Mazda Xedos 9 TA KL '98 MT 123kW by szkodnik

TA / HD / HC / HB

Postprzez szkodnik_byd » 15 mar 2015, 12:25

Witam wszystkich

przyszła chwila na jakieś pierwsze podsumowanie – jak będzie chwila to poprawię też pierwszy post może z nowymi zdjęciami,

xedos 9 – starcie marzeń z rzeczywistością,

od momentu zarejestrowania auto przejechało ponad tysiąc km pierwsze wrażenie in plus

rewelacyjne wygłuszenie auta i silnika
bardzo dobra dynamika samochodu zarówno elastyczność jak i przyśpieszenie
dobra jakość wykonania wnętrza
prowadzenie się auta w zakrętach
i wiele wiele innych drobnych gadżetów jak np podświetlana klamka aby trafić kluczykiem :D

jednak są też minusy
brak miejsc na kubek ?? – nie wiem co się stało że roczniki 1998-2000 nie miały miejsca na kubek ?? – nic trzeba poszukać deski od starszej wersji lub tunel środkowy od polifta – wtedy jednak trzeba go będzie pomalować na ciemno :D
brak regulacji kierownicy w pionie ?? – bardzo mnie to dziwi – gdyby chociaż kierownica była 2-3cm wyżej na stałe ale sprawia ona wrażenie zaprojektowanej dla azjatów

jeżeli chodzi o minusy to już pewnie wszystko

auto generalnie nie jest aż tak wielkie jak się spodziewałem jest to pierwsza mazda gdzie na maksa cofam fotel kierowcy – pomimo tego z tyłu jest jeszcze miejsce – może nie na takiego wielkoluda jak ja jednak większość osób usiądzie wygodnie

silnik chodzi równo i aksamitnie – jednak zdecydowanie widać iż uszczelki które już czekają na wymianę są koniecznie do zrobienia i uszczelka pod korkiem od oleju, jednak pomimo tego poziom oliwy przez ten tysiąc km praktycznie taki sam jaki był – także jest szansa że apetyt na oliwę niewielki lub symboliczny – czas pokażę

auto na pewno pozostanie ze mną na jakiś czas więc LPG będzie nieuniknione wstępnie centralka zenit pro i wtryski hana koszt 3100 zł – aby było nad wyraz zgodnie ze sztuką przy wymianie uszczelek pod deklami kolektor zostanie zawieziony do nawiercenia wtrysków i zamontowany

zawieszenie na razie zachowuje się idealnie, jednak z lewej strony czasami bardzo rzadko ale się zdarza pojawia się jakieś puknięcie – trzeba będzie to sprawdzić na podnośniku

i czas na podsumowanie kosztów

średnie spalania 11,5 gdzie raczej jest to dynamiczna jazda i to w większości po mieście więc jak na 1500 kg i ja za kółkiem to nie jest źle będzie LPG i przestanę się bawić to realnie 13 gazu będzie fajnym wynikiem :D

koszt zakupu i inne wydatki

zakup 1350zł
transport 1000zł
urząd celny 900zł
opłata ekologiczna 500zł
akumulator 275zł
rejestracja i tablice próbne 310zł
przegląd 100
OC 470
gaśnica trójkąt apteczka 100
wycieraczki aero twin bosch 70zł
naprawa sprzęgła (łożysko oporowe 65zł, obicie tarczy na nowo 100zł naprawa 650zł) =815zł
listwy z logo mazdy 200zł

razem około 6100zł

dojdzie jeszcze koszt osłon na amortyzatorach 340zł uszczelki pod deklami i robocizna – szacuje maks 1000zł

więc będzie 7000zł + 3100lpg i za 10 tysięcy będzie ekonomiczne szybkie i luksusowe auto

nic dodać nic ująć
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez deejay27 » 15 mar 2015, 12:31

No i git , ciesz się że masz manualną skrzynie , bo spalanie było by większe. Jeszcze raz graty udanego zakupu .
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 12:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez dadan » 15 mar 2015, 12:38

To rozumiem, że kwoty na umowie w urzędzie celnym nie uznali? Ja miałem przeprawe z urzędem celnym, ale po długich negocjacjach zawyżyli umowe o 200 euro.

Miejsce na kubek w niektórych wersjach występuje przy podłokietniku, głównie widziałem to w millerach z roczników 98-00 gdzie kolor jest ten sam i obyło by się bez malowania.

Coś jak tutaj:

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ma ... RED&noec=1
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 13:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez szkodnik_byd » 15 mar 2015, 13:43

Tylko tuneli od milleni jak na lekarstwo szukam na razie po allegro

Ale jak będzie lpg przejade się po paru szrotach może coś znajdę
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez ProboszczV6 » 17 mar 2015, 10:11

Tunel z polifta można okleić jakimś materiałem tapicerskim, tak jak ja zrobiłem i mam czarny, pasujący do reszty wnętrza. Wcześniej miałem tunel z małym śmietnikiem i jednym uchwytem na napoje. Zibi go przejął chyba 2 lata temu...
Gaz Zenit? hahaha po moich doświadczeniach ze sterownikami tej firmy darowałbym sobie na twoim miejscu, ustawienie tego tak żeby było dobrze graniczy z cudem. Zwłaszcza że najprawdopodobniej masz "zubożanie" czyli sterownik benzynowy czasem przechodzi na półsekwencyjny tryb pracy, z tego co zauważyłem ta opcja była od 97 do 00 rocznika.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez szkodnik_byd » 17 mar 2015, 14:26

Ale miałeś sterownik pro bo twierdzą że ma więcej opcji ustawień niż brc

A staga nie chce bo tam już wogole jest problem z trzymaniem parametrów
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Postprzez jedrzej07 » 17 mar 2015, 14:30

Ja tam nie wiem, mam staga już w drugiej Maździe i większość chłopaków jeździ na stagu i chodzi to ładnie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 18 mar 2015, 08:55

tak, zgadza sie, w STAGU ISA2 potrafi nieźle namieszać jeśli po ustawieniu map jej nie wyłączysz, dlatego ja ją wyłączyłem, mam zubożanie. Nie miałem doświadczeń ze sterownikiem Zenit pro, mimo wszystko, w życiu bym tego do auta nie zamontował, wiem że gazownicy to zakładają i działa albo nie, albo na chwile jest dobrze, może też zależy wszystko od montera jak wystroi itd. W SAABie turbo na Matrixach co chwilę były problemy, po załączeniu korekt było trochę lepiej, w Scorpio 2.9 cuda się dzieją, ale auto jeździ na budowie więc nikt się nim nie przejmuje... w X9 po lifcie... nie wiem, zapytaj Drakuli czy jest zadowolony, tyle że on ma gówniane Valteki.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez LAJCIK29 » 18 mar 2015, 11:52

Gratulacje zakupu niecałe 1400 zł za taaakie autko <rotfl> . Wiadomo ,że bez wydatków by się nie obyło ,ale niektórzy trafiają o wiele gorzej . To wytrwałości w doprowadzaniu do igiełki i szerokości
Było 1-126p 0,6 23KM 81r. 2-Escort 1,3 69KM 81r. 3-Croma 2,0 101KM 89r.
4-Mondeo 2,0-136KM 93r. 5-Xedos6 2,0 144KM 93r.6 Mazda 6 2.0 141KM 2003r.
7 Mercedes CLK 4.3 279KM 2000r.
LAJTOWY
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Górnego Śląska
 
Od: 21 wrz 2009, 10:43
Posty: 2828 (133/56)
Skąd: Śląsk, Dąbrowa górnicza
Auto: Mesiedeś CLK430 – bestyjka

Postprzez kolski » 19 mar 2015, 17:52

Ha. Mi podobnie telefon samsunga raz działał a raz nie. Już miałem zamiar sie zwalniać a tu dali mi inny model tego producenta no i działa juz pół roku bez zarzutu. Jakby tak wszystkie Zenity miały działać to firma by dawno juz nie istniała. Widocznie ktoś trafił na uszkodzony sterownik który wymagał reklamacji albo na bardzo nieporadnego gazownika chociaż ponoć zenit pro jest druciarzoodporny. Znajomy z forum jeździ na zenicie i sobie chwali a ma wymagający silnik bo ze zmiennymi fazami rozrządu i ze sportowymi dołączanymi krzywkami tzw. honda K24. Co do wtryskiwaczy Matrix czy Valtec to jeździło sie na tym ładnych parę lat temu, bo nie było wyboru, a teraz są na rynku lepsze a w przystępnych cenach wtreyskiwacze wzorowane na słynnych keihinach.
kolski
 

Postprzez radar88 » 20 mar 2015, 21:10

Dopiero teraz dotarłem do tego że masz X9. Dopicuj go i będzie baja ;) Później może zaczniesz szukać fantów z FLa ;)

Co do Zenita....mam mieszane uczucia, działa ale... czegoś mu brakuje i czasami nie daje rady.

Dalej, rocznik 1998...pisałem już kilka razy...był pierwszy FL polegający właśnie na tym że znaczek na grillu się zmienił, znaczek na kierownicy i na klapie, zmieniło się lusterko i kilka pierdółek, to jest właśnie "pierwszy" FL xedosa 9 więc wszystko się zgadza i nie straszcie chłopa :D

Fajnie że tanio wychodzi Ci sprzęgło ale skąd taka cena za wyminę ?
szkodnik_byd napisał(a):dojdzie jeszcze koszt osłon na amortyzatorach 340zł uszczelki pod deklami i robocizna – szacuje maks 1000zł
Masakra, naprawdę tyle mechanicy kasują ??....Ja za wyminę rozrządu kpl z pompą biorę 400pln...

No nic jak trza to trza robić, działaj działaj ;) Trzymam kciuki za kolejne setki km.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ProboszczV6 » 21 mar 2015, 09:27

uszczelki pod dekle w serwisie można kupić za 105zł komplet. Osłony można dopasować z uniwersalnych, ważne żeby były wąskie, bo szerokie haczą o sprężyny na nierównościach. Co do robocizny, każdy kasuje wg swoich poglądów, no i od jakości tego co robi. Przy czym o tej jakości usług warsztatów by można by książkę napisać.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez weede » 21 mar 2015, 12:15

Jakby co ja mam 4 nowe nie używane osłony Sachsa, cena okazyjna Szkodniczku. U mnie nie weszły pod sprężyne z gwintu.
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Dymian » 21 mar 2015, 18:18

radar88 napisał(a):Masakra, naprawdę tyle mechanicy kasują ??....Ja za wyminę rozrządu kpl z pompą biorę 400pln...


Masakra?
a ja za wymianę w xedzie kompletnego rozrządu z pompą+ napinaczkę bo klękła+ wymiana uszczelniaczy wałków i wału zapłaciłem za robociznę nieco ponad 200zł na fakturę z gwarancją ;P ;P ;P ;P ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez radar88 » 21 mar 2015, 18:25

Dymian napisał(a):
radar88 napisał(a):Masakra, naprawdę tyle mechanicy kasują ??....Ja za wyminę rozrządu kpl z pompą biorę 400pln...


Masakra?
a ja za wymianę w xedzie kompletnego rozrządu z pompą+ napinaczkę bo klękła+ wymiana uszczelniaczy wałków i wału zapłaciłem za robociznę nieco ponad 200zł na fakturę z gwarancją ;P ;P ;P ;P ;P

Jaki znajomy Ci to robił ?? :P Dla mnie masakra, pomijając Twój koszt, biorą chyba dla tego że to Fałka...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Maliniak » 21 mar 2015, 19:08

Przeciez to prosty rozrzad który nie potrzebuje specjalistycznych narzedzi do jego wymiany, wiec 200zł to jak najbardziej normalna cena za taka usługe.
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 20:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez radar88 » 21 mar 2015, 19:57

Zgadza się ale podjedziesz do mechanika, zobaczy Vkę i już cena rośnie.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez jedrzej07 » 21 mar 2015, 20:44

Z ciekawostek, jak miałem X6 to podjechałem do warsztatu, starszy majster popatrzył, podrapał się po głowie, zawołał młodego, ten przyszedł, popatrzył i mówi – 1000zł robocizna ale wolałbym tego nie robić... hahaha
Znalazłem gościa który razem z wymianą uszczelek pod deklami wziął 250zł. (to było w 2008r)
Teraz zrobiłbym to sobie sam za free
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 22:08
Posty: 2049 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez Dymian » 21 mar 2015, 23:08

radar88 napisał(a):Jaki znajomy Ci to robił ?? :P Dla mnie masakra, pomijając Twój koszt, biorą chyba dla tego że to Fałka...


taki jeden co ma warsztat w połowie drogi między mną a Markiem.
Co do odgórnego wyolbrzymiania bez otwierania maski są w 2 przypadkach:
V8- stać Cię na utrzymanie to stać Cię na 3 krotnie większą bzdurną stawkę,
H4 i H6- voodoo i czarna magia w ich oczach jest czymś jaśniejszym niż bokser.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez szkodnik_byd » 22 mar 2015, 04:25

Nie tak do końca jest jak piszecie poza tym przy sprzegle naprawdę było roboty a z powodu braku miejsca trzeba było całe zawieszenie wyciągnąć z auta bo nie szło skrzyni zwalić alternatywnie wyjście silnika więc naprawdę roboczogodzin trochę wyszło

Osłony na amorach już założone ori mazda (takie mają być) uniwersalne miałem w ręku ich jakość nie była zadowajaca ba nie chciałem tego na aucie, za usługę jeszcze nie zapłaciłem a cena jaka podałem 1000 zł to szacowany przezemnie koszt: osłon (miało być coś koło 280 zł) uszczelek pod deklami i robocizny ile wyjdzie sam jeszcze nie wiem jednak wydaje mi się to realny budżet

A jak o mechanikach już mowa jak by miało być tanio to bym robił sam, jak ma być porządnie w warsztacie to musi zająć to czas a czas na wprost pieniadz, jak by mi było za drogo to bym zmienił warsztat naciagany naprawdę się nie czuje a widząc ogrom pracy jaki był w auto włożony, dodatkowo dbałość o szczegóły jest dla mnie bardzo ważna co czasu naprawy raczej nie skraca
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
-=[cytrynowy]=-
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 3 gru 2006, 00:10
Posty: 6194 (915/440)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: X9 TA 2,5v6 MT 98r.
X9 TA 2,5v6 AT 01r. dawca
X9 TA 2,5v6 AT 99r. green
5 CW 1,6D 11r.
były:
MX-5 NC 2,5 06r
6 GG 2,0 02r.
626 GF2,0HP 98r.
323f BG 1,6 91r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy