Naprawa połączenia paska zębatego
z batem anteny elektrycznej
Xedos 6
Dokument opisuje sposób naprawy – wymiany skorodowanego połączenia paska napędowego mechanizmu wysuwania i chowania elektrycznej anteny z jej metalowym batem. Oczywiście problemów z nieprawidłowo działającą anteną jest kilka i należy je rozwiązywać w przewidziany dla nich sposób.
Rozwiązanie połączenia paska zębatego i bata anteny zakłada, że pasek jest w całości, bat nie jest krzywy a silnik działa. U mnie połączenie wykonane oryginalnie zwyczajnie skorodowało powodując rozłączenie połączenia i brak reakcji na włączanie i wyłączanie radia czyli wysuwanie i chowanie anteny. O ile mogła się jeszcze wysunąć to schować już nie dała rady.
Potrzebne narzędzia:
Szczypce do pierścieni Segera, najlepiej łamane,
Klucz 10,
Dwie pary kombinerek,
Śrubokręt krzyżakowy
Farba/klej dwuskładnikowy
Pilnik/piłka do metalu
Głównym problemem naprawy tego połączenia jest znalezienie odpowiedniego elementu łączącego wypustki szczytowego bata anteny z zębami paska zębatego. Fabrycznie jest to wykonane z tulejki z cienkiej blachy i zaciśnięte na tych elementach. Naprawa polega więc na odtworzeniu tej tulejki . Oczywiście nie może być ona za gruba gdyż musi się schować bez oporów w przedostatni segment bata anteny. Któregoś razu wpadły mi w ręce przelotki montowane na szczytówkach wędek. W sklepie wędkarskim kupiłem przelotkę na szczytówkę o długości ok. 14mm i średnicy 3-4mm. (trochę czasu minęło od naprawy więc szczegółów nie pamiętam – zawsze można elementy zabrać i dobrać odpowiednią przelotkę).
Antenę trzeba wymontować z auta:
odłączyć kostkę z przewodami zasilającymi oraz wtyczkę kabla antenowego,
odkręcić stożek ozdobny z błotnika,
odkręcić śrubę mocującą antenę w bagażniku,
odłączyć wężyk odpływowy.
Następnie należy rozmontować antenę na części pierwsze:
Odkręcić obudowę,
Odkręcić osłonę paska zębatego,
Wysunąć z obudowy całość bata anteny,
Odkręcić na szczycie anteny walec zabezpieczający
Wyciągnąć szczyt anteny.
Piłką i pilnikiem z przelotki zrobiłem rurkę:
Rurkę zacisnąłem na wypustach szczytowego elementu bata anteny oraz na końcu paska zębatego napędu. Z paska odciąłem kilka ząbków tak by wykonać połączenie na „nieużywanym” początku paska:
Połączenie zabezpieczyłem farbą i „zalałem” klejem:
Całość poskładać w odwrotnej kolejności.
Do auta podłączam antenę jako wysuniętą, włączam radio/wyłączam i po schowaniu montuję już bezpośrednio do auta. Koszt naprawy to coś koło 3 złotych, ze dwie godziny pracy. Nowa antena w serwisie 165 – oczywiście z niezabezpieczoną przed korozją tulejką.
Manual jest także dostępny w pdf na gdysku spod adresu w mojej stopce.
[Fotorelacja] Naprawa anteny elektrycznej – połączenia paska zębatego z ostatnim elementem masztu.
Strona 1 z 1
Nie dokazuj, miła nie dokazuj...
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
http://www.youtube.com/watch?v=eP5wNDeGqLk&feature=related
Link do kilku dokumentów na temat Xedosa:
https://docs.google.com/folder/d/0B_CZcjbKtd0KblBqRVpPcEVxaE0/edit
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6