Wymiana pierścieni olejowych

Postprzez sołtys » 8 maja 2006, 16:53

Xavier napisał(a):1. Uszczelniacze Rainz 300 zł


latam na tacomie za 80zł i jest ok ubyło 2mm za 4000km


Xavier napisał(a):Pierścienie kpl. RIK 320 zł.


do FS płaciłem 300 ale to już pierdoła


Xavier napisał(a):4. Naprawa głowicy (prowadnice zaworów, planowanie, wymiana zaworów ssących, spr. szczelności) 720 zł.


jeżeli kontrola ciśnia sprężania wykazuje cisnienie niemalże jak w nówce to po co ją ruszać?? wymieniam tylko uszczelniacze i uszczelnienia wałków rozrządu, nie wiem dlaczego wymieniałeś zawory stare nie nadawały się do szlifu??

Xavier napisał(a):Olej i płyny 140 zł.


zalewasz stary olej i tak przecież po 1000km idzie do wymiany po dotarciu wiec po co tracić 100zł.

powiem tyle ja za części wszystkie zapłaciłem 600zł.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez KamRom » 8 maja 2006, 22:24

Witam
Jestem po demontażu tłoków(dzięki pomocy klubowiczów), na jednym baniaku widać że pierścień olejowy wygladał słabo był lekko zakleszczony, ale ogólnie powierzchnia tłoków i cylindrów OK.
Mam pytanie czy komuś nie zbywa nowa spreżynka i zaworek do filtru oleju bo niestety w moim mieście wojewódzkim (hehe) w ASO(hehe) moga mi sprowadzic na następny poniedziałek, a ja mam zamiar popołudniami skręcic to wcześniej. Jeżeli ktoś ma dostęp do jakiegos sklepu lub mu zbywa cóś takiego to robie przelew i przesyłka priorytetem(jeżeli ktos by był tak dobry i miał czas wysłać) i bym miał na sobote.
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez Jaksa » 8 maja 2006, 22:53

KamRom napisał(a):moga mi sprowadzic na następny poniedziałek,
Zadzwon do Warszawy ( AZ Auto ) 022 648-40-62 powinni jeszcze 2 sztuki miec ( fizycznie widziałem w magazynie ) Ja mam i chętnie bym odstąpił lecz mam juz ustawionych klientow ......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Xavier » 9 maja 2006, 09:30

sołtys napisał(a):
Xavier napisał(a):1. Uszczelniacze Rainz 300 zł

latam na tacomie za 80zł i jest ok ubyło 2mm za 4000km
powiem tyle ja za części wszystkie zapłaciłem 600zł.


Powiem tyle : jak przejedziesz 20-30tyś. to dopiero ocenisz czy warto było oszczędzić czy nie. 4000 to trochę za mało na ocenę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Postprzez sołtys » 9 maja 2006, 09:42

Xavier napisał(a):Powiem tyle : jak przejedziesz 20-30tyś. to dopiero ocenisz czy warto było oszczędzić czy nie. 4000 to trochę za mało na ocenę...


ok umawiamy sie za 30 tyś km na ocenę ;)

A co do tańszych zamienników jeszcze z rok temu panowała opinia że nie ma dobrych zamienników pierścieni, gdyby Jaksa nie rzucił tematu że są dobre Riki do dziś wszyscy by twierdzili że wszystkie zamienniki to szajs. Bede wiec zdawał relację co jakiś czas ile warte sa gumki z tacomy.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Bartek1986 » 9 maja 2006, 12:14

Xavier napisał(a):jak przejedziesz 20-30tyś

Ja przejechałem już dużo więcej niż 30 tys po remoncie takim jak u Sołtysa i nic sie nie dzieje :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 13:44
Posty: 1814 (45/48)
Skąd: Lublin
Auto: Impreza GF8 GT
Impreza GF8 GT
Impreza GC8 GT Nardi Torino
Impreza GF8 STi
Impreza GC8 STi +++
Volvo S80 V8

Postprzez KamRom » 9 maja 2006, 20:48

Mam pytanie odnośnie uszczelniaczy zaworów, w manualu podają żę na wlocie i wylocie są rózne mi w sklepie dali jeden typ Takoma 12211-PJ7-004, jezeli ktokolwiek się oreintuje (mam na myśli oczywiście Jakse :D ) ,że Takoma robi tylko jeden uniwersalny typ i to trzeba założyć, prosze o info.
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez Jaksa » 9 maja 2006, 20:54

KamRom napisał(a):Takoma 12211-PJ7-004
Wszystkie w tym przypadku są takie same – oryginały mają roznice między wydechem a ssaniem....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Waldi11 » 10 maja 2006, 23:13

W sprawie oleju i szklanek to temat przerabiałem bardzo dogłębnie od uszczelniaczy porzez remont i jeszcze nie mam 100% odpowiedzi. Większość problemów z silnikiem to moim zdaniem efekt przegrzania np po awarii pompy wodnej (u mnie z własnej głupoty bo nie sprawdziłem płynu i jego odporności na mróz). Nie ruszałbym żadnych zaworków na pompie olejowej bo to nie ten problem. Jeżeli olej robi się rzadki i jest czarny (przepalony) to prawdopodobnie dostaje się paliwo do oleju. Paliwo dostaje się najczęściej przez nieszczelne zawory – docieranie obowiązkowe. U mnie po wszystkich zabiegach dalej bierze 1l/1000km i nie dymi. Okazało się, że dwa samoregulatory na 2 cylindrze na zaworach ssących były zapieczone i nie pozwalały na zamknięcie zaworów.
Samoregulatory napełniają się po uruchomieniu silnika ale jeżeli olej robi się za rzadki to wtedy klepią. Nie trzeba wymieniać wszystkich są metody na sprawdzenie które samoregulatory są wadliwe. Samoregulatory nie powinny pracować na oleju mineralnym tylko syntetycznym – wrażliwe na nagar. Olej należy lać taki jaki był zalany od początku – nie zmieniać rodzaju. Jeżeli samochód dymi po porannym odpaleniu to znaczy, że olej dostaje się przez uszczelniacze. Przyczyny należy szukać indywidualnie bo oprócz zużytych gumek to może być wyrobiona prowadnica. Jeżeli spala bez dymu to raczej pierścienie i paliwo w oleju. U mnie żeby dostać się do korbowodu należało po rozkręceniu zerwać przyklejony uszczelniaczem – podobno fabrycznie – specjalny panel grubości około 3 cm.
Początkujący
 
Od: 10 maja 2006, 22:47
Posty: 4
Auto: Mazda626GE

Postprzez Jaksa » 10 maja 2006, 23:45

Waldi11 napisał(a):Jeżeli samochód dymi po porannym odpaleniu to znaczy, że olej dostaje się przez uszczelniacze.
A tyle było o porannym kopceniu , no cóz , nie czas i miejsce sie spierac – niech tak zostanie. :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 11 maja 2006, 06:12

Jaksa napisał(a):A tyle było o porannym kopceniu , no cóz , nie czas i miejsce sie spierac – niech tak zostanie.


A ja uważam że nie powinno tak zostać. ( Jarek już nie ma siły tłumaczyć to poraz n-ty)

Poranne kopcenie to wina zapieczonych pierścieni dowody:

Wymieniłem uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-dymiła dalej
Wymieniłem pierścienie dymić przestała dodam że głowica nie była robiona, żadnego docierania, czy tym bardziej wymiany prowadnic.

Walenie zaworów to wina zaworka, i serwisy dobrze o tym wiedzą pierwsze GE miały poprostu ten zaworek wadliwy i fabryka sie do tego przyznała.

Waldi11 napisał(a):U mnie po wszystkich zabiegach dalej bierze 1l/1000km i nie dymi


A u mnie po wymianie pierścieni bieże hmm jak by to powiedzieć nie wiem ile bo na bagnecie za 4000km ubyło 2mm tak na oko :P (przed remontem potrafiła wciąc 1.5l na 1000km)
Wymień pierścienie a olej przestanie znikać
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Jaksa » 11 maja 2006, 19:22

sołtys napisał(a): Jarek już nie ma siły tłumaczyć to poraz n-ty
Oj ....Masz rację :D
sołtys napisał(a):Poranne kopcenie to wina zapieczonych pierścieni dowody:
My to wiemy <lol> ale sa jeszcze ludzie ktorzy są bardzo uparci .....no cóz , uczymy sie na własnych błędach.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Grzyby » 11 maja 2006, 19:46

Jaksa napisał(a):My to wiemy ale sa jeszcze ludzie ktorzy są bardzo uparci .....no cóz , uczymy sie na własnych błędach.

co prawda, to prawda :]
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Bokciu » 11 maja 2006, 23:19

A powiedzcie mi tak:
Czy po zrobieniu głowicy odczuliscie jakies zmiany oprocz tego ,ze przestal kopcic i brac olej?
Czy jest jakas roznica w mocy,kulturze pracy?Moze ciszej chodzi ,itp.?Bardzo mnie to ciekawi jakie sa wasze wrazenia.
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez qlesh » 12 maja 2006, 00:27

Jaksa czyli zeby rano nie kopcila konieczna jest wymiana wszystkich pierscieni uszczelniajacych czy czegos jeszcze? Do tego oczywiscie dojda uszczelki.
O jakich uszczelniaczach zaworowych byla mowa, bo nie bardzo kojarze?
Noś odblaski i żyj When I go driving I stay in my lane but getting cut off it makes me insane I open the glove box reach inside I'm gonna wreck this fucker's ride...Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2005, 03:28
Posty: 1628 (0/1)
Skąd: Tychy
Auto: matyczna ośmiobiegowa

Postprzez Jaksa » 12 maja 2006, 00:49

Bokciu napisał(a):Czy po zrobieniu głowicy odczuliscie jakies zmiany oprocz tego ,ze przestal kopcic i brac olej
Nic się nie zmieni i dalej będzie kopcić – Jeszcze nie zrobiłes motoru? :)
qlesh napisał(a):Jaksa czyli zeby rano nie kopcila konieczna jest wymiana wszystkich pierscieni uszczelniajacych czy czegos jeszcze
Wymieniasz pierscienie tłokowe ( komplet ) + regenerujesz głowicę ( szlif gniaz/zaworów + dotarcie + planowanie głowicy ) uszczelniacze to tylko kropka nad " i "

KOPCENIE NIE JEST SPOWODOWANE BRAKIEM USZCZELNIACZY !!!!!!! Zapamiętać proszę :) :) :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez sołtys » 12 maja 2006, 10:21

Bokciu napisał(a):Czy jest jakas roznica w mocy,kulturze pracy?Moze ciszej chodzi ,itp.?


nie ma żadnej różnicy oprócz jednej, zero dymu i nareszcie zero wstydu <lol> a i wydatki na olej radykalnie spadaja hahaha
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez KamRom » 12 maja 2006, 11:01

Mam pytanie odnośnie oleju jaki teraz mam po remoncie zalać(pierścienie,uszczelniacze, zaworek pompy oleju), dotychczas jezdziłem na mineralnym, ale korci mnie wymienić na półsyntetyk, przynajmniej na okres docierania.
Co radzicie?
Pozdr
KamRom
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 14:12
Posty: 32
Skąd: Rzeszów
Auto: była Mazda 626 2.0

Postprzez sołtys » 12 maja 2006, 11:24

KamRom napisał(a):ale korci mnie wymienić na półsyntetyk


to niech cie przestanie korcić, i go kup. Śmigaj normalnie na półsyntetyku nic się dziać nie bedzie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Xavier » 12 maja 2006, 11:54

KamRom napisał(a):Mam pytanie odnośnie oleju jaki teraz mam po remoncie zalać(pierścienie,uszczelniacze, zaworek pompy oleju), dotychczas jezdziłem na mineralnym, ale korci mnie wymienić na półsyntetyk, przynajmniej na okres docierania.
Co radzicie?

Ja przeszedłem po remoncie na półsyntetyk. Jest OK. Jak już masz rozkręcony silnik to zmień też uszczelki rozrządu i wału. Potrafi galancie tamtędy lecieć. Chyba że robiłeś rozrząd niedawno i było to wymienione. Ja tego nie zrobiłem przy wymianie rozrządu (z winy "mechaników") i musiałem powtórnie przywitać warsztacik. <killer>
Oczywiście warsztat zmieniłem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2005, 17:03
Posty: 535 (0/1)
Skąd: Lodz

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6