250zł za czyszczenie przepustnicy w ASO

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez seanknw » 25 mar 2015, 22:42

Witam
Mam problemy z odpalaniem silnika 2.0 Mazda 3 gdy są ciepłe dni lub po prostu jak się nagrzeje i chciałbym go odpalić np. za 15min. Silnik odpali ale trzeba czasem kręcić 5sek. Czytałem że to dość znane zjawisko w tych silnikach i podobno wina może leżeć w 90% w brudnej przepustnicy. Moje pytanie czy 250zł za jej wyczyszczenie w ASO to dużo ??
Pytam bo u mnie w mieście ciężko o dobrego mechanika, nawet tak prostą rzecz wolę zrobić w ASO może i silnik od razu zaadoptują, a mechanicy z mojego miasta to myślę że mogą coś jeszcze przy okazji nabroić.
A więc 250zł to dużo ?
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 20:54
Posty: 29 (1/0)
Auto: MAZDA 3 BK 2.0 150KM 2005r.

Postprzez Gamboa » 26 mar 2015, 00:29

a na zimnym silniku jak zapalasz za 1 razem to też ciężko pali? z jakiej jesteś miejscowości. sa tematy na forum gdzie ludzie polecają warsztaty więc uzyj wyszukiwarki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez GabSte » 26 mar 2015, 09:24

seanknw
A sam bys nie chcial sprobowac wyczyscic ? Sama czynnosc jest banalnie prosta i adaptacja tez. Max z czyszczeniem zejdzie ci 40min no i 20 min adaptacji. Jest na forum temat jak czyscic, jesli mialbys pytania pisz to ci opowiem co i jak. Chociaz te objawy nie wydaje mi sie ze sa spowodowane brudna przepustnica.

250zl za czyszczenie i adaptacje to duzo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 mar 2014, 16:38
Posty: 64 (1/0)
Skąd: Rzeszow
Auto: Mazda 3 KINTARO

Postprzez seanknw » 26 mar 2015, 19:52

dzieje się tak tylko na ciepłym silniku, na zimny odpala błyskawicznie.
Już widziałem gdzieś podwieszony temat z podobnym wątkiem, ludzie wymieniali kable, świece, pompy paliwa, czujniki, zawory, a podobno wystarczyło przeczyścić przepustnice i od razu wszystko wróciło do normy. 5 osób później napisało że im też pomogło. Problem dotyczy silnika 2.0 Mazda 3 LF.
Dodam że auto jeździ bez zarzutu, obroty idealne na każdym biegu i postoju. Tylko ten problem z odpalaniem na ciepłym silniku ale tylko mniej więcej 10-40 min od wyłącznie silnika. Wcześniej o dziwo ok, później też jak najbardziej ok

edit:
teoretycznie można się do tego przyzwyczaić ale jeśli problem faktycznie leży po stronie zanieczyszczonej przepustnicy to być może warto zaryzykować wyczyszczeniem. Jeśli jest tam dużo marasu to może się blokować blaszka która powinna się lekko otworzyć przy odpalaniu samochodu. Nie wiem dlaczego się blokuje akurat przez ten czas, najwidoczniej maras po niej spływa osadzając się w miejscu podnoszenia blaszki. Z czasem stygnięcia rozlewa si,ę bardziej ułatwiając dostęp otwarcia, taka jest moja filozofia
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 20:54
Posty: 29 (1/0)
Auto: MAZDA 3 BK 2.0 150KM 2005r.

Postprzez Szumi91 » 26 mar 2015, 23:43

Spróbować przeczyścić zawsze możesz. Wyjdzie Ci to tylko na dobre. Ja przy kupnie też miałem problem z przepustnicą (szalejące obroty). Szpary przy zamkniętym przepuście były tak duże, że dochodziło powietrze przy zamkniętej przepustnicy. Kupiłem nową i po problemie. Czyść ją regularnie to nie będzie problemu. Co do ceny, aa samo wyczyszczenie przepustnicy zapłaciłem 20 zł (łącznie z wyjęciem i ponownym zamontowaniem).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lut 2015, 18:16
Posty: 251 (0/2)
Skąd: Łódź
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF
Jest: Renault Megane Grandtour 2010 1.5 dCi

Postprzez seanknw » 26 mar 2015, 23:49

jutro zadzwonię do http://www.mazvagtech.pl/ pewnie biorą dużo mniej i specjalizują się w Mazdach
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 20:54
Posty: 29 (1/0)
Auto: MAZDA 3 BK 2.0 150KM 2005r.

Postprzez Wojtek » 27 mar 2015, 11:53

Czegos nie rozumiem... Dlaczego ceny w ASO ciebie szokuja? Zawsze byly wyzsze od cen w innych warsztstach...
Masz troszke pojecia o mechanice, to sam wykonaj czyszczenie...
To jest dzial techniczny nie ekonomiczny... :P

TT user
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez seanknw » 29 mar 2015, 01:20

cena w innym zakładzie specjalizującym się w Mazdach to 50zł :) a więc spoko. Zauważyłem też że jak przejadę około 5km to zaczyna mi ciężko chodzić pedał gazu. To znaczy jak całkowicie puszczę gaz to tak jakby był zablokowany, trzeba mocniej wcisnąć. I problem z długim kręceniem przy odpalaniu ciepłego silnika to wszystko na bank zawalona syfem przepustnica...
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 20:54
Posty: 29 (1/0)
Auto: MAZDA 3 BK 2.0 150KM 2005r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto