Nie odpala na ciepłym silniku

Postprzez Rafał Premance » 15 sty 2014, 14:32

Mazda Premance z 2000 roku,diesel 90 km. Gdy się zagrzeje do swojej temperatury to ciężko pali albo w ogólę nie odpala. Doradzają mi wymianę czujnika położenia wału albo regeneracja pompy wtryskowej lub czujnika TCV. Proszę o pomoc Pozdrawiam.
Ostatnio edytowano 3 lut 2014, 23:45 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: temat
Rafał Premance
 

Postprzez m.malina » 17 mar 2014, 00:40

Odłącz czujnik temperatury silnika jak bedzie ciepły i nie bedzie chciał zapalić i po odłączeniu spróbuj zapalić
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2013, 08:13
Posty: 47 (1/1)
Auto: Premacy 2.0 DITD RF2A 2000r.

Postprzez Rachmistrz » 12 mar 2015, 20:39

Witam wszystkich. Mam troszkę dziwny problem. Nie chcę nowego tematu zakładać bo jest tego multum ale takich objawów nigdzie nie znalazłem. Opiszę co się dzieje.
Samochód jak do tej pory palił od sztycha. Bez żadnego problemu. A teraz przez 4 dni zrobiło się trochę cieplej (ok 12-15 stopni) no i na rozgrzanym silniku nie może odpalić. Muszę kręcić ze 3 razy. Tak jak by musiała się pompa nabić. :) No to za radą forumowiczów odłączyłem czujnik temp wody aby sprawdzić co się stanie. No i Mazda zapalała od razu. Wpinam czujnik no i dalej go dławi. Na zimnym silniku odpalała od razu. A teraz kiedy od dwóch dni zrobiło się z powrotem chłodniej pali i na zimnym i na ciepłym.

Dodam iż nie straciłem na mocy, jak ciągła tak dalej ciągnie. Obroty równo tak jak zawsze. Ładnie silnik pracuje. Nic nie kopci. Wymieniam regularnie wszystkie filtry i tutaj wymieniłem filtr paliwa bo myślę że może coś tam wpadło i nie ssie tak jak trzeba ale to nie to.

Może ktoś miał taki problem i pomoże go rozwiązać albo ktoś widzi jakąś przyczynę. Zastanawiam się czy to nie pompa ale jednak zbyt dużo wskazuje że nie. A nie chcę bez sensu po kolei wymieniać jak silnik ładnie pracuje, tylko na wyższej temperaturze otoczenia i na rozgrzanym silniku nie chce zapalić tak jak powinien.

Moja mazda to 626, 1999r, 90KM, 2.0. DITD.

Będę wdzięczny za poradę.
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 16:10
Posty: 8
Auto: MAZDA 626 2.0 DITD 1999

Postprzez Neonixos666 » 12 mar 2015, 20:42

Niestety jest to problem z pompą wtryskową, jest wiele tematów o tym.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tadziol » 13 mar 2015, 23:13

Rachmistrz napisał(a):Zastanawiam się czy to nie pompa ale jednak zbyt dużo wskazuje że nie

Zaniedługo wiosna,temperatury wzrosną,to i problemy wzrosną.Wtedy "dojrzejesz" do naprawy pompy.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Rachmistrz » 26 mar 2015, 12:41

No i problem załatwiony. Okazało się iż jest nieszczelność sekcji tłoczącej. Uszczelnione i madzia znów pali na ciepłym tak jak powinna. :)
Początkujący
 
Od: 12 wrz 2012, 16:10
Posty: 8
Auto: MAZDA 626 2.0 DITD 1999

Postprzez Yard » 26 mar 2015, 12:46

Możesz napisać coś więcej. Rozumiem, że problemem była nieszczelność pompy.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez RafalRoz » 9 sie 2015, 17:17

No i mnie dopadła przyjemność niepalenia na ciepłym... tzn. można odpalić ale za którymś razem, gaz w podłogę i kręcenie... Jak odpali to jest ok. żadnych problemów do zgaszenia. Nawet od razu po zgaszeniu próba odpalenia to ta sama historia. Po odpięciu czujnika temperatury pali pięknie, tylko na początku gaśnie, ale trochę gazu, i po chwili już jest ok. Oczywiście miga kontrolka. Czyli pompa tak?
Gdzie radzicie ją dać? szukać w okolicy Trójmiasta czy wysłać gdzieś? Może Tadziol byś mógł pomóc?

Edit:

Tadziol oczywiście jest niezastąpiony i oferował pomoc przy pompie, ale udało mi się nabyć pompę za niewielkie pieniądze (600 pln) kompletną z zaworami, czujnikami itp. oczywiście sprawdzoną. Wymieniłem i madzia działa tak jak powinna.
Oczywiście bez fotorelacji Tadziola np. wymiana pompy bez rozbierania rozrządu chyba by się nie udało jej wymontować. A i w mojej okazało się że zaczął podciekać zawór TCV, chyba że go sam tak zalałem ropą przy odkręcaniu przewodów od wtrysków ale raczej to on ciekł.
Teraz chyba pozostaje skorzystać z okazji i rozebrać starą pompę i spróbować ją doprowadzić do stanu wskazującego na życie.
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2010, 17:27
Posty: 20
Skąd: Gdańsk
Auto: Premacy 2.0 DiTD 90KM '99

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy