Zakup używanego auta – Mazda6 GH (2007 – 2012)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez luckyluk » 1 mar 2015, 10:41

Witam, jestem przed zakupem Mazdy 6 kombi.

Mam do Was pytanie, którą wersję lepiej wybrać?

model: 6 I kombi 2007
silnik: benzyna 2.0 147 KM
vs.
model: 6 II kombi 2008
silnik: benzyna 2.0 147 KM

Biorąc pod uwagę wygląd wybrałbym II generację, jednak czy warto dopłacać 12-17 tyś za model o 1 rok młodszy? Kupując Mazdę mam zamiar nią pojeździć 3-4 lata, bo moim celem jest zakup Mazdy 6 II po 2011 r ( z uwagi na większe zabezpieczenie antykorozyjne) albo Mazda 6 III generacji i pojeździć nią kilka lat.

Mój budżet: 20-23 tyś, ewentualnie 32 tyś w przypadku II generacji (choć ciężko by było znaleźć w tej cenie dobry egzemplarz).

Podsumowując: kupić Mazdę I generacji za około 22 tyś, a po 3 latach kupić Mazdę po 2011r. , czy lepiej wydać 30-32 tyś na II generację?

W chwili obecnej jeżdżę Mazdą 323 F 1,3 2000r. Auto rewelacja – wsiadam, odpalam i jadę :)
Rdza go powoli już bierze i już wkrótce trzeba będzie wymienić przednie amortyzatory, tylne wymienione :) Nie jeżdżę dużo bo auto ma przejechane 172 tyś, km, w rodzinie jest od 2001r czyli od "niemowlaka" :P

Z góry dziękuję za opinie.
Początkujący
 
Od: 25 lut 2015, 16:14
Posty: 8

Postprzez Marianek » 1 mar 2015, 16:12

30-32 PLN, zapomnij o GH ( a zwłaszcza po 2011) w takiej kasie jeśli ma nie być ulepem, przekrętem na Vacie. GJ (3 generacja) to już inny temat ;)
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez jacmar06 » 7 mar 2015, 00:57

Panowie jeszcze jedno pytanko. Jak sprawują się automaty w Mazdach?
Pytanie w zakresie: awaryjność, szybkość.
Początkujący
 
Od: 5 mar 2015, 12:16
Posty: 18
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mazda 6 GH 2008r 2000cm3 147km automat

Postprzez Marianek » 7 mar 2015, 11:31

Automat w GH jest bezawaryjny, szybki trudno powiedzieć czego kto oczekuje. Do normalnej codziennej jazdy jest jak najbardziej OK. Przy zakupie oczywiście trzeba sprawdzić jak działa itd, bo jak każdy można zakatować.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Baranek » 17 mar 2015, 19:38

Witam Koleżanki i Kolegów

Pytań kilka "nowego" urzytkownika

1. Ostatnio zauważyłem że Madzia ma apetyt na oliwę. Nic tragicznego ale ubywa. Taka natura – cóż.
Pytanie czy na desce jest to jakoś sygnalizowane ze jest niski poziom?
W poprzednim aucie sosjerka robiła się żółta podczas jazdy i paliła cały czas co oznaczało że oliwy trzeba dolać. Tu też tak jest? czy sosjerka czerwona i siwy dym spod maski?

2. Madzia ma czujniki zużycia klocków hamulcowych przód/tył? Czy kontrola oględzinowa lub wizyta w bagażniku pojazdu poprzedzającego – spóźniona oczywiście?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2014, 07:05
Posty: 5
Auto: 6 GH 2,5Pb

Postprzez smile » 17 mar 2015, 20:43

1. Nie ma kontrolki od poziomu oleju, trzeba kontrolować systematycznie bagnetem.
2. Nie ma kontrolki zużycia klocków, jest tzw. akustyczna, tzn jak się klocki przednie kończą, to wtedy taka blaszka trze o tarczę i słychać pisk.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Baranek » 17 mar 2015, 21:01

OK dzięki za informację
To przyoszczędzili na kabelkach za 10 zł.
Czasem naprawdę jestem pod ogromnym wrażeniem

ehh
Początkujący
 
Od: 2 paź 2014, 07:05
Posty: 5
Auto: 6 GH 2,5Pb

Postprzez smile » 17 mar 2015, 22:26

To Twoja opinia, dla mnie przerost formy nad treścią taki czujnik poziomu oleju...
Co do klocków, jak robisz serwis co 20 tyś to znasz stan swojego samochodu, a jak go nie robisz, to potem jesteś zdziwiony że zacisk stoi dęba i masz koszta...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Nigger » 18 mar 2015, 10:15

Panowie,chciałbym zasięgnąć opinii użytkowników. Powiedzcie mi, czy warto rozważać zakup M6 2.3 l, 2006 r. z przebiegiem 210000.. Chodzi mi o nieciekawe opinie na temat tych silników. Zakładajac, że przebieg jest prawdziwy, auto bezwypadkowe i utrzymane w nienagannym stanie.. Linku nie wstawię, bo auto jest w drodze do Polski, kupione od osoby prywatnej. Prosiłbym o jakieś opinie na ten temat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2008, 23:41
Posty: 39
Skąd: Starachowice
Auto: Było:
323F BA 1.5 16V 96r.
323F BA 1.5 16V 97r.
323F BA 1.8 16V 97r.
M6 GY 2.3 16V 07r.
jest: M6 GH 2.5 MZR 10r.

Postprzez Yoki » 18 mar 2015, 11:13

Temat dotyczy GH a ty pytasz o GG lub GY. Jako posiadacz silnika 2.0 mogę odpowiedzieć Tobie lekko obiektywnie, że jeżeli był zadbany to się z nim nic nie będzie działo i nie ma z nim innych problemów niż 2.0 ale każdy może wymagać "naprawy" jeżeli był zbyt rzadko olej wymieniany, katowany itp.
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez flashmaniac » 18 mar 2015, 20:10

Znalazłem Mazda 6 2.5 z instalacją gazową.
Właściciel nigdy nie sprawdzał i nie regulował zaworów i trochę mnie to martwi.
Z doświadczenia wiem że w Hondzie przy jeździe na LPG regulacja zaworów konieczna jest co max 20 tys km. Regulacja w Honda jest bardzo prosta ( na śrubki ) czego nie można powiedzieć o maździe.

Jak się reguluje zawory w Mazda 6 2.5 benzyna ? Słyszałem że wymienia się szklanki i jest to kosztowane.
Ile może kosztować sprawdzenie i regulacja zaworów ??

Dopisano 19 mar 2015 20:03:

Nikt nie odpisze ?
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez Baranek » 18 mar 2015, 22:29

Każdy ma swoje rację dla mnie akurat przy silnikach które lubią brać olej jak klekoty to dobre rozwiązanie.
Co do klocków no cóż kupiłem auto z pół roku temu i przejechałem dopiero 5kkm (służbowym dużo jeżdżę). Sądziłem że w aucie tej klasy z tym rocznikiem będą rozwiązania stosowane w starszych autach klasy niższej.
Uważam też że po to są fora by popytać o pewne sprawy – zawsze przecież można zajrzeć do manuala
Nie mniej dziękuje za odpowiedź i poświęcony czas
Początkujący
 
Od: 2 paź 2014, 07:05
Posty: 5
Auto: 6 GH 2,5Pb

Postprzez smile » 18 mar 2015, 23:03

Spoko! ;)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez remi84 » 19 mar 2015, 06:11

Witam,
przymierzam sie do zakupu Mazdy 6 GH 2010r 2.0. Nie ukrywam, ze najbardziej interesuje mnie wersja Dynamic. Niestety tejze wersji nie dane mi bylo zobaczyc na zywo a na zdjeciach wyglada jakby bylo nieco ''nizsza'' od standardowej, przynajmniej przedni zderzak, a jakie drogi mamy, wiadomo:/ Bardzo bylbym wdzieczny wlascicielom tejze wersji za podzielenie sie doswiadczeniami.
Przepraszam za brak polskich znakow ale nie mam polskiej klawiatury.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 16:13
Posty: 19

Postprzez remi84 » 21 mar 2015, 09:21

Witam,
przymierzam sie do kupna Mazdy 6 GH, a ze wazny dla mnie w aucie jest system audio to szukam przede wszystkim wersji z glosnikami BOSE. Teraz pytanie; czy roznica miedzy standardowym naglosnieniem a tym od BOSE jest faktycznie zauwazalna? Bede bardzo wdzieczny za opinie.
Ponadto:
Nie ukrywam, ze najbardziej interesuje mnie wersja Dynamic. Niestety tejze wersji nie dane mi bylo zobaczyc na zywo a na zdjeciach wyglada jakby bylo nieco ''nizsza'' od standardowej, przynajmniej przedni zderzak, a jakie drogi mamy, wiadomo:/ Bardzo bylbym wdzieczny wlascicielom tejze wersji za podzielenie sie doswiadczeniami.
Przepraszam za brak polskich znakow ale nie mam polskiej klawiatury.
Pozdrawiam

Dopisano 21 mar 2015, 20:32:
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 16:13
Posty: 19

Postprzez piolsm » 26 mar 2015, 20:56

samo sprawdzenie powinno sie zamknąć do 100pln ( sprawdza sie na zimnym silniku)
co do regulacji dobrze napisałeś reguluje sie wymieniając szklanki lub tocząc minimalnie
koszt takiej usługi przynajmniej u mnie w Bydg.. 300pln

ile ta Mazda ma najechane na tym gazie jaki ma przebieg? Z tymi 20tyś troszkę przesadzasz swego czasu zagłębiałem się w temat u siebie jest pare tematów na forum warto poszukać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2012, 01:43
Posty: 127 (0/2)
Skąd: kujawsko-pomorskie
Auto: Mazda 626 FL 1999

Postprzez flashmaniac » 26 mar 2015, 21:22

Odpuściłem sobie ta mazdę. 2008 rok a ruda z tyłu na nadkolach wychodzi z dwóch stron.
Szok co za samochód.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez lukasgala » 5 kwi 2015, 12:58

Hej zamierzam kupić Mazdę 6 w benzynie samochód bedzie użytkowany tylko na benzynie. Myślałem nad silnikem 2,0 czy może pomyśleć nad 2.5 jakie są róznice w spalaniu i osiągach. Największy wybór jest w silnikach 1,8 ale chyba za słaby będzie proszę o opinie, i jeszzce jedna kwestia czy warto dołożyć i kupić wersję po face liftingu. Z góry dziękuję za opinie i komentarzę pozdrawiam
ps a co myślicie o Fordzie Mondeo jako wybór alternatywny
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2015, 12:47
Posty: 7

Postprzez Yoki » 5 kwi 2015, 14:00

A co myślisz o poczytaniu forum, gdzie są już w pełni wyczerpujące odpowiedzi na zadane przez Ciebie pytania?
Tomek grupa rozwoju forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2008, 15:18
Posty: 1813 (55/50)
Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998

Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau

była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG

Postprzez lukasgala » 5 kwi 2015, 14:14

czytałem ale chciałbym też usłyszeć świeższe wątki
Początkujący
 
Od: 5 kwi 2015, 12:47
Posty: 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Moto