Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady
Tak jak pisałem wrzucam foty jak ciąć tarcze żeby zdjąć jak nic nie pomaga,Po rozcięciu część z otworami na śruby w obu przypadkach zeszła sama nic nie trzymała. Resztę tarczy młotek i powoli pobijać. Na drugim foto widać jak całość była zarośnięta rdzą.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Szpilki do kół
Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Przeczytałem cały wątek i skłonię się chyba do oferowanych przez mazparts.pl części, a mianowicie:
Oś przód:
tarcze ATE – około 190PLN / szt
klocki ATE zwykłe – około 170PLN / kpl
lub klocki ATE Ceramic – około 270PLN / kpl
Oś tył:
tarcze TRW – około 110PLN / szt
klocki ATE zwykłe – około 130PLN / kpl
lub klocki ATE Ceramic – około 220PLN / kpl
I teraz takie pytanko.
Jako, ze przeczytałem ten wątek i tylko w zasadzie jedna osoba wspomniała o ceramicznych klockach ( choć opinii jako takiej nie było do dziś) to nie wiem czy opłaca się je montować...są o stówę droższe, a zalety ich stosowania wymienia się głównie dwie:
– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)
Ponoć też są bardziej ciche i mają lepszą skuteczność hamowania.
Co o nich myślicie? Czy pchać się w ten materiał? No i przede wszystkim – czy warto?
Oś przód:
tarcze ATE – około 190PLN / szt
klocki ATE zwykłe – około 170PLN / kpl
lub klocki ATE Ceramic – około 270PLN / kpl
Oś tył:
tarcze TRW – około 110PLN / szt
klocki ATE zwykłe – około 130PLN / kpl
lub klocki ATE Ceramic – około 220PLN / kpl
I teraz takie pytanko.
Jako, ze przeczytałem ten wątek i tylko w zasadzie jedna osoba wspomniała o ceramicznych klockach ( choć opinii jako takiej nie było do dziś) to nie wiem czy opłaca się je montować...są o stówę droższe, a zalety ich stosowania wymienia się głównie dwie:
– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)
Ponoć też są bardziej ciche i mają lepszą skuteczność hamowania.
Co o nich myślicie? Czy pchać się w ten materiał? No i przede wszystkim – czy warto?
Być może błądzę, ale czy pełnej skuteczności tych ceramicznych nie osiąga się przy mocno rozgrzanych ( np. w jeździe sportowej )
Przy normalnym użytkowaniu mogą się nie sprawdzić.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
risto77 napisał(a):Być może błądzę, ale czy pełnej skuteczności tych ceramicznych nie osiąga się przy mocno rozgrzanych ( np. w jeździe sportowej )Przy normalnym użytkowaniu mogą się nie sprawdzić.
Cytat ze strony ate-hamulce.pl:
Klocki hamulcowe ATE Ceramic spełniają wyższe wymagania, niż zakładają to surowe normy wg ECE R90. W warunkach codziennej eksploatacji zapewniają one taką samą jakość hamowania i bezpieczeństwa, jak standardowe klocki. W pełni zachowane są własności funkcjonalne systemów regulacji dynamiki jazdy.
Trochę już przestudiowałem i jedyne plusy jakimi szczycą się producenci to właśnie:
The_Radek napisał(a):– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)
OK znalazłem którędy droga 

- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
The_Radek napisał(a):a zalety ich stosowania wymienia się głównie dwie:
– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)
Ponoć też są bardziej ciche i mają lepszą skuteczność hamowania.
Co o nich myślicie? Czy pchać się w ten materiał? No i przede wszystkim – czy warto?
mam i polecam.. Tarcze ATE i klocki Ceramic ATE na razie na przodzie.. pylenia praktycznie nie ma.. nie piszczą i zatrzymują autko wzorowo.
oldwin napisał(a):The_Radek napisał(a):a zalety ich stosowania wymienia się głównie dwie:
– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)
Ponoć też są bardziej ciche i mają lepszą skuteczność hamowania.
Co o nich myślicie? Czy pchać się w ten materiał? No i przede wszystkim – czy warto?
mam i polecam.. Tarcze ATE i klocki Ceramic ATE na razie na przodzie.. pylenia praktycznie nie ma.. nie piszczą i zatrzymują autko wzorowo.
Też mam w "to do" komplet przód + tył, więc się zastanowię nad takim rozwiązaniem
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Witam
od kilku dni niepokoi mnie lewa tarcza hamulcowa przód, teraz pytanie czy nadaje się do wymiany czy klocki, w sumie nie wiem kiedy były wymieniane, ponieważ samochód mam pół roku.. a tarcze nie były w złym stanie wiec nie wymieniałem, teraz tak, jeśli tarcze są do wymiany, to też oczywiście klocki... jakie polecacie.. dodam tylko ze w czasie jazdy przy hamowaniu wszystko dobrze funkcjonuje, nie czuć drgania kierownicy ani przy prędkości powyżej 100km/h,
tak to wygląda
od kilku dni niepokoi mnie lewa tarcza hamulcowa przód, teraz pytanie czy nadaje się do wymiany czy klocki, w sumie nie wiem kiedy były wymieniane, ponieważ samochód mam pół roku.. a tarcze nie były w złym stanie wiec nie wymieniałem, teraz tak, jeśli tarcze są do wymiany, to też oczywiście klocki... jakie polecacie.. dodam tylko ze w czasie jazdy przy hamowaniu wszystko dobrze funkcjonuje, nie czuć drgania kierownicy ani przy prędkości powyżej 100km/h,
tak to wygląda
Powierznia tarczy wygląda ok, ale grubość tarczy należy zmierzyć suwmiarką z kłami i jeżeli jest przy minimalnym wymiarze wymienić na nowe. Grubość okładziny na klockach widać przez aluminiową felgę, więc wystarczy spojrzeć ile jeszcze zostało. Napewno będziesz zadowolony z ATE, Textara czy Trw.
Piszesz że tarcze nie mają bicia przy hamowaniu przy większej prędkości, to pewnie są jeszcze dadzą rade. Przy wymianie klocków, obowiązkowo wyczyścić prowadnice zacisku, nasmarować towotem/smarem łożyskowym(śliskim).
Piszesz że tarcze nie mają bicia przy hamowaniu przy większej prędkości, to pewnie są jeszcze dadzą rade. Przy wymianie klocków, obowiązkowo wyczyścić prowadnice zacisku, nasmarować towotem/smarem łożyskowym(śliskim).
iwon44 napisał(a):Przy wymianie klocków, obowiązkowo wyczyścić prowadnice zacisku, nasmarować towotem/smarem łożyskowym(śliskim).
Do zacisków nie stosuje się smarów ŁT tylko miedziany lub specjalny do tego typu ...
Odporny na wysokie temp aby nie wypłynął w czasie nagrzania.
Z resztą co pisał kolega się zgodzę.
- Od: 5 gru 2013, 20:11
- Posty: 2294 (201/63)
- Skąd: stolyca zDolnego Śląska
- Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01
Odporny na wysokie temp aby nie wypłynął w czasie nagrzania.
Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Używam takiego towotu i nigdy nie miałem problemu z prowadnicą zacisku. Temp. pracy -30 do +120
http://buwar24.pl/oks-402-smar-uniwers- ... 1821,58229
Także może być śliski towot, bo o to chodzi w prowanicy zacisku i odporny na temperaturkę
Pozdrawiam
Panowie kupilem ceramiczne klocki na tyl tylko jedna rzecz mnie nurtuje, sasiad twierdzi, ze jesli auto fabrycznie nie bylo wyposazone w klocki ceramiczne to zakup takowych to bardzo zly pomysl, wydaje mi ze nie ma racji ale z koniem nie bede sie kopal,bo on zawsze ma racje
malarzem tez jest najlepszym i nie spotkal na swojej drodze jeszcze takiego od ktorego moglby sie cos nauczyc, czy ktory by mu w jakis sposob zaimponowal
ale nie o tym temat, czy klocki ori na tyl sa ceramiczne? z przodu jezdzej juz lata na ceramicznych i jest ok...
pzdr
pzdr
Jedno ale klocek z dodatkiem ceramiki lubi być podgrzany co na tylnej osi jest no trudniejsze bo tył generalnie hamuje słabiej żeby nie powiedzieć symbolicznie
tak wiem przy załadowanym aucie sytuacja się zmienia.
Na przodzie nie ma problemu.
Jeszcze pytanie co to za klocek bo są różne.
Co do sąsiada pewnie mu o tarcze chodziło
Na przodzie nie ma problemu.
Jeszcze pytanie co to za klocek bo są różne.
Co do sąsiada pewnie mu o tarcze chodziło
- Od: 28 paź 2011, 14:16
- Posty: 27
- Skąd: Katowice
- Auto: M6 – 2003
no wlasnie wyszedlem z tego zalozenia ze tyl prawie nie hamuje wiec poszedlem w sredni zamiennik, a ze roznica w cenie miedzy zwyklymi, a ceramicznymi jest niewielka wzialem te drugie, firma Ci pewnie nic nie powie bo chyba nie ma ich na rynku polskim, ale chodzi o te klocki: http://www.amazon.com/ACDelco-14D1095CH ... automotive
czyli mam rozumiec ze ori klocki na tyl nie sa ceramiczne?
pzdr
czyli mam rozumiec ze ori klocki na tyl nie sa ceramiczne?
pzdr
Ja kupowałem zestaw TRW i nie narzekam ale nie chcę polecać i reklamować żadnego sprzedawcy. Zerknij sobie kto sprzedaje w dobrej cenie na jednej aukcji cały zestaw, upewnij się że to sklep z częściami, ma pozytywne komentarze i zamów. Dobra cena to ok 260-270 pln za zestaw plus przesyłka. Bosch powinien być w podobnych cenach.
Zmianę zrób albo sam (jeżeli stare tarcze zejdą łatwo to jest to na prawde prosta czynność), albo zleć komuś kto to umie zrobić dobrze lub poinstruuj że klocek z sprężynką idzie od środka (częsty błąd skutkujący bardzo wkurzającym stukaniem klocków)
Zmianę zrób albo sam (jeżeli stare tarcze zejdą łatwo to jest to na prawde prosta czynność), albo zleć komuś kto to umie zrobić dobrze lub poinstruuj że klocek z sprężynką idzie od środka (częsty błąd skutkujący bardzo wkurzającym stukaniem klocków)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości