Silnik zgasł podczas jazdy i nie chce odpalić M6 MZR-CD
Witam
Miałem podobny problem, który to opisałem na forum: viewtopic.php?f=90&t=89908&p=1946133&hilit=po+wymianie+scv+ci%C4%85gle#p1946133
Miałem podobny problem, który to opisałem na forum: viewtopic.php?f=90&t=89908&p=1946133&hilit=po+wymianie+scv+ci%C4%85gle#p1946133
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Ja miałem taki problem ze mazda zgasła i niechciała odpalic w serwisie stwierdzili ze jest wytarty jakis pinek lub klinek niedosłyszałem przy walku rozrzadu i przez to jest do komputera dawany sygnał ze rozrzad przeskoczył i nie odpala. Robiłem to w ASO Mazda Impex w Lublinie polecam.
Witam.
M6 2.0 diesel GG 2003r.
U mnie dziś strzelił pasek rozrządu O dziwo po 65kkm (poprzednia zmiana była robiona przeze mnie). Teraz pytanie. Czytałem, że ten silnik jest "prawie" bezkolizyjny. Wytłumaczy mi ktoś co to oznacza? Czy wymiana uszkodzonych elemntów w tym przypadku może być bardziej opłacalna niż wymiana całego silnika?
Bardzo proszę o pomoc. Muszę się zastanowić co z tym fantem teraz zrobić. Czy szukać speca od przekładi czy też remontu...
M6 2.0 diesel GG 2003r.
U mnie dziś strzelił pasek rozrządu O dziwo po 65kkm (poprzednia zmiana była robiona przeze mnie). Teraz pytanie. Czytałem, że ten silnik jest "prawie" bezkolizyjny. Wytłumaczy mi ktoś co to oznacza? Czy wymiana uszkodzonych elemntów w tym przypadku może być bardziej opłacalna niż wymiana całego silnika?
Bardzo proszę o pomoc. Muszę się zastanowić co z tym fantem teraz zrobić. Czy szukać speca od przekładi czy też remontu...
Intruz napisał(a):Czy wymiana uszkodzonych elemntów w tym przypadku może być bardziej opłacalna niż wymiana całego silnika?
oczywiście że może, ale to jak wróżenie z fusów – bez rozebrania silnika się nie dowiesz wiele więcej...
Intruz napisał(a):strzelił pasek rozrządu O dziwo po 65kkm
pasek był oryginalny
Pasek był kupowany w 2010 – nie pamiętam w tym momencie jaki był. Musze poszperać po rachunkach.
Pytanie odnośnie samej naprawy po urwaniu paska: wiadomo komplet pasek+pompa+rolki+hydronapinacz do wymiany, ale co więcej? Z tego co patrzyłem na forum do wymiany będą tzw. dźwigienki zaworowe, a czy (w standardowym przypadku) coś więcej? Zawory? Ja wiem, że to wróżenie z fusów, ale zastanawiam się też czy od razu trzeba wymieniać 16 sztuk? No i czy da się do tego dostać od góry bez ściągania głowicy ?
Pytanie odnośnie samej naprawy po urwaniu paska: wiadomo komplet pasek+pompa+rolki+hydronapinacz do wymiany, ale co więcej? Z tego co patrzyłem na forum do wymiany będą tzw. dźwigienki zaworowe, a czy (w standardowym przypadku) coś więcej? Zawory? Ja wiem, że to wróżenie z fusów, ale zastanawiam się też czy od razu trzeba wymieniać 16 sztuk? No i czy da się do tego dostać od góry bez ściągania głowicy ?
Trzeba włożyć dźwigienki , założyć rozrząd i sprawdzić luzy zaworowe ,sprawdzić ciśnienie na cylindrach i jak będzie ok to cieszyć się że się nic więcej nie stało . Ostatnio robiłem dwie takie i chodzą po zerwaniu bez problemu jedna rok druga trzy lata
To dość pocieszające.
Jestem umówiony u mechanika, zobaczymy co tam wyjdzie. Pasek pękł przy około 3500 obr, stąd boje się też o zawory.
Mam też pytanie o sam pasek: czy oryginalny pasek można kupić tylko w ASO? W Krakowskim ASO krzyknęli sobie za sam pasek 460 PLN. Trochę dużo porównując do cen pasków GATES'a w innych sklepach....
Zastanawiam się nad paskiem Mitsuboshi. Wiem, że to nie oryginalna Unitta, ale ma dość dobre recenzje. Warto ?
Jestem umówiony u mechanika, zobaczymy co tam wyjdzie. Pasek pękł przy około 3500 obr, stąd boje się też o zawory.
Mam też pytanie o sam pasek: czy oryginalny pasek można kupić tylko w ASO? W Krakowskim ASO krzyknęli sobie za sam pasek 460 PLN. Trochę dużo porównując do cen pasków GATES'a w innych sklepach....
Zastanawiam się nad paskiem Mitsuboshi. Wiem, że to nie oryginalna Unitta, ale ma dość dobre recenzje. Warto ?
Intruz napisał(a):Mam też pytanie o sam pasek: czy oryginalny pasek można kupić tylko w ASO?
można kupić kpl. oryginalny rozrząd na allegro
Intruz napisał(a):Zastanawiam się nad paskiem Mitsuboshi. Wiem, że to nie oryginalna Unitta, ale ma dość dobre recenzje. Warto ?
zdecydowanie odradzam. O ile chcesz spać spokojnie, to tylko oryginalny...
Dzięki za podpowiedź.
Czy polecasz/nie polecasz kompletu jak w aukcji poniżej?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-i5061765634.html
Numery wydają się być OE, ale nie ma logo "Unitta" na pasku.
Czy polecasz/nie polecasz kompletu jak w aukcji poniżej?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-i5061765634.html
Numery wydają się być OE, ale nie ma logo "Unitta" na pasku.
i pompa wody nie oryginalna...
zerknij np. tu:
http://www.fox.rzeszow.pl/ROZRZAD-MAZDA ... 60%29.aspx
http://www.fox.rzeszow.pl/ROZRZAD-MAZDA ... 59%29.aspx
zerknij np. tu:
http://www.fox.rzeszow.pl/ROZRZAD-MAZDA ... 60%29.aspx
http://www.fox.rzeszow.pl/ROZRZAD-MAZDA ... 59%29.aspx
Wielkie dzięki!
A co powiesz o tym?
Wydaje się być wszystko w oryginale. Pompe zmieniałem przy poprzedniej zmianie rozrządu, wiec myśle kupić bez pompy (mechanik potwierdzi po rozebraniu)
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-oryginal-i5073936867.html
A co powiesz o tym?
Wydaje się być wszystko w oryginale. Pompe zmieniałem przy poprzedniej zmianie rozrządu, wiec myśle kupić bez pompy (mechanik potwierdzi po rozebraniu)
http://allegro.pl/rozrzad-kpl-mazda-6-mpv-2-0-tdvi-ditd-oryginal-i5073936867.html
Ja kupiłem cały rozrząd 3 lata temu tutaj: http://www.mazparts.pl/ po jakimś roku od wymiany miałem sporą kolizję i musiałem ponownie wymianić pasek rozrządu i płacilem jakieś 350zł za orginiał. Wydaje mi się, że tam maja rozsądne ceny i fachowo doradzą. Sporo rzeczy u nich już kupiłem. Ewentualnie http://www.fox.rzeszow.pl/ też polecam.
- Od: 17 lip 2011, 13:48
- Posty: 46
- Skąd: Kraków/Nowy Sącz
- Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995
Już po temacie.
Pasek został zerwany (Contitech – badziew). Auto już naprawione – na oryginalach Mazdy.
Dla przyszłych pechowców, którym strzeli pasek kosztorys naprawy:
1) Komplet rozrządy (oryginalne części) 1049PLN
2) Podkładki pod wtryskiwacze – 49PLN (wymiana "przy okazji")
3) Uszczelka pod pokrywe zaworów – 63 PLN
4) Olej z filtrem – w moim przypadku 170PLN
5) Popękane koniki zaworowe – w moim przypadku 5 sztuk za łączną cenę 350PLN
6) Robocizna – 400 PLN
Suma: około 2100 PLN. Biorąc pod uwagę, że mam wymieniny kompletny rozrząd i olej (a to cykliczne wymiany) to nie jest najgorzej.
Dobrzyn22 i stasiu_ns – dzięki za pomoc w doborze części.
Pasek został zerwany (Contitech – badziew). Auto już naprawione – na oryginalach Mazdy.
Dla przyszłych pechowców, którym strzeli pasek kosztorys naprawy:
1) Komplet rozrządy (oryginalne części) 1049PLN
2) Podkładki pod wtryskiwacze – 49PLN (wymiana "przy okazji")
3) Uszczelka pod pokrywe zaworów – 63 PLN
4) Olej z filtrem – w moim przypadku 170PLN
5) Popękane koniki zaworowe – w moim przypadku 5 sztuk za łączną cenę 350PLN
6) Robocizna – 400 PLN
Suma: około 2100 PLN. Biorąc pod uwagę, że mam wymieniny kompletny rozrząd i olej (a to cykliczne wymiany) to nie jest najgorzej.
Dobrzyn22 i stasiu_ns – dzięki za pomoc w doborze części.
Witam,
Posiadam mazde 6 2.0 diesel 121KM, ostatnio w trasie po przejechaniu około 300km na środku autostrady mazda całkowicie straciła moc, a po wciśnieciu sprzęgła zgasł silnik więc zjechałem na pobocze, po wyjściu z samochodu było czuć, że coś ewidentnie sie zjarało (smród spalenizny). Niestety od tego czasu nie chce juz zapalić, rozrusznik normalnie kręci ale silnik nawet nie próbuje zapalic, wygląda to tak jakby nie dostawał paliwa. Dodam że nie oszczędzałem mazdy po trasie, od okolo 2h silnik prawie ciągle pracował na 3-3,5tys obrotach, w trakcie gdy "zdechł" miał 4tys. Przed zgaśnięciem silnik pracował normalnie, nic niepokojącego się z nim nie działo.
Sprawdziłem jak narazie bezpiecznik od wtryskiwaczy, ale nie jest on spalony.
Orientuje się ktoś w czym może tkwić problem?
Posiadam mazde 6 2.0 diesel 121KM, ostatnio w trasie po przejechaniu około 300km na środku autostrady mazda całkowicie straciła moc, a po wciśnieciu sprzęgła zgasł silnik więc zjechałem na pobocze, po wyjściu z samochodu było czuć, że coś ewidentnie sie zjarało (smród spalenizny). Niestety od tego czasu nie chce juz zapalić, rozrusznik normalnie kręci ale silnik nawet nie próbuje zapalic, wygląda to tak jakby nie dostawał paliwa. Dodam że nie oszczędzałem mazdy po trasie, od okolo 2h silnik prawie ciągle pracował na 3-3,5tys obrotach, w trakcie gdy "zdechł" miał 4tys. Przed zgaśnięciem silnik pracował normalnie, nic niepokojącego się z nim nie działo.
Sprawdziłem jak narazie bezpiecznik od wtryskiwaczy, ale nie jest on spalony.
Orientuje się ktoś w czym może tkwić problem?
-
sc0rpio
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem – proszę się z nim zapoznać
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6