Volvo S60 – MB W203, E39 lub inny ciekawy sedan. Pomożecie?

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez loockas » 22 mar 2015, 23:32

Kompletnie nie wiem co na tej liście robi Avensis :P

Z tego co wymieniłeś rozsądek podpowiada mi tylko Volvo. Ja bym szedł w XC70. Nawet się przymierzałem, ale nie znalazłem niczego rok temu w moim budżecie. Swoją droga za 20kzł jesteś pewien, że da się XC70 w sensownym stanie kupić?
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez freezoneq » 23 mar 2015, 00:02

Mega, ale to mega ciekawy ten Lexus. Ale musiałby mnie przekonać komfortem i ciszą, bo wygląda trochę jak przerośnięty Lanos. Jak jest w nim z przestrzenią bagażową ?

Co do XC70 to napisał niedawno do mnie user z volvo forum, bo ogłaszałem się, że szukam. Co ma mi do zaoferowania to właśnie XC70 z 2001r w fajnym wyposażeniu, silnik 2.4T i jest instalacja gazowa na stagu, której nie używa, a dlaczego? Po zakupie auta i zrobieniu kilku km okazało się, że silnik ma wywaloną uszczelkę pod głowicą – nie sprawdził dobrze auta przed zakupem (dość bogata historia auta na forum jest). Silnik po remoncie dalej sprawiał problemy więc został wymieniony na drugi, z przebiegiem ok. 150 tyś. Po tych perypetiach nie miał już odwagi używać LPG. Automat po regeneracji. Generalnie miałem już sobie dać spokój, ale zgodził się na przegląd w ASO. I tak sobie myślałem, że gdyby autko pomimo kilku mankamentów okazało się przyzwoite, to odwiedziło by banamina na zrobienie porządku z LPG i pośmigałbym nim 2 lata. Ale nie napalam się zbyt, bo takie auta trzeba brać z dystansem. Mimo to pojadę obejrzeć i się przejechać. Jechałeś kiedyś w XC ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez loockas » 23 mar 2015, 00:09

Już wiem, czemu ja mimo większego budżetu nie znalazłem dla siebie XC... szukałem wersji po lifcie czyli od 2005r.

freezoneq napisał(a):Jechałeś kiedyś w XC ?


Niestety nie XC, jeździłem V70 i dla mnie pod względem komfortu było super. Małżonka była nieco przerażona promieniem skrętu, bo na całkiem sporym parkingu zawracanie wyglądało jakbym powoził Scanie :) W XC podejrzewam, że pod względem komfortu jest nie gorzej jak w V70. Mnie się po prostu wersja XC znacznie bardziej podoba :)
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez dadan » 23 mar 2015, 00:27

Jeżeli chodzi o przestrzeń bagażową w GS300 to jak na limo jest całkiem dobrze, porównywałem go z moim xedosem 9 i bagażnik jest dużo większy i lepiej ustawny, z tego co kojarze to ma jakieś 500 L. 4 osoby na pewno będą wygodnie podróżowały, 2 strefowa klimatyzacja, pancerna skrzynia i silnik. Lexus też dobrze trzyma cene.

Tylko nie wiem czy uda Ci się znaleźć szybko coś zadbanego, tutaj ma przewage volvo, podejrzewam że xc będzie głośniejszy i bardziej paliwożerny przy dużych prędkościach na autostradzie. W końcu też inne opory toczenia. Ale jak masz okazje wypróbować xc to może warto się przymierzyć?
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez freezoneq » 23 mar 2015, 21:21

Tak, XC na pewno wypróbuję bo zarezerwowałem sobie jazdę próbną. Gdyby nie to, że jest w miarę tani to nawet bym o tym aucie nie myślał. Wg mnie podniesione kombi bez pneumatycznego zawieszenia to beznadziejny pomysł na trasy. No ale, może warto... Autko na pewno ciekawe, przy czym z 2.4T to zwykłe toczydło, żadna rakieta.

A swoją drogą, jak wygląda porównanie M6 do volvo s60/v70 ? Ma w ogóle sens takie porównanie? M6 oczywiście pierwszej generacji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez slisman » 24 mar 2015, 22:22

Słuchaj, teraz chyba JohnnyB sprzedaje s60 lifta, właśnie D5 z automatem. Fajne auto, w tym wypadku akurat pewne :) Spróbuj do niego uderzyć :P

A potwierdzam – fotele najwygodniejsze na świecie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 15:49
Posty: 981 (42/24)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Ford Explorer 4.0 SOHC V6 205 km

Postprzez Dominator » 24 mar 2015, 23:30

Jechalem w S60 d5 na kolach 215/45/17 bodajze i bylo twardo. Siedzialem z tylu.M6 wydaje mi sie wygodniejsza.. ale srednica zawracania w losiu jak w statku rzeczywiscie, choc moja 626 rowniez potrzebuje sporo miejsca.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez JohnnyB » 25 mar 2015, 09:11

freezoneq napisał(a):Autko na pewno ciekawe, przy czym z 2.4T to zwykłe toczydło, żadna rakieta.
A swoją drogą, jak wygląda porównanie M6 do volvo s60/v70 ? Ma w ogóle sens takie porównanie? M6 oczywiście pierwszej generacji.


2.4T chyba tylko ON. Nie było takiej PB. 2.4 w PB to wolnossaki. 2.3T i 2.5T są :P.

Ciezko porownywać M6/S60 :–). Przesiadałem się z M6 właśnie na S60. Dwa zupełnie inne auta. Mazda daje więcej przyjemności z jazdy jeśli jeździsz agresywnie. Volvo to połykacz km. Jerździ "dostojnie" nie jest za miękie ale w porównaniu z M6 to tapczanwóz. Układ kierowniczy w M6 na + w Volvo tak bezpółciowo skręca.
Ale reszta na plus dla s60.
Foteli wygoenijszych żadne auto nie ma – przynajmniej ja w takim ne siedziałem jeszcze. Miejsca całkie ok. na tylnej kanapie nieco mniej miejsca dla wysokich ale wygodnie i przyjemnie. siedziska wielkie. Silnika na plus, elastyczny i ekonomiczny. Skrzynia manualna....nie wiem, automat 6 biegowy raczje OK. nie powala predkoscią ale zmieinia sprawnie i w zaleznosci od reakcji kieowcy na pedał gazu.

Mój w sumie jest na sprzedaż, ale z racji że włożyłem w niego ostatnio sporo PLN nie jest w cenie okazyjnej. Stąd nie afiszuje sie już ze sprzedażą. Jak ktoś zainteresowany niech pyta.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Dominator » 25 mar 2015, 12:36

Gdzies sie juz spotkalem z oznaczeniem 2.4T w benzynie i moca 200KM. moze to blad ale nie chce mi sie szukac.
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez JohnnyB » 25 mar 2015, 14:08

Faktycznie był 2.4T <glupek2> w cholere tych silników było w s60 z tego okresu :P
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez freezoneq » 25 mar 2015, 23:20

Oczywiście, że był 2.4T. W XC70 w początkowych latach produkcji były tylko 2 benzyniaki, był to właśnie 2.4T i 2.5T. Całkiem niezłe i bezproblemowe silniki. 2.4T był też w S60, V70 i chyba w S80. Może jestem głupi, ale chyba odpuszczam sobie powoli diesla. Nikt nie sprzeda tanio autka z silnikiem na gnojówkę, jeśli ma mało przebiegu. Dla niektórych 250 tyś km dla diesla to mało, dla mnie to dużo. Wiem, że na trasie to tylko 2 tankowania i w ogóle, ale jakoś nie mogę się przekonać.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez jarek999 » 26 mar 2015, 21:01

freezoneq napisał(a): Dla niektórych 250 tyś km dla diesla to mało, dla mnie to dużo
A dla benzyny to ile km to dla Ciebie dużo??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez freezoneq » 26 mar 2015, 22:00

Źle się wyraziłem. Chodziło mi o to, że moim zdaniem przebieg 250 tyś km to już sporo dla każdego silnika, diesla też, pomimo, że diesle w są stworzone do trzaskania wielu km. Bardzo dobrze jeździ mi się dieslami, mam jednak obawy co do kosztów ew. napraw.

Swoją drogą, zaciekawił mnie nieco temat Mazdy6. Między innymi komfort i poziom hałasu w kabinie. Jakby ktoś miał jakieś porównanie, prócz powyszych, to będę wdzięczny. Wcześniej o niej nie myślałem bo wydawała mi się autem o klasę niżej, od takiego dajmy na to S60.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez jarek999 » 26 mar 2015, 22:51

Ja ze swojej strony mogę powiedzieć,że po czteroletniej przygodzie z mazdą 6 z 2003r mam porównania z Volvo s60 09r.,mazda 323 94r, i od niedawna z peugeotem 307 03r. to szóstka jest najgłośniejsza z tych wszystkich przy prędkościach powyżej 100km/h-chodzi o szum powietrza. Nie porównuje odgłosów silnika bo w 6 był diesel a w pozostałych autach Pb.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 12:27
Posty: 164 (0/2)
Skąd: Siedlce
Auto: Była:Fiat 126p el 96r. Renault 19 1.7 92r. Ford Escort 1.4 94r. Mazda 6 2.0MZR CD 121 KM 03r. Mazda 323 C Z5 94r. ASB.Peugeot 307 1.6 16V 03r.ASB Jest: Volvo S60 2.4 170 KM 09r. Jest Kia Cee'd 1.6 07r ASB

Postprzez polokokt » 26 mar 2015, 22:59

JA też do połykania kilometrów po autostradzie mogę polecić S60. Miałem I przed liftem z wolnossącą benzyną 2.4 to był wołek. Ale 5 cylindrów przynajmniej zapewniało to, że obojętnie czy w zakresie 0-60 czy 120-160 ti tempo przyspieszania było takie samo i całkiem fajnie się jeździło.
Mam okazję użytkować tez wersje I po lifcie D5 163KM z Geatronikiem (ten automat pojawił sie chyba dopiero po lifcie). Trasa ponad 1000km ciągiem bez żadnego problemu. Tylko ta moja wersja ma jakieś takie maksymalnie "wypasione" fotele. W zakrętach są lipne, ale na autostradzie – rewelacja :) Zgadzam się też z przedmówcą co do układu kierowniczego i odczuc z prowadzenia w ostrych zakrętach. No nie jest to auto do ostrej jazdy po górskich serpentynach. Raczej w miarę dynamiczna ale majestatyczna podróż
co do cen. Patrzyłem na takiego jak jeżdzę, jakbym chciał sprzedać (przebieg mojego to 97 tys km, Salon Plska, Serwis ASO... ). Ceny na allegro 29-34 tys PLN. Ceny w Niemczech, adekwatnych egzemplarzy od 40 tyś pln w górę. A do tego jeszcze koszty sprowadzenia. Na chwilę obecną jak miałbym sprzedać za 30 tyś pln, to niech stoi i kurz zbiera. Wiec tak jak piszesz, dobrego egzemplarza jak ktoś nie ma noża na gardle, to raczej nie sprzeda.

Szwagier ma XC70 II D5 ale taki coś około 180 KM z manualem. Przebieg w okolicy 300 tyś km i w sumie jakoś tam sie nie sypie. Z grubszej rzeczy to wymieniał chyba jeden wtryskiwacz. Reszta to eksploatacyjne tematy
Ogólnie, auto jak każde inne w kosztach eksploatacji. Jak poprzedni właściciel dbał, to nie zrujnuje portfela. Ale jak ktoś przelatał 100 czy 150 tyś km specialnie nic nie robiąc, to może być drogo.

Ja bym jeszcze popatrzył na Saba 9-5. Z tego co widzę, to według mnie straciły na wartości niewspółmiernie do tego co oferują te samochody.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2014, 00:24
Posty: 125 (1/2)
Auto: MX-5 1.8 10th 1999 rok
Premacy 1.8 Active 2002rok

Postprzez freezoneq » 26 mar 2015, 23:45

Dzieki za rozlegla wypowiedz. Miales kiedys do czynienia z 9-5? jesli tak to bylbym wdzieczny za kilka slow o nim. Kiedys czytalem, ze to pogromca autostrad. Ciekawe...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 gru 2012, 02:02
Posty: 1728 (0/10)
Skąd: Trawniki
Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF

Postprzez Dominator » 27 mar 2015, 00:18

Mialem zakupic 9-5 w aero MY-00, bylem juz po jezdzie probnej, ale nie zaliczkowalem i poszedl w czort..wkurzylem sie i zrezygnowalem z ciezkich poszukiwan nastepnego. Generalnie roczniki do 2005 sa dosc problematyczne mechanicznie (problemy odpowietrzenia skrzyni korbowej, problemy ze smarowaniem, problemy z podcisnieniami) ale wykonane z solidniejszych materialow niz modele po 2 lifcie (od 2005) Paskudy, czyli wersje po 2005r mozna juz wyrwac za ok 20K, mowa o zadbanych wersjach nie aero, aero kilka tys wiecej. Jezdzilem wersjami sprzed 1 liftu, samochod bardzo wygodny i cichy wewnatrz. Jak kupowac to jedynie z silnikiem 2.3 (b 235) moc 170-185KM lub (b235r) w wersji aero. Niezaleznie od wersji, samochod trapia jeszcze usterki listwy DI (kasety zaplonowej) i kosztowne w naprawie tylne zawieszenie (sporo tulei met-gumowych, ale to idzie przelknac). Silnik 2.0 (b 205) jest najzwyczajniej za slaby do samochodu wazacego od 1500kg wzwyz. Spalanie srednio wieksze niz w mocniejszych wersjach, tj ponad 10l. Saab to nie jest zwyczajny samochod, trzeba sie liczyc z pewnymi niedogodnosciami, ale to wyjatkowy model..
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez AndrzejCarpasja » 27 mar 2015, 00:34

Dominator napisał(a):Mialem zakupic 9-5 w aero MY-00, bylem juz po jezdzie probnej, ale nie zaliczkowalem i poszedl w czort..wkurzylem sie i zrezygnowalem z ciezkich poszukiwan nastepnego. Generalnie roczniki do 2005 sa dosc problematyczne mechanicznie (problemy odpowietrzenia skrzyni korbowej, problemy ze smarowaniem, problemy z podcisnieniami) ale wykonane z solidniejszych materialow niz modele po 2 lifcie (od 2005) Paskudy, czyli wersje po 2005r mozna juz wyrwac za ok 20K, mowa o zadbanych wersjach nie aero, aero kilka tys wiecej. Jezdzilem wersjami sprzed 1 liftu, samochod bardzo wygodny i cichy wewnatrz. Jak kupowac to jedynie z silnikiem 2.3 (b 235) moc 170-185KM lub (b235r) w wersji aero. Niezaleznie od wersji, samochod trapia jeszcze usterki listwy DI (kasety zaplonowej) i kosztowne w naprawie tylne zawieszenie (sporo tulei met-gumowych, ale to idzie przelknac). Silnik 2.0 (b 205) jest najzwyczajniej za slaby do samochodu wazacego od 1500kg wzwyz. Spalanie srednio wieksze niz w mocniejszych wersjach, tj ponad 10l. Saab to nie jest zwyczajny samochod, trzeba sie liczyc z pewnymi niedogodnosciami, ale to wyjatkowy model..


Bez przesady:–)jeżdżę Saabami już dobrych kilka lat i jak do tej pory nie miałem problemów.
Może to niepopularne ci napiszę ,ale jak by mi ktoś postawił dzisiaj do wyboru M6 polift 2,0 2005-2007
i Saaba 9-3 chociażby nawet Lineara to bym się dwóch minut nie zastanawiał.Mało tego, spalanie na tym samym poziomie a frajda z jazdy podwójna.
Zwiększyć moc w Saabie to żaden problem.Nie ma żadnego grzebania mechanicznego.Tylko wgrać program ,załóżmy z Aero i 205 KM masz w 15 minut.Z tym , że zawieszenie w Aero troszkę się różni.
Co do kasety.Faktem jest , że cewki czasami siadają ,ale to nie częstszy przypadek niż w CX-7 , czy MPS-ach, z tym , że w Saabie trzeba kasetę zmienić.Kiedyś to był problem.Dzisiaj kompletna kaseta to koszt 750 złotych.
Ostatnio edytowano 27 mar 2015, 00:47 przez AndrzejCarpasja, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez Dominator » 27 mar 2015, 00:46

Andrzej, Ty masz dosc swieza 9-5 i zapewne dosc zadbana, wiec potencjalne ryzyko jest mniejsze niz kupionego u Mirka ;) A chyba pamietasz jak opowiadales mi o "wybuchajacym" b 235r :D ale posiadales starszego 9-5. (Znajomemu tez ostatnio powiedzial pa, rok 2001) Co do 9-3 w ostatniej budzie, to prawie vectra c choc ladniejszy, szkoda tylko ze materialy wewnatrz dosc kiepskie. Ale mechanicznie calkiem ok ;)
Co do dlubania i podnoszenia mocy, fakt, nieduzym nakladem mozna zwiekszyc moc samochodu <spoko>
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4920 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez AndrzejCarpasja » 27 mar 2015, 00:48

Dominator napisał(a):Andrzej, Ty masz dosc swieza 9-5 i zapewne dosc zadbana, wiec potencjalne ryzyko jest mniejsze niz kupionego u Mirka ;) A chyba pamietasz jak opowiadales mi o "wybuchajacym" b 235r :D ale posiadales starszego 9-5. (Znajomemu tez ostatnio powiedzial pa, rok 2001) Co do 9-3 w ostatniej budzie, to prawie vectra c choc ladniejszy, szkoda tylko ze materialy wewnatrz dosc kiepskie. Ale mechanicznie calkiem ok ;)
Co do dlubania i podnoszenia mocy, fakt, nieduzym nakladem mozna zwiekszyc moc samochodu <spoko>
No tak ,to prawda,ale z drugiej strony i z innymi samochodami właściciele żegnali się w podobnych okolicznościach:-0

Dopisano 27 mar 2015, 00:50:

A wracając do wątku.
M6 moim zdaniem z silnikiem 2,2 185 Km lub nawet M3 to może być ciekawa opcja.
Miałem M3 jeździłem i same ochy i achy:–)
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Moto