filtr paliwa – benz.
Sugerujesz, ze Jaksa się mylił?
Nic nie sugeruję. stwierdzam, że przynajmniej w moim aucie filtra paliwa nie stwierdziłem.
Witam
Wyczytałem, że filtr paliwa powinno się wymieniać co 200 000km ewentualnie jak ktoś chce to co 100 000km bo bardzo się brudzi. A co w przypadku jak ma się instalację LPG i jeździ się na gazie? Też trzeba wymienić? Jak sądzicie? Zbliżam się do przebiegu 200 000km i nie wiem czy wymieniać ten filtr czy nie?
Wyczytałem, że filtr paliwa powinno się wymieniać co 200 000km ewentualnie jak ktoś chce to co 100 000km bo bardzo się brudzi. A co w przypadku jak ma się instalację LPG i jeździ się na gazie? Też trzeba wymienić? Jak sądzicie? Zbliżam się do przebiegu 200 000km i nie wiem czy wymieniać ten filtr czy nie?
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Wiesz teoretycznie podczas jazdy na gazie paliwo cały czas krąży w układzie choć nie dolewasz go już tyle samo co wcześniej tylko tyle ile na rozpałkę to ono tam jest filtra możesz wymienić dla świętego spokoju 
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Skoro wszyscy jednoznacznie piszą iż nasze madzie mają filtr w baku, to wytłumaczcie mi co to jest ?
mam inny silnik ale według mnie to evap canister odpowiedzialny za odpowietrzanie par paliwa
-
leonidsas
Dziękuję za odpowiedz, prawdopodobnie to właśnie to.
matthies napisał(a):sitko jest, ale filtra niby nie ma. Nie wiem jak w 2.0 ale w 2.3 na pewno nie ma.
Raczej jednak jest:
http://www.motocentrum.pl/filtr-paliwa, ... -100261,kp
http://www.iparts.pl/auto-czesci/filtr- ... 00261.html
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
brodaM6 napisał(a):Jest w baku na pompie w 2.3 filtr i nie wyglada jak ten z linków
Dzięki za potwierdzenie, że filtr na pewno jednak jest. Zmartwiłeś mnie trochę, że to nie na tak wygląda. Znalazłem w 2 sklepach i wygląda tak samo. Możesz dać namiary albo opisać jak powinno wyglądać?
Swoją drogą zastanawiam się czy na tych stronach może być błąd obrazkowy? (dla innych silników te filtry wyglądają podobnie).
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
brodaM6 napisał(a):Trzeba pompę rozebrać tak jest w wersjach USA ,może w europach jest tak samo ,wiesz na co patrzeć
Dzięki za manual. Zlecę robotę mechanikowi przy okazji innej naprawy, ale nakieruję już go co i jak. Z tego co widzę na zdjęciu mamy tutaj do czynienia z tym sitkiem na środku zdjęcia, czy się mylę?. Myślisz, że wystarczy sitko przeczyścić?. Nie wiem czy nowe można kupić?. Ciekawe właśnie czy Europejczyki mają tak samo i dlaczego na tych stronach podają zupełnie coś innego? :/
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
andryjan napisał(a):Popytam w sklepach i dam znać dla potomnych.
Po co chcesz sie jeszcze pytac w sklepach?
Jasno Tobie wytlumaczono gdzie jest filtr paliwa, a dokladniej sito... Wystarcza na zycie pompy paliwa, ktora szybciej padnie niz sie sitko zabrudzi...
Z drugiej strony... zaloz sobie jakis uniwersalny filtr i wtedy bedziesz mial spokoj psychiczny jak i możliwość jego wymiany...
user Forum Fiend
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Po prostu chcę się dowiedzieć czy można takie od razu pasujące sitko kupić, być może za niewielkie pieniądze. Dlatego to chcę robić, bo mam już prawie 170 kkm przejechane i wątpię, że tam ktoś wcześniej zaglądał.
Poza tym ostatnio wypadał mi zapłon (zużyte świece, na dniach będę zmieniał na irydowe Denso) na przemian z błędem P2187 – zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym.
Podobno jedną z przyczyn tego błędu może być właśnie to zasyfione sitko lub przepływomierz.
Co masz na myśli przez uniwersalny filtr?. Coś dociąć z innej siatki?. Masz jakiś konkretny przykład do przerobienia?.
Poza tym ostatnio wypadał mi zapłon (zużyte świece, na dniach będę zmieniał na irydowe Denso) na przemian z błędem P2187 – zbyt uboga mieszanka na biegu jałowym.
Podobno jedną z przyczyn tego błędu może być właśnie to zasyfione sitko lub przepływomierz.
Co masz na myśli przez uniwersalny filtr?. Coś dociąć z innej siatki?. Masz jakiś konkretny przykład do przerobienia?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Przeczyściłem ostrożnie środkiem czyszczącym w sprayu MAF (przepływomierz) – był zabrudzony ten "bursztynowy" czujnik – na odłączonym akumulatorze. Po odpaleniu błąd zgasł, ale nie kojarzę teraz czy dłuższe odłączenie akumulatora i tak "skasowałoby" błąd?. Ktoś podpowie?.
Zauważyłem również, że metalowa obejma (na rurce, która łączy się z przepustnicą) za filtrem powietrza i przepływomierzem była luźna. Dokręciłem ją, ciekawe czy była szansa na to, że mogło się tędy dostać jakieś "lewe" powietrze.
Po czyszczeniu czujnika występują lekkie falowania obrotów na biegu jałowym, czyli układ musi się "chwilę" zaadoptować.
W każdym razie przeczyszczenie MAF raczej nie pomogło, gdyż niedawno (po jakichś 20 km) na wolnych obrotach błąd P2187 znowu wyskoczył, tym razem skasowałem go przez podłączenie komputera. Jest szansa, że to może za wcześnie na wyciąganie wniosków?. A może warto jeszcze zresetować ECU ( odłączenie akumulatora + pedał hamulca na 30 sek), czy raczej nie ma to znaczenia?.
Generalnie doszukuję się problemu po stronie układu powietrza, gdyż problem występuje i na benzynie i LPG. Niektórzy pisali, że problem może tkwić również w elektrozaworze solenoidowym. Ten filmik pokazuje jak go można łatwo sprawdzić:
https://www.youtube.com/watch?v=ko24-OZ9Km8 Gdzie go szukać, jest na wierzchu?.
Podsumowując nie chciałbym zbędnie kupować części, np. przepływomierz, czy choćby ten elektrozawór. Może ktoś doradzić jak najpewniej zdiagnozować ten problem?. Jak też najlepiej poradzić sobie z szukaniem nieszczelności gdzieś na wężykach?. Tylko poprzez nasłuchiwanie?.
Zauważyłem również, że metalowa obejma (na rurce, która łączy się z przepustnicą) za filtrem powietrza i przepływomierzem była luźna. Dokręciłem ją, ciekawe czy była szansa na to, że mogło się tędy dostać jakieś "lewe" powietrze.
Po czyszczeniu czujnika występują lekkie falowania obrotów na biegu jałowym, czyli układ musi się "chwilę" zaadoptować.
W każdym razie przeczyszczenie MAF raczej nie pomogło, gdyż niedawno (po jakichś 20 km) na wolnych obrotach błąd P2187 znowu wyskoczył, tym razem skasowałem go przez podłączenie komputera. Jest szansa, że to może za wcześnie na wyciąganie wniosków?. A może warto jeszcze zresetować ECU ( odłączenie akumulatora + pedał hamulca na 30 sek), czy raczej nie ma to znaczenia?.
Generalnie doszukuję się problemu po stronie układu powietrza, gdyż problem występuje i na benzynie i LPG. Niektórzy pisali, że problem może tkwić również w elektrozaworze solenoidowym. Ten filmik pokazuje jak go można łatwo sprawdzić:
https://www.youtube.com/watch?v=ko24-OZ9Km8 Gdzie go szukać, jest na wierzchu?.
Podsumowując nie chciałbym zbędnie kupować części, np. przepływomierz, czy choćby ten elektrozawór. Może ktoś doradzić jak najpewniej zdiagnozować ten problem?. Jak też najlepiej poradzić sobie z szukaniem nieszczelności gdzieś na wężykach?. Tylko poprzez nasłuchiwanie?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Wciąż walczę z błędem P2187 "ubogiej mieszanki na biegu jałowym". Błąd po skasowaniu powraca po niedługim czasie (kilkanaście, kilkadziesiąt km) właśnie na biegu jałowym. Dzieje się to i na Pb i na LPG.
To, co już zrobiłem: przeczyściłem przepływomierz, przepustnicę, niedawno (jeszcze przed problemem) wymieniłem filtr powietrza. Ostatnio zatankowałem na innej stacji i to Vervę 98 i przegoniłem Mazdę na autostradzie, błąd nadal się niestety zapala.
Dziś spróbowałem "test szczelności", tzn. na wypiętej harmonijce za przepływką przyłożyłem rękę bezpośrednio do przepustnicy, dłoń zassało, silnik zgasł, a ja nasłuchiwałem w tym czasie jakiegoś "lewego" ssania powietrza na wężykach itp. Nic wyraźnego nie usłyszałem. Wcześniej jeszcze rozpylałem PLAKa, obroty nie zmieniały się. Z moich obserwacji wygląda na to, że dolot jest szczelny.
Byłem u mechanika na testerze, wg niego sondy lambda są ok. Zastanawiam się czy jechać jeszcze na stację i zrobić pomiar spalin (oczywiście na odpowiednio rozgrzanym silniku). Czy warto?. Czy to potwierdzi, że np. dolot szczelny i sondy ok?.
Na co jeszcze nie zwróciłem uwagi?. Co radzicie jeszcze przetestować?. Który ewentualnie element może być padnięty (elektrozawór, czujnik ciśnienia MAP)?.
To, co już zrobiłem: przeczyściłem przepływomierz, przepustnicę, niedawno (jeszcze przed problemem) wymieniłem filtr powietrza. Ostatnio zatankowałem na innej stacji i to Vervę 98 i przegoniłem Mazdę na autostradzie, błąd nadal się niestety zapala.
Dziś spróbowałem "test szczelności", tzn. na wypiętej harmonijce za przepływką przyłożyłem rękę bezpośrednio do przepustnicy, dłoń zassało, silnik zgasł, a ja nasłuchiwałem w tym czasie jakiegoś "lewego" ssania powietrza na wężykach itp. Nic wyraźnego nie usłyszałem. Wcześniej jeszcze rozpylałem PLAKa, obroty nie zmieniały się. Z moich obserwacji wygląda na to, że dolot jest szczelny.
Byłem u mechanika na testerze, wg niego sondy lambda są ok. Zastanawiam się czy jechać jeszcze na stację i zrobić pomiar spalin (oczywiście na odpowiednio rozgrzanym silniku). Czy warto?. Czy to potwierdzi, że np. dolot szczelny i sondy ok?.
Na co jeszcze nie zwróciłem uwagi?. Co radzicie jeszcze przetestować?. Który ewentualnie element może być padnięty (elektrozawór, czujnik ciśnienia MAP)?.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Maf,sprawdź purge vavele seloid (elektrozawor odsysania par paliwa) może mieszać tu zagladales
viewtopic.php?f=60&t=64476&start=0 i tu tez cos piszą http://translate.google.pl/translate?hl ... rev=search
viewtopic.php?f=60&t=64476&start=0 i tu tez cos piszą http://translate.google.pl/translate?hl ... rev=search
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6