Różnice 120KM vs 165KM – oprogramowanie?
Post z tego tematu...
Po co rozważać teoretycznie skoro można namacalnie?
DISItune napisał(a):Jeżeli znajdzie się dwóch chętnych z Warszawy, którzy udostępnią swoje auta do odczytania zawartości ECU to zagadka zostanie raz na zawsze wyjaśnionaOperacja odczytu jest bezinwazyjna i bezpieczna.
Po co rozważać teoretycznie skoro można namacalnie?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Ciekawe jakie wyniki miala by 120km wersja na tej samej hamowni. Z tego co widac to wersja 165km jest oszukana bo ma mniej nm i km od katalogu a wersja 120km ma wyniki o wiele lepsze na hamowni niż te w katalogu. Teraz pytanie czy te super wyniki wersji 120km sa realne bo np. wartosc momentu obr jest chyba o 40nm wieksza niz w wersji 165km. Cos tu nie gra..
Oszukana?? Na 0,7KM?? Bez przesady



... ale wersja ze 165 KM ma oprócz tego mniej momentu obr. o 6,5Nm. To jakoś dużo.
Ellipsis ma rację, że to co najmniej dziwne, że silnik ze 120KM na hamowni miał więcej o ile pamiętam o 18KM i chyba o 26 Nm, a silniejszy taka kicha
Ellipsis ma rację, że to co najmniej dziwne, że silnik ze 120KM na hamowni miał więcej o ile pamiętam o 18KM i chyba o 26 Nm, a silniejszy taka kicha
Ostatnio edytowano 4 mar 2015, 21:32 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Zibbyt, w jakiej miejscowości i na jakiej hamowni robiłeś tej pomiar?
Ja mieszkam niedaleko Wrocławia – jeśli ktoś z wersją 165KM z Wrocka albo okolic chce się umówić na badanie porównawcze, to niech da znać.
Ja mieszkam niedaleko Wrocławia – jeśli ktoś z wersją 165KM z Wrocka albo okolic chce się umówić na badanie porównawcze, to niech da znać.
DISItune, oszukana w tym sensie ze wersja 120km ponoć ma bonus w postaci 20km i 30 paru nm więcej a wersja 165km o ile pomiary 120km sa autentyczne ma wyniki gorsze. Po opublikowaniu danych 120km posiadacze wersji 165km mieli nadzieje, że im też producent coś dorzuci.
BTW. jak to możliwe aby wersja 120km miala chyba 238nm momentu a wersja nie zduszona 165km tylko 205? Coś tu jest moim zdaniem namieszane, słabsza wersja ma wiecej mocy uzytkowej od wersji mocniejszej?
Chyba, że o ile jest możliwość takiego zestrojenia silnika. Wersja 120km ma skumulowana wartość momentu i jest ona dostepna do 4500 obr i jest ona wieksza, potem silnik gasnie a wersja 165km ma moment obr. mniejszy ale rozłożony wmiare na cały zakres obrotów? Bo wersja 165km powyzej 4500 nie ma takiego drastycznego spadku i lini prostej KM jak wersja 120km.
BTW. jak to możliwe aby wersja 120km miala chyba 238nm momentu a wersja nie zduszona 165km tylko 205? Coś tu jest moim zdaniem namieszane, słabsza wersja ma wiecej mocy uzytkowej od wersji mocniejszej?
Chyba, że o ile jest możliwość takiego zestrojenia silnika. Wersja 120km ma skumulowana wartość momentu i jest ona dostepna do 4500 obr i jest ona wieksza, potem silnik gasnie a wersja 165km ma moment obr. mniejszy ale rozłożony wmiare na cały zakres obrotów? Bo wersja 165km powyzej 4500 nie ma takiego drastycznego spadku i lini prostej KM jak wersja 120km.
Ostatnio edytowano 5 mar 2015, 12:45 przez ellipsis, łącznie edytowano 1 raz
Nie ma większego sensu porównywanie wyników pomiędzy hamowniami. Nasze dywagacje miałyby sens jakby na tej samej hamowni najlepiej auto po aucie zmierzyć wersje 120 i 165KM.
Moc silnika – 133 KM, (o 13 więcej), a moment obr. – 186 Nm (o 24 mniej) ?
Nie wiem co o tym myśleć
, ale dzięki Mirecsk38
Nie wiem co o tym myśleć

Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 17:37 przez czarmi, łącznie edytowano 1 raz
Może jedna z tych hamowni jest po prostu bardziej prokliencka od drugiej;) A tak na serio to takie pomiary porownawcze mają chyba sens tylko na tej samej hamowni. Dla mnie twardym wyznacznikiem sprawności danego napędu są jedynie czasy przyspieszeń z prędkości x do y i do tego ewentualnie info o spalaniu (jeśli ktoś się tym pasjonuje). Co nie zmienia to faktu, ze lepsze takie informacje i wykresy niż żadne:)
DISItune napisał(a):Nasze dywagacje miałyby sens jakby na tej samej hamowni najlepiej auto po aucie zmierzyć wersje 120 i 165KM.
Może w Czaplinku się pojawią dwie trójki?
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
creet: zgadzam sie z toba, ten konretny samochod
60-100 na 3 6,8sek
60-100 na 4 10,2sek
80-120 na 4 10,1sek
80-120 na 5 12,3 sek seat 1.4 TSi 90kW na 5 10,0sek
60-100 na 3 6,8sek
60-100 na 4 10,2sek
80-120 na 4 10,1sek
80-120 na 5 12,3 sek seat 1.4 TSi 90kW na 5 10,0sek
Ostatnio edytowano 8 kwi 2015, 22:26 przez Mirecsk38, łącznie edytowano 1 raz
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości