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez urik0203 » 30 mar 2015, 08:43

Witam. Dzięki za informację.
Ale wczoraj jeszcze raz przetestowałem hamulec. Przy nie odpalonym silniku wcisnąłem pedał potem drugi raz, pedał był twardy. Następnie włączyłem silnik pedał nieco opadł i poczułem że powoli przesuwa się w dół. Powoli ale się przesuwał.
Przy jeździe hamuje normalnie. ABS działa
Na zimnych klocka spalanie jest normalne, na rozgrzanych podwaja się.
Jednak czy to nie objaw zepsutej pompy ?
Po świętach umówiłem się z diagnostą. Terminy
Jestem lekko zaniepokojony, więc proszę o dalsze informacje.
Dzięki z góry.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 11:40
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 5,
CD 2.0, Exclusive
rok prod. 2006

Postprzez Yard » 30 mar 2015, 08:52

urik0203 napisał(a):Ale wczoraj jeszcze raz przetestowałem hamulec. Przy nie odpalonym silniku wcisnąłem pedał potem drugi raz, pedał był twardy. Następnie włączyłem silnik pedał nieco opadł i poczułem że powoli przesuwa się w dół. Powoli ale się przesuwał.

To nie test. To normalne działanie układu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Wojtek » 30 mar 2015, 10:34

Bez szalenczej jazdy felgi nie maja prawa byc goeace... Sprawdza sue cieplote felg nie tarcz... Smrod palacych sie klockow nie jest normalnym zjawiskiem... sprawdz wszystkie kola czy hamulce nie trzymaja...
Ps. Jakie dokladnie masz auto?

TT user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez urik0203 » 30 mar 2015, 13:58

Witam!
Mój samochód Mazda 5 CR 2.0 MZR-CD (105kW 143KM) 2006r
Dzisiaj byłem u diagnosty. Sprawdził koła i wszystko jest w porządku. Kręcą się swobodnie, bez żadnych oporów. Po przejechaniu 10 km średnicówką 70-80km/h Sprawdziłem tarcze i były one gorące, felgi raczej ciepłe. Smrodu na razie nie czuję.
Nie jestem znawcą nigdy się tym nie interesowałem. Może jestem przewrażliwiony.
Dzięki za zainteresowanie.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 11:40
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 5,
CD 2.0, Exclusive
rok prod. 2006

Postprzez Yard » 30 mar 2015, 16:03

Sprawdzał gdy były ciepłe czy zimne?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez urik0203 » 30 mar 2015, 16:53

Witam. Sprawdzał gdy były ciepłe.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 11:40
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 5,
CD 2.0, Exclusive
rok prod. 2006

Postprzez dzux » 31 mar 2015, 22:17

Podejrzewam że to pompa hamulcowa nie domaga tu bym szukam powodu, nie możliwe jest że to klocki czy tarcze na wszystkich kołach były by niesprawne, miałem podobny problem tylko w ciężarówce i tam właśnie padał pompa
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2011, 22:38
Posty: 706 (1/8)
Skąd: lubuskie
Auto: BYŁA Mazda 3 2005 sedan 1.6 JEST Mazda 5 2006r 2.0 benzyna :)

Postprzez Wojtek » 1 kwi 2015, 09:05

Jedz do diagnosty na rolki... moze pompa nie zwalnia poprawnie kol po hamowaniu...

TT user
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17520 (110/484)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez urik0203 » 1 kwi 2015, 12:17

Byłem u diagnosty i wszystko jest w porządku. Mam klocki hamulcowe (tył) do wymiany.
Też podejrzewałem że to pompa hamulca.
Na razie wszystko wróciło do normy. Zobaczę jak będzie dalej.
Dzięki za porady. Jak coś nie będzie tak to powiadomię.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 11:40
Posty: 13 (1/0)
Auto: Mazda 5,
CD 2.0, Exclusive
rok prod. 2006

Postprzez emagal » 1 kwi 2015, 20:21

hm, mało prawdopodobne by 4 cylinderki zapiekły się na raz, tez bym stawiał na pompę hamulca. Jednak może być też inna prozaiczna sprawa. Jest możliwe, że to się dziej po jakimś gwałtownym hamowaniu? Jeżeli miałeś w ostatnim czasie taką sytuacje, że musiałeś gwałtownie hamować z dużej prędkości i na mokrej nawierzchni to mogło dojść do zwichrowania tarcza – teoria ale prawdopodobne. Podczas gwałtownego hamowania tarcze rozgrzewają się do bardzo wysokich temperatur, a po wjechaniu w kałuże są raptownie studzone co może doprowadzić do zwichrowania ich. Po takiej akcji podczas jazdy klocki będą systematycznie ocierały o tarcze, w miarę przejechania kolejnych kilometrów, tarcie będzie wzrastać, metal się rozszerzać pod wpływem temperatury i idzie już dalej lawinowo. Coraz mocniejsze tarcie, coraz wyższa temperatura i płyn hamulcowy tez zacznie powiększać swoją objętość w przewodach i tym samym wypychać tłoczek. No i pytanie kiedy był zmieniany płyn hamulcowy – z czasem traci swoje włąściwości, ale to zazwyczaj objawia się brakiem hamulców.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2013, 19:45
Posty: 67 (1/5)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 323 V S 1.5 16V 1997 r. do 02.2015 a teraz Premancy 2003r. 1.8B

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron