Mazda3 2.0 Zbyt duże spalanie oleju

Postprzez Ojciec85 » 23 lut 2015, 22:32

Ty mi to powiedz. Silnik nie był wcześniej robiony, a takie luzy wychodziły podczas mierzenia.
Początkujący
 
Od: 18 lip 2014, 21:20
Posty: 15
Skąd: Ząbkowice Śląskie
Auto: Mazda 3 – '03, 2.0 150KM beznyna

Postprzez kalesoon » 1 mar 2015, 20:05

Jestem po generalnym remoncie silnika. Branie oleju było spowodowane zapieczonymi pierścieniami tłokowymi, które zostały wymienione na nowe. Przy okazji okazało się, że w smoku olejowym są drobinki metalu niewiadomego pochodzenia – sprawdzamy jak pompa oleju... Pompa do wymiany, była w opłakanym stanie. Jakby tego było mało panewki korbowe okazały się mieszaniną różnych producentów (WTF?!) i również zostały wymienione. Komplet nowych uszczelek, szklanek i silnik składany. Jeszcze przy okazji, że auto jest na warsztacie wymieniono inne elementy, które potrzebowały wymiany (wszystko wspomniane w moim temacie).

Auto obecnie jest zalane 5W30 Dexelia oraz jest docierany silnik podczas spokojnej jazdy dk 3k rpm (staram się utrzymywać różne obroty między 2 a 3k), przejechane obecnie 170km – olej czyściutki, nie ma żadnych widocznych ubytków (na takim czystym oleju za cholerę nie można zobaczyć tego dokładnie). Przy 300km przebiegu zmiana filtra i oleju na 5W30 Elf (bo mi jeszcze go zostało trochę) albo Dexelia oraz przesunięcie maksymalnych rpm do 3,5-4k. Następnie przy przebiegu 1k km. Zalanie finalnym olejem 5W30 Elf, albo Motul.

Postaram się na bieżąco wszystkie spostrzeżenia opisywać w swoim temacie :)

PS. Droga zabawa... ale powinna się teraz Madzia odwdzięczyć bezawaryjnością oraz wysoką mocą ;)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Domin » 5 mar 2015, 12:50

Witam Mazdowicze.

Niestety i ja muszę dołączyć do tego wątku.

Problem pojawił się jakiś czas po wymianie oleju. Przy hamowaniu zapalała się kontrolka od oleju. Dolałem więc nieco i przez chwilę było ok. Po jakimś czasie problem się powtórzył.
Niewiele myśląc pojechałem do warsztatu sprawdzić co się dzieje. No i tutaj pojawia się problem.

Kompresja w cylindrach (przed próbą olejową):
1 – 13
2 – 10,5
3 – 11
4 – 9
Kompresja w cylindrach (po próbie olejowej):
1 – 13,5
2- 10,5
3 – 13
4 – 10,5

Niestety nie mam zielonego pojęcia o kompresji i cylindrach więc zdałem się na pana w warsztacie. Powiedział mi że z takimi wynikami zostaje tylko wymiana silnika.

Dodam że spalanie oleju to ok 2l/500km ;(

Są jakieś szanse dla mojej madzi, czy rzeczywiście czeka mnie wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez marcin255 » 5 mar 2015, 13:18

szykuj 2.5 – 3.5 koła i bierz się za remont
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Domin » 5 mar 2015, 13:56

No pięknie. Niech tylko znajdę jakiegoś mechanika, który to dobrze zrobi...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 20:45
Posty: 65 (0/1)
Skąd: Trójmiasto
Auto: Była: Mazda 323, 1.6, 94'
Była: Mazda 323F, 1.6, 97
Była: Mazda 3 2007 2.0

Postprzez piterus87 » 5 mar 2015, 16:01

Jeżeli zapala się już kontrolka oleju to to "nieco" nie wystarczy. Musisz wlać co najmniej te 1,5 l oleju. Do czasu remontu, przy takim zużyciu radzę często sprawdzać poziom oleju i staraj się nie dopuszczać do zapalania się kontrolki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez tamburyn » 13 mar 2015, 15:30

Widzę, że temat cały czas żyje ;)
Moja Madziula nadal popija olej, ale na szczęście się Jej nie pogarsza. Wypija max 1l/1kkm, ale to też zależy od Jej samopoczucia.
Czasem więcej, innym razem mniej. Nie ogarniam. Ostatnio zrobiłem dolewkę Castrolem Magnateciem bo nie było niczego innego 5w/30 A/B na sklepie i przez 2 tygodnie nie ubyło praktycznie nic (przejechane w tym czasie z 300km). Później zaczęła spalać oliwę wg tylko sobie znanego schematu.
Na remont na razie nie mogę sobie pozwolić.

Piterus, u Ciebie wszystko ok? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2011, 18:57
Posty: 205 (0/3)
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP 2006

Postprzez Gamboa » 13 mar 2015, 16:16

czasem więcej czasem mniej,
a zależy to od tego jak jezdzisz. jak jezdzisz na krótkich trasach to bierze mniej. chodzi o to że silnik sie nie zdaży rozgrzac i olej nie ucieka. jak jedziesz dalej i silnik sie rozgrzeje i bedzie trzymał temp to wtedy jest większy pobór oleju.
u mnie tak było w poprzednim aucie. brało niecałą litre na tys a jak jechałem do niemiec 1200 km to prawie 2 litry :D ale prawie cały czas 140-160/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez piterus87 » 13 mar 2015, 17:19

tamburyn napisał(a):Piterus, u Ciebie wszystko ok? :)

U mnie wszystko ok <spoko> Już ponad 5 tys. zrobione po remoncie i na bagnecie nadal zero ubytków :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez kalesoon » 17 mar 2015, 11:03

Panowie, kontynuuje wątek związany z "braniem oleju" i remontem który to (jak do tej pory) wyeliminował. Niestety Po przejechaniu około 800km wywaliło mi błąd – P2187 : System Too Lean at Idle bank1.

Po podłączeniu kompa by sprawdzic parametry silnika po uruchomieniu skanu błędów pojawił się prawdopodobny błąd: P2187 : System Too Lean at Idle bank1. Został usunięty. Ale następnego dnia pojawił się na nowo – już niestety jako aktualna usterka, zaświecony check engine.

Co może być najprawdopodobniej przyczyną, biorąc pod uwagę że miałem robiony remont (kilka postów wcześniej w tym temacie). Dlaczego się pojawił dopiero teraz?

Proszę o pomoc, dzięki z góry

PS. Szukam na forum, czytam, ale za duży rozrzut potencjalnych przyczyn – nic mi to nie mówi niestety :/.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 17 mar 2015, 11:18

nieszczelny dolot , generalnie chodzi o to , że do mieszanki dostaje się powietrze za przepływomierzem ( tak było u mnie po wymianie kolektora ) , sprawdź jak działa 1 sonda
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

PostTen post został usunięty przez piterus87 17 mar 2015, 11:22.

Postprzez piterus87 » 17 mar 2015, 11:24

Heh Marcin uprzedziłeś mnie. Pisałem dokładnie to samo :) też obstawiam dolot. Sprawdziłbym jeszcze ciśnienie paliwa, może gdzieś się przytkało
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2010, 17:31
Posty: 359 (1/4)
Skąd: Olsztyn
Auto: Była: Mazda 3 2.0 LF TOP SPORT '03
Jest: Mazda 3 MPS BK 330KM, 470Nm

Postprzez kalesoon » 17 mar 2015, 11:26

Ok, dzięki za pomoc – jadę do mechaników po pracy sprawdzić co i jak. Można na tym błędzie jeździć? Czy lepiej zostawić w spokoju auto na parę dni?
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 17 mar 2015, 11:35

można jeździć ja pół roku szukałem przyczyny i pomógł silikon na kolektorze ssącym , pomimo ,że uszczelki były nowe
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez kalesoon » 17 mar 2015, 12:02

Dzięki, to trochę mnie uspokoiłeś :)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez newuser » 17 mar 2015, 21:48

zaplaciles za remont sporo kasy wiec niech oni dochodza co jest nie tak, skoro specjalizuja sie w mazdzie...w amerykancach p2187 to w wiekszosci przypadkow zawor psv, nie wiem jak to w europejczykach wyglada bo w usa maja na punkcie ekologii nasrane...auto z rozbita szyba, z urwanymi wahaczami, nawet bez kol przejdzie przeglad, a zadbane jezdzace tylko z palacym sie checkiem nie...daj znac co bylo, ale pewnie gdzies lewizne ciagnie...
powodzenia
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez kalesoon » 17 mar 2015, 22:04

Na tą chwilę po ostatnim kasowaniu z buczosem – nic nowego się nie pojawiło. U mechanika też nic dziwnego się nie pojawiło, jedynie domysły co to może być. W przyszłym tygodniu dobijam 1k po remoncie to przy okazji zmiany oleju zostawię auto dłużej, może do czegoś dojdą.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez rafik256 » 17 mar 2015, 22:21

kasujesz błąd... fajnie. Tylko co w tym przypadku z korektami, AFR i EGT?? Jak wyglądają te parametry??
Skoro wywala błąd to znaczy że skala korekty się skończyła. W związku z tym jeździsz na zbyt ubogiej mieszance a to silnikowi nie służy, zwłaszcza zaworom wydechowym.
Oczywiście jak z tym trochę pojeździsz to silnika Ci przez tydzień nie rozerwie, ale luzy zaworowe Ci się zmniejszą.
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2013, 18:39
Posty: 149 (1/12)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3 BK – 2.0 LF
sedan, 2008 rok

Postprzez buczos » 17 mar 2015, 22:28

rafik256 napisał(a):kasujesz błąd... fajnie.

a co w tym złego... kasowaliśmy by sprawdzić po jakim czasie się pojawi ponownie o ile w ogóle się pojawi. Taki Cross-check.
rafik256 napisał(a):AFR i EGT?? Jak wyglądają te parametry??

AFR zmierzone i zadane na idle było prawie identyczne (różnice może 0,10) – mierzone w torque pro, nie mam pojęcia czy wyniki są wiarogodne.
Generalnie ten błąd dotyczy za ubogiej mieszanki na postoju – biegu jałowym. – tak przynajmniej mówi stronka poniżej:
http://www.thaimazda3.com/svmanual/esic ... 00W03.html
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 16:20
Posty: 3447 (23/40)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron