Mazda6 GG Exclusive LF 2003r, 2.0i 141KM, Silver Contrail by Focke

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez fockewolf » 23 mar 2015, 03:34

HISTORIA:

Witam wszystkich

Na imię mi Andrzej i w końcu mam czas, aby ujawnić się na forum :]

Poszukiwałem godnego następcy, uwielbionego przeze mnie Fiata Stilo 3D 1.8, którego spotkał kres na wyjeżdżającej z podporządkowanej Vectrze. Zapatrywania były różne, m.in. przez 2 miesiące byłem właścicielem TT 1.8T w wersji quattro, ale życie zweryfikowało mój wybór i zacząłem się rozglądać za czymś solidniejszym, czyli Mazdą 6. Na początku wchodziła w grę tylko i wyłącznie wersja poliftowa z silnikiem benzynowym 2.3, ew. 2.3 MPS. W poszukiwaniu dobrej sztuki zjeździłem pół polski, ale nic nie budziło mojego zaufania, wtem pojawiła się ONA. Zrobiłem kupę kilometrów w jej poszukiwaniu, żeby dowiedzieć się, że była 10km ode mnie, gdy ją zobaczyłem wiedziałem że będzie moja <serduszka2> Niebyła mym ideałem, ale miała to coś, dzięki czemu zawsze, gdy na nią patrzę szybciej bije mi serce.
ONA ma na imię Betylda ( dla przyjaciół Beti ) i jest Mazdą 6 w wersji GG z 2003 roku, a jej VIN mówi, że zaraz po opuszczeniu kraju kwitnącej wiśni przyjechała do polski, aby tu znaleźć pierwszego właściciela :)
Mazdę zakupiłem w grudniu, można powiedzieć, że pod choinkę i pewnie niektórzy kojarzą ją z tego forum, gdyż wcześniej właścicielem był użytkownik Weelkoo.

Beti ma bogate wnętrze, gdyż jest w wersji Exclusive i posiada m.in.:
– ABS, DSC
– 6x Airbag
– kierownica skórzana, wielofunkcyjna
– tempomat
– system Bose – zmieniarka oraz 7 głośników
– podgrzewane fotele
– klimatyzacja automatyczna
– welurowa tapicerka
– elektryczne szyby i lusterek (w tym ich podgrzewanie)
oraz to co powoduje, że jej kształty tak mi się spodobały, a mianowicie fabryczny spojler ;)

W chwili zakupu miała przejechane około 176 tys. km, teraz jest prawie 10 tys. więcej.

W PLANACH:

– Beti już nie jest najmłodsza, więc tu i ówdzie widać ślady rudej, choć poprzedni właściciele robili co mogli, żeby wyglądała pięknie i młodo – trzeba się tym zająć
– wstawić światła dzienne led/halogen
– jeździć i dalej się cieszyć chwilami z NIĄ spędzonymi ;)

A TAK WYGLĄDA:

Jeszcze w zimowej odsłonie prezentuje się następująco:
DSC00004.JPG

DSC00007.JPG

DSC00009.JPG

DSC00013.JPG

DSC00018.JPG

DSC00019.JPG

DSC00023.JPG

DSC00027.JPG

DSC00028.JPG


Zaraz po zakupie, zarejestrowaniu i ubezpieczeniu zaczęły się wydatki, i przyszło do wymiany tego:

DSC_1405[1].JPG


oraz oleju, gdzie po wielogodzinnym zagłębieniu się w czeluści forum padło na galon i ćwiartkę Amsoil signature series 5w30.

Po miesiącu jazdy doszło jeszcze coś takiego:

DSC_1425.JPG

DSC_1428.JPG


Od tych wymian minęło już 6000 km i nic już Beti nie boli ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Postprzez brodaM6 » 23 mar 2015, 13:35

To <spoko> i niech służy bezawaryjne następne 17 tys,tak sie zachwycasz ty spoilerem a widziałeś w całym pakiecie M to jest dopiero malinka .pozdro
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez fockewolf » 23 mar 2015, 13:55

Mi właśnie najbardziej podchodzi MPS -zwłaszcza w kolorze czerwonym, bo jak wiadomo czerwone są najszybsze, ;) ale szwagier miał parę lat wstecz zółciutkie GG w wersji top sport z pełnym ospojlerowaniem, a ta moja lotka, to taki nostalgiczny powrót do przeszłości :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Postprzez Nightfall » 23 mar 2015, 16:14

Pięknie wygląda w tym kolorze.
I spojler Tez mi się podoba <serduszka>
Jeśli samochód pochodzi od Wielkoo to pewny zakup <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 22:32
Posty: 4117 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez Danmazda » 23 mar 2015, 17:00

Gratuluje zakupu <spoko>
Kolorek taki jak w mojej i do tego sedan <serduszka>
Szerokości i bezawaryjności :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 20:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez ark » 23 mar 2015, 17:31

Rówieśniczka mojej, gdzie konkretnie ruda wychodzi, bo u mnie na przednich błotnikach przy chlapaczach i na łączeniu z progiem :(
Bezproblemowego użytkowania!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2014, 21:01
Posty: 172 (2/0)
Skąd: Kozienice
Auto: M6 GG 2003 2.0 EXCLUSIVE

Postprzez rafałmazda » 23 mar 2015, 19:57

tak mi się wydawało, że już gdzieś ją widziałem :P nie będę Ci pisał o modyfikacjach, które dobrze by było żebyś przeprowadził, bo zaraz koledzy z forum Cię tym zaleją i jednocześnie mnie wyręczą hahaha jak Ci się hamuje na tych bosch'ach? Bo u mnie piszczą :| a poza tym niech służy <spoko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez fockewolf » 24 mar 2015, 11:26

Mówcie, wszelkie dorady co do modyfikacji przemyślę, a za niedługo pokażę zdjęcia w letnim setupie. No właśnie Bosch u mnie też piszczy, wkurza mnie to piszczenie niemiłosiernie, bo na początku jak założyłem to było cicho, jak się dotarły to zaczęło piszczeć, no ale teraz nic z tym nie zrobię :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Postprzez leni » 24 mar 2015, 11:34

fockewolf napisał(a):No właśnie Bosch u mnie też piszczy, wkurza mnie to piszczenie niemiłosiernie, bo na początku jak założyłem to było cicho, jak się dotarły to zaczęło piszczeć, no ale teraz nic z tym nie zrobię :)


Ten typ tak ma ;) Bosch niestety strasznie stracił na jakości a ceni się wysoko. Zrobisz trochę kilometrów przestaną piszczeć. U mnie był jeszcze jeden problem z nimi, przy hamowaniu drżała kierownica ale po czasie to też ustąpiło. Ogólnie nie zamieszam więcej inwestować w Boscha :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2013, 08:05
Posty: 470 (26/21)
Skąd: Katowice
Auto: Jest: Citroen C5 (X7) CROSSTOURER 2.0 BlueHDi 180 KM 2015 rok
Była: MAZDA 6 GY 2.0/136KM CiTD 2004 rok

Postprzez fockewolf » 24 mar 2015, 12:22

Na szczęście nie drży nic, ale skoro ten typ tak ma, to się teraz zawiodłem, bo wcześniej jeździłem właśnie na Bochowskich hamulcach i byłem zadowolony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Postprzez makmarc » 24 mar 2015, 22:30

fockewolf napisał(a):Mówcie, wszelkie dorady co do modyfikacji przemyślę,


hahaha hahaha hahaha Sam się o to prosiłeś:

1. czarne lampki z przodu (kretowanie)
2. ledy na tył
3. progi
4. felunek (w tym sezonie nawet 17" to wstyd) hahaha hahaha hahaha
5. gleba, Eibachy od kombi rządzą :D
6. listwy z drzwi
7. szybki ciemne

Mam wymieniać dalej? :D powodzenia, masz dobrą bazę do działań :)
makmarc
 

Postprzez leni » 24 mar 2015, 22:34

No i się zaczeło :D to jest gorsze niż wirus. Jeśli zagościsz w tym klubie nie masz szans jeździć zwykłą Madzią :D i to jest cudowne
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 paź 2013, 08:05
Posty: 470 (26/21)
Skąd: Katowice
Auto: Jest: Citroen C5 (X7) CROSSTOURER 2.0 BlueHDi 180 KM 2015 rok
Była: MAZDA 6 GY 2.0/136KM CiTD 2004 rok

Postprzez swirek » 24 mar 2015, 22:44

leni napisał(a):nie masz szans jeździć zwykłą Madzią :D

Jest szansa :P
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2013, 20:45
Posty: 687 (77/16)
Skąd: Białystok

Postprzez LooKasH8 » 24 mar 2015, 22:57

Popieram makmarc, eibach od kombi jest idealny, w moim liftback mam i jestem mega zadowolony ;p nie ruszaj listew, takie moje zdanie :D może zastanów się nad wnętrzem, widzę że masz materiał na siedzeniach, jakaś alcantara byłaby fajna :D
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2014, 23:24
Posty: 535 (0/1)
Auto: Były – Mazda 6 2.0 MZR-CD 121 KM, liftback 2007
– Mazda 6 GH L5-VE Sedan 2008;
JEST:
– Mazda MX-5 NBfl B6 '02
– Saab 93 SS Aero b207R MY '03 290KM/410NM

Postprzez fockewolf » 25 mar 2015, 03:15

Dziękuję wszystkim za pomysły, nad kilkoma już sam myślałem, ale pojawiło się też parę ciekawych, zobaczymy na co finanse pozwolą.
Na tę chwilę moje przemyślenia są następujące:
– Jeśli chodzi o koła, to dziś pierwszy dzień od zakupu Mazdy jeździłem na 17" felgach od wersji Sport i oponach Vredestein Ultrac Sessanta w rozmiarze 225/45 R17, dajcie mi się jeszcze nimi nacieszyć, bo też ładnie się prezentują (niedługo zdjęcia).
– Co do gleby, to już o krawężnik raz przyhaczyłem, więc jeszcze dla mnie to za świeża rana, aby bardziej narażać Beti :P
– Nad lampami rozmyślam, może coś się pojawi, ale podejrzewam, że najpierw wejdzie LEDriving FOG od Osrama.
– Co do szybek, to nie podobają mi się półśrodki i albo wszystkie szyby, albo żadne, a prawo polskie jakie jest wszyscy wiemy.
– Trochę się porozglądałem po rodzajach wnętrz i przyciągnęły moją uwagę fotele skórzane od MPS, a może własny projekt tapicerski <co?> zobaczymy. I tu mam pytanie do wyjadaczy forumowych, czy są jakieś fotele, które mógłbym bez większych prac zamontować na miejsce seryjnych, a miałyby lepsze trzymanie boczne i były wyższe? Bo przy moim wzroście dotykam barkiem w górne załamanie fotela i mnie to irytuje.
– Bardzo mi się podoba body kit Aero, oraz jak patrzę na ten zgrabny tyłeczek Beti to marzą mi się 2 końcówki wydechu, po jednej na każdą ze stron :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Postprzez fockewolf » 27 paź 2015, 14:24

Dawno nie pisałem, bo nic nie trzeba było robić, ale po prawie roku i przekroczeniu 190tys. km
DSC_1755a.jpg
Coraz bliżej "magicznej granicy" gdzie będzie trzeba cofnąć licznik ;)
zaczął wydech pokazywać, że potrzebuje czułości. Podejrzenia padły na pierścień uszczelniający. Tu pojawia się pytanie co wybrać zamiennik BMW czy OEM Mazdy? Czy ktoś kto ma/miał do czynienia z tymi częściami mógłby się wypowiedzieć?

Ps. Obiecałem, że wstawię fotkę jak wygląda Beti w wersji lato, co prawda trochę to trwało i znów trzeba będzie za niedługo przebrać ją w zimowe ciuszki, ale proszę ;P
DSC_1490.JPG
Ostatnio edytowano 27 paź 2015, 14:42 przez fockewolf, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Postprzez odom » 27 paź 2015, 14:41

makmarc napisał(a):
fockewolf napisał(a):Mówcie, wszelkie dorady co do modyfikacji przemyślę,


hahaha hahaha hahaha Sam się o to prosiłeś:

1. czarne lampki z przodu (kretowanie)
2. ledy na tył
3. progi
4. felunek (w tym sezonie nawet 17" to wstyd) hahaha hahaha hahaha
5. gleba, Eibachy od kombi rządzą :D
6. listwy z drzwi
7. szybki ciemne

Mam wymieniać dalej? :D powodzenia, masz dobrą bazę do działań :)




Widzisz jak kolega makmarc Ci pięknie doradził <lol> zrób tak a będzie miodnie :D

Dopisano 27 paź 2015, 14:43:

fockewolf napisał(a):Dawno nie pisałem, bo nic nie trzeba było robić, ale po prawie roku i przekroczeniu 190tys. km
DSC_1755a.jpg
zaczął wydech pokazywać, że potrzebuje czułości. Podejrzenia padły na pierścień uszczelniający. Tu pojawia się pytanie co wybrać zamiennik BMW czy OEM Mazdy? Czy ktoś kto ma/miał do czynienia z tymi częściami mógłby się wypowiedzieć?



Kumpel to robił dobry mechanik polecił mu zamiennik ale jak to się ma w praktyce tego nie wiem

P.S. A gdzie z tyłu ramka mazdyspeed <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez fockewolf » 27 paź 2015, 15:02

odom napisał(a):Widzisz jak kolega makmarc Ci pięknie doradził <lol> zrób tak a będzie miodnie :D


Doradził doskonale, niestety jedynie z czym póki co działam to 19" ale to na przyszły rok bo jakoś robienie krzywdy Beti w postaci rolowania nadwozia mnie trochę boli i bije się z tym wewnętrznie ;P

odom napisał(a): P.S. A gdzie z tyłu ramka mazdyspeed <faja>


Widzisz podczas wymiany śrub i zabezpieczania antykorozyjnego dziur przy tablicy rejestracyjnej (bo trochę to już słabo wyglądało) udało mi się naszą forumową, pancerną rameczkę połamać, ale nie bój nic druga rameczka jeździ ze mną dumnie z przodu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Postprzez odom » 27 paź 2015, 17:04

No i gitara :) jestes pewien tych 19 tek <rotfl>

Dopisano 27 paź 2015, 17:19:

[/quote]
leni napisał(a):
fockewolf napisał(a):No właśnie Bosch u mnie też piszczy, wkurza mnie to piszczenie niemiłosiernie, bo na początku jak założyłem to było cicho, jak się dotarły to zaczęło piszczeć, no ale teraz nic z tym nie zrobię :)


Ten typ tak ma ;) Bosch niestety strasznie stracił na jakości a ceni się wysoko. Zrobisz trochę kilometrów przestaną piszczeć. U mnie był jeszcze jeden problem z nimi, przy hamowaniu drżała kierownica ale po czasie to też ustąpiło. Ogólnie nie zamieszam więcej inwestować w Boscha :)



Ja też byłem na boschu i textarze, POLECAM ATE odkąd je mam hamowanie jest idealne. Minus lekkie pylenie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2014, 15:59
Posty: 837 (2/1)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: MAZDA 6 07' 2.0 GY 165 KM
MAZDA CX3 16' 2.0 120KM AT
LEON CUPRA ST 16' 290KM AT
MAZDA 6 2.2 185 KM
TRANSIT CONNECT 17' 120 KM

Postprzez fockewolf » 28 paź 2015, 10:20

odom napisał(a):No i gitara :) jestes pewien tych 19 tek <rotfl>


Właśnie nie do końca, bo nie bardzo mi się uśmiecha ruszać nadkola w Beti, ale szwagier zostawił sobie po jego 6-ce, z myślą o MPS, z jego planów nic nie wyszło, więc mogę za przysłowiową flaszkę przytulić felunek dla siebie :]

odom napisał(a):
leni napisał(a):
fockewolf napisał(a):No właśnie Bosch u mnie też piszczy, wkurza mnie to piszczenie niemiłosiernie, bo na początku jak założyłem to było cicho, jak się dotarły to zaczęło piszczeć, no ale teraz nic z tym nie zrobię :)


Ten typ tak ma ;) Bosch niestety strasznie stracił na jakości a ceni się wysoko. Zrobisz trochę kilometrów przestaną piszczeć. U mnie był jeszcze jeden problem z nimi, przy hamowaniu drżała kierownica ale po czasie to też ustąpiło. Ogólnie nie zamieszam więcej inwestować w Boscha :)



Ja też byłem na boschu i textarze, POLECAM ATE odkąd je mam hamowanie jest idealne. Minus lekkie pylenie

Niestety po dłuższym użytkowaniu też nie mogę polecić hamulców Bosch, bo może już rzadziej piszczą niż kiedyś, ale jak już zapiszczą, to jakby pociąg hamował na stacji :( Powiedz mi czy jakby same klocki zmienić, to by było lepiej, czy to wina tarcz również jest?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2014, 22:00
Posty: 36
Skąd: SBL
Auto: Ford Mondeo Mk4 2008 2.0HE

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy