Tuleje drążków reakcyjnych tzw."Cukierki" – OSTRZEŻENIE !
Gdzieś tu w tym temacie chyba nawet ktoś pisał że kupił i lipa. Cukierek cały się obraca w tulei i piszczy skrzypi i buja autem. Tak mi się kojarzy że taka była opinia. Może trafił na wadliwą sztukę albo coś? Nie wiem, ale jakoś nie jestem przekonany do tych drążków febesta. Dlatego czekam na test tych tulei samych.
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Proboszcz i Tomas mają na pewno drążki febesta i z tego co wiem to na razie bez problemów się sprawują
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Mam górne wahacze Febesta z przodu. Nie stukają jeszcze, nie pamiętam dokładnie kiedy je wymieniałem, ale chyba ponad rok temu albo dwa. W jednym rozleciała sie osłona jakiś czas temu ale nic się jeszcze nie dzieje.
Jedyne do czego można się przyczepić to kąt odchylenia gałki w wahaczu, jest znacznie mniejszy niż w oryginalnym co utrudnia montaż i zmniejsza skok zawieszenia. Ktoś kto rozbierał kiedyś oryginalny wahacz zapewne zauważył że kąt odchylenia gałki przód/tył jest duży, natomiast na boki nie wychyla się wcale, Febest ma zwykłą gałkę kulową, konstrukcja jak w drążkach kierowniczych np.
Jedyne do czego można się przyczepić to kąt odchylenia gałki w wahaczu, jest znacznie mniejszy niż w oryginalnym co utrudnia montaż i zmniejsza skok zawieszenia. Ktoś kto rozbierał kiedyś oryginalny wahacz zapewne zauważył że kąt odchylenia gałki przód/tył jest duży, natomiast na boki nie wychyla się wcale, Febest ma zwykłą gałkę kulową, konstrukcja jak w drążkach kierowniczych np.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Opinia użytkownika była w tym temacie potrzebna 
Tyle jeśli chodzi o sam sworzeń, a jeśli chodzi o tuleję w tym wahaczu to jak wygląda?
Tyle jeśli chodzi o sam sworzeń, a jeśli chodzi o tuleję w tym wahaczu to jak wygląda?
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
jak to jak wygląda tuleja? jest gumowa
i się nie zerwała jeszcze... w zawieszeniu nic nie klepie poza zbyt dużymi osłonami amortyzatorów, leżały mi osłony z Probe a stare się rozsypały więc założyłem, a co...
Z oponami 245/40/18... ale od tego sezony wlatują Yokohamy S-Drive 225/40/18. Tamte były ciut za wielkie
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Z oponami 245/40/18... ale od tego sezony wlatują Yokohamy S-Drive 225/40/18. Tamte były ciut za wielkie
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
No wiem że gumowa
tylko właśnie chodziło mi o to jaki stan jej jest po tym czasie i czy w miarę porządnie wygląda 

Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
nadal jest gumowa, nie zamieniła się w śmietnikową. Mimo wszystko chyba i tak wymienię ten jeden wahacz w tym roku ze względu na osłonę, się zobaczy, może wymienię samą osłonę. Sam nie wiem dlaczego się uszkodziła, druga jest w stanie idealnym.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Może ją przyszczypnąłeś czymś przy montażu czy coś, albo jakaś wada fabryczna i gumka pękła
Grunt, że tuleja wygląda OK, to chyba można spróbować wymienić samą tuleję zamiast całego wahacza

Grunt, że tuleja wygląda OK, to chyba można spróbować wymienić samą tuleję zamiast całego wahacza
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002

- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2049 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
To faktycznie tamta jedna osoba musiała mieć jakiś drążek z wadą. Myślę, że jeśli cena była by przystępna to również ja bym się skusił na takie tuleje. Jednak jak to wygląda w przypadku późniejszej ewentualnej reklamacji??
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
nie zakładajcie czasem poliuretanowych tulejek w xedosie sie to nie sprawdza u mojego Ojca założyli przed
ori i był dramat w olkuszu jest taka firma co sie tym zajmuje jak pojechałem żeby to wymienili albo kase oddali to powiedzieli że tak już musi być a auto pływało po calej drodze a z tyłu to straszne trzeszczało jak sie auto kołysneło na jakiejś dziurze dramat ta poliuretanowa guma ślizgała sie w tej metalowej tulejce
ori i był dramat w olkuszu jest taka firma co sie tym zajmuje jak pojechałem żeby to wymienili albo kase oddali to powiedzieli że tak już musi być a auto pływało po calej drodze a z tyłu to straszne trzeszczało jak sie auto kołysneło na jakiejś dziurze dramat ta poliuretanowa guma ślizgała sie w tej metalowej tulejce
- Od: 10 cze 2014, 21:36
- Posty: 118
- Skąd: Katowice
- Auto: był Xedos 9 2.5 v6 KLZE jest Focus
Dziwne rzeczy piszesz o poliuretanach. Zakładałem takie elementy do wielowahaczowych zawieszeń w Hondzie CRX i w SAABie i wszystko pięknie pracuje, nic nie trzeszczy, nic nie pływa. Tuleja metalowa(ta w której jest śruba) w poliuretanach ma być włożona na smarze który dostajesz w zestawie i ma się obracać, nie tak jak w gumowych tulejach gdzie masz wszystko wulkanizowane w całości. Poliuretan się wbija do otworu w wahaczu i w tym miejscu nie powinien się obracać, jeśli było inaczej to znaczy że było złe pasowanie i to jest wina producenta, nikogo innego, chyba że mechanicy frezowali otwory w wahaczach przy montażu co jest wątpliwe.
No i po wymianie na poliuretany trzeba koniecznie ustawić całą geometrię z tyłu i z przodu.
No i po wymianie na poliuretany trzeba koniecznie ustawić całą geometrię z tyłu i z przodu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
tuleje dorabiali na miejscu jak bede miał troche czasu dzisiaj to zapodam foto jak to wyglądało w każdym bądź razie jeżdziło sie paskudnie geometri chyba nie robili nie pamietam już ale piszczenie i tarcie tych poliuretanow na to nie poradzi nawet najlepiej ustawiona geometria
- Od: 10 cze 2014, 21:36
- Posty: 118
- Skąd: Katowice
- Auto: był Xedos 9 2.5 v6 KLZE jest Focus
pewnie złe pasowanie i tulejka włożona na sucho.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Generalnie gdyby ten poliuretan był zwulkanizowany z wahaczem i tą blaszką w cukierku, a wycięte by były otwory w tej gumie tak jak ori, to powinno być z@jeb...cie mocne i dość długowieczne, co nie? Czy źle myślę?
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
żle, poliuretan jest twardszy niż tuleja z Tedgumu, więc urwał by się wahacz ![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ricz89 a dorobili cukierki ? czy całą resztę?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
ricz89 a dorobili cukierki ? czy całą resztę?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości