Różne filtry oleju do DITD

Postprzez boszax » 8 sty 2015, 22:55

Wymieniłem sobie dzisiaj olej na ELF-a SXR 5W30 i do tego sprzedawca dał filtr oleju polskiego producenta z Sędziszewa odpowiednik filtra OP617 Filtrona . Tak z czystej ciekawości wszedłem do katalogu online Filtrona i tam jest podział w zależności od mocy naszych DITD. Do 90 konnej jednostki zalecają OP557 a do 100 konnej wersji czyli mojej OP617. Są dwie różnice pomiędzy tymi filtrami – pierwsza to wysokość filtra rożnią się prawie 1cm wysokości. Druga i to dosyć poważna to w OP617 nie ma zaworu przeciwzwrotnego . Czyżby w 101 konnej wersji byłby on już wbudowany w podstawe filtra np? Mógłby ktoś wyjaśnij czemu Filtron tak podzielił przecież niemal identyczną jednostkę? Martwię się, że olej będzie spływał na postoju z filtra do pompy a przy porannym odpalenie zwiększy się czas dotarcia oleju do współpracujących elementów.
Link do kalogu proszę porównać samemu : http://pl.filtron.eu/index.php/cat/view/cars

Dopisano 9 sty 2015, 11:38:

Pisałem do Wytwórni Filtrów Sędziszów i okazało się, że filtr który kupiłem ma dwa zawory za to jest bardzo stary bo jeszcze pod nazwa Optima – produkowali je kilka lat temu bardzo krótki okres czasu a AD Polska do dziś "czyści" swoje magazyny z zakurzonych filtrów Optima hahaha
Trochę mnie uspokoiła ta wiadomość, ale dla osób ze 101 konnym silnikiem, którym panowie bądź też panie <oczko> ze sklepików motoryzacyjnych dobierają filtr Filtrona niech wiedzą, że dostaną OP617, który jest bez zaworu przeciwzwrotego. Może on ma jakieś znaczenie może nie ma ale lepiej niech on tam będzie dla spokoju ducha :)
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez boszax » 12 sty 2015, 15:16

Skontaktowałem z Filtronem w sprawie rozbieżności z tymi filtrami . Stwierdzili, że większość producentów zaleca odpowiednik OP 617 do silników DITD i że w katalogach nastąpi zmiana i do 90 konnych również będzie widniał OP 617 <co?>
Odpisałem, że ten filtr się nie nadaje bo nie ma zaworu przeciwzwrotnego a przecież w silnikach DITD filtr montowany jest z boku – poziomo i olej ucieka z filtra po zgaszeniu. Zobaczymy co odpiszą ale według mnie ten OP 617 to jakieś nieporozumienie do tego silnika.

Dopisano 12 sty 2015, 15:18:

Oho odpisali, ze zbadają sprawę :D – tylko ciekawe jak długo będą badać
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez boszax » 15 sty 2015, 21:51

Nadal czekam na odpowiedź z Filtrona – chce tylko dodać, że filtr z Sędziszewa nie ma jednak zaworku przezzwrotnego – dzisiaj go wymieniłem i obejrzałem – doradcy z Sędziszewa zrobili mnie w balona <nie>
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez Neonixos666 » 26 sty 2015, 21:37

dlatego nie zakładam tego badziewia tylko dokładam parę groszy i mam porządny filtr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9514 (52/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez boszax » 20 lut 2015, 12:14

Dzisiaj otrzymałem maila od Filtrona:
"Witam,

Zbadaliśmy temat i rzeczywiście w przypadku tego silnika wskazany byłby filtr z zaworem ADB. Zdecydowaliśmy się umieścić w katalogu filtr OP 536, który posiada identyczną konstrukcję i medium filtracyjne jak OP 617, ale ma wspomniany zawór.

Dziękuję za zgłoszenie."

Udało się – niedługo nastąpi zmiana w katalogach <faja> Taki błąd w katalogach a później zdziwienie czemu krzywki się wycierają na wałku :>
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2014, 23:00
Posty: 105 (0/3)
Auto: Mazda 323F 2.0TD 101KM 2001r

Postprzez puding » 20 lut 2015, 20:21

boszax napisał(a): Taki błąd w katalogach a później zdziwienie czemu krzywki się wycierają na wałku :>
uffff ale ulga zwłaszcza dla tych co nigdy wcześniej tago pl. g-na nie zakładali <spoko>
Forumowicz
 
Od: 11 gru 2013, 20:28
Posty: 169 (0/1)
Skąd: massachusetts
Auto: c-max tdci było cp rf2a

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323