Wyjście RCA z fabrycznego radia w MAZDA 6 NON-BOSE
1, 2
Witajcie! No to jedziemy z fotorelacją: Wyprowadzenie wtyków RCA, wyjście z fabrycznego radia w MAZDA 6 przedlift, wersja NON-BOSE i podłączenie subwoofera
Na wstępie chciałbym podziękować koledze tomas7 z forum MazdaSpeed.pl był on moim masterem i znosił każde moje wypytywanie o każdą pierdołę
Jak rozebrać radio, aby dostać się do płytki:
Wyciągnięte radio z auta na stole.
Odkręcany te 2 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, robimy to także z drugiej strony. Odpinamy także wtyczkę która jest wpięta do panelu radia.
Odkręcany te 3 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, robimy to także z drugiej strony, aby rozdzielić radio od zmieniarki. I pozbyć się blaszki.
W miejscach zaznaczonych na zdjęciach podwadzamy śrubokrętem o rozdzielamy CD od radia.
Rozebrane 2 części osobno.
Odkręcany te 3 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, aby pozbyć się zawadzającej blachy.
Odkręcamy te 2 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, aby zluźnić obudowę która blokuje nam dostęp do płytki radia.
Odkręcamy te 7 śrub zaznaczonych czerwonym kółkiem, aby zdjąć radiator od radia. Zaznaczonym żółtym kółkiem przeprowadzimy kabel RCA.
Odkręcamy 6 śrub zaznaczonych czerwonym kółkiem i pozbywamy się obudowy przedniej, a naszym oczom ukazuje się płyta radia.
Gdzie się wlutować i jak to zrobić? Co zastosować?
Potrzebujemy kabel gdzie będziemy mieli 2x wtyk RCA(chinch), najlepiej aby kabel był jak najlepszej jakości, ekranowany. Pamiętamy o dobrej izolacji, każda "nieszczelność" może zakończyć się zwarciem/spaleniem radia.
Kable masy (w moim przypadku białe) lutujemy razem, do nich lutujemy "oczko" i przykręcamy to do obudowy radia.
Teraz trzeba sprawdzić model i nr scalaka jaki mamy (w moim przypadku to TOSHIBA TA8263BH). Odczytany numer trzeba wpisać w wyszukiwarce schematów. Trzeba wejść na stronę http://www.alldatasheet.com/. Na tej stronie, jest napis "Part Name", następnie rozwijana lista [match] i kolejne to pole, w które musisz wpisać nazwę modelu scalaka i klikamy [search]. Teraz w tym dokumencie trzeba znaleźć rozpiskę pinów końcówki mocy, musimy szukać pinów oznaczonych "IN" lub "INPUT". Ja pokazałem na zdjęciu scalak z mojego 2 radia które jest spalone i było wykorzystywane do zdjęć, oczywiście w dobrej jednostce końcówka jest pionowo, ja urwałem ją specjalnie aby zrobić zdjęcie.
My wpinamy się do tych pinów, na schemacie to nr 11 i 14, na płytce nr C353 C253.
Na schemacie (w moim przypadku na 8 stronie opisu) trzeba jeszcze znaleźć czy przed wejściem kanałów nie ma jakichś kondensatorów. Okazuje się, że na każdym kanale jest 220uF i takich kondensatorów użyjemy. Parametry to 220uF 16V, lutujemy je + od strony płytki radia, – do kabli sygnałowych RCA. Kondensatory zakładamy w celu odseparowania, aby w razie syknięcia sygnału z masą nie spaliło nam radia i czegoś więcej
Tak układamy kable sygnałowe i masy, nie żałujemy kleju na gorąco. Musimy to "utopić" w kleju, ponieważ miejsca lutowania są bardzo małe, aby to trzymało się na samej cynie, a znamy nasze polskie drogi, więc pewnie by się to szybko urwało.
Luty z bliska i ułożenie elementów. Do pinów NIE powinno się lutować z użyciem lutownicy transformatorowej, istnieje możliwość odklejenia ścieżek, najlepiej użyć stacji lutowniczej i temperatury lutowania około 300-350stC.
Gotowe wyprowadzenie wtyków RCA, sprawdzone, działa, więc zalane wszystko klejem
Jak zamontować subwoofer w aucie?
Zaczynamy od przeprowadzenia kabli:
Kabel +, przeciągamy go lewym progiem, ponieważ tam jest przejście w ścianie grodziowej. Niestety w tej gumie nie ma miejsca aby przeprowadzić kabel 10mm2, więc ktoś może nawiercić dziurę w gumie ( ja osobiście się bałem aby nie pociąć kabli, a jest tam spora wiązka), więc wywierciłem dziurę zaraz obok niej, pozostało pociągnąć kabel, aż do bagażnika. W komorze silnika zamontować bezpiecznik. Nic nie podpinamy na razie!
Kabel –, ja osobiście podpiąłem go do śruby którą jest przymocowany pas bezpieczeństwa z tyłu po lewej stronie. Sprawdziłem miernikiem czy jest "przejście, obwód masy", był więc gra gitara
Kable RCA(chince) poprowadziłem pod wykładziną tunelu środkowego, aby było wygodniej odkręciłem tylne siedziska i tunel środkowy, wszystko przeciągnięte sztywnym drutem aby było lepiej.
Kabel Remote (załączający wzmacniacz) jest poprowadzony razem z kablami RCA tunelem środkowym. Kabel Remote jest podłączony pod kabel + zapalniczki, ponieważ w tym samym czasie jest podawane zasilanie na radio co i zapalniczkę.
Efekt końcowy Co do efektów audio, nie ma co gadać jest różnica kolosalna Mod baaaardzo na plus
Na wstępie chciałbym podziękować koledze tomas7 z forum MazdaSpeed.pl był on moim masterem i znosił każde moje wypytywanie o każdą pierdołę
Jak rozebrać radio, aby dostać się do płytki:
Wyciągnięte radio z auta na stole.
Odkręcany te 2 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, robimy to także z drugiej strony. Odpinamy także wtyczkę która jest wpięta do panelu radia.
Odkręcany te 3 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, robimy to także z drugiej strony, aby rozdzielić radio od zmieniarki. I pozbyć się blaszki.
W miejscach zaznaczonych na zdjęciach podwadzamy śrubokrętem o rozdzielamy CD od radia.
Rozebrane 2 części osobno.
Odkręcany te 3 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, aby pozbyć się zawadzającej blachy.
Odkręcamy te 2 śruby zaznaczone czerwonym kółkiem, aby zluźnić obudowę która blokuje nam dostęp do płytki radia.
Odkręcamy te 7 śrub zaznaczonych czerwonym kółkiem, aby zdjąć radiator od radia. Zaznaczonym żółtym kółkiem przeprowadzimy kabel RCA.
Odkręcamy 6 śrub zaznaczonych czerwonym kółkiem i pozbywamy się obudowy przedniej, a naszym oczom ukazuje się płyta radia.
Gdzie się wlutować i jak to zrobić? Co zastosować?
Potrzebujemy kabel gdzie będziemy mieli 2x wtyk RCA(chinch), najlepiej aby kabel był jak najlepszej jakości, ekranowany. Pamiętamy o dobrej izolacji, każda "nieszczelność" może zakończyć się zwarciem/spaleniem radia.
Kable masy (w moim przypadku białe) lutujemy razem, do nich lutujemy "oczko" i przykręcamy to do obudowy radia.
Teraz trzeba sprawdzić model i nr scalaka jaki mamy (w moim przypadku to TOSHIBA TA8263BH). Odczytany numer trzeba wpisać w wyszukiwarce schematów. Trzeba wejść na stronę http://www.alldatasheet.com/. Na tej stronie, jest napis "Part Name", następnie rozwijana lista [match] i kolejne to pole, w które musisz wpisać nazwę modelu scalaka i klikamy [search]. Teraz w tym dokumencie trzeba znaleźć rozpiskę pinów końcówki mocy, musimy szukać pinów oznaczonych "IN" lub "INPUT". Ja pokazałem na zdjęciu scalak z mojego 2 radia które jest spalone i było wykorzystywane do zdjęć, oczywiście w dobrej jednostce końcówka jest pionowo, ja urwałem ją specjalnie aby zrobić zdjęcie.
My wpinamy się do tych pinów, na schemacie to nr 11 i 14, na płytce nr C353 C253.
Na schemacie (w moim przypadku na 8 stronie opisu) trzeba jeszcze znaleźć czy przed wejściem kanałów nie ma jakichś kondensatorów. Okazuje się, że na każdym kanale jest 220uF i takich kondensatorów użyjemy. Parametry to 220uF 16V, lutujemy je + od strony płytki radia, – do kabli sygnałowych RCA. Kondensatory zakładamy w celu odseparowania, aby w razie syknięcia sygnału z masą nie spaliło nam radia i czegoś więcej
Tak układamy kable sygnałowe i masy, nie żałujemy kleju na gorąco. Musimy to "utopić" w kleju, ponieważ miejsca lutowania są bardzo małe, aby to trzymało się na samej cynie, a znamy nasze polskie drogi, więc pewnie by się to szybko urwało.
Luty z bliska i ułożenie elementów. Do pinów NIE powinno się lutować z użyciem lutownicy transformatorowej, istnieje możliwość odklejenia ścieżek, najlepiej użyć stacji lutowniczej i temperatury lutowania około 300-350stC.
Gotowe wyprowadzenie wtyków RCA, sprawdzone, działa, więc zalane wszystko klejem
Jak zamontować subwoofer w aucie?
Zaczynamy od przeprowadzenia kabli:
Kabel +, przeciągamy go lewym progiem, ponieważ tam jest przejście w ścianie grodziowej. Niestety w tej gumie nie ma miejsca aby przeprowadzić kabel 10mm2, więc ktoś może nawiercić dziurę w gumie ( ja osobiście się bałem aby nie pociąć kabli, a jest tam spora wiązka), więc wywierciłem dziurę zaraz obok niej, pozostało pociągnąć kabel, aż do bagażnika. W komorze silnika zamontować bezpiecznik. Nic nie podpinamy na razie!
Kabel –, ja osobiście podpiąłem go do śruby którą jest przymocowany pas bezpieczeństwa z tyłu po lewej stronie. Sprawdziłem miernikiem czy jest "przejście, obwód masy", był więc gra gitara
Kable RCA(chince) poprowadziłem pod wykładziną tunelu środkowego, aby było wygodniej odkręciłem tylne siedziska i tunel środkowy, wszystko przeciągnięte sztywnym drutem aby było lepiej.
Kabel Remote (załączający wzmacniacz) jest poprowadzony razem z kablami RCA tunelem środkowym. Kabel Remote jest podłączony pod kabel + zapalniczki, ponieważ w tym samym czasie jest podawane zasilanie na radio co i zapalniczkę.
Efekt końcowy Co do efektów audio, nie ma co gadać jest różnica kolosalna Mod baaaardzo na plus
Ostatnio edytowano 1 mar 2015, 13:22 przez xRafalx, łącznie edytowano 3 razy
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
dobra robota.
Mam pytanie co do użytego przez Ciebie kabla RCA już między radiem a subem – czy te końcówki są koloru złotego ? Ja zastosowałem u siebie bardzo podobnie wyglądający przewód i po ok. 2 latach okazało się, że jest to "badziew" – w jednej wtyczce, na bolcu ta nałożona złota warstwa się po prostu oddzieliła od reszty, natomiast w drugiej wtyczce cały bolec się ułamał... a wtyczki przez te 2 lata były może wyciągane max kilka razy...
dołączam do fotorelacji
Mam pytanie co do użytego przez Ciebie kabla RCA już między radiem a subem – czy te końcówki są koloru złotego ? Ja zastosowałem u siebie bardzo podobnie wyglądający przewód i po ok. 2 latach okazało się, że jest to "badziew" – w jednej wtyczce, na bolcu ta nałożona złota warstwa się po prostu oddzieliła od reszty, natomiast w drugiej wtyczce cały bolec się ułamał... a wtyczki przez te 2 lata były może wyciągane max kilka razy...
dołączam do fotorelacji
Tak są pozłacane, za zestaw zapłaciłem 80zł, więc nie oczekuje nie wiadomo czego. Wydaje się "solidne". Zobaczymy po jakimś czasie co to będzie
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Proszę o przypięcie tabliczki fotorelacja Zostanie dla potomnych
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Dziękuję
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Proponowane rozwiązanie zawiera kilka ważnych błędów z których tutaj wymienię te najważniejsze.
1. Wpięcie zostało wykonane za obwodem dopasowującym impedancję wyjścia przedwzmacniacza do wejścia końcówki mocy – jest to duży błąd. Obwód ten dodatkowo działa jak filtr, który zmienia charakterystykę częstotliwościową odpowiednio ją różnicując w zależności czy są to przednie czy tylne kanały. Temat wielokrotnie przerabiany w związku z pytaniami ludzi dlaczego tył gra inaczej niż przód mimo środkowego ustawienia regulacji F/R (pomijam kwestię głośności). Jak byś się przyglądnął jak to jest zrobione to byś zwrócił uwagę, że przednie i tylne kanały mają te filtry zrobione inaczej (inne wartości elementów). Wpięcia dokonać należy wcześniej przed tymi filtrami i dodatkowo zrobić nowy dzielnik rezystancyjny aby odseparować się od właściwej linii idącej do końcówki mocy. Nie każdy będzie rezygnował z użytkowania wbudowanej końcówki mocy, w związku z tym należy zadbać aby sygnał idący na nią nie został zmieniony.
2. Kondensatory użyte, są na zbyt niskie napięcie, z racji tego że przewody RCA wychodzą na zewnątrz radia, ich napięcie powinno być min 35V. Napięcie to jest takie aby ewentualne przepięcia podczas podłączania linii RCA nie uszkodziły kondensatorów. Takie wartości napięcia lub wyższe są stosowane we wszystkich fabrycznych rozwiązaniach.
3. Wartość pojemności kondensatora jest grubo przesadzona zazwyczaj jest to przedział 4u7-10uF. Nie rozumiem gdzie twoim zdaniem w radiu w linii sygnałowej znajdują się kondensatory o pojemności 220uF ani na płytce ani na schemacie nie widzę takowych.
4. Polaryzacja kondensatorów jest poprawna, sygnał ma wchodzić plusem a wychodzi minusem.
5. Prowadzenie ekranu RCA wokół głowicy FM i robienie takiej pętli jest karygodnym zaniedbaniem. W ten sposób powstała antena nadawcza. Ewentualne zakłócenia mogą wpływać na odbiór tunera który został opasany tą pętlą.
6. Ekran RCA powinien być przylutowany jak najbliżej przedwamacniacza do masy przedwamacniacza. Owszem wszystkie masy są ze sobą elektrycznie połączone ale w odpowiedni sposób (w odpowiednich miejscach), tak aby zakłócenia z poszczególnych bloków (zasilacz, blok cyfrowy, blok analogowy) nie zakłócały się wzajemnie. Robiąc takie podłączenie niweczysz prace inżynierów starających się zapewnić separację od zakłóceń. Później Ci co mają xenony albo CB będą szukać dlaczego mają zakłócenia w radiu.
Wniosek z tego taki że zabierając się za takie przeróbki warto oglądnąć chociażby jeden schemat radia z fabrycznymi wyjściami RCA to naprawdę dużo daje, nie wszystko jest w necie podane na tacy.
1. Wpięcie zostało wykonane za obwodem dopasowującym impedancję wyjścia przedwzmacniacza do wejścia końcówki mocy – jest to duży błąd. Obwód ten dodatkowo działa jak filtr, który zmienia charakterystykę częstotliwościową odpowiednio ją różnicując w zależności czy są to przednie czy tylne kanały. Temat wielokrotnie przerabiany w związku z pytaniami ludzi dlaczego tył gra inaczej niż przód mimo środkowego ustawienia regulacji F/R (pomijam kwestię głośności). Jak byś się przyglądnął jak to jest zrobione to byś zwrócił uwagę, że przednie i tylne kanały mają te filtry zrobione inaczej (inne wartości elementów). Wpięcia dokonać należy wcześniej przed tymi filtrami i dodatkowo zrobić nowy dzielnik rezystancyjny aby odseparować się od właściwej linii idącej do końcówki mocy. Nie każdy będzie rezygnował z użytkowania wbudowanej końcówki mocy, w związku z tym należy zadbać aby sygnał idący na nią nie został zmieniony.
2. Kondensatory użyte, są na zbyt niskie napięcie, z racji tego że przewody RCA wychodzą na zewnątrz radia, ich napięcie powinno być min 35V. Napięcie to jest takie aby ewentualne przepięcia podczas podłączania linii RCA nie uszkodziły kondensatorów. Takie wartości napięcia lub wyższe są stosowane we wszystkich fabrycznych rozwiązaniach.
3. Wartość pojemności kondensatora jest grubo przesadzona zazwyczaj jest to przedział 4u7-10uF. Nie rozumiem gdzie twoim zdaniem w radiu w linii sygnałowej znajdują się kondensatory o pojemności 220uF ani na płytce ani na schemacie nie widzę takowych.
4. Polaryzacja kondensatorów jest poprawna, sygnał ma wchodzić plusem a wychodzi minusem.
5. Prowadzenie ekranu RCA wokół głowicy FM i robienie takiej pętli jest karygodnym zaniedbaniem. W ten sposób powstała antena nadawcza. Ewentualne zakłócenia mogą wpływać na odbiór tunera który został opasany tą pętlą.
6. Ekran RCA powinien być przylutowany jak najbliżej przedwamacniacza do masy przedwamacniacza. Owszem wszystkie masy są ze sobą elektrycznie połączone ale w odpowiedni sposób (w odpowiednich miejscach), tak aby zakłócenia z poszczególnych bloków (zasilacz, blok cyfrowy, blok analogowy) nie zakłócały się wzajemnie. Robiąc takie podłączenie niweczysz prace inżynierów starających się zapewnić separację od zakłóceń. Później Ci co mają xenony albo CB będą szukać dlaczego mają zakłócenia w radiu.
Wniosek z tego taki że zabierając się za takie przeróbki warto oglądnąć chociażby jeden schemat radia z fabrycznymi wyjściami RCA to naprawdę dużo daje, nie wszystko jest w necie podane na tacy.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Myślę, że też udało by się ogarnąć to bez problemu Pewnie wygląda to wszystko tak samo tylko inne piny trzeba użyć do tego wyprowadzeniabrodaM6 napisał(a):Szkoda ze nie do polifta ,ale za prace
airbob napisał(a):Błędy
1. Jestem zadowolony z uzyskanego efektu, końcówka mocy w radiu jest używana przeze mnie na ori głośnikach i gra to bez problemu Z tego co wyczytałem z schematu podłączyłem się do wyjść przednich kanałów, więc jest ok, tylko za przedwzmacniaczem, za filtrami. Myślę, że wiem już gdzie trzeba by się wlutować aby to było "tak jak ma być". Lecz dla mnie problemem będzie stworzenie dzielnika rezystancyjnego, dlatego zostawiam to tak jak jest, bo satysfakcjonuje mnie uzyskany efekt
2,3. I tu się ukazała się moja niewiedza, zwracam honor, inni już będą wiedzieć jakich kondensatorów użyć Widocznie źle przeliczyłem wartość, ale myślę, że jeśli jest większy to nic się nie stanie
4. Na szczęście coś zrobiłem dobrze, dzięki
5,6. Nie mam żadnych zakłóceń FM, Ksenonów ani CB, ale przerobię to gdy tylko się nadarzy okazja, i wepnę się do masy końcówki mocy z masą i ekranem RCA
Ostatnio edytowano 1 mar 2015, 22:44 przez xRafalx, łącznie edytowano 1 raz
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a): przerobię to gdy tylko się nadarzy okazja, i wepnę się do masy przedwzmacniacza z masą i ekranem RCA
liczymy na nowe zdjęcia/ edycję fotorelacji
Oczywiście, że będzie poprawka
W takim razie już piszę sprostowanie dla innych którzy by chcieli to zrobić trochę inaczej, według sztuki(tak myślę): Trzeba się wlutować w piny C251 i C351 na płytce drukowanej lub do pinów przedwzmacniacza o nr 15, 22 sygnał 16 masa/ekran , aby ominąć filtry które radio ma wbudowane. Aby to działało trzeba zrobić układ dopasowujący/dzielnik rezystancyjny Kondensatory jakie trzeba użyć to najlepiej 4,7uF-10uF 35V-50V.
W takim razie już piszę sprostowanie dla innych którzy by chcieli to zrobić trochę inaczej, według sztuki(tak myślę): Trzeba się wlutować w piny C251 i C351 na płytce drukowanej lub do pinów przedwzmacniacza o nr 15, 22 sygnał 16 masa/ekran , aby ominąć filtry które radio ma wbudowane. Aby to działało trzeba zrobić układ dopasowujący/dzielnik rezystancyjny Kondensatory jakie trzeba użyć to najlepiej 4,7uF-10uF 35V-50V.
Ostatnio edytowano 2 mar 2015, 10:12 przez xRafalx, łącznie edytowano 2 razy
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
xRafalx napisał(a):w piny C251 i C351 na płytce drukowanej lub do pinów przedwzmacniacza o nr 15, 22 sygnał 16 masa/ekran
Tak. Co do lutowania się do kondensatorów to należy zwrócić uwagę by przylutować się z odpowiedniej strony czyli do ścieżek idących bezpośrednio do nóg 15 i 22 układu przedwzmacniacza.
xRafalx napisał(a):Kondensatory jakie trzeba użyć to najlepiej 0,47uF /50V
Źle odczytałeś skrót 4u7 to jest 4,7uF. Przedział pojemności 4,7u-10u. Większe pojemności (w zależności od podłączanego wzmacniacza) mogą powodować strzały w głośnikach podczas włączania i wyłączania sprzętu. Napięcie 50V jest ok, 35V to taki wystarczający standard.
Naprawa WZMACNIACZY BOSE, Wyświetlaczy m6, Toyota Avensis
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
Naprawa ZMIENIAREK (także wysyłkowo) m3,m6,rx8,cx7,cx9 i inne
Wyjścia RCA do zewnętrznego wzmacniacza. Płyta startowa do nawigacji GH
kontakt 503304123
http://www.mazdaspeed.pl/forum/search.php?st=0&sk=t&sd=d&sr=posts&keywords=podz*+airbob*
Sprzedam oryginalny moduł zmieniarki na 6CD do mazdy 3 i 6, montaż
Żarówki podświetlenia klimatronika
kontakt 503304123
airbob napisał(a):xRafalx napisał(a):w piny C251 i C351 na płytce drukowanej lub do pinów przedwzmacniacza o nr 15, 22 sygnał 16 masa/ekran
Tak. Co do lutowania się do kondensatorów to należy zwrócić uwagę by przylutować się z odpowiedniej strony czyli do ścieżek idących bezpośrednio do nóg 15 i 22 układu przedwzmacniacza.
To wiem, ale nie będę tego poprawiał, ponieważ, (aż głupio się przyznać) nie wiem jak skonstruować układ dopasowujący/dzielnik rezystancyjny Chyba, że udało by się to podłączyć bez tego układu?
airbob napisał(a):xRafalx napisał(a):Kondensatory jakie trzeba użyć to najlepiej 0,47uF /50V
Źle odczytałeś skrót 4u7 to jest 4,7uF. Przedział pojemności 4,7u-10u. Większe pojemności (w zależności od podłączanego wzmacniacza) mogą powodować strzały w głośnikach podczas włączania i wyłączania sprzętu. Napięcie 50V jest ok, 35V to taki wystarczający standard.
Już poprawiłem wyżej. I tak będę wyjmował radio, bo mam dziwne szumy jak podłączam YATOUR i zmieniarka była na gwarancji, więc przy okazji przelutuję te kondensatorki, aby chociaż one były takie jak trzeba
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Witam wszystkich serdecznie. Przepraszam,że "odgrzewam" ten temat. Wyprowadziłem RCA z radia bez Bose według wskazówek podanych na początku tego posta, przyznaję się, że nie doczytałem go do końca i widzę, że chyba nie do końca zostało to wykonane prawidłowo (jeśli dobrze zrozumiałem). Mianowicie po podłączeniu wzmacniacza i skrzyni wszystko było w miarę ok, niestety tylko do momenty gdy słuchałem muzyki do vol22-23 max przy basie skręconym na 0 badź +1 w zależnosci od jakości utworu,gdy podgłosiłem badź zwiększyłem basy,głośnik w skrzyni zaczynał dziwnie strzelać i buczeć,wczoraj gdy słuchałem utworu przy podanych wyżej parametrach gdy bas "uderzył" radio ucichło,głosniki w drzwiach również, było tylko buuu w subie,gdy ściszyłem wróciło do normy,natomiast skrzynia głupieje i gra jak chce,raz w miarę a raz buczy jak szalona tak jakby brakowało jej mocy bądź coś tą moc po prostu odcinał do tego mam efekt turbo czyli świst w głosnikach. Panowie proszę o pomoc co mógłbym z tym zrobić by naprawić ten problem. Czy przelutowanie RCA w C251 i C351 plus założenie kondensatorów 4,7uF-10uF 35V-50V rozwiąże mój problem?Pozdrawiam
-
bukiet69
Jeżdżę już długo z tą modyfikacją, zamontowane mam stare(o złych wartościach) kondensatory i nie mam żadnego problemu Wydaje mi się, że chyba masz gdzieś zwarcie jak Ci coś świszczy A co do "odcinania mocy" to zobacz czy czasem wzmacniacz, głośnik już nie kończy swojego żywota. Wzmacniacz może więc wyłączać od zwarcia lub poprzez wysoka temperaturę, końcówki mocy posiadają takie zabezpieczenia. A głośnik też może mieć zwarcie, ponieważ muzyki słuchałeś dość głośno i mógł wyzionąć ducha Sprawdź najpierw sprzęt odpowiedzialny za skrzynię a potem szukaj przyczyn w radiu Pozdrawiam!
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Dzięki za odpowiedź,sprawdzę skrzynię i wzmacniacz choć przełozyłem ten sprzęt z mojego drugiego auta w którym było bardziej "katowane" grało to do samego końca, po przełożeniu do mazdy i modyfikacji radia zaciekawiło mnie to ,że od samego początku był problem z tym że nie mogłem słuchać powyżej vol23 a z dnia na dzień było już co raz gorzej, stąd postawiłem na radio, później doczytałem posta do końca i stwierdziłem,że być może to wina tych kondensatorów i samego wpięcia RCA w nieodpowiednie miejsca. Jutro sprawdzę wzmacniacz i skrzynię w starym aucie i zobaczymy, póki co dzięki za info. Pozdrawiam
-
bukiet69
Ja także nim nie jestem, jeśli umiesz się jak kolwiek posługiwać lutownicą to sobie poradzisz spokojnie, myślę, że ten poradnik jest tak zrobiony, że każdy wie o co chodzi Dodam, iż minęło trochę czasu od zamontowania subwoofera u mnie w aucie i gra on do dzisiejszego czasu bardzo dobrze
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
No ja lutownica nie umiem się posługiwać niestety i nie jestem elektromechanikiem..... A chciałbym mieć to w aucie łącznie z przejściem by mógł sobie w końcu podłączyć pena by słuchać swojej muzyki a nie radiowej.....
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6