Dziwny dzwiek pod maska
Strona 1 z 1
Witam . Jestem posiadaczem mazdy 6 z 2009 roku wersje brytyjska . Od jakiegos czasu slysze dziwne buczenie (pufanie do komory filtraa powietrza) po wcisnieciu sprzegla. czasem objawia sie to zaraz po odpaleniu i ustaje po kilku minutach . czasem jednak powraca gdy silnik cieply i slychac to tylko po wcisnieciu sprzegla . Pytalem jednego z mechanikow i powiedzial ze mam turbo do wymiany ale auto ani nie kopci i w miare sie zbiera wiec turbo dziala na pewno . z gory dziekuje za odpowiedzi
- Od: 19 sty 2015, 15:07
- Posty: 7
- Skąd: UK
- Auto: MAZDA 6 2.0 DIESEL 143KM RF-7J
Wszystko jest ok, to normalny objaw otwartej przepustnicy. Otwarcie następuje po wcisnueciu pedału sprzęgła, podczas wypalania DPF.
Poszukaj na forum używając szukajki.
A tego mechanika omijaj wielkim łukiem
Poszukaj na forum używając szukajki.
A tego mechanika omijaj wielkim łukiem
Czy to mozliwe zeby jakims cudem bylo ustawione zeby filtr Dpf wypalany byl na bierzaco? Wiem ze mazdy nie naleza do najekonomiczniejszych ale spalanie w miescie powinno byc chyba mniejsze niz 12l na 100 km ( podalem na oko bo wedlug komputera mam 22,3 Mpg ). Dodam ze podczas jazdy jeszcze nigdy nie zaswiecil mi sie Dpf a jezdze w wiekszosci po miescie . mam auto jakies 6 miesiecy .
- Od: 19 sty 2015, 15:07
- Posty: 7
- Skąd: UK
- Auto: MAZDA 6 2.0 DIESEL 143KM RF-7J
Możliwe że masz ciągle aktywną próbę wypalania DPFu, w cyklu miejskim jest to ciężka próba ale skuteczna w dłuższym przedziale czasu. Sprawdź czy chwilowe spalanie podczas jazdy jak puścisz gaz czyli hamowanie silnikiem, to czy spalanie będzie równe 0.
Jeśli nie to masz wypalanie DPFu, lub działające Webasto gdy silnik nie nagrzeje się Jaszcze.
Ponadto, jeśli nie masz wypalania, webasto wyłączyło się, to powinno być cicho z filtra, po wcisnieciu sprzęgła powinno być buczenie. Jeśli poza powyższym nadal masz buczenie, i nie ma reakcji na sprzęgło, proponuję odczytać ewentualne błędy w jednostce napędowej.
Proponuje ELM 327 i programu ForScan, znajdziesz oddzielny temat w którym znajdziesz jego obsługę.
Ps, pewny jesteś że twój diesel ma 143Km a nie 140?
Jeśli nie to masz wypalanie DPFu, lub działające Webasto gdy silnik nie nagrzeje się Jaszcze.
Ponadto, jeśli nie masz wypalania, webasto wyłączyło się, to powinno być cicho z filtra, po wcisnieciu sprzęgła powinno być buczenie. Jeśli poza powyższym nadal masz buczenie, i nie ma reakcji na sprzęgło, proponuję odczytać ewentualne błędy w jednostce napędowej.
Proponuje ELM 327 i programu ForScan, znajdziesz oddzielny temat w którym znajdziesz jego obsługę.
Ps, pewny jesteś że twój diesel ma 143Km a nie 140?
Ostatnio edytowano 14 mar 2015, 16:12 przez Janusz626, łącznie edytowano 1 raz
Witaj . Jednostke mam 143km turbinka chlodzona ciecza . webasto nie ma bo to brytyjska wersja a one nie maja . buczenie jest w filtrze po wcisnieciu sprzegla . lub zaraz po odpaleniu na zimnym zanim sie rozgrzeje troszke i obroty zejda do 700/800 . bledy nie sprawdzalem jeszcze bo nie swieci mi sie check . ale dziekuje za szybka odpowiedz .
- Od: 19 sty 2015, 15:07
- Posty: 7
- Skąd: UK
- Auto: MAZDA 6 2.0 DIESEL 143KM RF-7J
Witam. U mnie w 6tce czasami słychać podczas dodawania gazu lub podczas zdejmowania nogi z pedału gazu dziwny klekot, dość nieprzyjemny dźwięk. Od razu dodam, że nie jest to zjawisko, które występuje za każdym razem. Jest wręcz sporadyczne, aczkolwiek bardzo denerwujące oraz niepokojące. Miał ktoś może podobny problem? Dodatkowo dodam, że występuje także podczas dodawania gazu zjawisko braku mocy oraz szarpania. Nie zawsze brak mocy występuje łącznie ze zjawiskiem nieprzyjemnego klekotu.
Bardzo proszę o sugestie....
Bardzo proszę o sugestie....
-
jarojw
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6