Wymieniłem sobie dzisiaj olej na ELF-a SXR 5W30 i do tego sprzedawca dał filtr oleju polskiego producenta z Sędziszewa odpowiednik filtra OP617 Filtrona . Tak z czystej ciekawości wszedłem do katalogu online Filtrona i tam jest podział w zależności od mocy naszych DITD. Do 90 konnej jednostki zalecają OP557 a do 100 konnej wersji czyli mojej OP617. Są dwie różnice pomiędzy tymi filtrami – pierwsza to wysokość filtra rożnią się prawie 1cm wysokości. Druga i to dosyć poważna to w OP617 nie ma zaworu przeciwzwrotnego . Czyżby w 101 konnej wersji byłby on już wbudowany w podstawe filtra np? Mógłby ktoś wyjaśnij czemu Filtron tak podzielił przecież niemal identyczną jednostkę? Martwię się, że olej będzie spływał na postoju z filtra do pompy a przy porannym odpalenie zwiększy się czas dotarcia oleju do współpracujących elementów.
Link do kalogu proszę porównać samemu :
http://pl.filtron.eu/index.php/cat/view/carsDopisano 9 sty 2015, 11:38:Pisałem do Wytwórni Filtrów Sędziszów i okazało się, że filtr który kupiłem ma dwa zawory za to jest bardzo stary bo jeszcze pod nazwa Optima – produkowali je kilka lat temu bardzo krótki okres czasu a AD Polska do dziś "czyści" swoje magazyny z zakurzonych filtrów Optima
Trochę mnie uspokoiła ta wiadomość, ale dla osób ze 101 konnym silnikiem, którym panowie bądź też panie

ze sklepików motoryzacyjnych dobierają filtr Filtrona niech wiedzą, że dostaną OP617, który jest bez zaworu przeciwzwrotego. Może on ma jakieś znaczenie może nie ma ale lepiej niech on tam będzie dla spokoju ducha
