Mazda 3 BK Zawieszenie – problemy, pytanie, sugestie
Oczywiście, że niektóre naprawy trzeba powierzyć ASO. Szkoda, że tak trudno znaleźć złoty środek bez zbędnego kręcenia się wokół własnego ogona. A czasem po prostu nie ma wyjścia.
A przy okazji jeszcze mam pytanie. Czy jest jakiś zakres usług serwisowych, którego nie trzeba wykonywać w ASO żeby firma uznała gwarancję w razie czego? Inaczej, czy jeśli nowym autem, jak przyjdzie pora, pojadę na wymianę oleju, filtrów i tego co według książki serwisowej należy wykonać po roku, to czy nie tracę gwarancji która mi przysługuje?
A przy okazji jeszcze mam pytanie. Czy jest jakiś zakres usług serwisowych, którego nie trzeba wykonywać w ASO żeby firma uznała gwarancję w razie czego? Inaczej, czy jeśli nowym autem, jak przyjdzie pora, pojadę na wymianę oleju, filtrów i tego co według książki serwisowej należy wykonać po roku, to czy nie tracę gwarancji która mi przysługuje?
- Od: 16 mar 2015, 23:02
- Posty: 5
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 3 1.6 2008
Witam
Podczas przeglądu zalecono mi wymianę prawego przedniego amortyzatora.
I tu mam pytania:
1. Czy kupić od razu parę amortyzatorów na przód?
2. Jakie w naszym modelu są amortyzatory: gazowe, czy olejowe?
Jakie polecacie i jakiej firmy?
Podczas przeglądu zalecono mi wymianę prawego przedniego amortyzatora.
I tu mam pytania:
1. Czy kupić od razu parę amortyzatorów na przód?
2. Jakie w naszym modelu są amortyzatory: gazowe, czy olejowe?
Jakie polecacie i jakiej firmy?
- Od: 27 gru 2009, 19:30
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004
ad 1. Tak, zawsze wymienia się parami.
ad 2. Gazowe
Dodatkowo warto od razu wymienić przy okazji łożysko, poduszkę i odbój (osłonę w sumie też dla spokojności
).
KAYABA – chyba najczęściej polecana..
ad 2. Gazowe
Dodatkowo warto od razu wymienić przy okazji łożysko, poduszkę i odbój (osłonę w sumie też dla spokojności
KAYABA – chyba najczęściej polecana..
po wyszukaniu postów odnośnie amortyzatorów nie spotkałam się z informacją na temat jakiego rodzaju i firmy kupić
jeśli gazowe, to masz na myśli gazowo-olejowe?
Kayaby to na allegro znalazłam za ok 450zł za parę
czy są dobre tańsze zamienniki czy nie ma co na tym oszczędzać?
jeśli gazowe, to masz na myśli gazowo-olejowe?
Kayaby to na allegro znalazłam za ok 450zł za parę
czy są dobre tańsze zamienniki czy nie ma co na tym oszczędzać?
- Od: 27 gru 2009, 19:30
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 3 1.4 ZJ BK 2004
Dziś wymieniałem u siebie tuleje wahacza (cukierki) + wahacze z tyłu dla tych którzy chcą to robić samemu podzielę się paroma informacjami.
Kanał jak i prasa to zbędne elementy układanki!!! Miałem cukierki wciskać prasą, rozebrałem jedną stronę pakuje się do drugiego auta jadę do kolegi żeby powciskać nowe tuleje a tu zonk padł silnik w prasie.
Zadzwonił kolega do innego warsztatu i mieli dedykowany ściągacz do forda do tych tulei jest wyprofilowany do zapinania na wahacz plug&play niestety nie znalazłem takiego w internecie aby pokazać a zdjęcia też jakoś nie było czasu robić pewnie dostępny tylko w katalogach na zamówienie.
Ja demontowałem całość i tak musiałem to robić ponieważ wyleciały z auta wszystkie wahacze za jedną robotą, jeśli ktoś ma do wymiany tylko cukierki to wystarczy je odkręcić ściągacz i same wyjdą nie trzeba rozwalać połowy auta w tym wypadku dobrze jest mieć kanał mniej gimnastyki jednak jest to do zrobienia bez.
Cały czas wymiany to 6h z tym że straciłem 2h na jazdy z wahaczem i czekanie na to aż ktoś mi to zrobi. Nie chcieli dać mi go do ręki. W zamian za ten co mieli spokojnie można zakupić coś takiego i też tym się wymieni a koszt około 100-150zł
Dopisano 18 mar 2015, 16:51:
Teraz kwestia skrzypienia niby tuleje były ok gumy całe więc odpowiedź dla tych którym skrzypi tył auta dlaczego tak się robi: wyrabia się przez korozję czpień tulei który zaczyna skrzypieć dowód foto tej gorszej sztuki, gumy cale nie są pozrywane, nawet nie pogrymniałe a dawały już dawno o sobie znać
Przy okazji stwierdziłem dla tych co szukają co im PLASTIKOWE STUKANIE PRZESZKADZA sugeruje sprawdzić osłonę cukierków jest od dołu na dużym kołku w karoserii i 2 śrubach kluczyk 10mm do tego 1 kołek który łączy nieszczęsny filc z nadkola właśnie z osłoną poza tym dociska ona o karoserię po stronach zewnętrznych i tam może postukiwać
Kanał jak i prasa to zbędne elementy układanki!!! Miałem cukierki wciskać prasą, rozebrałem jedną stronę pakuje się do drugiego auta jadę do kolegi żeby powciskać nowe tuleje a tu zonk padł silnik w prasie.
Zadzwonił kolega do innego warsztatu i mieli dedykowany ściągacz do forda do tych tulei jest wyprofilowany do zapinania na wahacz plug&play niestety nie znalazłem takiego w internecie aby pokazać a zdjęcia też jakoś nie było czasu robić pewnie dostępny tylko w katalogach na zamówienie.
Ja demontowałem całość i tak musiałem to robić ponieważ wyleciały z auta wszystkie wahacze za jedną robotą, jeśli ktoś ma do wymiany tylko cukierki to wystarczy je odkręcić ściągacz i same wyjdą nie trzeba rozwalać połowy auta w tym wypadku dobrze jest mieć kanał mniej gimnastyki jednak jest to do zrobienia bez.
Cały czas wymiany to 6h z tym że straciłem 2h na jazdy z wahaczem i czekanie na to aż ktoś mi to zrobi. Nie chcieli dać mi go do ręki. W zamian za ten co mieli spokojnie można zakupić coś takiego i też tym się wymieni a koszt około 100-150zł
Dopisano 18 mar 2015, 16:51:
Teraz kwestia skrzypienia niby tuleje były ok gumy całe więc odpowiedź dla tych którym skrzypi tył auta dlaczego tak się robi: wyrabia się przez korozję czpień tulei który zaczyna skrzypieć dowód foto tej gorszej sztuki, gumy cale nie są pozrywane, nawet nie pogrymniałe a dawały już dawno o sobie znać
Przy okazji stwierdziłem dla tych co szukają co im PLASTIKOWE STUKANIE PRZESZKADZA sugeruje sprawdzić osłonę cukierków jest od dołu na dużym kołku w karoserii i 2 śrubach kluczyk 10mm do tego 1 kołek który łączy nieszczęsny filc z nadkola właśnie z osłoną poza tym dociska ona o karoserię po stronach zewnętrznych i tam może postukiwać
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Nie ma co oszczędzać i szukać tańszych. Pewnie się znajdą... Kyaba, to tańszy dobry zamiennik. Jest jeszcze SACHS, droższy ale lepszej jakości, dłużej tłumi drgania, itd.
Tak, to są amortyzatory gazowo-olejowe.
Tak jak pisze Oldwin kup zestaw mocowanie plus łożysko. Na allegro widziałem za 150zł kpl. na obie strony. Porządnej firmy, będziesz miał spokój na długo.
Oczywiście obowiązkowo odbój plus osłona Jakby nie było w komplecie.
http://allegro.pl/poduszka-amortyzatora ... 18558.html
Po wymianie amortyzatorów, sugeruję pojechać na kontrolę zbieżności na stację kontroli pojazdów.
Generalnie koszta się sumują i są nie małe. 700zł trzeba wyjąć... Plus robota, jeżeli sam nie umiesz wymienić.
Tak, to są amortyzatory gazowo-olejowe.
Tak jak pisze Oldwin kup zestaw mocowanie plus łożysko. Na allegro widziałem za 150zł kpl. na obie strony. Porządnej firmy, będziesz miał spokój na długo.
Oczywiście obowiązkowo odbój plus osłona Jakby nie było w komplecie.

Po wymianie amortyzatorów, sugeruję pojechać na kontrolę zbieżności na stację kontroli pojazdów.
Generalnie koszta się sumują i są nie małe. 700zł trzeba wyjąć... Plus robota, jeżeli sam nie umiesz wymienić.
Kropek, mógłbyś zmierzyć i podać zewnętrzną średnicę cukierka? Dorobił bym sobie tuleje do wyciskania.
Widać że cukierek wyciska się tylko w jedną stronę.
Wymieniałeś jeszcze jakieś inne tulejki z tyłu?
Będę teraz wymieniał tulejki wahacza poprzecznego, "kości"
http://allegro.pl/mazda3-bk-i-03-08-tul ... 73429.html
Czy te bedą ok? Gdzieś czytałem że srednica wew pod śrubę może być inna i trzeba mierzyć. Wiesz coś o tym?
Widać że cukierek wyciska się tylko w jedną stronę.
Wymieniałeś jeszcze jakieś inne tulejki z tyłu?
Będę teraz wymieniał tulejki wahacza poprzecznego, "kości"

Czy te bedą ok? Gdzieś czytałem że srednica wew pod śrubę może być inna i trzeba mierzyć. Wiesz coś o tym?
średnice jutro ci zmierzę jak bym zapomniał to pisz przypomnij się na poczte.
Wiesz co śruby nigdy nie wchodzą na styk zawsze jest luz ale nie taki żeby latało poza tym przecież to wkładasz w mocowania z 2 stron są blachy każdy wahacz tak przychodzi śruba w tej tulei ściąga miejsca mocowania do tulei dokręca się to dosyć mocno więc niewielka różnica w średnicy raczej nie ma tu znaczenia.
Ja nie zmieniałem samych tulejek w "kościach" wkładałem całość, półksiężyce tak samo kupiłem całe nie bawiłem się z tym bo nie jest to jakiś mega większy koszt. Wymieniałem dziś te zawieszenie i z tego co widzę w mojej i u kolegi co się dzieje z zawieszeniem to najbardziej po pupie dostaje właśnie ten wahacz poprzeczny krótki dolny "kość" i cukierki bo reszta była jeszcze jak nowa.
Byłem się przejechać autem i umówić na ustawianie zbieżności (130zł nor auto za obie osie z pomiarem laserowym).
W aucie totalna cisza słychać tylko paliwo w baku jak lata i huk opon
Wiesz co śruby nigdy nie wchodzą na styk zawsze jest luz ale nie taki żeby latało poza tym przecież to wkładasz w mocowania z 2 stron są blachy każdy wahacz tak przychodzi śruba w tej tulei ściąga miejsca mocowania do tulei dokręca się to dosyć mocno więc niewielka różnica w średnicy raczej nie ma tu znaczenia.
Ja nie zmieniałem samych tulejek w "kościach" wkładałem całość, półksiężyce tak samo kupiłem całe nie bawiłem się z tym bo nie jest to jakiś mega większy koszt. Wymieniałem dziś te zawieszenie i z tego co widzę w mojej i u kolegi co się dzieje z zawieszeniem to najbardziej po pupie dostaje właśnie ten wahacz poprzeczny krótki dolny "kość" i cukierki bo reszta była jeszcze jak nowa.
Byłem się przejechać autem i umówić na ustawianie zbieżności (130zł nor auto za obie osie z pomiarem laserowym).
W aucie totalna cisza słychać tylko paliwo w baku jak lata i huk opon
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ja w pracy mam dostęp do prasy hydraulicznej, do robot jeżdżę co drugi tydzień autem, więc mam możliwość wymiany samych tulejek. Wahacz w torbę i poszedł...
Gdzie kupowałeś śruby do ustawiania zbieżności? Bo stare raczej się nie nadawały...
Gdzie kupowałeś śruby do ustawiania zbieżności? Bo stare raczej się nie nadawały...
Nie kupowałem zostały stare, myślisz że warsztat czy ASO dali by nowe?! Nikt by tego nie robił.
Jak sprawdzałem ceny to komplet śrub na zawieszenie do tyłu to koszt 120zł o ile się nie mylę za 18 śrub
Dopisano 19 mar 2015, 19:45:
Iwon44 sprawdziłem ci ten rozmiar tulei równe 60mm
Jak sprawdzałem ceny to komplet śrub na zawieszenie do tyłu to koszt 120zł o ile się nie mylę za 18 śrub
Dopisano 19 mar 2015, 19:45:
Iwon44 sprawdziłem ci ten rozmiar tulei równe 60mm
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Ok, dzięki.
Kropek, chodziło mi o te dwie śruby, chyba mimośrody, którymi ustawia się zbieżność na głownych wahaczach poprzecznych.
http://allegro.pl/mazda-3-bk-bj-04-srub ... szki-18966
Coś takiego. Stare się nadawały?
Ps. W kroksach dłubiesz przy samochodzie?
Kropek, chodziło mi o te dwie śruby, chyba mimośrody, którymi ustawia się zbieżność na głownych wahaczach poprzecznych.

Coś takiego. Stare się nadawały?
Ps. W kroksach dłubiesz przy samochodzie?
No tak jak piszę, u mnie wszystko puściło bez problemu więc zostały stare może jak są mocno już skorodowane to warto wymienić.
Druga sprawa nie miałem problemu bo rozbierałem całość kluczem pneumatycznym 620Nm nawet nie polewałem niczym gwintów bez czyszczenia wszystko się wykręciło w jednej tylko był taki opór że urwało naspawaną nakrętkę więc musiałem założyć dodatkowy klucz
Zobaczę co będzie jutro na ustawianiu zbieżności co mi powiedzą więc jak coś dam znać czy jest potrzeba wstawiania nowych według mnie jeśli je wykręcisz to szkoda kasy na zakup nowych.
Mała aktualizacja
Zbieżność ustawiona dokładnie 139,99 za obie osie.
Spokojnie można zostawić te stare śruby do geometrii, najlepiej je sobie wcześniej rozruszaj żeby potem nie było.
Jedyna sprawa której nie ogarniam to wydruk ktoś objaśni co do czego się tyczy na mój chłopski rozum bo trochę nie kumam tych cyferek!
Dopisano 20 mar 2015, 18:01:
.
Dopisano 20 mar 2015, 18:06:
.
Druga sprawa nie miałem problemu bo rozbierałem całość kluczem pneumatycznym 620Nm nawet nie polewałem niczym gwintów bez czyszczenia wszystko się wykręciło w jednej tylko był taki opór że urwało naspawaną nakrętkę więc musiałem założyć dodatkowy klucz
Mała aktualizacja
Zbieżność ustawiona dokładnie 139,99 za obie osie.
Spokojnie można zostawić te stare śruby do geometrii, najlepiej je sobie wcześniej rozruszaj żeby potem nie było.
Jedyna sprawa której nie ogarniam to wydruk ktoś objaśni co do czego się tyczy na mój chłopski rozum bo trochę nie kumam tych cyferek!
Dopisano 20 mar 2015, 18:01:
.
Dopisano 20 mar 2015, 18:06:
.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Planuję wymianę amortyzatorów z przodu.
Trafiłem na tą aukcję SACHSa
http://allegro.pl/sachs-amortyzatory-mazda-3-mazda-5-2003-przod-i5168477879.html
Po kontakcie ze sprzedającym okazuje się że aukcja dotyczy numerów 313283 i 313287 czyli amortyzatorów dedykowanych do Focusa. Do Mazdy według katalogu idą 313415 i 313411.
Wychodzi na to, że te z Focusa są identyczne, różnią się tylko numerem i ceną.
Czy ktoś z Was jest w stanie to potwierdzić? Montował takowe lub jest w stanie porównać wzrokowo oba modele?
Kupiłem te dedykowane do Focusa 313283 i 313287 (około 10% tańsze).
Zamontowałem i wszystko gra.
Trafiłem na tą aukcję SACHSa

Po kontakcie ze sprzedającym okazuje się że aukcja dotyczy numerów 313283 i 313287 czyli amortyzatorów dedykowanych do Focusa. Do Mazdy według katalogu idą 313415 i 313411.
Wychodzi na to, że te z Focusa są identyczne, różnią się tylko numerem i ceną.
Czy ktoś z Was jest w stanie to potwierdzić? Montował takowe lub jest w stanie porównać wzrokowo oba modele?
Kupiłem te dedykowane do Focusa 313283 i 313287 (około 10% tańsze).
Zamontowałem i wszystko gra.
Mam pytanie, miał ktoś może do czynienia z firmą moog? Mam do zmiany sworzeń wahacza z przodu i w związku z tym dostałem tanio z mooga w cenie 40 zł, tuleje wahacza dolne z tyłu wziąłem z TRW dobry wybór? Pozdrawiam.
Witam ja mam pytanie odnośnie Tuleja wahacza Przód – Tył (silentblock).
Posiadam Mazda 3 bk 1.6diesel 109km 2005r.
Zakupiłem
http://allegro.pl/focus-ii-mk-2-tuleja- ... 48081.html
i pytanie bo gdzieś czytałem ze śruby nie będą pasować stare i trzeba zakupić jeśli tak to jakie bo znalazłem tylko coś takiego
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sruba-M1 ... ondeo/1463
pozdrawiam
Posiadam Mazda 3 bk 1.6diesel 109km 2005r.
Zakupiłem

i pytanie bo gdzieś czytałem ze śruby nie będą pasować stare i trzeba zakupić jeśli tak to jakie bo znalazłem tylko coś takiego
http://www.ford-esklep.pl/pl/p/Sruba-M1 ... ondeo/1463
pozdrawiam
- Od: 28 lip 2012, 17:55
- Posty: 34
- Skąd: Łódź, Warszawa
- Auto: Mazda 3 bk 1.6 diesel 109km
rok. 2004-2005 silnik Y6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość