Wymiana pierścieni olejowych

Postprzez KamRom » 12 maja 2006, 12:42

Xavier napisał(a):Jak już masz rozkręcony silnik to zmień też uszczelki rozrządu i wału.

Uszczelki był zakupione juz przed rozbiórka, dzisiaj prawdopodobnie trafią na swoje miejsce.
Xavier napisał(a):Chyba że robiłeś rozrząd niedawno

Tak robiłem jakieś 1,5 roku temu u "mechaników japończyków MAZDA TOYOTA NISSAN itd " i jak rozbierałem teraz to się okazało że przestawili rozrząd o około dwa ząbki, nie wiem dokładnie ile bo jak ujrzałem, że się nie zgrywajaą znaki na kołach to szybko to rozmontowałem, żeby się nie wkurzać. Dali mi gwarancje na 80 tyś przebiegu.
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez GofNet » 12 maja 2006, 17:47

Co do oleju, to znacie moje zdanie. Im lepszy, tym lepiej. Ale lepszy nie oznacza rzadszy! Lepszy znaczy syntetyk, ale w odpowiedniej, zalecanej przez producenta klasie lekości. Niestety olej syntetyczny jest "z urządu" droższy od oleju mineralnego :|.

Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Bokciu » 12 maja 2006, 22:02

Caly czas sie zastanawiam czy go robic czy nie.
Ostatnio zrobielm sobie pewne obliczenia.
A mianowice liczac koszt imprezy czyli: pierscienie ,kpl. uszczelek,planowanie (bo wypada zrobic) plus ewentualne docieranie zaworow no i robocizna,wychodzi nam w sumie ponad 1000 PLN.Nie wspomne tu juz o oleju ktory trzeba bedzie zalac po "dotarciu".
Jezeli wezmiemy pod uwage nie duzy przebieg roczny ktory robie (jakies 15 tys),
spalanie rzedu 1l na 1000 km i cene oleju srednio 20 PLN za litr ( a kupuje taniej) to wyjdzie nam ,ze koszt remontu zwroci nam sie po 4 latach.
Nawet nie wiem czy bede nim tak dlugo jezdzil.

Pozdrawiam
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Jaksa » 13 maja 2006, 00:14

qlesh napisał(a):Jaksa mial napisac do mnie i nie napisal
Startujemy od 2500 , wszystko zalezy co będzie widac po zdjęciu głowicy.
Trzeba pomierzyć cylindry i tłoki – czasami są schody więc nie jestem taki mocny abym ocenił wszystko nie widzac silnika.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez qlesh » 13 maja 2006, 00:29

No jasne, rozumiem. Prawdopodobne ze zglosze sie do Ciebie z tym problemem w pazdzierniku. Zalezy co postanowie odnosnie auta.
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez sołtys » 13 maja 2006, 06:17

Bokciu a dymymi ci po odpaleniu?? jeżeli nie to może masz rację ale mnie ten dym doprowadzał do szału pozatym wstyd jak cholera gdziekolwiek sie pojedzie. Nie można tak przeliczac to równie dobrze możesz jeszcze nie zmieniac oleju przecież i tak dolewasz litr na 1000km :]

A co z ewentualną odsprzedażą wciśniesz komuś kit bedziesz sprzedawał na ciepłym silniku??.

Ja jakoś nie jestem taki żeby robic komuś takie same świństwo jak zrobiono mnie nie jestem oszustem.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez KamRom » 13 maja 2006, 22:23

Odpaliłem dzisiaj po południu swoją Mazdke po remocie.
ZERO dymu , niby tak niewiele a cieszy.
Przejechałem dla próby około 5 km , popychacze hydrauliczne narazie cichutko. Czeka mnie teraz okres zaglądania co pewien czas czy nic nie cieknie i czy wszystko poskręcane dobrze ( tzn czy nic nie odpadło).
sołtys napisał(a):ale mnie ten dym doprowadzał do szału pozatym wstyd jak cholera

Swięte słowa
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez Bokciu » 14 maja 2006, 11:35

sołtys napisał(a):Bokciu a dymymi ci po odpaleniu??

Z tym dymieniem to jest wlasnie roznie.Nigdy tego nie pojme.Jak go kupile a bylo to 1.5 roku temu to kopcil niesamowicie.Po kilku miesiacach kopcenie sie radykalnie zmniejszylo(niewiedziec czemu) wiec zapomnialem o sprawie tylko dolewalem.natomisat ostatnio czyli jakies dwa miesiace temu pod koniec zimy tak dal sportu wymienilem same uszczelniacze oczywiscie majac swiadaomosc ,ze nic to nie da ale 80 zl to nie az taki pieniadz bo tyle za nie dalem(Tacoma).Po wymianie – tragedia.Znowu kopcil jak lokomotywa.Wiec postanowilem ,ze go wreszcie zrobie.Ale po dwoch tygodniach znowu kopcenie radykalnie sie zmniejszylo wiec znowu sie zastanawiam czy go robic ,heheh.
Nie twierdze ,ze wogole nie kopci bo sa dni ,ze cos tam pusci.Oczywiscie wstyd jak cholera wiec zasada jest prosta,zawsze rano jak go odpale odrazu odjezdzam z pod bloku.Wtedy nawet jak cos pusci to nie jest to tak widoczne bo zdazy wiatr rozwiac.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Waldi11 » 16 maja 2006, 17:42

Pozdrawiam wszystkich!
Co do mojej wcześniejszej wypowiedzi to niestety fakty są takie:
– wymieniłem uszczelniacze,
– wymieniłem pierścienie (reszta podobno Ok)
– dotarłem zawory ( prowadnice Ok)
– wymieniłem wszystkie miękkie HDL (przestał pukać bez ruszania zaworka i sprężyny)
– splanowałem głowicę
– wszystkie uszczelki nowe, wycieków oleju brak.
Przed remontem nie kopcił, brał 1l/1000km po tym jak uszkodziła się pompa wodna.
Po remoncie jw dalej bierze około 1l/1000 km, nie kopci , na analizatorze spalin wszystko Ok. Dokładniejsze badanie wykazało nieszczelność na drugim cylindrze na zaworach ssących. Jeszcze tego nie usunąłem więc nie jestem pewny czy gniazda-zawory, czy szklanki, czy jednak prowadnice zaworów.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2006, 22:47
Posty: 4
Auto: Mazda626GE

Postprzez Grzyby » 16 maja 2006, 18:41

Waldi11 napisał(a):wymieniłem wszystkie miękkie HDL (przestał pukać bez ruszania zaworka i sprężyny)

zobaczymy na jak długo – bo co wychodzi taniej to chyba jasne :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KamRom » 16 maja 2006, 21:19

Witam
Po moim remoncie , silniki chodzi narazie OK, ładnie przyspiesza cichutko chodzi, tylko wzmógł sie problem falujacych obrotów na biegu jałowym, przed remontem też to występowało tylko teraz mocniej faluje a własciwie go lekko zrywa. Obroty są na poziomie ciut poniżej 750 obr, na wskazniku obrotów nie widać tego falowania (lekkiego szarpania) ale dość wyrażnie to słychać i czuć. Po przeczytaniu wielu postów na ten temat , nie bardzo wiem od czego zacząć i co sprawdzać. Odczytałem kody błedów nic nie pokazuje. Po wejściu na gniazdku diagnostycznym w tryb serwisowy to falowanie jest mniejsze ale nie ustępuje całkowicie, próbowałem kręcic śrubka od wolnych obrotów +/– 1 obrót (jeżeli kręciłem ta właściwą hehe), ale bez żadnego skutku. Dodam tylko, że w sobote przy pierwszy uruchomieniu wystapiła dziwna rzecz na pracujacym silniku dwa razy lekko przygasły kontrolki i obroty silnika na obrotomierzu spadły do zera było tak przez około 1s, ale paski klinowe mi troche piszczały i zapłon był lekko przestawiony może to od tego. Jeżeli macie jakiś sugestje to bardzo proszę o radę.
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez Grzyby » 16 maja 2006, 21:29

Dobrze odpowietrz układ chłodzenia – może pomoże (u mnie pomogło)
Chociaż dziwne te objawy :|
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez KamRom » 16 maja 2006, 21:46

Grzyby napisał(a):Dobrze odpowietrz układ chłodzenia – może pomoże (u mnie pomogło)

Zapomniałem dodac ze układ odpowietrzałem, kopułke z rozdzielaczem spawdziłem wygląda OK (zreszta jest w miare nowa 2 lata). Przewody WN wymieniałem na inne, używane ale raczej sprawne. Sołtys w którymś wątku pisał o kondensatorach w kompie muszę sie dowidziec gdzie on jest żeby tam zajrzeć.
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez Grzyby » 16 maja 2006, 22:05

KamRom napisał(a):o kondensatorach w kompie muszę sie dowidziec gdzie on jest

za popielniczką :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 17 maja 2006, 06:06

KamRom napisał(a):Sołtys w którymś wątku pisał o kondensatorach w kompie muszę sie dowidziec gdzie on jest żeby tam zajrzeć.



Grzyby napisał(a):za popielniczką


dokładnie odkręcasz gałkę zmiany biegów, wyciągasz panel środokwy i w miejscu gdzie miałeś popielniczke widzisz kompa. Jeżeli masz auto z pierszych lat produkcji to będzie to komp FS 03 lub FS 05. Jeżeli chcesz sprawdzic poprawnośc działania, to robisz tak:

Wkładasz końcówkę woltomierza obok drugiego kabelka liczą od lewej w górmym rzędzie kabli w złączach przychodzących do kompa.

Na zimnym silniku przed odpaleniem powinno tam by w przybliżeniu 0,7V
Dalej zapalasz auto rozgrzewasz i mierzysz znów napięcie powinno by bez obciążenia około 10V
potem włanczasz światła napięcie powinno spa do 9-8
dalej wentylator napięcie znów w dół
ogrzewanie tylnej szyby napięcie w dół.

Przy uwalonych kondensatorach u mnie komp zachowywał sie tak że napięcie spadało tak jak powinno ale zaraz potem wracało do 10-11V i obroty zaczynały falowa napięcie na kompie też.
Po wymianie kondensatorów napięcie na kompie jest ok silnik na beznynie trzyma obroty aż miło, natomiast mam problemy z dostrojeniem gazu. Mam madzieje że go w tym tygodniu ustawię. :]
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez KamRom » 17 maja 2006, 11:32

sołtys napisał(a):Dalej zapalasz auto rozgrzewasz i mierzysz znów napięcie powinno by bez obciążenia około 10V

Problem jest taki, ze mi po włączeniu obciążenia (dmuchawa, tylna szyba, wentylator) zwiększa delikatnie obroty, czyli zachowuje się poprawnie.
Musze jeszcze chyba kupić nowe kable WN, bo to falowanie obrotów wygląda też jak wypadanie zapłonów, muszę ten temat jeszcze dokładnie przebadać.
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez sołtys » 17 maja 2006, 11:43

KamRom napisał(a):Problem jest taki, ze mi po włączeniu obciążenia (dmuchawa, tylna szyba, wentylator) zwiększa delikatnie obroty, czyli zachowuje się poprawnie.


to w kompie nic nie szukaj jest ok.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez badolog » 18 maja 2006, 16:49

własnie szukam częsci do remontu silnika bo zaczeła mi madzia tak kopcic jak komancze piszący list do apaczów co sondzicie o takim zestawieniu:
-uszczelniacze musaschi 64 zł
-pierścionki teykoku 349 zł
-zestaw uszczelek pakowanych przez tacome 325 zł

czy watro robic w tej kofiguracji ? nie stać mnie na orginały u zdanowicza bo im sie juz po...iło w głowach za te częsci chcą majątek.....

pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2005, 16:39
Posty: 101
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
Auto: premacy 2.0 ditd 2000r.

Postprzez sołtys » 19 maja 2006, 06:03

uszczelniacze weż tacome a pierścienie Rik z hipola i powinno być ok.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 19 maja 2006, 19:25

sołtys napisał(a): pierścienie Rik z hipola
Obecnie brak , tez czekam ( maja być , taką dostałem informację – nikt nic nie wie :| )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6