Tarcze i Klocki hamulcowe – ogólne porady

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kropek101 » 17 lut 2015, 19:43

Tak jak pisałem wrzucam foty jak ciąć tarcze żeby zdjąć jak nic nie pomaga,Po rozcięciu część z otworami na śruby w obu przypadkach zeszła sama nic nie trzymała. Resztę tarczy młotek i powoli pobijać. Na drugim foto widać jak całość była zarośnięta rdzą.
Załączniki
PB160278.JPG
PB160280.JPG
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez The_Radek » 19 lut 2015, 18:44

Przeczytałem cały wątek i skłonię się chyba do oferowanych przez mazparts.pl części, a mianowicie:

Oś przód:
tarcze ATE – około 190PLN / szt
klocki ATE zwykłe – około 170PLN / kpl
lub klocki ATE Ceramic – około 270PLN / kpl

Oś tył:
tarcze TRW – około 110PLN / szt
klocki ATE zwykłe – około 130PLN / kpl
lub klocki ATE Ceramic – około 220PLN / kpl

I teraz takie pytanko.
Jako, ze przeczytałem ten wątek i tylko w zasadzie jedna osoba wspomniała o ceramicznych klockach ( choć opinii jako takiej nie było do dziś) to nie wiem czy opłaca się je montować...są o stówę droższe, a zalety ich stosowania wymienia się głównie dwie:
– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)

Ponoć też są bardziej ciche i mają lepszą skuteczność hamowania.

Co o nich myślicie? Czy pchać się w ten materiał? No i przede wszystkim – czy warto?
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 11:04
Posty: 164 (0/11)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3, BK, 2.0 benzynka, rok 2007

Postprzez risto77 » 19 lut 2015, 20:13

Być może błądzę, ale czy pełnej skuteczności tych ceramicznych nie osiąga się przy mocno rozgrzanych ( np. w jeździe sportowej ) ?? Przy normalnym użytkowaniu mogą się nie sprawdzić.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez The_Radek » 19 lut 2015, 20:22

risto77 napisał(a):Być może błądzę, ale czy pełnej skuteczności tych ceramicznych nie osiąga się przy mocno rozgrzanych ( np. w jeździe sportowej ) ?? Przy normalnym użytkowaniu mogą się nie sprawdzić.


Cytat ze strony ate-hamulce.pl:
Klocki hamulcowe ATE Ceramic spełniają wyższe wymagania, niż zakładają to surowe normy wg ECE R90. W warunkach codziennej eksploatacji zapewniają one taką samą jakość hamowania i bezpieczeństwa, jak standardowe klocki. W pełni zachowane są własności funkcjonalne systemów regulacji dynamiki jazdy.


Trochę już przestudiowałem i jedyne plusy jakimi szczycą się producenci to właśnie:
The_Radek napisał(a):– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2014, 11:04
Posty: 164 (0/11)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda 3, BK, 2.0 benzynka, rok 2007

Postprzez risto77 » 19 lut 2015, 20:26

OK znalazłem którędy droga <spoko>
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez oldwin » 19 lut 2015, 22:45

The_Radek napisał(a):a zalety ich stosowania wymienia się głównie dwie:
– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)

Ponoć też są bardziej ciche i mają lepszą skuteczność hamowania.

Co o nich myślicie? Czy pchać się w ten materiał? No i przede wszystkim – czy warto?


mam i polecam.. Tarcze ATE i klocki Ceramic ATE na razie na przodzie.. pylenia praktycznie nie ma.. nie piszczą i zatrzymują autko wzorowo.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 gru 2013, 15:55
Posty: 136 (1/5)
Skąd: Białystok
Auto: Subaru Legacy VI 2.5 H4 2017 CVT+LPG (Qbox Plus, AC R01 Red, AC W03)
Mazda 3BL (sedan) US 2.0 AT 2010+LPG (QBox, Zavoli N, Barracudy pojedyncze)
gdyby wymieniać co było to by strony nie starczyło

Postprzez kalesoon » 19 lut 2015, 22:56

oldwin napisał(a):
The_Radek napisał(a):a zalety ich stosowania wymienia się głównie dwie:
– praktycznie nie pylące
– dłuższa żywotność ( zarówno klocków jak i tarczy)

Ponoć też są bardziej ciche i mają lepszą skuteczność hamowania.

Co o nich myślicie? Czy pchać się w ten materiał? No i przede wszystkim – czy warto?


mam i polecam.. Tarcze ATE i klocki Ceramic ATE na razie na przodzie.. pylenia praktycznie nie ma.. nie piszczą i zatrzymują autko wzorowo.


Też mam w "to do" komplet przód + tył, więc się zastanowię nad takim rozwiązaniem :). Dzięki na przyszłość! :)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 20:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez dayo » 2 mar 2015, 18:24

Witam
od kilku dni niepokoi mnie lewa tarcza hamulcowa przód, teraz pytanie czy nadaje się do wymiany czy klocki, w sumie nie wiem kiedy były wymieniane, ponieważ samochód mam pół roku.. a tarcze nie były w złym stanie wiec nie wymieniałem, teraz tak, jeśli tarcze są do wymiany, to też oczywiście klocki... jakie polecacie.. dodam tylko ze w czasie jazdy przy hamowaniu wszystko dobrze funkcjonuje, nie czuć drgania kierownicy ani przy prędkości powyżej 100km/h,
tak to wygląda
Załączniki
2015-03-02 12.08.07.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2014, 17:07
Posty: 52 (1/2)
Auto: Mazda 3 BK 1.6

Postprzez iwon44 » 2 mar 2015, 20:16

Powierznia tarczy wygląda ok, ale grubość tarczy należy zmierzyć suwmiarką z kłami i jeżeli jest przy minimalnym wymiarze wymienić na nowe. Grubość okładziny na klockach widać przez aluminiową felgę, więc wystarczy spojrzeć ile jeszcze zostało. Napewno będziesz zadowolony z ATE, Textara czy Trw.
Piszesz że tarcze nie mają bicia przy hamowaniu przy większej prędkości, to pewnie są jeszcze dadzą rade. Przy wymianie klocków, obowiązkowo wyczyścić prowadnice zacisku, nasmarować towotem/smarem łożyskowym(śliskim).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez risto77 » 2 mar 2015, 21:05

iwon44 napisał(a):Przy wymianie klocków, obowiązkowo wyczyścić prowadnice zacisku, nasmarować towotem/smarem łożyskowym(śliskim).


Do zacisków nie stosuje się smarów ŁT tylko miedziany lub specjalny do tego typu ...
Odporny na wysokie temp aby nie wypłynął w czasie nagrzania.
Z resztą co pisał kolega się zgodzę.
Obrazek
Przedstawiciel Dolnego Śląska
 
Od: 5 gru 2013, 20:11
Posty: 2294 (201/63)
Skąd: stolyca zDolnego Śląska
Auto: Xedos 6 ®isto ©oncept, Mazda 323F 2,0 '01 ,
SIMSON SR 2 '59r ,
Suzuki GR650 '83r
Były: Trabant Polo, Fiat 125p, Xedos 6 KF '96
Bashan 250 – skradziony,
Colt '99 1,3,
TDM 850 '01

Postprzez iwon44 » 3 mar 2015, 20:52

Odporny na wysokie temp aby nie wypłynął w czasie nagrzania.


Jak najbardziej się z Tobą zgadzam. Używam takiego towotu i nigdy nie miałem problemu z prowadnicą zacisku. Temp. pracy -30 do +120
http://buwar24.pl/oks-402-smar-uniwers- ... 1821,58229

Także może być śliski towot, bo o to chodzi w prowanicy zacisku i odporny na temperaturkę :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 wrz 2012, 19:21
Posty: 294 (3/4)
Skąd: Świdnik
Auto: Mazda 3 BK Z6 05r Active

Postprzez Gamboa » 7 mar 2015, 13:40

kupiłem trw na przód, przejechałem już pare tys, jestem zadowolony, super hamuje nic nie piszczy nie rzuca kierownicą.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Postprzez waciach » 8 mar 2015, 12:14

U mnie siedzi TRW wszędzie, wymieniane jednocześnie i polecam.
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

PostTen post został usunięty przez widmo82 13 kwi 2015, 10:11.

Postprzez newuser » 13 kwi 2015, 03:53

Panowie kupilem ceramiczne klocki na tyl tylko jedna rzecz mnie nurtuje, sasiad twierdzi, ze jesli auto fabrycznie nie bylo wyposazone w klocki ceramiczne to zakup takowych to bardzo zly pomysl, wydaje mi ze nie ma racji ale z koniem nie bede sie kopal,bo on zawsze ma racje ;) malarzem tez jest najlepszym i nie spotkal na swojej drodze jeszcze takiego od ktorego moglby sie cos nauczyc, czy ktory by mu w jakis sposob zaimponowal ;) ale nie o tym temat, czy klocki ori na tyl sa ceramiczne? z przodu jezdzej juz lata na ceramicznych i jest ok...
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Istreed » 13 kwi 2015, 07:03

Jedno ale klocek z dodatkiem ceramiki lubi być podgrzany co na tylnej osi jest no trudniejsze bo tył generalnie hamuje słabiej żeby nie powiedzieć symbolicznie :) tak wiem przy załadowanym aucie sytuacja się zmienia.
Na przodzie nie ma problemu.
Jeszcze pytanie co to za klocek bo są różne.

Co do sąsiada pewnie mu o tarcze chodziło ;)
Początkujący
 
Od: 28 paź 2011, 14:16
Posty: 27
Skąd: Katowice
Auto: M6 – 2003

Postprzez newuser » 13 kwi 2015, 11:06

no wlasnie wyszedlem z tego zalozenia ze tyl prawie nie hamuje wiec poszedlem w sredni zamiennik, a ze roznica w cenie miedzy zwyklymi, a ceramicznymi jest niewielka wzialem te drugie, firma Ci pewnie nic nie powie bo chyba nie ma ich na rynku polskim, ale chodzi o te klocki: http://www.amazon.com/ACDelco-14D1095CH ... automotive
czyli mam rozumiec ze ori klocki na tyl nie sa ceramiczne?
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez krupek1 » 21 kwi 2015, 13:49

Możecie polecić jakieś klocki i tarcze na tył do BK 2003 2.0, koła 16''? Chciałbym je gdzieś zamówić w necie i wymienić w warsztacie, więc za polecony sklep też będę bardzo wdzięczny.
Początkujący
 
Od: 18 mar 2015, 14:52
Posty: 12
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 2.0 BK (150 KM) 2003

Postprzez waciach » 21 kwi 2015, 14:15

Ja kupowałem zestaw TRW i nie narzekam ale nie chcę polecać i reklamować żadnego sprzedawcy. Zerknij sobie kto sprzedaje w dobrej cenie na jednej aukcji cały zestaw, upewnij się że to sklep z częściami, ma pozytywne komentarze i zamów. Dobra cena to ok 260-270 pln za zestaw plus przesyłka. Bosch powinien być w podobnych cenach.
Zmianę zrób albo sam (jeżeli stare tarcze zejdą łatwo to jest to na prawde prosta czynność), albo zleć komuś kto to umie zrobić dobrze lub poinstruuj że klocek z sprężynką idzie od środka (częsty błąd skutkujący bardzo wkurzającym stukaniem klocków)
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2014, 11:43
Posty: 146 (0/2)
Skąd: Warszawa
Auto: 3 BK 1.6 Y6 2006

Postprzez Gamboa » 21 kwi 2015, 15:23

ja również polecam TRW. mam i jestem zadowolony. tarcze i klocki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 wrz 2014, 20:13
Posty: 612 (17/19)
Skąd: Hagen- DE/Tarnów
Auto: Mazda3 2.0 Pb 2005
150 PS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323