Mazda3 BK LF 2008 2.0 150KM

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez paradox_1 » 6 mar 2015, 12:03

Witam.
Ja wykonałem swój projekt według opisu dexter1515 z wątku Nawigacja z M6. Czyli jak to rozwiązałem
Koszt zrobienia navi:
– oryginalny panel – około 250zł (ja dostałem z oryginalnym wyświetlaczem i bebechami, oprócz napędu dvd).
– nadprądowy wyłącznik silnika DC – 46zł już zlutowany ( ja zużyłem dwa :( jeden niestety spaliłem ten co dawałem do zlutowania )
– stabilizator napięcia 5v – od 1zl do 4zł
– przewód dwużyłowy 2m (taki jak do głośników) – około 4 zł
– koszulki termokurczliwe – 4zł
– ładowarka samochodowa USB 2.1a – 6 zł
– kabel micro USB 2m płaski – 10zł
– tablet ASUS MemoPad ME70C – 250 zł (nówka na olx)

Tablet jest przyklejony na piankową taśmę dwustronną oraz wzmocniony klejem na gorąco.
Przewód od zasilania układu wlutowany pod gniazdko zapalniczki na środkowym panelu.
Zasilanie tableta pociągnięte za radiem po tunelu środkowym do podłokietnika (mam tam gniazdo zapalniczki).
Winda otwiera się po naciśnięciu "open/close" (przewód wlutowany w nadprądowy wyłącznik silnika).
Tablet uruchamia się po wciśnieciu przycisku "Tilt" ( przewód od przycisku wlutowany w tablet pod oryginalny przycisk).
Dodatkowo zrobiłem małą dziurkę w której jest mały "pręcik" którym wyjmuje i wkłada kartę (czasami mi nie czyta karty po odpaleniu taba)
PS.
Wcześniej miałem kabel jack pociągnięty z taba do gniazda aux ale wolę słuchać radia. Komunikaty navi lecą z tableta.

Tablet spisuje się bardzo dobrze. Sygnał z navi po zimnym starcie łapie do 1minuty. Wgrany mam również program Torque Pro który łączy się z Vgate (teraz robią pod wifi, ja mam ponad 2 lata pod bluetooth z przyciskiem włączania , mogę polecić) podłączonym pod obd2.
Czekam aż Forscan wypuszczą pod androida ;)
Ostatnio edytowano 15 mar 2015, 23:48 przez paradox_1, łącznie edytowano 1 raz
paradox_1
 

Postprzez paradox_1 » 10 mar 2015, 20:28

Dzisiaj zmieniony akumulator na Varta D47. Oryginalny Yuasa wytrzymał prawie 7 lat, sprawność miał tylko 40% i czasami trzeba było trochę dłużej zakręcić.
Załączniki
20150310_192445.jpg
20150310_192514.jpg
20150310_192551.jpg
20150311_173342.jpg
20150311_173337.jpg
20150311_173331.jpg
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 20:31 przez paradox_1, łącznie edytowano 1 raz
paradox_1
 

Postprzez tomi911 » 10 mar 2015, 20:43

Jakiś taki duży się wydaje przy ori ;) a jak z parametrami elektrycznymi – te same co do oka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez paradox_1 » 10 mar 2015, 20:50

Jest tylko dłuższy niecałe 3 centymetry.
Parametry:
Yuasa 50d20l pojemność 50[Ah] , prąd rozruchu SAE 400 [A] ; dł. 205mm, szer. 175mm, wys. 225mm
Varta D47 pojemność 60[Ah], prąd rozruchu 540 [A] ; dł. 232mm, szer. 173mm, wys. 225mm
paradox_1
 

Postprzez kalesoon » 10 mar 2015, 21:47

Wchodzi w miejsce starego bez problemu?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez paradox_1 » 10 mar 2015, 21:58

kalesoon napisał(a):Wchodzi w miejsce starego bez problemu?

Wchodzi bez problemu, jest jeszcze dużo miejsca. Ważne, że uchwyt (górny) od akumulatora pasuje idealnie. Postaram się jutro zrobić zdjęcia to rzucę na forum
paradox_1
 

Postprzez kalesoon » 10 mar 2015, 22:26

Dzięki z góry :). Też mnie czeka niedługo wymiana... :/
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez tomi911 » 10 mar 2015, 22:31

Czyli większy wziąłeś jednak ;)
Z tego co pooglądałem "gniazdo na aku" to właśnie wysokość jest najważniejsza, bo pozostałe wielkości są z rezerwą a uchwyt już nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Postprzez widmo82 » 11 mar 2015, 00:04

czemu Varta a nie coś innego ?
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 13:42 przez widmo82, łącznie edytowano 1 raz
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez paradox_1 » 11 mar 2015, 00:12

widmo82 napisał(a):czemu Varta a nie coś innego ?

Mam w pracy kolegę elektromechanika i tak mi doradził. A po za tym mówił, że teraz zależy co się trafi (jeżeli chodzi o akumulatory) to będzie chodzić lub nie, nie ma reguły. Kupowałem wcześniej Vatre do innego auta i 3 lata jak je użytkowałem nie miałem problemów.
Ostatnio edytowano 11 mar 2015, 13:45 przez paradox_1, łącznie edytowano 1 raz
paradox_1
 

Postprzez widmo82 » 11 mar 2015, 13:44

Też mam taką opinie :) Myslalem, ze dokopaliscie się do jakichś tajnych danych :) Teraz to nawet w okresie gwarancji nie ma co liczyc, ze jak sie popsuje to wymienią na nowy bo najczesciej to odrzucają z powodu zasiarczenia :/
Moderator "3BK" -Paweł
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 26 paź 2008, 10:23
Posty: 3601 (81/142)
Skąd: Radom
Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008

Postprzez Maniekvip » 11 mar 2015, 16:21

Hejka paradox_1 na wstępie napiszę, że autko bardzo ładne. Brawa za wykonane prace i modyfikacje
Ja kilka tygodni temu też musiałem wymienić akumulator, miałem dokładnie taki sam jak Ty więc jeśli to oryginał to też wytrzymał 7 lat. Pod obciążeniem bardzo szybko ulatywały z niego Volty oraz po kilku godzinach postoju auto ledwo kręciło a sam aku miał tylko ~8V.
Kupiłem Boscha który jest niższy jakieś 1,5 cm. więc pod uchwyt podłożyłem kawałek gumy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2013, 20:01
Posty: 752 (17/11)
Auto: Mazda6
Mazda3

Postprzez kalesoon » 11 mar 2015, 20:53

Po dodaniu nowych zdjęć, widać wyraźnie że akumulator się mieści doskonale i jest w sumie w sam raz w tych wymiarach. Dzięki paradox_1 za fotorelację!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez paradox_1 » 19 mar 2015, 17:03

Dzisiaj przyszły zamówione owiewki Heko i od razu założone.
Do około 55 km/h jest cicho i nie wpada powietrze do środka, powyżej tej prędkości robi się głośno.
PS.
Nad tylnymi zastanawiam się czy nie zdjąć
Załączniki
20150319_153308.jpg
20150319_153357.jpg
paradox_1
 

Postprzez bambam89 » 19 mar 2015, 17:08

nieściągaj moim zdaniem dobrze wygląda i sam też takie kupie :Djakieś namiary na owiewki czy poprostu allegro?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2013, 21:21
Posty: 309 (0/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 Bk Aero, Top Sport 2.0 157hp

Postprzez paradox_1 » 19 mar 2015, 17:16

bambam89 napisał(a):nieściągaj moim zdaniem dobrze wygląda i sam też takie kupie :Djakieś namiary na owiewki czy poprostu allegro?

Kupione na allegro prosto od firmy HEKO_PL
Jak będziesz zakładał tylne to radzę nie wciskać tych metalowych zapinek na boki owiewki tylko do góry.
Ja wcisnąłem według instrukcji i delikatnie pękła jedna owiewka na rancie tym co idzie w uszczelkę, szybko zareagowałem i na szczęście nie uszkodziło się na tyle aby w czymś przeszkadzało ;)
paradox_1
 

Postprzez bambam89 » 19 mar 2015, 17:50

dzieki za info :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2013, 21:21
Posty: 309 (0/3)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 Bk Aero, Top Sport 2.0 157hp

Postprzez Bejsu » 19 mar 2015, 20:15

paradox_1 napisał(a):Do około 55 km/h jest cicho i nie wpada powietrze do środka, powyżej tej prędkości robi się głośno.
PS.

Jest głośniej jak przed założeniem? :) Ogólnie fajnie to wygląda :P
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 22:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez paradox_1 » 20 mar 2015, 00:14

Bejsu napisał(a):
paradox_1 napisał(a):Do około 55 km/h jest cicho i nie wpada powietrze do środka, powyżej tej prędkości robi się głośno.
PS.

Jest głośniej jak przed założeniem? :) Ogólnie fajnie to wygląda :P

Przed założeniem nie zwróciłem aż tak uwagi, ale jest moim zdaniem głośniej niż przed.
Oczywiście jak szyby są zamknięte to nie ma różnicy.
paradox_1
 

Postprzez tomi911 » 20 mar 2015, 10:24

Zawsze jak widziałem owiewki w jakimś samochodzie, to były jakieś takie... <zyg> No jednym słowem leciały Polonezem Caro O_o
A u Ciebie wyglądają całkiem spoko – w ogóle mają dobry design i kształt – ktoś je zaprojektował z głową i to widać ;) Jak dla mnie na plus <spoko>
Co do "głośności" to M3 i tak sama w sobie jest marnie wyciszona, więc mnie by raczej to nie ruszało ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2014, 22:45
Posty: 658 (0/14)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy