Trochę stary temat ale ku pamięci wrzucę od siebie:
– Ceny części łatwo sprawdzić. Z moich dotychczasowych napraw to koszty podobne do zwykłych 6, poza np. tarczami hamulcowymi czy klockami. Da się wiele rzeczy tanio zrobić bo części dużo pasuje ale nie o to chodzi.
– warto często zmieniać olej – mówią, że co 10k km
– spalanie w stocku jest słabe (~15l/100km przy spokojnej jeździe po mieście), po programie DISItune jest dużo lepiej (u mnie 11-12l/100km przy spokojnej jeździe A->B)
– trzeba się przygotować na rdzę, to bywa spory koszt, ale to w każdej 6 z tego okresu
– opony raczej warto mieć dobre, seryjny rozmiar jest dość unikalny więc to też wydatek, albo można szukać popularniejszych rozmiarów
Więcej MPSowych ciekawostek nie pamiętam. Moja przesiadka z MX-3 z 94 roku do 6MPS z 2006 jest odczuwalna finansowo, ale tak samo jak przy każdym innym aucie o tyle młodszym by była. Jak się już przyzwyczaiłem to nie boli i nawet doinwestowywać można
