Witam sznaownych grupowiczów.
Chciałbym zamontować odcięcie pompy paliwa w swoim samochodzie. Już nawet nabyłem odpowiednie urządzonko, jednakże mimo załączoneo wraz z nim opisu nie mogę zlokalizować wymaganuch kabelków:
– przewód zasilający pompę paliwa – wydajke mi się, że jest zlokalizowany od strony pasażera, na dole przy takim zielonym przekaźniku (z 4 kabelkami, 2 grube, dwa cienkie). Po przekręceniu stacyjki napięcie na 3 z 4 kabelków z 0 rośnie do 15V; grube są w kolorach brązowym i chyba białym, a cienkie – niepamiętam;
– przewód od stacyjki, który nominalnie ma 12V a po przekręceniu rośnie do 15V;
– kierunkowskazy; potrzebuję kabelka zielono-białego i zielono-czarnego; wstępnie ustaliłem, że znajdują się po lewej stronie kolumny kierowniczej w takiej białej 8 kabelkowej wtyczce;
– przewód od czujników otwarcia drzwii – nie mam pojęcia;
– stałe zasilanie od akumulatora – znalazłem, bo to kazdy potrafi.
Z góry dziękuję za pomoc.
Odcięcie pompy paliwa
Strona 1 z 1
Nikt nie odpisuje, to ja sprobuje
A nie auto-alarm przypadkiem? Piszesz o czujnikach w drzwiach, a to chyba przy samym odcieciu paliwa nie ma znaczenia...
Co prawda mam wersje BG a nie BA, ale to co opisales jest zbiezne z tym co jest u mnie (za srodkową konsolą radia, przy podlodze, najlepiej sie dostac do niego od strony pasazera).
Nie pamietam kolorow, ale grube przewody powinny zasilac pompe paliwa a cienkie uruchamiac przekaznik.
Jak zdejmiesz tyle siedzenie to zobacz, czy te drube przewody wchodza do pompy paliwa i juz bedziesz wiedzial co i jak.
Oba te przewody sa poprowadzone do konsoli do kostki od radia
Z malym zastrzezeniem, ze przewod od stacyjki to ma normalnie 0V a po przekreceniu rosnie do 12 V. Nie wiem skad wziales 15 V – podczas pracy silnika w instalacji napiecie nie powinno przekraczac 14,4-14,7 V... Jesli ja czegos nie zrozumialem to popraw mnie.
Kolejny kablek, ktory przy odcieciu paliwa nie ma znaczenia, chyba ze montujesz cos co ma mrugac swiatlami (np. alarm)
Z tym to jest sporo kombinacji, ale powinienes te kabelki znalezc za kierownicą gdzies w okolicy skrzynek bezpiecznikow, gdzie sie wszystkie wiazki schodzą. Mozna by sprawdzic, czy nie masz czasem pojedynczego kabelka uruchamiajacego swiatla awaryjne i tam probowac sie dostac...
Tu to ja mam dwa pomysly. 4 przewody od drzwi zbiegaja sie w jednym punkcie auta i w BG to jest mala skrzyneczka pod skrzynka bezpiecznikow, po lewej stronie nogi kierowcy (to jest jeden pomysl)
W BA tez pewnie bedzie tam, jesli tylko jest w tej samej okolicy brzeczyk przypominajcy o zapalonych swiatlach (w BG brzeczyk sie wlacza przy otwartych drzwiach wlasnie).
Drugi pomysl – ze wspomnianej skrzyneczki powinien isc przewod uruchamiajacy przy otartych drzwiach lampke w podsufitce
Pewnie ten przewod idze przez pol auta wiec jakies dogodne miejsce do wpiecia sie uda znalezc. Na tym przewodzie przy otwartych drzwiach pojawia sie masa, i nie jest to zalezne od polozenia przelacznika w lampce (przelacznik okresla tylko z ktorego sygnału korzysta lampka a nie jaki sygnał sie pojawia na kablach).
mr_roba napisał(a):Chciałbym zamontować odcięcie pompy paliwa
A nie auto-alarm przypadkiem? Piszesz o czujnikach w drzwiach, a to chyba przy samym odcieciu paliwa nie ma znaczenia...
mr_roba napisał(a):– przewód zasilający pompę paliwa
Co prawda mam wersje BG a nie BA, ale to co opisales jest zbiezne z tym co jest u mnie (za srodkową konsolą radia, przy podlodze, najlepiej sie dostac do niego od strony pasazera).
Nie pamietam kolorow, ale grube przewody powinny zasilac pompe paliwa a cienkie uruchamiac przekaznik.
Jak zdejmiesz tyle siedzenie to zobacz, czy te drube przewody wchodza do pompy paliwa i juz bedziesz wiedzial co i jak.
mr_roba napisał(a):– – przewód od stacyjki, który nominalnie ma 12V a po przekręceniu rośnie do 15V;
– stałe zasilanie od akumulatora
Oba te przewody sa poprowadzone do konsoli do kostki od radia
Z malym zastrzezeniem, ze przewod od stacyjki to ma normalnie 0V a po przekreceniu rosnie do 12 V. Nie wiem skad wziales 15 V – podczas pracy silnika w instalacji napiecie nie powinno przekraczac 14,4-14,7 V... Jesli ja czegos nie zrozumialem to popraw mnie.
mr_roba napisał(a):– kierunkowskazy
Kolejny kablek, ktory przy odcieciu paliwa nie ma znaczenia, chyba ze montujesz cos co ma mrugac swiatlami (np. alarm)
Z tym to jest sporo kombinacji, ale powinienes te kabelki znalezc za kierownicą gdzies w okolicy skrzynek bezpiecznikow, gdzie sie wszystkie wiazki schodzą. Mozna by sprawdzic, czy nie masz czasem pojedynczego kabelka uruchamiajacego swiatla awaryjne i tam probowac sie dostac...
mr_roba napisał(a):– przewód od czujników otwarcia drzwii
Tu to ja mam dwa pomysly. 4 przewody od drzwi zbiegaja sie w jednym punkcie auta i w BG to jest mala skrzyneczka pod skrzynka bezpiecznikow, po lewej stronie nogi kierowcy (to jest jeden pomysl)
W BA tez pewnie bedzie tam, jesli tylko jest w tej samej okolicy brzeczyk przypominajcy o zapalonych swiatlach (w BG brzeczyk sie wlacza przy otwartych drzwiach wlasnie).
Drugi pomysl – ze wspomnianej skrzyneczki powinien isc przewod uruchamiajacy przy otartych drzwiach lampke w podsufitce
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
toady napisał(a):A nie auto-alarm przypadkiem? Piszesz o czujnikach w drzwiach, a to chyba przy samym odcieciu paliwa nie ma znaczenia...
Nie auto-alram, ale odcięcie np. paliwa z funkcją anty-napadu (jak ktoś otworzy drzwi podczas np. postoju i wyrzuci mnie z samochodu.
toady napisał(a):– – przewód od stacyjki, który nominalnie ma 12V a po przekręceniu rośnie do 15V;
– stałe zasilanie od akumulatora
Oba te przewody sa poprowadzone do konsoli do kostki od radia
Z malym zastrzezeniem, ze przewod od stacyjki to ma normalnie 0V a po przekreceniu rosnie do 12 V. Nie wiem skad wziales 15 V – podczas pracy silnika w instalacji napiecie nie powinno przekraczac 14,4-14,7 V... Jesli ja czegos nie zrozumialem to popraw mnie.[/quote]
Co do stałego zasilania to luz, ale co do czyjnika uruchomienia zapłonu to nie mogę wziąć tego od radia bo tam po przekręceniu kluczyka najpierw volty spadają do 0 a później skaczą do 12V – a producent tego urządzenia zastrzega, że tak nie może być i pisze o 12V rosnących do 15V po przekręceniu kluczyka
toady napisał(a):Kolejny kablek, ktory przy odcieciu paliwa nie ma znaczenia, chyba ze montujesz cos co ma mrugac swiatlami (np. alarm)
Tu jest funkcja, że jeśli ktoś samochód ukradnie na lawete to będą migały non-stop kierunkowskazy.
Dzięki za próbę pomocy. Jednakże czakam, może ktoś z użytkowników BA dokładnie mi pomoże bo boję się żby nie popełnić kosztownej pomyłki.
Gorąco pozdrawiam.
- Od: 20 kwi 2006, 20:03
- Posty: 10
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323f BA 1.5 '97
mr_roba napisał(a):Nie auto-alram, ale odcięcie np. paliwa
Hihi, moj autoalarm potrafi odcinac paliwo i ma tez funkcje antynapadową
Ale ok, to nie jest przedmiot dyskusji, po prostu odciecie paliwa to mi sie z czyms w miare nieskomplikowanym kojarzylo...
mr_roba napisał(a):12V rosnących do 15V po przekręceniu kluczyka
Akumulator to 6 ogniw elektrochemicznych o napieciu 6x 2.1 V = 12,6 V – przyjmuje sie, ze to jest 12V (nie w zadnym wypadku nie 15V).
Alternator sluzy do zasilania wszystkich odbiornikow w czasie jazdy i do ladowania akumulatora przy okazji – zeby mogl ladowac akumulator musi dac wieksze napiecie, zeby prad mogl plynac przez akumulator w odwrotna strone, i to do tego nie za duze, zeby prad ladowania nie byl zbyt wysoki.
W teorii przyjmuje sie jako optymalne napiecie ladowania 14,4V, co daje po 2,4V na kazde ogniwo (przy takim napieciu prad ladowania jest ~1,5 A)
W praktyce regulator napiecia nie powinien zejsc ponizej 14V ani powyzej 15V.
Sam widzisz, ze bez uruchomionego silnika nie ma szans na uzyskanie 15V w jakimkolwiek przewodzie.
Wniosek –> jezeli mowa jest o przewodzie, ktory ma 12V a po przekreceniu kluczyka 15V, to chodzi o + przewod instalacji elektrycznej samochodu po alternatorze, czyli po prostu jakikolwiek przewod dodatni instalacji, bo alternator zasila cala instalacje w czasie pracy silnika, wlacznie z akumulatorem.
Gwarantuje Ci, ze nawet przewod, ktory podlaczysz bezposrednio kablem do akumulatora tez bedzie mial w czasie pracy silnika ~15V.
Zreszta kazdy moze wziac miernik w łapki, podpiac sie chocby nawet do radia, zarowek, albo akumulatora i zapalic silnik
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
toady napisał(a):Wniosek –> jezeli mowa jest o przewodzie, ktory ma 12V a po przekreceniu kluczyka 15V, to chodzi o + przewod instalacji elektrycznej samochodu po alternatorze, czyli po prostu jakikolwiek przewod dodatni instalacji, bo alternator zasila cala instalacje w czasie pracy silnika, wlacznie z akumulatorem.
Gwarantuje Ci, ze nawet przewod, ktory podlaczysz bezposrednio kablem do akumulatora tez bedzie mial w czasie pracy silnika ~15V.
Zreszta kazdy moze wziac miernik w łapki, podpiac sie chocby nawet do radia, zarowek, albo akumulatora i zapalic silnik
Oczywiście masz rację z tym copiszesz, ale mnie zastanawia inna kwestia. Otóż jak układ odcinający pompe paliwa, czy też silnik czy obojętnie co pozna, że został przekręcony kluczyk?
- Od: 20 kwi 2006, 20:03
- Posty: 10
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323f BA 1.5 '97
Przykladowo radio ma dwa zasilania – jedno na stale spiete do akumulatora a drugie po stacyjce – w ten sposob radio nie gubi ustawien i moze wykryc, kiedy stacyjka jest przekrecona.
Wlasnie dlatego na poczatku sugerowałem przewód, ktory ma 0V a po przekreceniu +12V
Wlasnie dlatego na poczatku sugerowałem przewód, ktory ma 0V a po przekreceniu +12V
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
toady napisał(a):Przykladowo radio ma dwa zasilania – jedno na stale spiete do akumulatora a drugie po stacyjce – w ten sposob radio nie gubi ustawien i moze wykryc, kiedy stacyjka jest przekrecona.
Wlasnie dlatego na poczatku sugerowałem przewód, ktory ma 0V a po przekreceniu +12V
No tak ale wziąłeś pod uwagę, że zanim uruchomisz silnik to przelatujesz 3 pozycje w stacyjce ACC, On, START. Już na ACC pojawia się na kabelku 12V by przy pozycji start przy uruchamianiu rozrusznika na chwilę spadnąć do 0V i zaraz wrócić do 12V – i włąśnie tego nie zaleca producent tego urządzenia, gdyż urządzenie może pomyśleć, że silnik został wyłączony i uzbroić się i po 30 sekundach odciąć np. pompę paliwa.

- Od: 20 kwi 2006, 20:03
- Posty: 10
- Skąd: Koszalin
- Auto: 323f BA 1.5 '97
Sorki za zwloke, zapomnialo mi sie o tym watku
Jak juz mowilismy wczesniej, +12V z akumulatora i po stacyjce sa dostepne w kostce od radia.
Podepnij sie do tych przewodow w taki sposob:
Czyli przez dwie zwyczajne diody prostownicze, powiedzmy 1N4007 – kupisz w kazdym sklepie elektronicznym.
W ten sposob do urzadzenia zawsze dociera prad – w momencie krotkiego zaniku napiecia na linii od stacyjki masz wspomaganie od akumulatora, i napecie nie spada do zera ani na moment nawet
Te diody sa dobre dla pradu nie przekraczajacego 1A, ale nie sadze, zeby Twoje urzadzenie pociaglo wiecej, wiec powinny wystarczyc. Diody daja spadek napiecia rzedu 0,6-0,7V, wiec z akumulatora zamiast 12,6V bedziesz mial 12,0V a podczas pracujacego silnika nie 14,4V tylko 13,8V, ale to nie powinno miec zadnego znaczenia, chyba, ze w instrukcji pisza wyraznie, ze napiecie podczas pracy silnika MUSI byc jakiestam.
Jak juz mowilismy wczesniej, +12V z akumulatora i po stacyjce sa dostepne w kostce od radia.
Podepnij sie do tych przewodow w taki sposob:
- Kod: Zaznacz cały
+12V z akumulatora _____|\|_____
|/| |
+--------- do urzadzenia
+12V po stacyjce _______|\|____|
|/|
Czyli przez dwie zwyczajne diody prostownicze, powiedzmy 1N4007 – kupisz w kazdym sklepie elektronicznym.
W ten sposob do urzadzenia zawsze dociera prad – w momencie krotkiego zaniku napiecia na linii od stacyjki masz wspomaganie od akumulatora, i napecie nie spada do zera ani na moment nawet
Te diody sa dobre dla pradu nie przekraczajacego 1A, ale nie sadze, zeby Twoje urzadzenie pociaglo wiecej, wiec powinny wystarczyc. Diody daja spadek napiecia rzedu 0,6-0,7V, wiec z akumulatora zamiast 12,6V bedziesz mial 12,0V a podczas pracujacego silnika nie 14,4V tylko 13,8V, ale to nie powinno miec zadnego znaczenia, chyba, ze w instrukcji pisza wyraznie, ze napiecie podczas pracy silnika MUSI byc jakiestam.
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
mr_roba napisał(a):z kabelka od przekaźnika pomy paliwa
Pewnie wiesz co robisz, ale mnie sie w pierwszej chwili skojrzylo, ze jak mozesz brac zasilanie z pompy paliwa, skoro wlasnie robisz odciecie zasialnia pompy paliwa
Michal
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
____________________________________________
jest: srebrna 323F BJ 2.0 DITD 2002
byla: czerwona 323F BG 1.6 16V 1991
- Od: 10 paź 2005, 14:53
- Posty: 175
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F BJ DITD '02
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości