Filtr paliwa w silniku 1.6 ZJ/Z6
Czy aby na pewno to jest filtra paliwa a nie filtr łykający opary? Bo kiedyś go odłączałem i nic nie poleciało.W wielu autach starszych spotkałem się z filtrem węglowym ale nie służył on do filtrowania benzyny.
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
marcin255 napisał(a):w baku niewymienialny
Nie ma żadnego filtra w baku oprócz sitka w pompie, wczoraj miałem okazję mieć pompę w rekach. Dla mnie temat jest zamknięty, bo szkoda nerwów.
system pochłaniania par paliwa -może to to
Chyba właśnie to
Madzia Forever :)
- Od: 5 lut 2007, 23:44
- Posty: 930
- Skąd: Zielona Góra
- Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(
Baaardzo odświeżam temat, ale... dlaczego tutaj można znaleźć coś takiego?
Skoro filtr nie jest elementem wymiany eksploatacyjnej to... po co produkują takie coś (ja wiem, jest tam mnóstwo innych silników do których też pasuje) i piszą, że pasuje – bo wynikałoby z tego, że należy go jednak wymieniać O_o
A jeszcze tu – cała masa różnej maści...
No to jest czy go nie ma? Jak nie ma to po co to wszystko? No i... co filtruje paliwo?!
Skoro filtr nie jest elementem wymiany eksploatacyjnej to... po co produkują takie coś (ja wiem, jest tam mnóstwo innych silników do których też pasuje) i piszą, że pasuje – bo wynikałoby z tego, że należy go jednak wymieniać O_o
A jeszcze tu – cała masa różnej maści...
No to jest czy go nie ma? Jak nie ma to po co to wszystko? No i... co filtruje paliwo?!
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
To kup i wymień , przy okazji zrób fotorelacje dla POTOMNYCH
Aż taki hardcore to nie jestem – jeśli instrukcja i użytkownicy samochodów z Z6 twierdzą, że się nie wymienia to nie mam zamiaru się z tym kłócić. Chodzi mi po prostu o sam fakt.
Druga sprawa to – żyjemy w PL, paliwa mamy jakie mamy – jak się poczyta raporty z kontroli zgodności to widać, że chrzczenie naszym detalistom obce nie jest, do tego dochodzi sprawa upływu lat i syfu, który – chcąc nie chcąc w baku się zbiera – co z tym fantem zrobić?! Czyścić zbiornik czy co?
Druga sprawa to – żyjemy w PL, paliwa mamy jakie mamy – jak się poczyta raporty z kontroli zgodności to widać, że chrzczenie naszym detalistom obce nie jest, do tego dochodzi sprawa upływu lat i syfu, który – chcąc nie chcąc w baku się zbiera – co z tym fantem zrobić?! Czyścić zbiornik czy co?
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Mam info z ASO – filtr paliwa faktycznie nie jest elementem wymiany eksploatacyjnej.
Dlatego ponawiam pytanie – jak użytkownicy Z6 dbają o to, aby do silnika trafiało czyste paliwo?
Czy ktoś płukał zbiornik, czyścił lub wymieniał pompę paliwa? A może jeszcze coś innego?
Może to nadgorliwość z mojej strony, ale warto chyba się tym zainteresować a nie czekać na jakieś nieprzyjemne sytuacje.
Dlatego ponawiam pytanie – jak użytkownicy Z6 dbają o to, aby do silnika trafiało czyste paliwo?
Czy ktoś płukał zbiornik, czyścił lub wymieniał pompę paliwa? A może jeszcze coś innego?
Może to nadgorliwość z mojej strony, ale warto chyba się tym zainteresować a nie czekać na jakieś nieprzyjemne sytuacje.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
filtr paliwa jest razem z pompa paliwa zatopiony w baku...Powinien wystarcxyc na cale zycie auta... 
user Forum Fiend
user Forum Fiend
Wojtek napisał(a):filtr paliwa jest razem z pompa paliwa zatopiony w baku...Powinien wystarcxyc na cale zycie auta...
user Forum Fiend
Tak, jasne – to już wiem i tak byłoby idealnie, ale chodzi mi bardziej o to czy ktokolwiek sprawdza co się tam dzieje czy wszyscy jeżdżą i cieszą się życiem, bo jak nie ruszać to nie ruszać
marcin255 napisał(a):szukasz problemu na siłę
Sorry, ale Twoje wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu O_o
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
szukasz dziury... 
Gdyby byly problemy z filtrem, to bys znalazl na forum tematy o tym... Szybciej juz skonczy sie pompa paliwa...
Oczywiscie mozesz wyjac I wyczyscic filtr... nikt Tobie tego nie zabroni...
ale... zycze powodzemia w wydobyciu pompy
user Forum Fiend
Gdyby byly problemy z filtrem, to bys znalazl na forum tematy o tym... Szybciej juz skonczy sie pompa paliwa...
Oczywiscie mozesz wyjac I wyczyscic filtr... nikt Tobie tego nie zabroni...
ale... zycze powodzemia w wydobyciu pompy
user Forum Fiend
Wojtek napisał(a):szukasz dziury...
Gdyby byly problemy z filtrem, to bys znalazl na forum tematy o tym... Szybciej juz skonczy sie pompa paliwa...
Oczywiscie mozesz wyjac I wyczyscic filtr... nikt Tobie tego nie zabroni...
ale... zycze powodzemia w wydobyciu pompy
user Forum Fiend
Ok, dzięki – wiesz, po to jest forum, żeby zadawać takie pytania, na których odpowiedzi nie ma wprost nigdzie podanej. Jest filtr, nie wymienia się go, koniec i kropka – to trochę mało dla mnie.
Nie szukam dziury – jestem ciekawski, lubię wiedzieć i już
A idąc dalej – generalnie w każdym kilkuletnim samochodzie (a mój ma lat 9) w zbiorniku paliwa coś tam się na dnie nazbiera – i zamiast trzymać ten syf lepiej się go pozbyć. Dlatego pytam czy ktoś czyścił/płukał zbiornik lub pompę. Widziałem – chyba nawet w tym temacie, gdzieś wyżej – post o tym, że ktoś pompę "miał w rękach", więc wymontować się ją da – pytanie czy jest to zabieg trudny na tyle, że wymaga rozebrania pół auta czy też nie.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
tomi911 napisał(a):Sorry, ale Twoje wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu O_o
Twoje dywagacje o problemie bez problemu też niczego nie wnoszą , możesz też dociekać jak czyści się zbiornik płynu do spryskiwaczy bo też nie wiadomo co na dnie baniaka z płynem może być i czy nie zatrze pompki spryskiwaczy – co robić Panie Premierze jak Żyć – jestem taki dociekliwy ....
marcin255 napisał(a):tomi911 napisał(a):Sorry, ale Twoje wypowiedzi nic nie wnoszą do tematu O_o
Twoje dywagacje o problemie bez problemu też niczego nie wnoszą , możesz też dociekać jak czyści się zbiornik płynu do spryskiwaczy bo też nie wiadomo co na dnie baniaka z płynem może być i czy nie zatrze pompki spryskiwaczy – co robić Panie Premierze jak Żyć – jestem taki dociekliwy ....
Nie przesadzaj – to, że nie ma problemu nie znaczy, że należy temat olać – po to jest forum, że jak się ma jakieś "ale" to można zapytać, nie?
A porównanie do zbiornika płynu do spryskiwaczy jest trochę jałowe, nie sądzisz? Ewentualne problemy jakie mogą wyniknąć z syfu w baku vs z syfu w zbiorniku płynu do spryskiwaczy są raczej niewspółmierne
To, że się dopytuje wynika po prostu z faktu mojego sporego zaskoczenia faktem braku wymienialnego filtra paliwa, z którym spotykam się po raz pierwszy. Nie miałem w życiu tylko kilka samochodów, użytkowałem ledwie kilkanaście, więc nie mam rozeznania w pełnym spektrum problemów i ich rozwiązań, ale takiej sytuacji z filtrem jeszcze nie spotkałem to się dopytuje – ot i cała filozofia.
A Twoje odpowiedzi w tym temacie naprawdę niczego nie wyjaśniają ani w niczym nie pomagają.
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
Nie ma filtru , jest sitko na pompce paliwa , chcesz wyjmij wyczyść , chcesz czysty bak wyjmij wypłucz – ufff – pomogło
po to jest forum
ps. oczywiście wszystko powyższe jest zawarte w treściach forum , częściowo można też do takich wniosków dojść samodzielnie
ps. oczywiście wszystko powyższe jest zawarte w treściach forum , częściowo można też do takich wniosków dojść samodzielnie
marcin255 napisał(a):Nie ma filtru , jest sitko na pompce paliwa , chcesz wyjmij wyczyść , chcesz czysty bak wyjmij wypłucz – ufff – pomogłopo to jest forum
ps. oczywiście wszystko powyższe jest zawarte w treściach forum , częściowo można też do takich wniosków dojść samodzielnie
Taaa... wszystko można, do wszystkiego też można dojść samemu, ale chyba lepiej zapytać skoro ktoś, kiedyś już na pewno stanął przed podobnym dylematem i może coś powiedzieć. Część jest zawarta, ale nie wszystko to pytam. A Ty jak widzę masz motor 2.0, a nie 1.6, a pytam tych którzy mają 1.6
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
tomi911 napisał(a):Ty jak widzę masz motor 2.0, a nie 1.6, a pytam tych którzy mają 1.6
kurczę ale mamy ten sam dylemat , też występuje filtr na wymianę a w baku mam tylko sitko
Juz raz zapytales I otrzymales wyczerpujaca odpowiedz...
pozniej posprzstam dziwne dewagacje..
user Forum Fiend
pozniej posprzstam dziwne dewagacje..
user Forum Fiend
marcin255 napisał(a):tomi911 napisał(a):Ty jak widzę masz motor 2.0, a nie 1.6, a pytam tych którzy mają 1.6
kurczę ale mamy ten sam dylemat , też występuje filtr na wymianę a w baku mam tylko sitko
Widzę, że dyskusja z Tobą nie ma sensu
Wojtek napisał(a):Juz raz zapytales I otrzymales wyczerpujaca odpowiedz...
pozniej posprzstam dziwne dewagacje..
user Forum Fiend
Ok, skoro nie można to nie drążę... ale nie wszystkie aspekty zostały wyczerpane, a nie chciałem zakładać nowego tematu, bo co robić śmietnik...
- Od: 29 gru 2014, 22:45
- Posty: 658 (0/14)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 3 BK Active
Rocznik 2005 (Model 2006)
Hatchback 1.6 MZR 105 KM
odgrzebię ten temat... jakiś czas temu wlałem paliwo i zaczęły mi się jaja
. Auto słabe, nie bardzo chce odpalić, szarpie przy przyspieszaniu, jeden raz pojawił się błąd p2187. Na LPG zero problemów. Podejrzewam zasyfiony filtr paliwa. Moi drodzy, demontował ktoś pompę paliwa? trzeba wyciągać zbiornik z paliwem? jak dużo jest zabawy żeby to naprawić? i czy w ogóle tu jest problem
? proszę o pomoc 
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości