Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kulca » 5 gru 2014, 20:40

MANIACY...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Koniu25 » 12 gru 2014, 12:16

Podobno dogrzewacz startuje, gdy dostanie informacje, ze ma się włączyć od czujnika temperatury zewnętrznej i sygnał ten otrzymuje przez PIN 3 złącza X14. Jaki to sygnał i czy dostaje bezpośrednio z czujnika czy przez komputer auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez kulca » 12 gru 2014, 12:46

Panowie, 2 tygodnie po czyszczeniu komory spalania webasta, ani razu nie puściło dyma jak dawniej, czyli wygląda że pomogło. Wydaje mi się również, że teraz szybciej dogrzewa silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Koniu25 » 18 gru 2014, 23:30

Koniu25 napisał(a):Podobno dogrzewacz startuje, gdy dostanie informacje, ze ma się włączyć od czujnika temperatury zewnętrznej i sygnał ten otrzymuje przez PIN 3 złącza X14. Jaki to sygnał i czy dostaje bezpośrednio z czujnika czy przez komputer auta?


Zna ktoś odpowiedź?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez mular90 » 28 gru 2014, 23:25

Witam.Moje pytanie czy ktoś może mi polecic mechanika z okolic RADOMIA który podejmie sie naprawy webasta ...przestało działac resetowalem go już kilkukrotnie ale bez rezultatu ...3 lata dzialalo porawnie owszem kopcilo ale zawsze samochod bardzo fajnie sie szybko zagrzewal w tym roku lipa nie dziala...

Może ktoś z Forum z okolic RADOMIA kto posiada Mazde 6 i już to robił mógłby mi pomóc to wykręcic i sprawdzic ...
Forumowicz
 
Od: 7 gru 2012, 21:03
Posty: 31
Skąd: Radom
Auto: Mazda 6 2.0 136 km 2003
hatchback

Postprzez echolon » 4 sty 2015, 14:58

Cześć wam

Jestem w trakcie kompletowania części do przeróbki webasto do pełnego podgrzewacza postojowego.
krążące instrukcje, te polskie i niemieckie są mi raczej znane mimo to mam jedno pytanie na które nie mogę znaleźć odpowiedzi! :)

Pytanie:
Kupując bądz robiąc samemu wiązkę to pompkę obiegową uruchamiamy przez przekaźnik.
Jednak jest też oczywiście możliwość podłączenie bezpośrednio pod sam komputer Webasto i pytanie czy NASZE "dogrzewacze" sprzętowo jaki softwearowo by sterowały pompką obiegowo <co?>
W sterowniku jajkowym (1533) jest przecież opcją przełączania na tryb lato więc uprościło by to instalację, sam piec by decydował kiedy odpalać a kiedy nie odpalać pompki.

Sprawdzał to ktoś już?

Wyczytałem że np Telestart T100 nie działa u nas bo nasze ThermoTop C są okrojone. Jak tak, to właśnie pytanie o ile ?

Z góry dzięki za info
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 13:54
Posty: 9
Skąd: polska
Auto: Mazda 6 GY '07r.
2.0 mzr-cd

Postprzez sheller80 » 4 sty 2015, 15:11

Myslałem o tym samym rozbudowujac u siebie dogrzewacz ,ale nie znalazłem nigdzie odpowiedzi ,sadze ze jezeli była by taka mozliwosc było by to opisanie w oryginalnej instrukcji rozbudowy stworzonej przez firme WEBASTO ale nie jest ,jezeli mooge cos podpowiedziec zrezygnuj z zegara na rzecz pilota sam szukam do siebie zeby zastapic nim zegar :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez echolon » 4 sty 2015, 17:50

czytając ten wątek http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=62172&start=260 to kolega Myjk ma T100 zainstalowany który właśnie według instrukcji Webasto nie współpracuje. i samo przełączanie też działa, pytanie tylko czy to przełączanie działa przez piec czy przez przekaźniki. Jeżeli przez przekaźniki to centralka T100 musiała by mieć jakieś wyjście analogowe bo przełączanie trybu dokonuje się na pilocie T100, tego niestety nie wiem bo nie wnikałem.

coś z tego wynika że się chyba jednak da po bożemu :)

Co do jajka, to ja go potrzebuje tylko by wysyłał sygnał W-Bus do piecyka, a pod samo jako podepne paiger od alarmu, w nim mam sterowane wyjścia oraz pomiar temperatury, dodatkowo kupiłem już psenso compact, ma po 2 wejścia i wyjścia oraz pomiar temp a nawet napiecia, wiec via GSM (nawet apką), mogę sterować webasto i jak i mieć powiadomienie o alarmie itp. ;P
Fajny bajer z tym psenso jest to że wejscia i wyjscia są programowalne, czyli można jakieś warunki załączania zrobić (prosta automatyka)

Raczej bardziej uniwersalna i nawet tansza alternatywa niż T81 czy T100 bo kosztuje 500zł <cisza>
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 13:54
Posty: 9
Skąd: polska
Auto: Mazda 6 GY '07r.
2.0 mzr-cd

Postprzez sheller80 » 4 sty 2015, 22:30

Czy ja wiem czy tańsza jajko jakieś 200 plus psenso ile dałeś ?? A za 500 mamy T90/91 centralne pilota i antenę .Centrala ma w-busa i analogowe 12V.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez echolon » 5 sty 2015, 09:53

no tak T91 jest tańszą opcją ale też skormniejszą :) mi raczej chodziło o porównanie psenso (jajko + pseno=700-800 z T100 (ponad 1000 z nówke) i tu już jest różnica, i w cenie i w funkcjonalności ;)
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2013, 13:54
Posty: 9
Skąd: polska
Auto: Mazda 6 GY '07r.
2.0 mzr-cd

Postprzez inferno997 » 6 sty 2015, 13:48

echolon nadmuchem w środku steruje sterownik na piecu do którego nie podepniesz też pompy obiegowej bo niema dla niej pinów w gnieździe bo to dogrzewacz,moim skromnym zdaniem najłatwiejszym i najtańszym rozwiązaniem byłoby zamienić sterownik na piecu na analogowy... wtedy posiada wyjście na pompke obiegową i można go odpalić np zwykłym przełącznikiem,najzwyklejszą centralką zdalnego sterowania,telefonem i czym tylko sie chce bez większych kombinacji
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez Koniu25 » 6 sty 2015, 15:21

Czy potrafi Ktoś zinterpretować taki błąd z thermo testu? Oprócz tego, nie uruchamiają się testy komponentów. Wyskakuje komunikat, że są "niespełnione warunki".
Blad 1.................................................Blad sum kontrolnych EOL
Status bledu........................................nie zapamietany, aktualny
Kod.......................................................................81h
Licznik.....................................................................1
Temperatura...............................................................-40 [°C]
Status..........................................................Inicjalizacja
Napiecie....................................................................0 [V]
Licznik roboczogodzin...............................................65535:255 [h:m]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez tomek881126 » 17 lut 2015, 23:40

Witam, Czy wymiana akumulatora ma jakiś wpływ na załączanie się dogrzewacza? Wymieniłem ostatnio akumulator i po tej wymianie dogrzewacz nie uruchamia się a przed wymiano było wszystko w porządku.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2015, 23:37
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 2.0 MZR-CD 143KM, 2007 rok

Postprzez Koniu25 » 18 lut 2015, 09:22

Wymiana nie ma wpływu. Powodem nie włączania się webasto jest Twój stary aku. Miał za niskie napiecie i webasto się zablokowało. Zresetuj je wyjeciem na chwilę bezpiecznika od webasto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez tomek881126 » 18 lut 2015, 22:21

Wyjąłem bezpiecznik o nazwie HEATER z powrotem włożyłem i nic dalej cisza. Jakieś inne pomysły?
Początkujący
 
Od: 17 lut 2015, 23:37
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 2.0 MZR-CD 143KM, 2007 rok

Postprzez Koniu25 » 19 lut 2015, 11:24

Auto przed liftem?
Uzupełnij profil.
Dogrzewacz czy pełne ogrzewanie postojowe?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez tomek881126 » 19 lut 2015, 21:50

Auto przed liftem. Tylko dogrzewacz.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2015, 23:37
Posty: 4
Auto: Mazda 5, 2.0 MZR-CD 143KM, 2007 rok

Postprzez Koniu25 » 20 lut 2015, 08:45

Jeśli to auto z 2007r. to powinno się dać zdiagnozować usterkę przez OBDII. Czyli jakiś dobry serwis od webasto. Ale pobróbuj jeszcze tym bezpiecznikiem na odpalonym silniku. Tylko muszą być spełnione warunki do załączenia webasto. Na zewnątrz poniżej 5 stopni i zimny silnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez inferno997 » 21 lut 2015, 12:53

powodem nie włączanie sie pieca z pewnością nie był stary aku bo w dogrzewaczu on niema znaczenia bo włącza sie jak akumulator ma już ładowanie więc nie wykrył z pewnością za niskiego napięcia,najskuteczniej diagnozuje sie piec thermotestem (WTT) np 2.13 lub nowszym bo są po polsku i kablem od vaga za 20zł,
napisz może czy nie odpalałeś auta np z prostownikiem z rozruchem?
albo czy coś nie było spawane w aucie?
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez Koniu25 » 21 lut 2015, 16:51

z pewnością nie był stary aku

Stary aku ma znaczenie, bo webasto się blokuje przy zbyt małym napięciu i pamięta ten błąd dopóki się go nie zresetuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 121 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest Mazda 6 GL 2,5L
Jest Mazda 2 GJ 1,5L PB
Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6