Włączył się tryb awaryjny

Postprzez dominik146 » 13 lip 2014, 20:29

Witam.
Dzisiaj bez żadnej widocznej przyczyny w mojej Mazdzie po uruchomieniu silnika włączył się tryb awaryjny. Stało się to po tym jak po uruchomieniu musiałem kilka razy ruszyć w przód i w tył, no ale chyba nie ma to żadnego związku. Obroty wzrastały do 1500 i ani trochę więcej. Po ponownym uruchomieniu silnika problem ustąpił i auto jedzie normalnie. Trochę mnie to martwi bo przede mną dłuższa trasa i nie chciał bym mieć w trakcie jakieś niespodzanki. Nie wiem czy może mieć to związek z notorycznym błędem zaworu egr. Stale świecą mi się 2 kontrolki check engine i trakcja. Byłem już z tym problemem kilka razy w MazVagTech, po każdej wizycie problem ustępuje po czym po max 2 miesiącach wraca. Wymieniono mi już chyba części za 1000zł i w końcu ok roku temu dałem sobie z tym spokój.
Czy ten tryb awaryjny może mieć z tym związek??
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez Garbus » 16 lip 2014, 12:02

Witam!
Miałem identyczny problem. Po ruszeniu ze świateł nagle zapaliła się kontrolka check i kontrolka od kontroli trakcji. Auto podchodziło do max 1500 obrotów. Na biegu jałowym samochód wchodził na obroty normalnie. Działo się to tylko na wrzuconym biegu. Kilkukrotnie gasiłem i zapalałem silnik, lecz to nic nie dało. Dopiero po odłączeniu i ponownym podłączeniu akumulatora kontrolki zgasły i auto jeździ już normalnie przez dwa tygodnie. Dodam, że sytuacja ta miała miejsce 3 dni po czyszczeniu zaworu EGR.
Macie jakieś sugestie odnośnie tego co mogłoby być przyczyną takiego zachowania się samochodu?

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 22:08
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2004r.

Postprzez rdy » 16 lip 2014, 12:51

najprostsza sugestia to odczytanie błędów, a nie kasowanie i udawanie że nic się nie stało i może już się więcej nie pojawi
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Garbus » 16 lip 2014, 13:33

Hej!
Sądzę, że gdybyś miał 300km do domu i do wyboru jechać 10km/h przez cały Wrocław o godzinie 16 do serwisu czy skasować błąd i pojechać dalej wybrałbyś tę drugą opcję. Zwłaszcza gdyby Twoja praca wymagałaby od Ciebie stawienia się na czas w wyznaczonym miejscu :)
Nie napisałem tego złośliwie, lecz ku wyjaśnieniu. Pierwszy raz wyszła taka sytuacja w mojej Maździe, a może ktoś miał podobny problem i go rozwiązał. Zresztą gdybym miał możliwość odczytu tego błędu teraz to nie zadawałbym pytania na forum, lecz go odczytał i spróbowałbym coś z tym fantem zrobić.

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 30 mar 2014, 22:08
Posty: 6
Auto: Mazda 6, 2.0 MZR-CD 136KM, 2004r.

Postprzez tadziol » 16 lip 2014, 16:17

dominik146 napisał(a):czy może mieć to związek z notorycznym błędem zaworu egr.

a czym się chwali ? ;) P0401 i P0404 ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez dominik146 » 17 lip 2014, 05:48

Dziwna sprawa ale wczoraj wieczorem znów musiałem kilka razy ruszyć w przód i w tył żeby wyjechać z ciasnego parkingu i znów po tym włączył mi się tryb awaryjny. To nie mógł być zbieg okoliczności. Po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko wróciło do normy. W poniedziałek jestem umówiony u mechanika, żeby podpiąć auto pod komputer i zobaczymy.
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2010, 09:22
Posty: 34
Skąd: Rydułtowy
Auto: Mazda 6 GH diesel 2008

Postprzez nieznamsie » 10 sie 2014, 17:24

i co powiedziała wizyta u mechanika?

A przypadkiem nie jest to powiązane z czujnikiem gazu (nad pedałem) ???
Początkujący
 
Od: 22 lis 2010, 01:35
Posty: 16 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 GY 2.0 121KM 2002

Postprzez kielon78 » 30 sty 2015, 08:58

Witam jestem nowy więc na początku wszystkich witam i pozdrawiam.
Wracając do mojego problemu M6 136KM jadę i nagle wchodzi w tryb awaryjny i do tego wtryski tak walą jakby młotem ktoś walił. Z tego też powodu moje pytanie co to może być? dodam czujnik przy pompie nowy,filtr paliwa nowy,wtryskiwacze podkładki nowe. <płacze> <płacze> <płacze> PROSZĘ O POMOC DOPIERO KUPIŁEM M6
kielon78
 

Postprzez rdy » 30 sty 2015, 22:11

błędy sprawdź
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Enduro » 16 lut 2015, 00:57

kiedys mialem podobny problem i tygodniami razem z serwisem szukalismy problemu
i wiele wskazywalo na uszkodzony EGR lub PCm!
przed zamowieniem nowego EGRa za ok. 330euro dla pewnosci sprawdzono wiazke kabla miedzy bezpiecznikami pod maska silnika a PCMem
no i jeden kabel byl lekko uszkodzony na tyle ze podawal zamiast ok. 12 tylko 8-9 Volt. <glupek2>
po jego zmostkowaniu auto chodzilo do sprzedazy bezproblemowo.
P.S. nie wiem ktory to kabel!
trzeba przemierzyc wszystkie

E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6