Chciałem wam zaprezentować moją ŚLICZNOTKĘ
Przygoda z Madzią zaczęła się zupełnie niespodziewanie w październiku 2013 roku, pojawiła się nagle i już została.
Zaczęło się od poszukiwań samochodu na potrzeby rozwojowej rodziny. Miał być przestronny i oszczędny na wakacyjne wyjazdy oraz na narty zimą.
Wybór padł na Forda Mondeo MK3. Po ponad półrocznych poszukiwaniach, przejrzanych setek ogłoszeń oraz oględzin, żaden nie był wart uwagi. I nagle, zawiedzony po raz kolejny, wracając po obejrzeniu „fantastycznej” okazji, wjechałem na podwórko pewnego handlarza. Wśród kilku samochodów stała Madzia. I od tego momentu wiedziałem, że zmieniamy obiekt naszych poszukiwań. W trakcie dalszych poszukiwań odwiedziliśmy pobliski auto komis, który nie cieszy się dobrą opinią. Tam naszą ŚLICZNOTKĘ dojrzała małżonka. Wtedy to było brzydkie kaczątko. Brudna, na uboczu, bez jakiegokolwiek opisu z ceną wypisaną markerem na szybie, żadnych zalet. Na pierwszy rzut oka nie przykuła uwagi. Powrót do domu i dalsze przeszukiwanie ogłoszeń internetowych. Nagle natrafiłem ofertę Madzi podobną do tej z komisu. Dużo zdjęć, pełen opis, brzmiało zachęcająco. Zadzwoniłem do właściciela. Okazało się, że to dokładnie ta sama Madzia, co w komisie. Na moja prośbę właściciel wyciągnął JĄ z komisu i staliśmy się szczęśliwymi posiadaczami Madzi.
Dane pojazdu:
Producent: Mazda Motor Corporation 3-1 Shinchi Fuchu-Cho Aki-Gun 730-91 Hiroshima Japan
Marka/Model: Mazda 6 TOPLINE Impresion
Kod modelu: GM8AEC1
Rodzaj nadwozia: Kombi
Kraj przeznaczenia: Austria
Kraj producenta: Japonia
Rok modelowy: 2002
Data produkcji: 11.02.2004
Data I rejestracji: 19.05.2004
Data I rejestracji w Polsce: 10.10.2013
Kolor lakieru/kod: Black 16W
Kolor wnętrza: GH6
Skrzynia biegów: 5MT RF5C
Silnik pojemność: 2000 cm3 MZR-CD 136 KM @ 3500 obr./min i 310 Nm @ 2000 obr./min
Wyposażenie:
»ABS z EBD, DSC, TCS
» centralny zamek
» immobiliser
» regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach
» elektryczna regulacja fotela kierowcy
» podgrzewane przednie fotele
» tapicerka półskóra
» wspomaganie kierownicy
» skórzane kierownica, gałka zmiany biegów oraz uchwyt hamulca ręcznego
» reflektory ksenonowe + spryskiwacze
» 4 x elektryczne szyby
» 2 x elektryczne i podgrzewane lusterka w kolorze nadwozia
» automatyczna klimatyzacja
» 2 x podłokietnik (z przodu z podwójnym dnem, z tyłu z dwoma miejscami na napoje)
» Dzielona tylna kanapa
» tempomat
» sterowanie radiem i tempomatem w kierownicy
» 6 x poduszki powietrzne SRS
» system ISOFIX
» kontrolka płynu do spryskiwaczy
» komputer pokładowy
» relingi dachowe
» Bose Audio System z 7 głośnikami + zmieniarka na 6 CD
» Webasto (pełne ogrzewanie postojowe)
» obniżone zawieszenie EIBACH (przód 25 mm, tył 35 mm)
» lędźwiowa regulacja oparcia
Obuwie:
» letnie na alu AEZ 17" BARUM BRAVOURIS 215/45 R17 91Y
» zimowe na stalówkach 15" DAYTON DW510 EVO 195/65 R15 91T
Przebieg: przy zakupie 146 236 KM (stan faktyczny 176 562 – w komisie jechała do tyłu
Obecnie : 161 546
Naprawy/wymiany/modyfikacje dokonane po zakupie:
Ze względu na to że Madzia była zaniedbana postanowiłem od początku o nią zadbać:
» Wymiana rozrządu (pasek, rolka napinająca, rolka prowadząca, napinacz paska rozrządu pompa wody)
» Wymiana oleju – CASTROL EDGE 5W/30
» Wymiana filtrów – oleju, paliwa, kabinowy, powietrza,
» Wymiana płynu chłodzącego
» Wymiana amortyzatorów przód + tył – KAYABA
» Wymiana łożysk górnego mocowania amortyzatorów przód
» Wymiana tarcz przód + tył – BOSCH
» Wymiana łożysk kół przód + tył
» Wymiana klocków hamulcowych przód + tył – BOSCH
» Wymiana uszczelki pokrywy zaworów
» Naprawa przewodu klimatyzacji + napełnienie
» Wymiana akumulatora – Centra plus 100ah
» Zakup opon zimowych – DAYTON DW510 EVO 195/65 R15 91T
» Zakup gadżetów klubowych – naklejki + ramki na tablice
» Zakup dywaników welurowych z logo Mazda
» Wymiana tylnej klapy raz drzwi 4szt. (ze względu na bardzo zły stan elementów, ruda strasznie dała znać, doszliśmy do wniosku z zaprzyjaźnionym lakiernikiem że znacznie lepiej będzie zakupić używane elementy w dobrym stanie i ich lakierowanie) do tego polakierowane zostały tylne oraz przednie błotniki
» Wymiana progów – ta sama historia co powyżej
» Naprawa tylnych nadkoli
» Konserwacja podwozia oraz profili zamkniętych
» Wymiana żarówek na ledowe – podsufitka, drzwi, podświetlenie rejestracji, postojowe przód
» Regeneracja alufelg oraz zakup opon letnich BARUM RAVOURIS 215/45 R17 91Y
» Montaż CB President HARRY III + antena Sirio AS100
» Dołożenie modułu zdalnego sterowania do WEBASTO – włączanie za pomocą pilota
Plany na przyszłość:
» Przyciemnie szyb – zrobione
» Wymiana żarników lamp ksenonowych – zrobione
» Malowanie zacisków hamulcowych – kolor złoty – zrobione
» Rozpórka kielichów
» Wymiana wygłuszenia pod maską oraz w komorze silnika
» Grill w kolorze nadwozia – zrobione
» Lotka na tylną klapę – zrobione
» Tylne oświetlenie A-spec – zrobione
» Wymiana filtrów i oleju, sprawdzenie smoka – zrobione