Licznik wymiana na poliftowy
Całkiem ładne toto... jakich Ledów użyłeś? ładny biały kolor... do klimatronika się będą nadawały.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Tomas ładnie świeci,dawales coś więcej diod czy tylko w seryjne miejsca? Diody do klimatronika pasują,wystarczy w seryjne miejsce wsadzić.
Ja mam podobnie brakuje mi tylko czerwonych wskazowek. Masz jakieś foto jak je podswietliles?
Ja mam podobnie brakuje mi tylko czerwonych wskazowek. Masz jakieś foto jak je podswietliles?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Niestety zeby uzyskac taki efekt trzeba dac sporo diod, ja uzylem 2 rodzaje. Biala to smd 2835 zimna na tasmie Czerwona to najzwyklejszy led 5mm o podwyzszonej jasnosci.
Ostatnio edytowano 7 mar 2015, 10:18 przez Tomas2000, łącznie edytowano 1 raz
Ja mam diody w ori miejscach czyli jednak nie mogę miec tak samo,ale jest lepiej jak na zaroweczkach.
Czyli białe na taśmie są rozłożone za całym licznikiem,a czerwoną jakoś odizoliwales żeby świeciła tylko pod wskazówka?
Czyli białe na taśmie są rozłożone za całym licznikiem,a czerwoną jakoś odizoliwales żeby świeciła tylko pod wskazówka?
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 16:22
- Posty: 8674 (86/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
Mi też się podoba tak jak ma Tomas2000. Masz może jakieś fotki albo napisałbyś wskazówki jak to zrobić? Bo ja u siebie muszę wyjąć licznik w celu wymiany spalonych żarówek to bym sobie tak samo lajsnął 
chyba jeb*a Ci uszczelka pod gofrem... pa jak się dymi...
Powiem tak, temat rzeka...Trzeba sie nakombinować żeby to naprawdę ładnie wyglądało i całe tarcze były równomiernie podświetlone. Naj ważniejsza sprawa to odpowiednie rozmieszczenie białych ledów, ja robiłem to metoda prób i błędów, (przyklejałem zasilałem wkładałem budziki zakładałem przedni panel rozbierałem poprawiałem i etc...).
Wskazówki to już wyższa szkoła jazdy
trzeba praktycznie całkowicie rozebrać wszystkie 3 budziki.
Obrotomierz i prędkościomierz to bajka wskazówki najlepiej ściągać uwaga
WIDELCEM, lekko podnosimy wskazówkę i wkładamy widelec pod nią od tyłu, dociskamy widelec w dół z wyczuciem i wskazówka schodzi. Tu zaznaczę że niema co się przejmować że po złożeniu liczniki będą przekłamywać.
Ostateczny montaż wskazówek musimy wykonać na podpiętych zegarach i włączonym zapłonie. Obrotomierz i prędkościomierz w momencie włączenia zapłonu automatycznie ustawiają się w punkcie zero wystarczy wtedy tylko wsunąć wskazówki na miejsce tak aby wskazywały zero i po sprawie.
Szczególna uwagę trzeba za to zwrócić na budzik od temp i paliwa. Jest on bardzo delikatny a wskazówki ciężko zdjąć ze względu na konstrukcję, sterowanie wskazówkami jest realizowane za pomocą plastikowych trybików które są zamontowane bardzo nie stabilnie. W momencie kiedy przykładamy siłę do zdjęcia wskazówek, po drugiej stronie tarczy wszystko się ugina i pracuje a wskazówka ani rusz... potrzeba dużo cierpliwości i delikatności, jak z dzieckiem
Przed zdjęciem wskazówek warto zaznaczyć ich położenie na tarczy np. mało widoczną czarną kropką oraz zaznaczyć położenie trybów względem siebie lub wybranego punktu odniesienia (tak na wszelki wypadek gdyby nam się coś przestawiło. Wskazówki od temp i paliwa nie ustawiają się automatycznie po zapłonie!
Budziki rozbieramy dlatego że ledy czerwone musimy założyć bez pośrednio pod wskazówkami inaczej kolory światła się pomieszają i zegary będą różowe hehe.
Dla obrotomierza 5 led czerwonych dla prędkościomierza 6 a dla temp i paliwa 4 po dwie na wskazówkę możliwe że dało by się zrealizować to podświetlenie mniejsza ilością ledów ale nie chciałem ryzykować rozjaśniania i ściemniania wskazówek w trakcie pracy
Nie będę się dalej rozpisywał wstawię kilka fotek które wcześniej zrobiłem, jeśli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem pzdr.
PS. Na zdjęciu jest pokazana pierwsza wersja podświetlenia wskazówek którą musiałem zmienić, oporniki zostały przeniesione w inne miejsce a odpowiednie napięcie podane cienkimi przewodami, ponieważ zasłaniały one światło z białych ledów i na prędkościomierzu 60 i 200 były zaciemnione.
Wskazówki to już wyższa szkoła jazdy
Obrotomierz i prędkościomierz to bajka wskazówki najlepiej ściągać uwaga
Ostateczny montaż wskazówek musimy wykonać na podpiętych zegarach i włączonym zapłonie. Obrotomierz i prędkościomierz w momencie włączenia zapłonu automatycznie ustawiają się w punkcie zero wystarczy wtedy tylko wsunąć wskazówki na miejsce tak aby wskazywały zero i po sprawie.
Szczególna uwagę trzeba za to zwrócić na budzik od temp i paliwa. Jest on bardzo delikatny a wskazówki ciężko zdjąć ze względu na konstrukcję, sterowanie wskazówkami jest realizowane za pomocą plastikowych trybików które są zamontowane bardzo nie stabilnie. W momencie kiedy przykładamy siłę do zdjęcia wskazówek, po drugiej stronie tarczy wszystko się ugina i pracuje a wskazówka ani rusz... potrzeba dużo cierpliwości i delikatności, jak z dzieckiem
Budziki rozbieramy dlatego że ledy czerwone musimy założyć bez pośrednio pod wskazówkami inaczej kolory światła się pomieszają i zegary będą różowe hehe.
Dla obrotomierza 5 led czerwonych dla prędkościomierza 6 a dla temp i paliwa 4 po dwie na wskazówkę możliwe że dało by się zrealizować to podświetlenie mniejsza ilością ledów ale nie chciałem ryzykować rozjaśniania i ściemniania wskazówek w trakcie pracy
Nie będę się dalej rozpisywał wstawię kilka fotek które wcześniej zrobiłem, jeśli ktoś ma jakieś pytania to chętnie odpowiem pzdr.
PS. Na zdjęciu jest pokazana pierwsza wersja podświetlenia wskazówek którą musiałem zmienić, oporniki zostały przeniesione w inne miejsce a odpowiednie napięcie podane cienkimi przewodami, ponieważ zasłaniały one światło z białych ledów i na prędkościomierzu 60 i 200 były zaciemnione.
Rzeczywiście roboty w cholere, ja teraz jestem na etapie zmiany podświetlenia radia, bo niebieskie już mnie wnerwia od kilku lat, odpaliłem nawigację, wszystko działa po podaniu sygnału wstecznego i prędkości.
Później podświetlenie klimatronika i kilka dupereli.
Później podświetlenie klimatronika i kilka dupereli.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ja musze cos wykombinowac z podswietleniem przyciskow od wlaczania przeciw mgielnych i tempomatu bedzie problem z uzyskaniem bialej barwy, sa w nim cztery elementy z przezroczystego plastiku zabarwione lekko na niebiesko, niestety nie da sie ich usunac bo spelniaja tez funkcje mechaniczna.
Dopisano 6 mar 2015, o 22:56:
Ja musze cos wykombinowac z podswietleniem przyciskow od wlaczania przeciw mgielnych i tempomatu bedzie problem z uzyskaniem bialej barwy, sa w nim cztery elementy z przezroczystego plastiku zabarwione lekko na niebiesko, niestety nie da sie ich usunac bo spelniaja tez funkcje mechaniczna.
Dopisano 6 mar 2015, o 22:56:
Ja musze cos wykombinowac z podswietleniem przyciskow od wlaczania przeciw mgielnych i tempomatu bedzie problem z uzyskaniem bialej barwy, sa w nim cztery elementy z przezroczystego plastiku zabarwione lekko na niebiesko, niestety nie da sie ich usunac bo spelniaja tez funkcje mechaniczna.
Wsadzisz led biały ciepły i powinien się kolor zrównoważyć częściowo...
Trzeba rozszerzyc ten temat o wymiane podswietlenia zanim zrobimy totalny o/t
Trzeba rozszerzyc ten temat o wymiane podswietlenia zanim zrobimy totalny o/t
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Wyodrębnię posty o podświetlaniu do osobnego wątku.
Żeby nie było,że nic się nie robi to się robi...Z powodu dość mocnej choroby (jakaś epidemia....masakra), chciałem dalej coś robić z remontem, ale niestety jedyne co zrobiłem to położyłem profil C75 na podłodze i tyle... więc postanowiłem, że zabiorę się za to co czekało już sporo czasu, czyli licznik FL. Tak wyglądał mój wczorajszy dzień :
Niestety choroba później mnie tak rozłożyła, że nie potrafiłem odczytywać już schematów, więc odpuściłem i przystąpiłem do dalszych prac dzisiaj, i oto efekt:
Z szybką świeci naprawdę ładnie
Następnie zaczynam ogarnianie wszystkich przyłączy ze starego licznika, wiązka jest, licznik też
Później z gotowcem pójdę do samochodu i będę go uruchamiał.
Pozdrawiam
Żeby nie było,że nic się nie robi to się robi...Z powodu dość mocnej choroby (jakaś epidemia....masakra), chciałem dalej coś robić z remontem, ale niestety jedyne co zrobiłem to położyłem profil C75 na podłodze i tyle... więc postanowiłem, że zabiorę się za to co czekało już sporo czasu, czyli licznik FL. Tak wyglądał mój wczorajszy dzień :
Niestety choroba później mnie tak rozłożyła, że nie potrafiłem odczytywać już schematów, więc odpuściłem i przystąpiłem do dalszych prac dzisiaj, i oto efekt:
Z szybką świeci naprawdę ładnie
Następnie zaczynam ogarnianie wszystkich przyłączy ze starego licznika, wiązka jest, licznik też
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Czujnika temperatury nie masz podłączonego?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
No właśnie nie mogę go zlokalizować tak jak PB oraz prędkościomierza. Teoretycznie wiem co i jak ale jakoś to nie chce ze mną współpracować. Chciałbym aby Proboszcz pomógł ale nie odpisuje i nie wiem czy będzie się chciał podzielić wiedzą.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Podzieliłem się
nie becz
nie jestem na gg całymi dniami...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Wiem wiem 
W mim przypadku wyglądało to może ciut prościej jak u Krzyśka, ponieważ miałem wiązkę na stratę z dawcy jakim był 1994, nie opalałem jej tylko właśnie po to, aby opracować podłączenia starego licznika, który kabel za którą kontrolkę odpowiada. Co mogę powiedzieć to szybko odkryłem obroty na liczniku Liftowym gorzej było na przed FLowym (oczywiście na stole).
Ja spędziłem w sumie 3 dni choroby na rozgryzaniu obu liczników, wyglądało to tak jak na zdjęciach stronę wcześniej, dzisiaj poszedł jeden dzień nad samym lutowaniem a i tak nie skończyłem, więc tak jak napisał Proboszcz, jeżeli ktoś nie ma głowy na karku....zostaw niech działa tak jak jest, bo upalić coś, to później płacz.
Dzięki proboszcz za ostatnie wskazówki dot. podłączenia reszty
Schematu żadnego robić nie będę, tylko dla tego, że już jest mała różnica po między rocznikiem 1993 a rocznikiem 2000. Tak samo mogą różnić się kolory przewodów w różnych rocznikach ponieważ samochody przechodziły małe/duże zmiany. To samo dotyczy schematów Millenia 1996, dużo się zgadza ale... no niestety jak się sam przekonałem na stole jest kilka zmian w kolorach, to samo może dotyczyć schematu, który może udostępnię aby było ciut prościej, aczkolwiek również kolory w FL mogą się różnić, tylko dla tego że Millenia a Xedos to niby to samo, ale ja do wiązki musiałem dokładać piny aby licznik z Xeda działał jak należy.
Jak ktoś zacznie nad tym pracować i zrobi 85% licznika i na czymś utkwi to pomogę, lecz na łatwiznę i od zera do bohatera
, trochę się napocić trzeba.
Pozdrawiam
Dopisano 21 mar 2015 16:55:
Dzisiaj skończyłem, pierwsze odpalenie i przejażdżka:
Oczywiście problem i błąd polegający na migającym holdem, oczywiście chwila odpoczynku, kawa, papieros i papiery w garść...No i szybko doszedłem co źle zrobiłem. Druga próba udana:
A żeby nie było to jest przedlift
Dopisano 21 mar 2015 17:01:
Oznajmiam oficjalnie że roczniki starsze też się da podłączyć, jest problem z jedną kontrolką, ABS i można z nią powalczyć jak by bardzo się uparł, ale mnie ona b. potrzebna nie jest, reszta działa jak należy.
W mim przypadku wyglądało to może ciut prościej jak u Krzyśka, ponieważ miałem wiązkę na stratę z dawcy jakim był 1994, nie opalałem jej tylko właśnie po to, aby opracować podłączenia starego licznika, który kabel za którą kontrolkę odpowiada. Co mogę powiedzieć to szybko odkryłem obroty na liczniku Liftowym gorzej było na przed FLowym (oczywiście na stole).
Ja spędziłem w sumie 3 dni choroby na rozgryzaniu obu liczników, wyglądało to tak jak na zdjęciach stronę wcześniej, dzisiaj poszedł jeden dzień nad samym lutowaniem a i tak nie skończyłem, więc tak jak napisał Proboszcz, jeżeli ktoś nie ma głowy na karku....zostaw niech działa tak jak jest, bo upalić coś, to później płacz.
Dzięki proboszcz za ostatnie wskazówki dot. podłączenia reszty
Schematu żadnego robić nie będę, tylko dla tego, że już jest mała różnica po między rocznikiem 1993 a rocznikiem 2000. Tak samo mogą różnić się kolory przewodów w różnych rocznikach ponieważ samochody przechodziły małe/duże zmiany. To samo dotyczy schematów Millenia 1996, dużo się zgadza ale... no niestety jak się sam przekonałem na stole jest kilka zmian w kolorach, to samo może dotyczyć schematu, który może udostępnię aby było ciut prościej, aczkolwiek również kolory w FL mogą się różnić, tylko dla tego że Millenia a Xedos to niby to samo, ale ja do wiązki musiałem dokładać piny aby licznik z Xeda działał jak należy.
Jak ktoś zacznie nad tym pracować i zrobi 85% licznika i na czymś utkwi to pomogę, lecz na łatwiznę i od zera do bohatera

Pozdrawiam
Dopisano 21 mar 2015 16:55:
Dzisiaj skończyłem, pierwsze odpalenie i przejażdżka:
Oczywiście problem i błąd polegający na migającym holdem, oczywiście chwila odpoczynku, kawa, papieros i papiery w garść...No i szybko doszedłem co źle zrobiłem. Druga próba udana:
A żeby nie było to jest przedlift
Dopisano 21 mar 2015 17:01:
Oznajmiam oficjalnie że roczniki starsze też się da podłączyć, jest problem z jedną kontrolką, ABS i można z nią powalczyć jak by bardzo się uparł, ale mnie ona b. potrzebna nie jest, reszta działa jak należy.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
No to mamy dwa Xedosy z poliftowymi licznikami, jak ktoś też chce, to piszcie PW. Patent był trudny do osiągnięcia... teraz mamy praktycznie gotowe rozwiązania.
Kamil wyczyść szybkę bo paluchy poodbijałeś...![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Kamil wyczyść szybkę bo paluchy poodbijałeś...
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Krzychu posprząta się posprząta, ten licznik chyba nigdy w jego karierze nie był tak wymacany jak u mnie
Liczników w obecnej chwili to jak na lekarstwo jest, a kiedyś kupiłem za 100pln cały komplet – wiącha i licznik.
Liczników w obecnej chwili to jak na lekarstwo jest, a kiedyś kupiłem za 100pln cały komplet – wiącha i licznik.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5561 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
zostaje ebay
, zdarzają się za 30 pare dolców
niestety dochodzi do tego wysyłka
Gratuluję Panowie! Kawał dobrej roboty !
Gratuluję Panowie! Kawał dobrej roboty !
Licznik po 2500km nadal pracuje poprawnie... nawigacja działa, podświetlenie powoli ogarniam, wrzucę później jakieś zdjęcia całokształtu.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Dobra robota, ja jednak na razie zostaje przy starym liczniku, za dużo się nadłubałem żeby teraz to do kosza wyrzucić 
Pytanie do posiadaczy X9 po ostatnim FL, Jakim kolorem świeci u was wyświetlacz od klimy? Białym czy tak jak w przed lifcie na zielono? Patrze na fotki w necie i ciężko stwierdzić...
Pytanie do posiadaczy X9 po ostatnim FL, Jakim kolorem świeci u was wyświetlacz od klimy? Białym czy tak jak w przed lifcie na zielono? Patrze na fotki w necie i ciężko stwierdzić...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości